Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Veel slapen
Moderator: moderatorteam
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
- Aantal honden: 1
Veel slapen
Hey,
Even een vraagje want ben benieuwd hoe het bij jullie is..
Niet echt dat ik me er zorgen om maak ofzo maar vroeg me af of dit wel normaal is.
Onze Sam (bijna 8 maand) slaapt echt ontzettend veel als ik het zo bekijk... Onze dag ziet er ongeveer als volgt uit:
'S ochtends (8 uur) gaat mijn vriend met haar wandelen en gaat naar zijn werk, ik kom rond negen uur beneden en dan slaapt Sam. Ik ga even douchen e.d. dan gaan we rond 10/half 11 een uur het bos in. Daarna ga ik meestal boodschappen enzo doen. Als ik thuis kom dan slaapt ze, komt me even hoi zeggen en gaat weer liggen. Meestal ga ik dan aan de studie en slaapt Sam naast me op de bank. Dan gaan we rond half 3 nog een klein rondje, daarna even spelen enzo of even clickeren. Daarna gaat Sam weer slapen, dan rond 5 nog even lopen of naar mijn moeder (wat ze altijd heel leuk vindt). Als mijn vriend thuiskomt is ze mega blij en gaat ze even gek doen. Rond 6 uur eten, rond 7 uur een half uurtje lopen. Dan slaapt ze nog lekker bij ons op de bank, dan rond half 11 nog een klein rondje.
Kortom: buiten het wandelen en even spelen om slaapt ze de hele dag... Is dat normaal? En wat doet jullie hond?
Misschien is Sam gewoon een lambal dat kan ook...
Even een vraagje want ben benieuwd hoe het bij jullie is..
Niet echt dat ik me er zorgen om maak ofzo maar vroeg me af of dit wel normaal is.
Onze Sam (bijna 8 maand) slaapt echt ontzettend veel als ik het zo bekijk... Onze dag ziet er ongeveer als volgt uit:
'S ochtends (8 uur) gaat mijn vriend met haar wandelen en gaat naar zijn werk, ik kom rond negen uur beneden en dan slaapt Sam. Ik ga even douchen e.d. dan gaan we rond 10/half 11 een uur het bos in. Daarna ga ik meestal boodschappen enzo doen. Als ik thuis kom dan slaapt ze, komt me even hoi zeggen en gaat weer liggen. Meestal ga ik dan aan de studie en slaapt Sam naast me op de bank. Dan gaan we rond half 3 nog een klein rondje, daarna even spelen enzo of even clickeren. Daarna gaat Sam weer slapen, dan rond 5 nog even lopen of naar mijn moeder (wat ze altijd heel leuk vindt). Als mijn vriend thuiskomt is ze mega blij en gaat ze even gek doen. Rond 6 uur eten, rond 7 uur een half uurtje lopen. Dan slaapt ze nog lekker bij ons op de bank, dan rond half 11 nog een klein rondje.
Kortom: buiten het wandelen en even spelen om slaapt ze de hele dag... Is dat normaal? En wat doet jullie hond?
Misschien is Sam gewoon een lambal dat kan ook...
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Re: Veel slapen
Als er geen actie is slapen mijn honden ook gewoon hoor.
Behalve Jack, die slaapt niet overdag
Behalve Jack, die slaapt niet overdag
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik kijk over mijn schouder en zie 2 slapende honden liggen. Wat Samantha zegt, geen actie is slapen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Lola slaapt ook binnenshuis als ik niks van haar vraag. Buiten is ze blij en actief en 's nachts loopt ze iedere 2,5/3 uur een rondje door de slaapkamer 
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Het lijkt mij dat Sam alles bij elkaar voldoende loopt en daar dan thuis lekker rustig slaapt.
Moos ging/gaat ook altijd na wandelingen lekker slapen. Betekent dat hij genoeg z'n energie kwijt kan. Wees maar blij.
Moos ging/gaat ook altijd na wandelingen lekker slapen. Betekent dat hij genoeg z'n energie kwijt kan. Wees maar blij.

Neeltje
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Klinkt heel normaal ook. Coda is een beetje als Jack
En soms daagt ze Nilo dan ook uit tot spel, maar in principe luieren ze gewoon tussen de wandelingen door 
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Ja hoor, geen actie is slapen, als de baas ergens mee bezig is moet ze er wel bij zijn.

- Diesel en Loek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond - Aantal honden: 2
Diesel (9 jaar) slaapt ook veel tussen de activiteiten door naar komt toch ook wel regelmatig met de bal aanlopen om te spelen.
Loek (1,5 jaar) daarentegen slaapt nooit...hij ligt wel met zijn ogen dicht maar als ik ook maar enige aanstalten maak om op te staan staat hij naast me. Hij komt regelmatig met speeltjes aan of daagt diesel uit in te spelen (waar diesel nooit op ingaat).
Ik denk ook wel dat dit met het ras te maken heeft dat ze zo alert zijn, wat af en toe ook irritant kan zijn, maar dat wist ik voor dat ik ze aanschafte
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Loek (1,5 jaar) daarentegen slaapt nooit...hij ligt wel met zijn ogen dicht maar als ik ook maar enige aanstalten maak om op te staan staat hij naast me. Hij komt regelmatig met speeltjes aan of daagt diesel uit in te spelen (waar diesel nooit op ingaat).
Ik denk ook wel dat dit met het ras te maken heeft dat ze zo alert zijn, wat af en toe ook irritant kan zijn, maar dat wist ik voor dat ik ze aanschafte
-
Manu
Mijn hond is nu 9 maanden en die snurkt ook de hele dag. 's Avonds rond 8 uur heeft hij even speeluurtje en gooit hij al zijn speeltjes door het huis. Maar daarna snurkt hij weer.
Wij lopen gemiddeld zo'n 5 keer per dag, waarvan 1 wandeling een uur tot anderhalf en eentje zo'n 30-40 minuten. De rest zijn meer kleine rondjes. En meneer heeft ook een heerlijk bed waarin ik, als ik hem was, ook de hele dag in zou willen liggen
Niks geks dus!
Wij lopen gemiddeld zo'n 5 keer per dag, waarvan 1 wandeling een uur tot anderhalf en eentje zo'n 30-40 minuten. De rest zijn meer kleine rondjes. En meneer heeft ook een heerlijk bed waarin ik, als ik hem was, ook de hele dag in zou willen liggen
Niks geks dus!
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Lekker toch, als ze zelf hun rust pakken?
Met Boomer was ik altijd heel veel bezig, soms te veel denk ik, waardoor hij het moeilijk vond om overdag te slapen.
Toen Elyna geboren werd, kon hij het ineens wel, want zo'n kleintje is wel heel erg vermoeiend
Met Boomer was ik altijd heel veel bezig, soms te veel denk ik, waardoor hij het moeilijk vond om overdag te slapen.
Toen Elyna geboren werd, kon hij het ineens wel, want zo'n kleintje is wel heel erg vermoeiend
- Char7
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Die van mij slaapt 's avonds 19.00 tot 's middags 13.00 dan moet hij plassen en doen we meteen een grote ronde. 's nachts laten we hem tussendoor nog één keer plassen en dan wil hij meteen weer naar binnen om te slapen dus volgens mij is het normaal.
Na de wandeling 's middags slaapt hij ook weer
Na de wandeling 's middags slaapt hij ook weer
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ben is ook zo'n slaapkop. Het interesseert hem dan ook weinig. Hij slaapt dan het liefst lekker beneden bij de kachel.
Het is denk ik maar net hoe je hond in elkaar zit. Apple is tegenwoordig ook wel veel meer een slaapkop dan vroeger, en dat is stiekem best wel fijn! Je doet zo te lezen genoeg met je hond
Het is denk ik maar net hoe je hond in elkaar zit. Apple is tegenwoordig ook wel veel meer een slaapkop dan vroeger, en dat is stiekem best wel fijn! Je doet zo te lezen genoeg met je hond
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Dat klinkt heel bekendDiesel en Loek schreef:Diesel (9 jaar) slaapt ook veel tussen de activiteiten door naar komt toch ook wel regelmatig met de bal aanlopen om te spelen.
Het vele slapen klinkt mij ook niet gek in de oren hoor. Hier wordt ook veel geslapen. Als er gewandeld of gespeeld is, gaan de twee terriërs meteen lekker liggen en wat kluiven en dan pitten. Freddy blijft wat langer bezig, maar gaat uiteindelijk ook rustig liggen, maar blijft dus wat alerter. De terriërs zijn dan ook echt weg hoor daar kun je een kanon naast afschieten
- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Hier wordt ook veel geslapen. Maar tussendoor speelt hij ook wel eens. Als we gaan wandelen staat hij wel altijd gelijk paraat. Zeker als we een uurtje behendigheid hebben gehad is hij de rest van de dag aan het slapen hihi
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
Hier slapen ze alle 4 ook gewoon als er geen activiteit is. Dus tijdens de wandelingen en de trainingsmomenten en t hersenwerk, ligt hier alles in diepe rust.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Luca en Dumas kunnen ook zo goed slapen. Csiva minder, maar langzaamaan pakt ze meer rust in huis. Gelukkig!
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Als het aan Kay ligt dan slaapt hij na de ronde 's ochtends van een uur (om ongeveer 9 uur) tot 19.00 uur 's avonds. Eerder meld hij zichzelf niet, we maken hem dus meestal wakker voor we gaan wandelen. Norah is de hele dag paraat, wordt je ook niet altijd blij van.

- BaasjevanMilo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
die van mij slaapt ook veel.. af en toe even wat uitvreten of wandelen maar vooral veel slapen...

- Helga
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als er niets bijzonders is slapen mijn honden ook.
Als er een hond mee gaat het veld in wordt er de hele dag niet geslapen, want werken is leuker.
Maar buiten onze wandelingen waarbij ik ook oefen ligt hier altijd alles te pitten.
Als er een hond mee gaat het veld in wordt er de hele dag niet geslapen, want werken is leuker.
Maar buiten onze wandelingen waarbij ik ook oefen ligt hier altijd alles te pitten.
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Haha niks vreemds dus zo te 'lezen'.
Het is inderdaad wel zo dat als ik opsta en ik ben niet meer in haar zicht, loopt ze naar waar in dan ben en gaat ze daar ergens liggen :p.
Wel een heerlijk hondenleven eigenlijk
!
Het is inderdaad wel zo dat als ik opsta en ik ben niet meer in haar zicht, loopt ze naar waar in dan ben en gaat ze daar ergens liggen :p.
Wel een heerlijk hondenleven eigenlijk
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Hier wordt ook veel geslapen.
Geen actie = slapen....of lekker op je kleed de boel bekijken.
Na het avondeten is Nilsson helemaal niet meer van zijn kleed af te krijgen, soms wil hij niet eens meer mee naar buiten.
Vind het wel lekker zo'n tevreden slaaphond.
Geen actie = slapen....of lekker op je kleed de boel bekijken.
Na het avondeten is Nilsson helemaal niet meer van zijn kleed af te krijgen, soms wil hij niet eens meer mee naar buiten.
Vind het wel lekker zo'n tevreden slaaphond.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Hier slapen ze ook als er verder geen actie is. Ik merk ze nooit in huis.