Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedragsverandering sinds zwangerschap

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Gedragsverandering sinds zwangerschap

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Het lijkt wel of ik weer een pup in huis heb!

Roxy was een redelijk voorbeeldig hondje maar sinds ik zwanger ben ik het gedrag totaal omgedraaid.
Ze jat uit tassen, van tafel, maakt de kast open om botjes te jatten, probeerd op het aanrecht te komen, gaat op tafel staan.
Ze heeft al een keer rennies gejat en laatst was ik boven en mocht ze niet mee piest ze zo voor de trap :80:.

Ze heeft dit nooit gedaan (als pup wel) ik kon bij wijze van mijn bord eten op tafel laten staan.
Nu denken mijn ouderds dat dit komt omdat ik ik zwanger ben. Ik zelf ben daar niet van overtuigd

Ze mocht altijd op de bank dit heb ik al veranderd, ze mag niet meer overal achter mij aan sjouwen.

Ik heb ook het idee dat Storm inmiddels een beetje veranderd in rang lagere, hij durft bijvoorbeeld niet bij haar in de mand te gaan liggen.

iemand nog tips voor mij.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Re: Gedragsverandering sinds zwangerschap

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Inge O schreef:als er al een verandering zou zijn die aan jouw zwangerschap gelinkt is (áls, voorwaardelijke wijs dus) denk ik dat dat gewoon te maken heeft met het feit dat jij in je hoofd met héle andere dingen bezig bent en dat zij dat perfect merkt en daardoor weer haar eigen programma afwerkt.
Persoonlijk denk ik ook niet dat het iets te maken heeft met mijn zwangerschap.

Ik loop gewoon nog steeds het zelfde met haar in de middag een grote ronde van een uur ongeveer of ga fietsen.
Spelen doen we ook nog gewoon heb daarin verder niets veranderd.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:als er al een verandering zou zijn die aan jouw zwangerschap gelinkt is (áls, voorwaardelijke wijs dus) denk ik dat dat gewoon te maken heeft met het feit dat jij in je hoofd met héle andere dingen bezig bent en dat zij dat perfect merkt en daardoor weer haar eigen programma afwerkt.
Ik denk dat Inge O gelijk heeft :lol1:
Jouw eerste belangstelling is niet meer het consequent en duidelijk zijn naar je hond.
Je droomt waarschijnlijk zo af en toe (of vaker :wink: ) een beetje weg vanwege een klein mensje in je buik.
Bij sommige honden moet je je houding naar die hond echt wel consequent blijven volhouden en dat lukt nu misschien niet zo goed?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

ranetje schreef:
Ik denk dat Inge O gelijk heeft :lol1:
Jouw eerste belangstelling is niet meer het consequent en duidelijk zijn naar je hond.
Je droomt waarschijnlijk zo af en toe (of vaker :wink: ) een beetje weg vanwege een klein mensje in je buik.
Bij sommige honden moet je je houding naar die hond echt wel consequent blijven volhouden en dat lukt nu misschien niet zo goed?
Ben het met hun volledig eens.
Jou Roxy reageert niet op jou zwangerschap maar op jou "anders zijn".
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”