Mijn lieve hondje waar ik ontzettend veel mee doe en welke ik sinds ik op mezelf woon zo vaak mogelijk (lees 5 van de 7 dagen) per week 's avonds ophaal en 's ochtends weer naar mijn ouders breng, drijft me soms tot wanhoop.
Hij luistert namelijk in mijn ogen bijna perfect, hij kan alleen NIET alleen thuis zijn.... met dank aan mijn ouders.
Laten we het erop houden dat mijn ouders alles tegenovergesteld doen aan hoe ik hem op wil voeden.
En nu zit ik dus met het probleem dat ie in mijn appartement nog minder op zijn gemak is dan in mijn ouderlijk huis.
In mijn appartement loopt ie zelfs naar een andere kamer meestal achter mij aan.
Na mijn afstuderen had ik mijn laatste "zomervakantie" hiervan heb ik 3 weken heel intensief met hem getraind om hem alleen te leren zijn. Dit heb ik op kunnen bouwen tot een half uur (met terugvallen helaas). Maar ik kan zeggen dat hij een half uur rustig alleen kon zijn. Maar een week niet oefenen en het ging alweer een stuk slechter.
Helaas zit mijn vrije tijd er nu voorlopig op, dus verder opbouwen gaat denk ik voorlopig niet meer lukken, aangezien ik hier heel de dag mee bezig was.
Nu heb ik vorige week een bench aangeschaft, in de hoop dat ik hier nog wat mee kan bereiken, omdat honden een bench mogelijk sneller en meer als een veilige plek zien. Wanneer ik hem alleen liet rende die altijd heel het appartement door.
Hij gaat met plezier in de bench, ik geef er nu zijn eten dagelijks in. Tijdens het eten doe ik de bench dicht en een minuut nadat hij klaar is zet ik de bench weer open.
Kunnen jullie mij helpen met hoe ik de bench training het beste aan kan pakken? Of is het sowieso verloren met mijn verwende hondje van 9???
Ik heb in ieder geval alvast een paar vraagjes:
- is het verstandig om zijn mand weg te pakken overdag/savonds, zodat hij alleen zijn bench heeft?
- is het verstandig om de mand (zijn vertrouwde plek) in de bench te leggen?
- ik kan me niet voorstellen dat hij ooit zelf bedenkt laat ik eens rustig in de bench blijven liggen wanneer die dicht is.
Valt het daarom niet te proberen om hem gewoon in de bench te doen en laten piepen/blaffen etc. tot hij zijn gemak houdt en hem dan iets daarna eruit te laten?
Ik hoor graag hoe jullie erover denken en bedankt voor het lezen van mijn verhaal.
Om een idee te schetsen hoe erg hij zich gedraagt in mijn appartement.
Als ik de mand van mijn slaapkamer afhaal en deze op de gang zet, slaapt er niemand..... ( dit komt mede door het heen en weer getrippel op het laminaat