Ik zie dat anders ,Rio zou hier als het erom gaat spannen het laatste woord hebben maar enkel bij een conflict waar zijn belangen bij op het spel komen te staan zal hij daar gebruik van maken.Belle schreef:Ik bedoel hiermee aan te geven dat je dus niet op basis van een foto kunt zeggen dat er een bepaalde rangorde is tussen twee honden. Hier zie ik de ene keer de ene hond ergens 'de baas' over zijn en de andere keer de andere. Als dat wisselt per situatie kun je toch niet meer spreken van een rangorde. Het lijkt me weinig zinvol om het begrip rangorde te gebruiken als dat 10 of meer keer per dag wisselt. Rangorde lijkt mij iets vaststaands te impliceren.Jaap* schreef:Wie zegt dat dan?Belle schreef:Op een foto kun je zien hoe de honden op dat moment op elkaar reageren. Maar dat wil niet zeggen dat dat een aanwijzing is voor een vaste rangorde tussen die twee. Je kunt zeggen dat de ene hond op dat moment dominant is over de andere, maar dat wil niet zeggen dat dat in elke situatie zo is.
Simpelweg omdat het eigenlijk nooit nodig is,hij gaat liggen waar hij wil als wij zitten waar hij wil liggen ,maar dat wil niet altijd zeggen dat hij ergens wil liggen waar een ander al ligt.
Kortom het verschilt per situatie en het gaat er gemoedelijk aan toe maar dat ligt imo ook mede in het feit dat zijn belangen hier niet op het spel staan.