Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voeding die ze blijven eten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

robert markerink
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

voeding die ze blijven eten

Ongelezen bericht door robert markerink »

Hallo allemaal !

Ik show en fok golden retrievers,heb nu 2 teefjes waarvan 1 dame drachtig is .....hopelijk kan ik straks een derde dame houden.
Mijn dames zijn erg lastig met eten....ze eten slecht brokken !!,alleen vers voer blijven ze eten.Maar versvoer is een gedoe voor ons.Heeft iemand ervaring met een goede brok die honden blijven eten.Mijn dames eten vaak in het begin wel goed maar halverwegen een zak gaan ze al minder eten.Zou graag een voer willen wat goed is van kwaliteit en wat lastige eters ook blijven eten.Ik zou graag wat grotere hoeveel heden in willen kopen omdat ik ook strak 3 dames heb.

groet robert
autumn red goldens
gz
Actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: voeding die ze blijven eten

Ongelezen bericht door gz »

Check het forum eens in voeding. Staan heel vragen en opmerkingen, zoals je dan zult zien krijg je heel veel soorten en merken in het topic. De een reageert anders dan de andere op voer. Zo doet de ene het goed op een geperste brok en een ander beter op geexpandeerde. Wij geven zelf KVV maar soms krijgt hij ook wel Dog Lovers Gold.
Laatst gewijzigd door gz op 19 jan 2014 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Sanne123
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sanne123 »

Waarom is het een gedoe?Of je nu een beker brok in het bakje gooit of wat ontdooid kvv.Ik zie het probleem nooit zo.Je honden geven het al aan dat ze er geen zin meer in hebben.Wil je toch persee brok blijven geven dan zou ik het opleuken met wat vlees of blikvoer dan word het vast beter gegeten.
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Ik ervaar vers voeren zeker niet als 'gedoe'. Dat eten ze hier het beste en is ook prima soortgerichte voeding. Ik zou als fokker juist blij zijn als mijn fokdieren datgene krijgen wat goed voor ze is. :mrgreen:
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Sanne123 schreef:Waarom is het een gedoe?Of je nu een beker brok in het bakje gooit of wat ontdooid kvv.Ik zie het probleem nooit zo.Je honden geven het al aan dat ze er geen zin meer in hebben.Wil je toch persee brok blijven geven dan zou ik het opleuken met wat vlees of blikvoer dan word het vast beter gegeten.

Dit dus. Alleen zou ik de brokken niet opleuken met blikvoer :wink:
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Goldendelicious schreef:Ik ervaar vers voeren zeker niet als 'gedoe'. Dat eten ze hier het beste en is ook prima soortgerichte voeding. Ik zou als fokker juist blij zijn als mijn fokdieren datgene krijgen wat goed voor ze is. :mrgreen:

+1, wat bedoel je met gedoe?

Als je een compleet kvv voert dus niet alles zelf uitzoekt en echte barf doet dan is het zeker
niet meer gedoe dan brokken.
Qua brok zweer ik trouwens bij Cavom dat is het enige wat ze hier eten naast kvv.
Maar ik hoor meerdere verhalen van honden die dik worden op Cavom dus dat zou je
moeten proberen.
Groetjes Heidi
Afbeelding
robert markerink
geregistreerd lid
Contacteer:

Ik voer de brokken droog omdat je met een toevoeging de samenstelling van de brok dan weer anders wordt.
Wel geprobeerd maar dan eten ze alleen wat we extra door de brokken mengen.
Ik vindt versvlees een gedoe met dat ontdooien enzo.

robert
autumn red goldens
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Sanne123 schreef:Waarom is het een gedoe?Of je nu een beker brok in het bakje gooit of wat ontdooid kvv.Ik zie het probleem nooit zo.Je honden geven het al aan dat ze er geen zin meer in hebben.Wil je toch persee brok blijven geven dan zou ik het opleuken met wat vlees of blikvoer dan word het vast beter gegeten.
Niet iedereen heeft een vriezer of ruimte voor zoveel kilo KVV he :wink:

Hier vinden ze brokken ook minder lekker dan vers. Met wat zalmolie erover vonden ze het wel lekker, en het is ook nog eens goed voor de vacht :ok: Welke brok ze eten is echt een kwestie van smaak denk ik. Ze hebben hier Cavom gehad en die kleine brokjes gebruik ik nog steeds als voerbeloning, werkt prima.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik vind vers ook niet echt een gedoe hoor, maar ik voer wel lekker brok :wink: , maar als je alle keren veranderd dan hebben ze ook succes met dat lange tanden eten, je biedt t ze aan niet eten, klaar ermee dan maar niet met 10 minuten weghalen.
en niet eerder dan in de middag of zo pas weer neerzetten, voor 10 minuten :wink:
take it of leave it
Sanne123
Vaste gebruiker

robert markerink schreef:Ik voer de brokken droog omdat je met een toevoeging de samenstelling van de brok dan weer anders wordt.

robert
autumn red goldens
Waarom zou de samenstelling veranderen?En als die al veranderd dan hoeft dat niet gelijk negatief te zijn.Als je brokken voert en daar een eetlepel blikvoer doorheen kneed dan is dan gewoon net als zij ons het schepje jus over de piepertjes.Ik voer ook brokken(+kvv)maar er is geen merk wat ik kan noemen wat honden 14 jaar lang lekker zullen blijven vinden.Ach en dat ontdooien dat is echt een kwestie van wennen.Maar goed dat is natuurlijk je eigen keuze en dat respecteer ik ook.
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

robert markerink schreef:Ik voer de brokken droog omdat je met een toevoeging de samenstelling van de brok dan weer anders wordt.

robert
autumn red goldens
Zelfs mijn oude moeder vindt dat 'geen gedoe'. :mrgreen:
Het is een ritme inbouwen, maar als dat er eenmaal in zit, zou ik het enkel maar fijn vinden voor mijn beestjes.
Dat de samenstelling van brok anders wordt, is echt commerciële flauwekul, hoor. Het is enkel bedoeld om vooral alleen maar die bepaalde brok te voeren. Er zijn dierenartsen die het juist zeer promoten om vooral naast brok gevarieerd te voeren. In Amerika is het bijvoorbeeld heel gewoon om KVV of gezonde tafelrestjes door die brok te mengen. Juist omdat je dan grotere kans hebt dat je hond geen tekorten oploopt. :wink:
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik kan zo geen merk noemen wat ze blijven eten, dat is voor iedere hond anders. Misschien wat merken afwisselen of een diner gaan voeren? Mijn ervaring heeft me geleerd dat de wat lastigere eters diner vaak erg lekker vinden omdat er warm water overheen gaat. Ruikt voor de hond ook wat sterker en niet lastiger om te voren dan brok. Biofood heeft een fijn diner of Cavom...
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

robert markerink schreef:Hallo allemaal !

Ik show en fok golden retrievers,heb nu 2 teefjes waarvan 1 dame drachtig is .....hopelijk kan ik straks een derde dame houden.
Mijn dames zijn erg lastig met eten....ze eten slecht brokken !!,alleen vers voer blijven ze eten.Maar versvoer is een gedoe voor ons.Heeft iemand ervaring met een goede brok die honden blijven eten.Mijn dames eten vaak in het begin wel goed maar halverwegen een zak gaan ze al minder eten.Zou graag een voer willen wat goed is van kwaliteit en wat lastige eters ook blijven eten.Ik zou graag wat grotere hoeveel heden in willen kopen omdat ik ook strak 3 dames heb.

groet robert
autumn red goldens
Ja. Taste of the wild gaat er hier prima in. Zelfs bij de verwende poedel. Het is alleen via internet te koop, dat vind ik wel een minpuntje. Profine eten ze hier ook goed en is wel bij de dierenzaak te krijgen.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Net als wat Tara zegt, probeer er eens heet water over heen te doen. Wat je ook kunt proberen is er een beetje gestoomd vlees doorheen te prakken. Van bijvoorbeeld Renske of Ecostyle. Dit kun je kopen bij de Welkoop of Petsplace (of andere dierenwinkel). Ik prakte dan gewoon 1 of 2 lepels door de brokjes.. dan ging het er zo in! En je hebt geen gedoe met ontdooien.
Afbeelding
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Als je moet gaan mengen, prakken en overgieten en dan ook nog brokjes kan wegmikken is het toch veel meer gedoe dan een kvv ontdooien ? :denken:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

sirene schreef:Als je moet gaan mengen, prakken en overgieten en dan ook nog brokjes kan wegmikken is het toch veel meer gedoe dan een kvv ontdooien ? :denken:
:mrgreen: dat zat ik ook al te bedenken. Of ik nu 4 rollen kvv eruit leg per dag of 4 bakken brokken.pak kost me evenveel tijd overigens.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik vind vers ook 'gedoe', simpelweg omdat wij regelmatig spontaan weg zijn en het dan makkelijk is om wat brokken in je tas te gooien dan vers vlees.

Bij mij op de hondenschool wordt Barca verkocht als brok voor honden die veel niet lekker vinden. Je hoeft er maar weinig van te geven en het wordt schijnbaar door heel veel honden goed geaccepteerd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lizanne schreef:Ik vind vers ook 'gedoe', simpelweg omdat wij regelmatig spontaan weg zijn en het dan makkelijk is om wat brokken in je tas te gooien dan vers vlees.
Dan voer je op dat moment toch brok?

Ik zou het voor nu belangrijker vinden dat je drachtige hond goed eet en het "ongemak" maar even op de koop toe nemen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik ben ook vrij uithuizig en neem niet altijd eten mee. Er is altijd wel ergens een kip in een supermarkt te vinden. Wanneer ik vergeet uit te leggen leg ik een rol of bakje kvv in heet water en het is zo ontdooit. Ik ben ooit begonnen met kvv voeren omdat pup Gol haar brokken niet bliefte. Inmiddels is ze 7 en eet ze al jaren met veel smaak verschillende soorten kvv met af en toe wat knaagwerk tussendoor of gewoon wat er voor handen is.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Hier krijgen ze vers en heel af en toe, als het zo uitkomt, wat brok.
Dan staan ze te slikken en te doen bij die voerstandaard. Ribben bollen op, buik naar binnen.. Daar gaat dus altijd wat lekkers doorheen. Ik zie mezelf al zo'n bak beschuit wegwerken :schrik:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

nathalie schreef:Hier krijgen ze vers en heel af en toe, als het zo uitkomt, wat brok.
Dan staan ze te slikken en te doen bij die voerstandaard. Ribben bollen op, buik naar binnen.. Daar gaat dus altijd wat lekkers doorheen. Ik zie mezelf al zo'n bak beschuit wegwerken :schrik:

Hier inhaleren twee van de vier brokken, dus gaat inderdaad water overheen.
En vaak ook nog tafelresten, groente of fruit, gehakt, hart, wat met water losgeklopt blikvoer, yoghurt/zuivel, of een eitje.
Ze eten 50/50 brok en vers en het is iedere dag een verrassing wat er in de bak zit.
:schrik: Als ik alles klaar sta te maken staan ze al te dansen, piepen en joelen.
Ribben uit en buik intrekken is hier van het schrokken.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

dagmar88 schreef:
nathalie schreef:Hier krijgen ze vers en heel af en toe, als het zo uitkomt, wat brok.

Hier inhaleren twee van de vier brokken, dus gaat inderdaad water overheen.
En vaak ook nog tafelresten, groente of fruit, gehakt, hart, wat met water losgeklopt blikvoer, yoghurt/zuivel, of een eitje.
Ze eten 50/50 brok en vers en het is iedere dag een verrassing wat er in de bak zit.
:schrik: Als ik alles klaar sta te maken staan ze al te dansen, piepen en joelen.
Ribben uit en buik intrekken is hier van het schrokken.
Schrokken doen ze hier niet..
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
bandolero
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bandolero »

Ze niet steeds hun zin geven door te blijven veranderen van voeding.
Eten na 5 minuten niet op = pot weg.
Dag erop (of de maaltijd erop) terug hetzelfde, na 5 minuten niet op, pot weg.
Hebben ze honger, da's jammer, dan moeten ze maar hun brokken opeten ;-)
Dus ook geen tussendoortjes meer tijdelijk waarmee ze zich kunnen vullen.
Uw honden zijn nu steeds gewend van hun zin te krijgen, namelijk dat jij steeds wijzigt van eten.

PS: nu gaat dat natuurlijk niet, met een drachtige teef, maar eenmaal ze terug in normale conditie is, kan je het wel doen.
robert markerink
geregistreerd lid
Contacteer:

Onze Phoebe die zwanger is mag eten wat ze wil,ik geef haar brokken met tonijn erover heen,regelmatig vers vlees en elke dag een paar eieren extra brood en pasta.

robert
Sanne123
Vaste gebruiker

Sorry robert maar ik vind dat je juist tijdens zwangerschap gezonder zou moeten voeren.In tonijn zit veel zout en ook kwik wat bij teveel voeren niet goed is.Elke dag een paar eieren lijkt me ook niet goed en brood en pasta zie ik al helemaal geen waarde van in.Waarom niet gewoon brokken en dan met wat iemand al eerder zei Renske erdoor.Je was bang dat de samenstelling zou veranderen maar ik denk dat je met haar huidige dieet een behoorlijke onbalans aan het creeeren bent.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Sanne123 schreef:Waarom is het een gedoe?Of je nu een beker brok in het bakje gooit of wat ontdooid kvv.Ik zie het probleem nooit zo.
Jij niet, anderen wel. Zoals ik bijvoorbeeld.
Ik reis veel, ben voor mijn werk vaak op pad, hond mee.
30graden, drie dagen van huis, succes met je KVV

Dat een hond iets niet eet, betekent niet direct dat het voer is van slechte kwaliteit. Als een kind stopt met groente eten, gaat een stukje vlees er meestal ook nog wel in.

Zijn de honden goed op gewicht? Dan zou ik ervoor kiezen om het voer aan te houden en twee keer per dag de mogelijkheid geven om te eten. Als ze niet eten, dan hebben ze blijkbaar geen honger.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

robert markerink schreef:Onze Phoebe die zwanger is mag eten wat ze wil,ik geef haar brokken met tonijn erover heen,regelmatig vers vlees en elke dag een paar eieren extra brood en pasta.

robert
Lijkt me niet handig hoor, zoveel als ze wil nu.
Ik zou zorgen dat ze genoeg krijgt maar niet heel veel. Dat komt wel als die pups er zijn.
Overigens krijgen mijn teven als ze drachtig zijn juist alleen vers en goed voer en daar hoort pasta niet bij en brood al helemaal niet.
Dat zet alleen maar aan en zit dus straks bij de bevalling in de weg.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Sanne123
Vaste gebruiker

Sanchis schreef:
Sanne123 schreef:Waarom is het een gedoe?Of je nu een beker brok in het bakje gooit of wat ontdooid kvv.Ik zie het probleem nooit zo.
Jij niet, anderen wel. Zoals ik bijvoorbeeld.
Ik reis veel, ben voor mijn werk vaak op pad, hond mee.
30graden, drie dagen van huis, succes met je KVV

Dat een hond iets niet eet, betekent niet direct dat het voer is van slechte kwaliteit. Als een kind stopt met groente eten, gaat een stukje vlees er meestal ook nog wel in.

Zijn de honden goed op gewicht? Dan zou ik ervoor kiezen om het voer aan te houden en twee keer per dag de mogelijkheid geven om te eten. Als ze niet eten, dan hebben ze blijkbaar geen honger.
Wààr lees je dat ik iets een slechte kwaliteit vind?Ik voer zelf òòk brokken!Maar mijn hond vind ze lekker!Als hij keer op keer zijn brok met tegenzin eet dan is het mij duidelijk en krijgt hij kvv.Toen wij nog twee honden hadden en enkel kvv voerde waren we ook soms veel op pad vooral zomers.Nou dan voerde we 's morgens voor we weggingen en dan weer als we 's avonds trug kwamen.En ook al is het 30 graden waar een wil is is een weg denk ik dan maar.Het is maar net hoe graag je wil dat je hond geniet van zijn voer.Ik zou er zelf flauw van worden als mijn hond met tegenzin boven zijn voerbak hing. :ugh:
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Oh ik lees het nergens hoor. Ik ben alleen spuugzat van die KVV evangelisten die ieder voedingtopic volschrijven over KVV. De Topic starter wil goede brokken, geen KVV

Zoals ik lees, willen de honden van topicstarter veel merken brok wel eten, maar zijn ze er halverwege de zak zat van. De kans zit er overigens dik in dat de honden met de tijd mee ook uitgekeken raken op KVV. Die van mij draaien hun edele snuit ervoor om.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Sanchis schreef:Oh ik lees het nergens hoor. Ik ben alleen spuugzat van die KVV evangelisten die ieder voedingtopic volschrijven over KVV. De Topic starter wil goede brokken, geen KVV

Zoals ik lees, willen de honden van topicstarter veel merken brok wel eten, maar zijn ze er halverwege de zak zat van. De kans zit er overigens dik in dat de honden met de tijd mee ook uitgekeken raken op KVV. Die van mij draaien hun edele snuit ervoor om.
Dat was ook mijn ergenis een beetje ja. Hij geeft aan dat hij KVV gedoe vindt, dan is dat zo. Is z'n goed recht toch? Ik voer zelf wel KVV maar snap wel dat niet iedereen dat kan/wil. Andersom hoor je zelden gedoe maar mensen moeten zich bijna verantwoorden als ze geen KVV/barf willen voeren.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”