Wolfsblut schreef:
Duitse herders zijn in mijn ogen vaak onberekenbaar. Vroeg of laat kunnen ze toeslaan, ook naar eigen mensen.
Begin jaren zestig was het een rage om een Duitse herder te hebben. Mogelijk vanwege een televisieserie waarin een DH de hoofdrol speelde.
Iedereen met een of meerdere teven fokte maar raak om aan de vraag te kunnen voldoen. Kennis over bloedlijnen was er bij die gasten niet. Volgens mij hadden ze nog nooit gehoord over inteelt. Fatsoenlijk africhten was er niet bij. Dat gebeurde veelal op eigen houtje, achterom in de huiswei. Lekker laten bijten op jutezakken.
Bij bijtincidenten staken ze met kop en schouders boven de andere rassen uit. Regelmatig werden DH kapot geschoten door de politie als er weer eens een los liep om de bewoners van de wijk te terroriseren.
Hier loopt ook een gast met twee van die honden. Gelukkig aangelijnd. Hij geeft zelf aan dat ze erg bijtgraag zijn, maar voor terreinbewaking waar hij ze voor heeft aangeschaft zijn ze prima.
Zelf denk ik dat er veel psychisch gestoorde DH's zijn. Dit vanwege hun popularitiet een aantal decennia geleden.
Ehh.. we leven nu in 2014.
Rita schreef:
( Vraag van Johanna waarom pup weg moet )
Omdat de reu niet met har overweg kan

Nee. Quote Nanna:
Een kennis van me zoekt voor daar weer een kennis van een goed tehuis voor een Duitse herderpup van pak hem beet 5 maanden, een teefje (interesse, anyone?

)
Ik heb het hondje gezien, leuk vrij beest en luistert goed. Nog een wonder als je hoort wat de thuissituatie van dat beestje was.
Maar afijn.
Nou had een mevrouw die mooi woont en al twee herders heeft (een reu en een teef) wel belangstelling. Dus heengegaan om te kijken hoe dat ging. Buiten in de tuin kennis laten maken met de teef en dat ging goed want die is schijtende bang. Daarna de reu erbij. Die bedacht zich geen seconde en ging meteen los op die pupteef. Beetgrijpen, schudden, niet meer loslaten.
Ik kwam het puppy vanmorgen tegen en ze leek er niet onder geleden te hebben, was nog steeds vrij en vrolijk.
Maar nu mijn vraag: wat vinden jullie van het feit dat zo'n volwassen reu meteen voor de kill op zo'n 5 maanden oude teef duikt? Staat ie in zijn recht omdat het in zijn tuin was?