Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gevolgen keizersnee
Moderator: moderatorteam
-
Spirit
- Actief
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Re: Gevolgen keizersnee
Mijn ervaring is dat het voor de pups geen verschil uitmaakt of ze natuurlijk of met de keizersnede geboren zijn.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja en dan .? Schijt aan de gevolgen , puppen kun je moeilijk laten zitten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Dit dus, of een keizersnede of geen moederhond en puppen meer.bouvierpoedel schreef:Ja en dan .? Schijt aan de gevolgen , puppen kun je moeilijk laten zitten.

-
Spirit
- Actief
..
Laatst gewijzigd door Spirit op 21 jan 2014 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Dat hangt denk ik ervanaf of je met de hond wilt gaan fokken... het schijnt soms te gebeuren dat er "lijnen" zijn die niet meer makkelijk zelf bevallen; dan zou mijn voorkeur uitgaan naar een pupje uit een 'normale bevalling'.
Ik DENK dat ik bij keuze ook daarvoor zou gaan maar kan dat niet onderbouwen. Onderbuikgevoel, hoewel ik me zeker bewust ben dat het beslist niets uit HOEFT te maken voor de pup.
Hangt ook af van de nestgenootjes.. als er zware problemen waren met al overleden broertjes/zusjes en dan keizersnee... dan zou ik bij keuze dat nest "laten voor wat het is".
Suzanne
Ik DENK dat ik bij keuze ook daarvoor zou gaan maar kan dat niet onderbouwen. Onderbuikgevoel, hoewel ik me zeker bewust ben dat het beslist niets uit HOEFT te maken voor de pup.
Hangt ook af van de nestgenootjes.. als er zware problemen waren met al overleden broertjes/zusjes en dan keizersnee... dan zou ik bij keuze dat nest "laten voor wat het is".
Suzanne
-
Spirit
- Actief
..
Laatst gewijzigd door Spirit op 21 jan 2014 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik denk dat je nu veel te ver doordenkt hoor, als het pupje net zoals de andere groeit en niet achterblijft in de ontwikkeling, dan is het toch prima?
Er zijn wel tig redenen te bedenken waardoor de bevalling na de dode pup niet op gang kwam, en je zult ook nooit weten of de bevalling zonder de keizersnede niet gewoon alsnog verder was gegaan. Dat de fokker het risico om af te wachten niet wilde nemen kan ik me goed indenken. Ik heb het zelf bij 1 nest ook gehad, dat er 1 pup niet via de natuurlijke weg uitkwam, en ik het risico dat het met de moederhond mis zou gaan niet wilde nemen en op advies van mijn DA toen de laatste pup met de keizersnede heb laten halen. Die pup mankeerde niets en is gewoon zonder ook maar 1 probleem volwassen geworden.
Als je twijfelt over de pup, dan zou ik het niet doen. Maar dat vind ik met alles waar je over twijfelt en dat staat dus los van de keizersnede.
Er zijn wel tig redenen te bedenken waardoor de bevalling na de dode pup niet op gang kwam, en je zult ook nooit weten of de bevalling zonder de keizersnede niet gewoon alsnog verder was gegaan. Dat de fokker het risico om af te wachten niet wilde nemen kan ik me goed indenken. Ik heb het zelf bij 1 nest ook gehad, dat er 1 pup niet via de natuurlijke weg uitkwam, en ik het risico dat het met de moederhond mis zou gaan niet wilde nemen en op advies van mijn DA toen de laatste pup met de keizersnede heb laten halen. Die pup mankeerde niets en is gewoon zonder ook maar 1 probleem volwassen geworden.
Als je twijfelt over de pup, dan zou ik het niet doen. Maar dat vind ik met alles waar je over twijfelt en dat staat dus los van de keizersnede.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
*dubbel*
Laatst gewijzigd door LongFields op 20 jan 2014 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Eerlijk gezegd moet jij deze pup niet kopen want bij alles wat er ooit mocht zijn ga jij denken dat het hier aan ligt. Om deze zelfde reden zou ik als fokker hem niet aan je verkopen terwijl ik zeker weet dat een keizersnede voor de pup niks uitmaakt .Spirit schreef:Nestje van 3, de 'middelste' dood bij geboorte, 'mijn' pup zat daar achter en hebben ze er direct met keizersnee uitgehaald omdat weeen niet meer opgang kwamen na dode pupje. Eerste pup is 'normaal' ter wereld gekomen.~Suzanne~ schreef: Hangt ook af van de nestgenootjes.. als er zware problemen waren met al overleden broertjes/zusjes en dan keizersnee... dan zou ik bij keuze dat nest "laten voor wat het is".
Ik heb bij mensen wel eens onderzoek gelezen dat bij een baby die in de hersenen niet helemaal goed is, er schijnbaar geen 'goed' signaal naar baarmoeder word gestuurd en er dan ook geen normale bevalling getriggert word.
Nu was hier 1 pup dood, dus dat die de geboorte geblokkeerd kan hebben, is mogelijk. Maar waarom wou het lichaam van de teef het laatste pupje er niet meer uit hebben?
Hoe kan je bij pup testen of hij gezond is?
Hij drinkt goed, groeit als een malle (gelijk als de eerste pup).
Bedoel ik geef om alle dieren, maar ik wil natuurlijk wel gewoon een gezond hondje.
Zijn er mensen met honden uit zo'n situatie?
* * *
- Rea
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga volledig met mijn voorgangers mee.
Hier het 1e nest via de keizersnede, eerste 2 puppen kwamen dood ter wereld, thuis. Nadien met de keizersnede verlost van nog 6 puppen. 1 dood 5 levend. 1 was er te prematuur, enkele uren nadien overleden. Moeder ook overleden, maar dat staat los van de opgroei van de puppen.
4 puppen volledig goed en normaal groot geworden. Zijn allen heerlijke honden.
Zal daar alleen nooit mee fokken omdat er twijfels bestaan over de rede van het overlijden van de moeder.
Vorig jaar andere teef, i.v.m. niet vorderende uitdrijving van de eerste pup ook keizersnede.
1e pup dood geboren, zat klem was erg zwaar.
De rest 3 stuks, mooie gewichten en door moeder prima groot gebracht. Pracht puppen.
Een pup aangehouden omdat ik daar in de toekomst plannen mee heb.
Kan jou gedachten gang wel volgen maar je hebt het over honden baby's niet over mensen. Mensen moeders krijgen er meestal geen 3 of 8 tegelijk. Dan kiest met altijd voor een keizersnede.
Als er een stagnatie in de uitdrijving komt, om wat voor rede dan ook zul je wel moeten ingrijpen.
Snap best dat je twijfels hebt, zeker als je mensen met honden gaat vergelijken.Maar daar moet je voor in eerste instantie bij de fokker zijn. Als ik er achter zou komen dat hier een pupkoper haar twijfel eerst op een hondenforum geuit zou hebben, voordat ze deze bij mij neergelegd zou hebben. Kon ze wel inpakken en dag zeggen met 't handje. Hier geen pup meer.
Hier het 1e nest via de keizersnede, eerste 2 puppen kwamen dood ter wereld, thuis. Nadien met de keizersnede verlost van nog 6 puppen. 1 dood 5 levend. 1 was er te prematuur, enkele uren nadien overleden. Moeder ook overleden, maar dat staat los van de opgroei van de puppen.
4 puppen volledig goed en normaal groot geworden. Zijn allen heerlijke honden.
Zal daar alleen nooit mee fokken omdat er twijfels bestaan over de rede van het overlijden van de moeder.
Vorig jaar andere teef, i.v.m. niet vorderende uitdrijving van de eerste pup ook keizersnede.
1e pup dood geboren, zat klem was erg zwaar.
De rest 3 stuks, mooie gewichten en door moeder prima groot gebracht. Pracht puppen.
Een pup aangehouden omdat ik daar in de toekomst plannen mee heb.
Kan jou gedachten gang wel volgen maar je hebt het over honden baby's niet over mensen. Mensen moeders krijgen er meestal geen 3 of 8 tegelijk. Dan kiest met altijd voor een keizersnede.
Als er een stagnatie in de uitdrijving komt, om wat voor rede dan ook zul je wel moeten ingrijpen.
Snap best dat je twijfels hebt, zeker als je mensen met honden gaat vergelijken.Maar daar moet je voor in eerste instantie bij de fokker zijn. Als ik er achter zou komen dat hier een pupkoper haar twijfel eerst op een hondenforum geuit zou hebben, voordat ze deze bij mij neergelegd zou hebben. Kon ze wel inpakken en dag zeggen met 't handje. Hier geen pup meer.

-
Spirit
- Actief
Hahaha, reacties hier zijn soms erg overdreven hoor.
Ik wil me gewoon goed informeren
Ik heb 0.0 verstand, nee misschien zelfs in de - verstand van het fokken van honden en daarbij behorende dingen.
Ik twijfel helemaal niet over die pup, ik moet kiezen en vind dat VERSCHRIKKELIJK moeilijk omdat het alletwee prachtige, levende wezens zijn van 2 super lieve fokkers.
Iemand liet mij dit onderzoek lezen en wou gewoon vragen aan de fokkers hier hoe jullie dit zien. Net zoals ik dat ook gewoon met de fokker van het hondje doe, niets twijfel geuit op een forum *-).
Maar goed, laat maar.
Ik heb 0.0 verstand, nee misschien zelfs in de - verstand van het fokken van honden en daarbij behorende dingen.
Ik twijfel helemaal niet over die pup, ik moet kiezen en vind dat VERSCHRIKKELIJK moeilijk omdat het alletwee prachtige, levende wezens zijn van 2 super lieve fokkers.
Iemand liet mij dit onderzoek lezen en wou gewoon vragen aan de fokkers hier hoe jullie dit zien. Net zoals ik dat ook gewoon met de fokker van het hondje doe, niets twijfel geuit op een forum *-).
Maar goed, laat maar.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Spirit schreef:Hahaha, reacties hier zijn soms erg overdreven hoor.
Maar goed, laat maar.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
oh fijn een puntjestopic, dat was al weer een tijdje geleden 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik snap de twijfel wel hoor. Als je niks weet geloof je makkelijk van veel dingen dat het uitmaakt.
En vragen maakt een mens wijs, dat zou althans wel moeten
Moet zeggen dat het voor een huishondje niks uitmaakt maar mocht ik een keuze moeten maken voor de fok, dan zou ik dit mee laten tellen.
Gewoon vanwege je weet maar nooit welke erfelijke component er wel of niet is.
Net zoals ik een hondje dat wat slecht opstart ook niet wil als ik de keuze heb. Zo heb ik een prachtig mooi teefje aan de kant gezet omdat ze mij te traag op gang kwam. Vast onzin, maar aangezien er nog 5 andere mooie teefjes waren, heb ik er toch daar een van gehouden.
In geval van TS vraag ik me overigens af wat voor ras het is en of de bevalling niet toch weer op gang was gekomen na een tijdje. Ik denk van wel eigenlijk.
Maar goed, da's nakaarten.
En vragen maakt een mens wijs, dat zou althans wel moeten
Moet zeggen dat het voor een huishondje niks uitmaakt maar mocht ik een keuze moeten maken voor de fok, dan zou ik dit mee laten tellen.
Gewoon vanwege je weet maar nooit welke erfelijke component er wel of niet is.
Net zoals ik een hondje dat wat slecht opstart ook niet wil als ik de keuze heb. Zo heb ik een prachtig mooi teefje aan de kant gezet omdat ze mij te traag op gang kwam. Vast onzin, maar aangezien er nog 5 andere mooie teefjes waren, heb ik er toch daar een van gehouden.
In geval van TS vraag ik me overigens af wat voor ras het is en of de bevalling niet toch weer op gang was gekomen na een tijdje. Ik denk van wel eigenlijk.
Maar goed, da's nakaarten.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
O, dat was toen ik zat te tikkenrenee-uk schreef:oh fijn een puntjestopic, dat was al weer een tijdje geleden
Nou, mislukt aangezien we hier quoten bij het leven
- Rea
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je achter de inhoud van je vraag had gestaan was er ook geen rede voor een ........... topic nu.Spirit schreef:Hahaha, reacties hier zijn soms erg overdreven hoor.
Maar goed, laat maar.
Ergens zit het je toch niet lekker. Anders had je het wel laten staan.
Succes met de keuze

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
..........................
...............!!.....................................................
...........................................................................
...............................................
,.............?
Hehé das eruit .Wat een opluchting.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Rea
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik quote je wel ff, stel dat je dit weg haalt...bouvierpoedel schreef:....................
........................................................
..........................![]()
...............!!.....................................................
...........................................................................
...............................................
,.............?
Hehé das eruit .Wat een opluchting.
Kan niemand je opluchting zien.