Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Klonten modder tussen voetzolen
Moderator: moderatorteam
- Anke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
- Aantal honden: 2
Klonten modder tussen voetzolen
Youri heeft vorig jaar een steentje tussen zijn voetkussentjes gehad. De dierenarts heeft toen alle haren weggeschoren en het steentje eruit gepeuterd. Nu groeien de haren bij die poot steeds weer 'in elkaar' terug. Er blijft ook altijd heel veel modder in hangen, echt in dikke klonten.
Ik week de klonten iedere dag zacht en knip dan het ergste eruit. Ik hou zijn haren kort, maar helemaal tussen de voetkussentjes in kan ik natuurlijk niet knippen. En ik ben bang dat het met scheren alleen maar erger wordt. Iemand tips?
Kan ik iets op zijn pootje smeren zodat er niet van alles tussen gaat zitten?
Ik week de klonten iedere dag zacht en knip dan het ergste eruit. Ik hou zijn haren kort, maar helemaal tussen de voetkussentjes in kan ik natuurlijk niet knippen. En ik ben bang dat het met scheren alleen maar erger wordt. Iemand tips?
Kan ik iets op zijn pootje smeren zodat er niet van alles tussen gaat zitten?
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
Re: Klonten modder tussen voetzolen
Onze vorige hond had ook altijd lange haren tussen de tenen.
Maar zij had er niet zoveel last van, liep meestal op gras of stenen, dus niet zoveel last van viezigheid ertussen.
Tja niet echt een tip als ik mijn eigen bericht zo lees haha.
Misschien kijken naar de ondergrond waar je je hond uitlaat?
Maar zij had er niet zoveel last van, liep meestal op gras of stenen, dus niet zoveel last van viezigheid ertussen.
Tja niet echt een tip als ik mijn eigen bericht zo lees haha.
Misschien kijken naar de ondergrond waar je je hond uitlaat?

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Geen flauw idee, scheren zou ik in ieder geval niet doen. Biedt enig haar daar juist niet de bescherming dat er niet teveel modder aan blijft, dat het opdroogt en op de grond terecht komt?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Gewoon even trimsalon bellen voor de voeten uitknippen.
En emmertje water klaarzetten voor als je terug komt van de wandeling zodat je even zijn voeten kunt schoonmaken.
En emmertje water klaarzetten voor als je terug komt van de wandeling zodat je even zijn voeten kunt schoonmaken.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Denk niet dat het te voorkomen is. Haartjes goed kort houden en bij thuiskomst goed schoon houden. Je zou paw wax of iets dergelijks kunnen proberen, helpt goed tegen sneeuw, maar of het ook tegen modder helpt, dat weet ik niet.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Anke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
Ik ga het toch maar eens proberen, de haartjes zijn al kortgeknipt en ik week ook al na iedere wandeling. Als paw wax niet helpt, dan houden we het bij wekenSita schreef:Denk niet dat het te voorkomen is. Haartjes goed kort houden en bij thuiskomst goed schoon houden. Je zou paw wax of iets dergelijks kunnen proberen, helpt goed tegen sneeuw, maar of het ook tegen modder helpt, dat weet ik niet.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik knip dus wel goed tussen de voetzolen en tegenwoordig gebruik ik daar ook graag het scheerapperaat voor. Ik heb nog geen wilde hond gezien met zoveel haar tussen de voeten, dus nee het is niet iets wat bescherming zou moeten bieden. Paw wax: witte vaseline helpt ook prima.