Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is dit raar of juist normaal?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Is dit raar of juist normaal?

Ongelezen bericht door maart »

als ie niet meer losliet en voor de kill ging, hoe komt dat het pupje dan nu weer vrolijk en blij rondrent? :mann:

Ik vind het verder geen normaal gedrag. Al helemaal niet voor een reu naar een pupteef.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik vind het raar.. Sowieso hadden ze beter op neutraal terrein kennis kunnen maken, maar dan nog..
Even laten weten dat het ZIJN tuin is, okay, maar grijpen en niet van plan zijn los te laten vind ik raar :oeps:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nee, ik zou dat gedrag ook niet verwachten van een reu, eigen terrein of niet ( niet echt handig natuurlijk, maar dat daar gelaten).
, raar gedrag dus wat mij betreft.

Ik heb Gil een keer raar zien reageren op een pup, maar achteraf is die pup dus ook opgegroeid tot een bijzonder raar volwassen exemplaar die gewoon een ramp die staat te gebeuren is :roll:
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

Is abnormaal gedrag, toch ergens een schroefje los in z'n koppie.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: Ik heb Gil een keer raar zien reageren op een pup, maar achteraf is die pup dus ook opgegroeid tot een bijzonder raar volwassen exemplaar die gewoon een ramp die staat te gebeuren is :roll:
Als ik het hondje niet zelf had gezien had ik dat ook gedacht. Maar het is een volstrekt sociaal, rustig en lief beest die probleemloos tussen hele uitlaatservices doorwandelt en altijd oog voor de baas heeft.
tja als hij anders wel goed is met puppy`s, dan zou t toch een territorium ding kunnen zijn, maar dat zou ik niet meer uitproberen, zeg maar :80:
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Ik vind dat echt geen normaal gedrag .
Je kan territoriaal zijn maar dan zo tekeer gaan bij een teefje van die leeftijd die zo stabiel gedrag vertoond nee daar is meer aan de hand met die reu.
Onze teef is ook heel erg op haar eigen terrein en ze zal dat ook duidelijk maken maar door grommen en wegsnauwen.
Gelukkig is ze niet veranderd in haar gedrag en dus een zeer stabiel hondje

Gr Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Voor een huishond is het misschien geen 'normaal' gedrag, maar ik vind het wel natuurlijk gedrag.
Kijk maar eens wat een wolf of dingo doet met de jongen van een andere vader die in zijn terretorium rondlopen...
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik vind t geen normaal gedrag.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief

Sanchis schreef:Voor een huishond is het misschien geen 'normaal' gedrag, maar ik vind het wel natuurlijk gedrag.
Kijk maar eens wat een wolf of dingo doet met de jongen van een andere vader die in zijn terretorium rondlopen...
het gaat om een DH. geen wolf of Dingo :wink:
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

Ik vindt het geen normaal gedrag!
Denk ook dat de eigenaren geen paal en perk hebben gesteld.

Wij hebben twee Oud Duitse herders en twee mechelaars, allen zijn gecastreerde reuen.
Zelfs een volwassen niet gecastreerde reu kan hier binnen komen en ze hoeven het echt niet in hun kop te halen om deze of een teef aan te vallen, wij maken uit wat er wel en niet binnen komt of op ons erf, niet de honden!
Afbeelding
corina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door corina »

En de eigenaren van de dh reu wisten niet dat hij zo zou kunnen reageren?

Mijn stafford zou zo ook kunnen doen, dus denk maar niet dat hier ooit een pup komt mocht Dana eerder doodgaan. Ga dat risico toch niet lopen dat hij een pup aanvalt.

Dus ja abnormaal gedrag misschien, maar ik vind dat je dat als baas zijnde voor moet zijn of iig op berekend moet zijn!
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Off topic maar ohw :I: :pffff:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Vind het behoorlijk riskant eigenlijk om die pup zo bij die reu te zetten en dat hij de kans kreeg om er bovenop te duiken :ugh: .
Met Finn destijds was ik ook wat voorzichtig. Maar als ik zag dat het goed was dan was het ook goed, dat heb ik toen elders gezien, maar ook in huis kwam er een jonge kleuter binnen zonder problemen.
Toen de pups van Bluf net geboren waren mocht hij zelfs kijken, de rest van de roedel absoluut niet :neenee:
Weken later, ging ik pas weer en toen waren de pups bijna 7 weken. Toen kwam ik het terrein op en waren de pups buiten in de ren flink aan het rennen en keffen, toen zag ik toch een houding van hem die me niet zo beviel. De fokster zag dat toen ook en we besloten geen risico te nemen.
Waar het aan lag :19: geen idee.

De fokster had overigens ook eens een zeer slechte ervaring gehad met een volwassen reu en een pup. Die pup heeft het toen niet overleefd, dat was ook in een huissituatie.
Raar gedrag? Vast wel of niet. Maar zeker vind ik dat je met bepaalde honden gewoon zeer goed moet opletten hoe ze reageren en er niet maar klakkeloos van uit moet gaan dat het wel ok zou gaan.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik vind het niet normaal maar was die aanval wel zo erg als ze vertellen ?
Als die reu echt losging heeft die pup toch schade ?
Als die reu normaal gewoon met andere honden kan is de hond misschien gewoon niet zo handig geïntroduceerd ? Op eigen terrein en mss was die reu wel al helemaal over de rooie door de vreemde mensen + hond terwijl zijn teef aan het kennismaken was ?
Soms is ongewenst gedrag wel echt ongewenst maar heel goed te verklaren.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik vind het geen normaal gedrag, maar ik zal nooit een pup zo bij een reu of teef zetten.
Mowgli heeft een keer een pup van bijna een jaar te pakken genomen, geen gaatjes of zo en ze liet ook gelijk los. Maar ze was duidelijk niet blij met de pup waar ze even eerder nog mee had gespeeld. Geen idee waarom ze ineens zo reageerde.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
S@ndr@
Zeer actief

wat een leukerd, :I: zou er zo voor gaan, maar ik zit vol :engel:
t gekke is, Bij DuCain waren we best benauwd hoe die zou gaan reageren op puppy Gil, en die hebben we mee in huis genomen en neergezet en t was gelijk goed :roll: en dat was echt een hond die overal veters van wou maken "buiten dan" je kunt je dus soms echt verkijken op je hond, positief dan wel negatief
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 19 jan 2014 07:39, 1 keer totaal gewijzigd.
maart
Zeer actief

bweik; ik vind het maar niets. Begrijp die reu al een beetje beter :F:
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

maart schreef:bweik; ik vind het maar niets. Begrijp die reu al een beetje beter :F:
:hmmm:

Wat een leukerd die pup :I:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Rekening houdend met de leeftijd & het geslacht van de pup, vind ik dit gedrag niet normaal.

Maar wat ik helemaal niet begrijp, is hoe het komt dat de eerste ontmoeting niet op neutraal terrein plaatsvond (vb. tijdens een wandeling in het groen) :scratch:
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Inge O schreef:
Antonetta schreef:Ik vind het geen normaal gedrag, maar ik zal nooit een pup zo bij een reu of teef zetten.
Mowgli heeft een keer een pup van bijna een jaar te pakken genomen, geen gaatjes of zo en ze liet ook gelijk los. Maar ze was duidelijk niet blij met de pup waar ze even eerder nog mee had gespeeld. Geen idee waarom ze ineens zo reageerde.
één jaar is voor een hond echt geen pup meer hoor.
Je hebt gelijk, maar vertel dit maar aan de eigenaar, voor de meesten is een jonge hond tot een jaar een pup.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gittje schreef:Rekening houdend met de leeftijd & het geslacht van de pup, vind ik dit gedrag niet normaal.

Maar wat ik helemaal niet begrijp, is hoe het komt dat de eerste ontmoeting niet op neutraal terrein plaatsvond (vb. tijdens een wandeling in het groen) :scratch:
Dat heb ik hier ook nog nooit gedaan hoor als er een pup bijkwam maar goed ik kan wel redelijk inschatten bij welke van mn honden t wel of niet goedgaat.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

als er geen schade aan die pup is, en hij huppelt weer vrolijk rond valt het toch allemaal wel mee? als die reu echt wat wilde sloopt hij zo`n pup toch? of zie ik dat verkeerd?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Rita schreef: Zelfs een volwassen niet gecastreerde reu kan hier binnen komen en ze hoeven het echt niet in hun kop te halen om deze of een teef aan te vallen, wij maken uit wat er wel en niet binnen komt of op ons erf, niet de honden!
Dat is heel fijn, maar dat wil niet zeggen dat dat standaard werkt.
Ik zorg dat er niets binnenkomt waarvan ik weet dat het gesloopt wordt als ik er niet continu bovenop zit. Geen teven en kleine honden dus.
Sommige honden hebben sowieso niets met pups, of hebben er zelfs een grafhekel aan.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Beoordelen of het abnormaal is laat ik maar buiten beschouwing. Wij vind het abnormaal, maar feitelijk gezien is het gewoon ongewenst gedrag. Of de pup schade of niet heeft, we willen het gewoon niet.

Dit had voorkomen kunnen worden. De hond had zich inderdaad mogelijk al op lopen fokken, teef was al wel kennismaken en ik weet niet in hoeverre dit echt buiten zijn bereik was, maar als hij ook maar iets hoorde, zag of rook kan dat genoeg zijn om een hond behoorlijk op te fokken. Een hond die al zo opgefokt is, doet dan mogelijk wel rare dingen. Er is een vreemd hondje op het terrein en vreemde mensen. Voor een dergelijk hond is dat genoeg prikkels om flink te keer te gaan. Maar zelfs vanuit die extase zou je ook meer schade kunnen verwachten.

Tuurlijk is het goed dat ze de reu er meteen af gehaald hebben, maar ik vraag me af in hoeverre het verhaal via via niet ietwat opgeblazen is (denk aan doorfluisterspel). Pup heeft er duidelijk niks aan over gehouden, zowel lichamelijk al psychisch niet. Mag wel hopen dat mevrouw van de reu hier wel wat mee doet en haar handelen hier op aanpast. Op eigen terrein, om en om en schijnbaar ook gewoon los: ik zie een optelsom waar heel veel momenten zijn was iets mee gedaan kan worden.
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Het beestje heeft er in ieder geval weinig aan overgehouden als ik afga op wat ik gisteren tijdens de wandeling zag.
Wat een superleuk hondje :I:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik geloof ook wel dat het een beetje opgeblazen is, een MH maakt al heel veel lawaai en bombarie dus dat ziet er vaak dramatisch uit.
Bij Xantos zette ik nooit een pup neer (of Xantos was gemuilkorfd).
Bij Xito, Xena en ook bij Xavi is het geen probleem.. Xavi kan wat onbenullig zijn dus bij vreemde pups zal ik het niet snel doen maar hier thuis wel.
Was overigens heel voorzichtig met de DH logee toen die hier voor het eerst kwam met 8 weekjes te logeren, heel zacht en voorzichtig.
Afbeelding
maart
Zeer actief

kaatje888 schreef:
maart schreef:bweik; ik vind het maar niets. Begrijp die reu al een beetje beter :F:
:hmmm:

Wat een leukerd die pup :I:
ik vind het een lelijk iets :U:
johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier

Ongelezen bericht door johanna68 »

Nanna schreef:
maart schreef:
Sanchis schreef:Voor een huishond is het misschien geen 'normaal' gedrag, maar ik vind het wel natuurlijk gedrag.
Nee, die reu is een blauwe mechelse herder.

Puppy kwam ik vanmiddag weer tegen en niks aan de hand, gewoon spelen.
Afbeelding

Afbeelding
idd niet handig om op zijn terrein kennis te laten maken . Maar ook geen normaal gedrag.

Trouwens....wat een mooi pup zeg...!!! :I: :I: Helemaal verliefd...zou best goed zijn voor puck en mij...... 2 honden :pffff:

Waarom moet ze weg?
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

johanna68 schreef:
Nanna schreef:
maart schreef:
Nee, die reu is een blauwe mechelse herder.

Puppy kwam ik vanmiddag weer tegen en niks aan de hand, gewoon spelen.
Afbeelding

Afbeelding
idd niet handig om op zijn terrein kennis te laten maken . Maar ook geen normaal gedrag.

Trouwens....wat een mooi pup zeg...!!! :I: :I: Helemaal verliefd...zou best goed zijn voor puck en mij...... 2 honden :pffff:

Waarom moet ze weg?
Omdat de reu niet met har overweg kan :wink:
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Browny »

Wat een leukerd! Als het al kon had ze hier zo mogen aanschuiven :I: :mann:

gedrag van de reu is situatie afhankelijk en hoe hij echt tekeer ging, was het niet vooral paniek van de baasjes? of wou hij haar blijven grijpen? of was het eenmalig?
Een pup die op eigen terrein erbij gezet wordt voor kennismaking, gaat niet altijd gelijk goed. de pup komt met een enthousiaste energie binnen, omdat alles nieuw is en dit nieuwe terrein geïnspecteerd moet worden.. ik adviseer daarom altijd, om de pup eerst even het huis en de tuin helemaal af te snuffelen, zodat die eerste ontlading er vanaf is, daarna de andere honden erbij om kennis te laten maken. dit is meestal al een wereld van verschil :ok:
en bij territoriale honden, die uit eerste reactie fel kunnen reageren, eerst even op neutraal terrein kennis laten maken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”