Zo is het hier precies. Met als aanvulling dat ze zich wel enorm schikt naar bekende honden die ze al vanaf het begin kent, dan hoeft ze opeens niks in te brengen en laat ze zich alles maar gebeuren.Suske schreef: Suske?
Breek me de bek niet open.
Hittepetit, regelteef, watdoejewatdoejewatdoeje.
En met bange, onzekere honden gewoon een kreng.
Gaten maken doet ze niet.
Verder heel, heel duidelijk als een hond in haar ogen te opdringerig is.
Wegwezen![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Reu.. of teef
Moderator: moderatorteam
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Reu.. of teef
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Het zijn inderdaad ook sterren in delegerenNanna schreef:Daar heb ik dus die Puli's vooralm@ schreef: Stofzuigen hoef je niet meer te doen want een teckel kan je als bezem en dweil gebruikenOndertussen geeft Fimone aanwijzingen.

- alm@
- moderator
Oh. Nou dat heb ik ook nog nooit meegemaakt.TessaThomas schreef:Opvoeding? De reuen die ik meegemaakt hebt, pisten niet overal tegenaan en al helemaal niet binnen.iones schreef:Heb altijd alleen maar teefjes gehad. En als ik dan merk dat reuen van andere mensen overal tegen aan zeiken, ook hier binnen, dan word ik bevestigd om me te beperken tot teefjes.

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Oh, met de meesten gaat het prima hoor.runninggirl schreef:Zo is het hier precies. Met als aanvulling dat ze zich wel enorm schikt naar bekende honden die ze al vanaf het begin kent, dan hoeft ze opeens niks in te brengen en laat ze zich alles maar gebeuren.Suske schreef: Suske?
Breek me de bek niet open.
Hittepetit, regelteef, watdoejewatdoejewatdoeje.
En met bange, onzekere honden gewoon een kreng.
Gaten maken doet ze niet.
Verder heel, heel duidelijk als een hond in haar ogen te opdringerig is.
Wegwezen![]()
Als in dat ze die totaal negeert.
Geestigste is dat de meest macho reu die overal op wil klimmwn
dat bij Suske nog nooit heeft geprobeerd.
Heilig respect heeft hij voor haar.
En Suske vindt hem geweldig

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Bowie was niet de makkelijkste reu met andere honden (understatement). En daarom dacht ik dat ik na hem alleen maar teven wilde. Tot ik nu Chuck heb. Ik ben acuut een reuenmens. Thuis een bouvierreu met ook een heerlijk karakter!
Pasha markeert zoveel, daar kan geen reu tegenop. Ik kan haar niet zomaar vrij met elke hond kennis laten maken. Niet dat ze nou een vals monster is
Ushi wordt drie keer per jaar loops. Is een zeikerd met regen (en ze is zeker niet de enige weim) en nat gras.
Doe mij maar een reu!
Pasha markeert zoveel, daar kan geen reu tegenop. Ik kan haar niet zomaar vrij met elke hond kennis laten maken. Niet dat ze nou een vals monster is

Ushi wordt drie keer per jaar loops. Is een zeikerd met regen (en ze is zeker niet de enige weim) en nat gras.
Doe mij maar een reu!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
alm@ schreef:Oh. Nou dat heb ik ook nog nooit meegemaakt.TessaThomas schreef:Opvoeding? De reuen die ik meegemaakt hebt, pisten niet overal tegenaan en al helemaal niet binnen.iones schreef:Heb altijd alleen maar teefjes gehad. En als ik dan merk dat reuen van andere mensen overal tegen aan zeiken, ook hier binnen, dan word ik bevestigd om me te beperken tot teefjes.

- alm@
- moderator
Nee bloedserieus. Het was ook meer een reactie op iones. Ik heb nog nooit meegemaakt dat reuen van andere mensen hier binnen overal tegenaan piesenTessaThomas schreef:alm@ schreef:Oh. Nou dat heb ik ook nog nooit meegemaakt.TessaThomas schreef:Opvoeding? De reuen die ik meegemaakt hebt, pisten niet overal tegenaan en al helemaal niet binnen.iones schreef:Heb altijd alleen maar teefjes gehad. En als ik dan merk dat reuen van andere mensen overal tegen aan zeiken, ook hier binnen, dan word ik bevestigd om me te beperken tot teefjes.Je bent sarcastisch toch?

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Beide hebben hun voor en nadelen, en veel hangt ook af van de individu.
Hier een reu die prima sociaal is met andere honden, maar je hebt wel vaker conflicten met andere reuen puur vanwege het reu zijn. Teven zijn buitenhuis meer van het negeren (tenzij ze écht boos zijn) terwijl reuen graag onderling patsen. Zodoende vind ik het met een teef een stuk rustiger wandelen, ook al heb ik zelf een sociale en conflictvermijdende reu. Markeren hoeft niet lastig te zijn. Hij weet waar het mag en waar niet, ik wil het niet hebben tegen huizen, schuttingen, etc maar lantaarnpalen en gemeenteperkjes mag wel. En los mag hij doen wat hij wil, als het me te lang duurt roep ik dat hij moet doorlopen en dat gebeurt dan ook.
Ik vind reuen over het algemeen wel geduldiger en vriendelijker naar andere honden. Teven hebben nogal eens een kort lontje, zeker onder invloed van hormonen. Wat dat betreft zijn reuen ook stabieler in hun gedrag. Ik kan bij Nilo altijd voorspellen hoe hij reageert op een andere hond, als het één keer niet goed gaat zal het een volgende keer ook niet goed gaan. Bij Coda is dat toch afhankelijk van meerdere factoren en die kan gerust bonje maken met een hond en vijf minuten later vrolijk uitdagen tot spel
Teven vind ik op hun beurt dan weer gehoorzamer. In de zin van: minder bezig met de omgeving dus beter te bereiken. Je hebt hooguit last van je eigen loopse teef, niet al die anderen
Als je geen duidelijke voorkeur hebt zou ik kiezen op karakter dus.
Hier een reu die prima sociaal is met andere honden, maar je hebt wel vaker conflicten met andere reuen puur vanwege het reu zijn. Teven zijn buitenhuis meer van het negeren (tenzij ze écht boos zijn) terwijl reuen graag onderling patsen. Zodoende vind ik het met een teef een stuk rustiger wandelen, ook al heb ik zelf een sociale en conflictvermijdende reu. Markeren hoeft niet lastig te zijn. Hij weet waar het mag en waar niet, ik wil het niet hebben tegen huizen, schuttingen, etc maar lantaarnpalen en gemeenteperkjes mag wel. En los mag hij doen wat hij wil, als het me te lang duurt roep ik dat hij moet doorlopen en dat gebeurt dan ook.
Ik vind reuen over het algemeen wel geduldiger en vriendelijker naar andere honden. Teven hebben nogal eens een kort lontje, zeker onder invloed van hormonen. Wat dat betreft zijn reuen ook stabieler in hun gedrag. Ik kan bij Nilo altijd voorspellen hoe hij reageert op een andere hond, als het één keer niet goed gaat zal het een volgende keer ook niet goed gaan. Bij Coda is dat toch afhankelijk van meerdere factoren en die kan gerust bonje maken met een hond en vijf minuten later vrolijk uitdagen tot spel

Teven vind ik op hun beurt dan weer gehoorzamer. In de zin van: minder bezig met de omgeving dus beter te bereiken. Je hebt hooguit last van je eigen loopse teef, niet al die anderen

Als je geen duidelijke voorkeur hebt zou ik kiezen op karakter dus.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Oh, ik dacht dat je op mij reageerde, ik snapte er al niks meer van.alm@ schreef:Nee bloedserieus. Het was ook meer een reactie op iones. Ik heb nog nooit meegemaakt dat reuen van andere mensen hier binnen overal tegenaan piesenTessaThomas schreef:alm@ schreef:Oh. Nou dat heb ik ook nog nooit meegemaakt.iones schreef:Heb altijd alleen maar teefjes gehad. En als ik dan merk dat reuen van andere mensen overal tegen aan zeiken, ook hier binnen, dan word ik bevestigd om me te beperken tot teefjes.Je bent sarcastisch toch?
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier is de reu dan weer de zeikerd met regen, vroeg opstaan, pijntjes etcnathalie schreef:Bowie was niet de makkelijkste reu met andere honden (understatement). En daarom dacht ik dat ik na hem alleen maar teven wilde. Tot ik nu Chuck heb. Ik ben acuut een reuenmens. Thuis een bouvierreu met ook een heerlijk karakter!
Pasha markeert zoveel, daar kan geen reu tegenop. Ik kan haar niet zomaar vrij met elke hond kennis laten maken. Niet dat ze nou een vals monster is![]()
Doe mij maar een reu!

- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Ik heb ook een reu, is echt een engeltje, en als er andere vervelende reuen willen armpje drukken , jaag ik ze gewoon weg 
Maar goed als je een teef zou hebben, kunnen andere teven er ook naar tegen doen, dus dat is redelijk gelijk imo

Maar goed als je een teef zou hebben, kunnen andere teven er ook naar tegen doen, dus dat is redelijk gelijk imo
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Het verschil zit hem in het feit dat reuen kunnen vechten voor status, puur haantjesgedrag. Teven hebben die behoefte meestal niet (okay, er zijn uitzonderingenMarco88 schreef:Ik heb ook een reu, is echt een engeltje, en als er andere vervelende reuen willen armpje drukken , jaag ik ze gewoon weg

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Nouhou, ik had het ook niet over roedelgedragInge O schreef:uhmm, tja, dat zal ik hier thuis eens vertellenMaeve schreef:Teven zijn buitenhuis meer van het negeren (tenzij ze écht boos zijn) terwijl reuen graag onderling patsen..

Jouw teven patsen niet als je alleen met ze loopt toch, en je komt een onbekende teef tegen op neutraal terrein? Ik heb dat nog niet ervaren namelijk, en ik neem de honden regelmatig apart mee voor een wandeling.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
OhInge O schreef:oehhh, maeve, niet zo vloekenMaeve schreef:Nouhou, ik had het ook niet over roedelgedragInge O schreef:uhmm, tja, dat zal ik hier thuis eens vertellenMaeve schreef:Teven zijn buitenhuis meer van het negeren (tenzij ze écht boos zijn) terwijl reuen graag onderling patsen..
![]()
Jouw teven patsen niet als je alleen met ze loopt toch, en je komt een onbekende teef tegen op neutraal terrein?![]()
!
en ófffff ze dat doen, dat is dus ook de reden dat ik een onwrikbare regel heb : jullie gaan nietttttttt zelf naar een andere hond toe.

Nou, ik herken het in ieder geval niet. Niet van Coda en niet van andere teven tegen Coda. En die heeft toch best karakter, dacht ik

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Vertel Luna dat dan ook even als je wilt. Negeren kent ze nietInge O schreef:uhmm, tja, dat zal ik hier thuis eens vertellenMaeve schreef:Teven zijn buitenhuis meer van het negeren (tenzij ze écht boos zijn) terwijl reuen graag onderling patsen..

Maar goed ik heb een adhdertje met de onweerstaanbare drang om op iedere prikkel te reageren, dus dat is misschien niet een goede vergelijking

- runninggirl
- Zeer actief
Gelukkig wonen wij niet bij elkaar in de straat. Eén patserige beauceronteef hier in de buurt van hetzelfde kaliber is wel voldoende.Inge O schreef:ze zijn gelukkig niet allemaal even erg hoor. sette is met stip de ergste, dochter crunch zit haar eigenlijk heel dicht op de hielen, attack en relax vinden het ook een leuke hobby maar het is geen must en dropje en vlammetje deden het zelden of nooit.Maeve schreef:OhInge O schreef:
oehhh, maeve, niet zo vloeken![]()
!
en ófffff ze dat doen, dat is dus ook de reden dat ik een onwrikbare regel heb : jullie gaan nietttttttt zelf naar een andere hond toe.
![]()
![]()
Nou, ik herken het in ieder geval niet. Niet van Coda en niet van andere teven tegen Coda. En die heeft toch best karakter, dacht ik

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Zelf een tevenmens, een reu vind ik teveel gedoe. Is jouw reu sociaal, heb je altijd andere irritante reuen die komen patsen. Daarbij hebben bijna alle reuen wel in de opgroeifase dat ze jeuk krijgen en gaan rijden, dat is niks voor mij. Teven vind ik constanter in gedrag.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Goh, als ik jouw naam en onderschrift niet zou hebben gezien, zou ik denken dat ik deze reactie zelf getypt had.Inge O schreef: en ófffff ze dat doen, dat is dus ook de reden dat ik een onwrikbare regel heb : jullie gaan nietttttttt zelf naar een andere hond toe.

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Maeve schreef:Hier is de reu dan weer de zeikerd met regen, vroeg opstaan, pijntjes etcnathalie schreef:Bowie was niet de makkelijkste reu met andere honden (understatement). En daarom dacht ik dat ik na hem alleen maar teven wilde. Tot ik nu Chuck heb. Ik ben acuut een reuenmens. Thuis een bouvierreu met ook een heerlijk karakter!
Pasha markeert zoveel, daar kan geen reu tegenop. Ik kan haar niet zomaar vrij met elke hond kennis laten maken. Niet dat ze nou een vals monster is![]()
Doe mij maar een reu!Coda is een tomboy denk ik haha. Die is als ze wakker is ook echt wakker en ready to go, vindt regen gezellig en loopt nu met een enorme buil op haar zij en ik heb haar niet gehoord
![]()
Over pijntjes heb ik het niet

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik heb alleen maar reuen gehad tot nog toe en de aankomende pup wordt weer een reu.
Zelf vind ik het wel prettig, mijn reuen zijn prima sociaal en gaan confrontaties uit de weg dus zelf maken ze geen probleem.
Sowieso wordt er niet zo snel contact gezocht met andere honden.
Ik merk wel dat ik nu ik altijd met meerdere honden loop veel minder last heb van patsende reuen die komen buurten, blijkbaar is het feit dat het een "groepje" is genoeg reden om ze met rust te laten.
Zelf vind ik het wel prettig, mijn reuen zijn prima sociaal en gaan confrontaties uit de weg dus zelf maken ze geen probleem.
Sowieso wordt er niet zo snel contact gezocht met andere honden.
Ik merk wel dat ik nu ik altijd met meerdere honden loop veel minder last heb van patsende reuen die komen buurten, blijkbaar is het feit dat het een "groepje" is genoeg reden om ze met rust te laten.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik heb reuen gehad die steeds een kleine plas deden (het markeren) en een reu die in een keer uitplaste.Tara schreef: ik erken dat het op zich wel makkelijk is tijdens de avondplas als je teef gewoon in één keer plast en dan weer klaar is.
Reuen die patsers waren en reuen die gemakkelijk waren.
En ik had een teef (Rana) die als een reu plaste (dus ook 10 plasjes bij de laatste ronde) en Ita plast in één keer.
Rana was verder heel gemakkelijk en geen patser en Ita wil graag "patsen"....

Alles kan

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Nou, wou net zeggen, met mijn teef moet ik ogen voor en achter hebben, en ik lijn als de sodemieter aan als er een pittige teef aankomtInge O schreef:ahaha, met jouw teven misschienlieke schreef: En het lopen met teven is héérlijk relaxed..

Mijn zachte watje van een reu heeft bijna nooit mot, behalve als er van 50 meter ver een reu aan komt stuiven om hem aan te vallen. In zo'n geval ben ik blij met mijn takketeef, die het heerschap in kwestie binnen drie seconden duidelijk weet te maken dattie op moet rotten, of anders

Mijn dame markeert als een kampioen trouwens

Haar hormonen waren tamelijk dramatisch, ik heb uiteindelijk besloten haar te laten castreren. Gladsnuit met halflange vacht. Tot nu toe is ze (met aanpassing van voer) redelijk op gewicht te houden, en ik merk niet echt dramatische gevolgen voor de vacht. Ze markeert trouwens nog even veel. En is, zelfs zonder kippenhok, nog steeds meer mans dan mijn reu. Die vooral wil dat iedereen op de hele wijde wereld hem lief vindt. Mijn teef vindt dat niet belangrijk, als ik haar maar lief vind

And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- iones
- Zeer actief
Tsja, die heb ik dan dus in mindere mate meegemaakt.TessaThomas schreef:Opvoeding? De reuen die ik meegemaakt hebt, pisten niet overal tegenaan en al helemaal niet binnen.iones schreef:Heb altijd alleen maar teefjes gehad. En als ik dan merk dat reuen van andere mensen overal tegen aan zeiken, ook hier binnen, dan word ik bevestigd om me te beperken tot teefjes.
En opvoeden.... Ik denk wel dat die mensen niet de sterkste opvoeders zijn hoor. beetje van het soort 20x roepen als de hond dan eens besluit te komen, enorm belonen....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Als ik in de toekomst voor een teefje ga, zal dit zijn omdat mijn laatste reutjes (kleine hondjes) in huis markeren, iets dat mijn teefjes nooit hebben gedaan. Voor de rest maakt het mij niet zo veel uit.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
- Zeer actief
dat hoor je inderdaad wel vaker bij kleinere rassen, ik heb t zelf gelukkig net meegemaakt met de grote reuen 

- kipo
- Zeer actief
Ik weet wel hoe het komt dat Pol dat niet doetTara schreef:Klopt, en ik vraag me af hoe dat nou eigenlijk komt.S@ndr@ schreef:dat hoor je inderdaad wel vaker bij kleinere rassen

-
- Zeer actief
geen idee, ik zou haast zeggen toch een stukje opvoeding, en een grote hond is zichtbaarder, als die aanstalten maakt dan heb je hem ook al zeg maar. een klein hondje verdwijnt achter een bloemenvaas en kan zijn gang gaan tenzij je hem de hele dag volgtTara schreef:Klopt, en ik vraag me af hoe dat nou eigenlijk komt.S@ndr@ schreef:dat hoor je inderdaad wel vaker bij kleinere rassen

- kipo
- Zeer actief
Ik ben het ermee eens dat kleine honden veel vaker niet of minder opgevoed worden dan grote, maar ik vraag me af of dat echt het probleem is. Mijn grote reu heeft nooit geprobeerd om binnen zijn poot op te tillen, dat kwam helemaal niet in hem op, zelfs in de tuin deed hij dat niet. Zindelijkheid in zijn algemeen lijkt voor kleine hondjes moeilijker dan voor grote, lijkt het wel.Tara schreef:Dat denk ik eerlijk gezegd ook, maar daar willen kleinehondeneigenaars vaak niet van weten natuurlijk.S@ndr@ schreef:geen idee, ik zou haast zeggen toch een stukje opvoeding, en een grote hond is zichtbaarder, als die aanstalten maakt dan heb je hem ook al zeg maar. een klein hondje verdwijnt achter een bloemenvaas en kan zijn gang gaan tenzij je hem de hele dag volgtTara schreef:Klopt, en ik vraag me af hoe dat nou eigenlijk komt.S@ndr@ schreef:dat hoor je inderdaad wel vaker bij kleinere rassen
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Nani plast in de tussen de middagronde ook 3, 4 keer. Figo z'n gemarkeer is makkelijker onder controle te houden. Zij is niet zo voor haarzelf opkomend, dus als ze dan het gras oploopt, wat al heel wat is. Dan wil ik haar ook de ruimte laten. Maar zij stokt de wandeling meer dan Figo hoor.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer