Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reu.. of teef

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Reu.. of teef

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

lieke schreef:
alm@ schreef:
lieke schreef:
alm@ schreef:Maar ik vind reuenpis zo vreselijk stinken.
:scratch: ik vind kattenpis vele malen erger stinken :mrgreen: .

Dat kan je wel zeggen, ja. Lieve Isis vond het gisteren nodig om in de badkamer te plassen. Beneden in de gang sloeg de ammoniageur je al tegemoet. :schrik:

En wat markeren betreft: mijn Bonnie markeert ook wat af, hoor. Mét de poot omhoog. :F:
Wat ik van teefjes trouwens zo grappig vind (en dit is typisch gedrag van collies én shelties) is het ontzettende gemuts. Zit er een miniscuul takje in de broek en dan storten ze zich kermend ter aarde.
Trap je in februari per ongeluk op een pootje en vraag je in juli op medelijdende toon 'deed je je pootje zó'n zeer???' Dan gaan ze prompt heel aanstellerig hinken.
Weliswaar met de verkeerde poot omhoog gegeven, maar goed, het buskruit hebben ze niet uitgevonden. :LOL:
Je verkloot de quote :mrgreen: die aanstelleritis herken ik wel maar dan van de teckel. Toen ik hem nog niet zo lang had, stond ie 100 meter achter ons gillend met 1 pootje omhoog. Ik dacht dat hij finaal in een glasscherf getrapt had :schrik: bleek er een plakplantje in de fladders van zijn voorpootje te zitten :LOL: die aanstelleritis was hij met de no-nonsensherders vrij vlot kwijt trouwens :engel:
Jij verstjeerd de quote nog meer.... :F:

Maar ik hóu van die aanstelleritus. Dat theatrale en overdreven gekerm, het bij een geïrriteerd 'schei nou 'ns uit, Lyndie!' met de buik over de grond langs me heen kruipen, zodat mensen denken dat ik haar minstens één keer per dag in elkaar ros. Héérlijk.
Ze kunnen zo meedoen aan de Oscaruitreiking. De manipulatieve krengen.
En idd., de reuen die ik ken zijn daar stupide voor dergelijke komedie. :mrgreen:[/quote]
Oh daar zou ik niet tegen kunnen. :ugh: :schrik:
Is het niet meer gewoon schijterigheid dan theatraal gedrag.? :hmmm:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Inge O schreef:
kipo schreef:Zindelijkheid in zijn algemeen lijkt voor kleine hondjes moeilijker dan voor grote, lijkt het wel.
ik denk dat dat een ingefokte kwaal is omdat dit soort hondjes nogal vaak bij mensen woonden/wonen die euhh, hoe zal ik het zeggen, niet de meest bedreven hondenopvoeders zijn.
Dit zal zeker meespelen. Ik vraag mij dan wel af waarom het probleem veelal bij kleine reutjes en veel minder bij de kleine teefjes voorkomt.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Antonetta schreef:
Inge O schreef:
kipo schreef:Zindelijkheid in zijn algemeen lijkt voor kleine hondjes moeilijker dan voor grote, lijkt het wel.
ik denk dat dat een ingefokte kwaal is omdat dit soort hondjes nogal vaak bij mensen woonden/wonen die euhh, hoe zal ik het zeggen, niet de meest bedreven hondenopvoeders zijn.
Dit zal zeker meespelen. Ik vraag mij dan wel af waarom het probleem veelal bij kleine reutjes en veel minder bij de kleine teefjes voorkomt.
Omdat reuen over het algemeen van nature meer geneigd zijn tot markeren.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Dat markeren vind ik ook geen voordeel.
Want dat is dus wat ze hier binnen doen. Kunnen mensen zeggen "dat ligt aan de opvoeding", en dat zal misschien best. Maar ik heb het gewoon nog niet anders meegemaakt.

Ik wil mijn honden overal mee naar toe kunnen nemen maar als ze overal gaan markeren, ben ik niet meer welkom. Dus dat gaat niet.
Ik hou het maar gewoon bij teven. Maar de komst van een reu is overigens nooit uitgesloten hoor. Je weet maar nooit.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Mijn reuen waren klein (teckels), maar geen van hen heeft het ooit in zijn harses gehaald om binnen te markeren. :U:
Ik heb ze altijd behandeld als hele grote honden met een ego van hier tot overmorgen.
Alleen hadden ze uiterlijk het formaat van een ukkepuk.

Andere mensen noemden ze "schattig" :I:
Zo heb ik ze nooit genoemd, dat kon ik niet want ik kende ze :8): :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mijn teven markeren allemaal :19:
Maar dat kun je natuurlijk gewoon afleren: er wordt niet gemarkeerd bij huizen en tuinen, alleen op plaatsen waar het gewoon kan en mag.
Net als je dat bij reuen kunt afleren.

Denk trouwens niet dat teven alleen zittend markeren. Orpa tilt haar poot hoger op dan menige reu. :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ranetje
Zeer actief

Marjoleine schreef:Mijn teven markeren allemaal :19:
Maar dat kun je natuurlijk gewoon afleren: er wordt niet gemarkeerd bij huizen en tuinen, alleen op plaatsen waar het gewoon kan en mag.
Net als je dat bij reuen kunt afleren.

Denk trouwens niet dat teven alleen zittend markeren. Orpa tilt haar poot hoger op dan menige reu. :mrgreen:
Rana plaste hoger tegen een boom dat de reuen.........
Die nodigde ze eerst uit om even een geurvlag uit te zetten.
Vervolgens ging ze er demonstratief een beetje hoger overheen :lol1:

Ik heb heel wat reuen gezien die vervolgens aan haar roken.......... haar hoge plas bestudeerden en dan :denken: :U: wegliepen :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

Vier reuen (niet gecastreerd), geen markeringen binnen, niet langs de straat/tuinen, alleen daar waar het mag van ons.
Teefje (Maltezer) van onze dochter, zij durft dus wel te markeren bij mij in huis!
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

ranetje schreef:Mijn reuen waren klein (teckels), maar geen van hen heeft het ooit in zijn harses gehaald om binnen te markeren. :U:
Ik heb ze altijd behandeld als hele grote honden met een ego van hier tot overmorgen.

Ik weet nu wat je bedoelt :8): :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

alm@ schreef:
ranetje schreef:Mijn reuen waren klein (teckels), maar geen van hen heeft het ooit in zijn harses gehaald om binnen te markeren. :U:

Ik weet nu wat je bedoelt :8): :mrgreen:
:lol1: :mrgreen:
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Thomas, de reu van schoonouders, markeerde bij mij alleen op het grasveld en de bomen daar :D Bij anderen markeerde hij overal waar hij kon. De opvoeding kreeg hij wel, alleen werd het niet overal doorgevoerd :LOL:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier ook een teef die markeert, met de poot omhoog. Zelfs nu met haar manke poot. (steunt ze op de manke poot, terwijl het me andersom makkelijker lijkt :ugh: )
Maar er wordt alleen gemarkeerd in het gras. Mike wil het wel eens elders proberen, maar dat mag niet. Je ziet het toch wel aankomen.

Verder verschil reu/teef. Het uitgekookte en bitcherige van teven vind ik machtig mooi.
Reuen zijn direkter, het moet nu. Teven blijven proberen.
Wat ik nu zie bij Mike is dat hij tijd en rust heeft voor een knuffel. Indy absoluut niet. Is wel aanhankelijk naar mij toe, maar op een andere manier. Ze wil bezig zijn, werken, lopen etc. Is wel ontzettend op mij gericht.

Ik dacht altijd dat ik reuen leuker vond. Maar nu weet ik het niet meer...... Ze hebben allebei hun charme!
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”