Na veel lezen weet ik inmiddels dat er veel verschillende meningen zijn over hondenvoer. Vooral de verschillende meningen van brok versus vlees.
Bij het lezen van alles raak je redelijk verward. Zelf heb ik met beide goede ervaringen. Mijn vorige hond deed het jaren goed op brok maar haar laatste oude jaren at ze minder en ben ik op vlees (Smuldier) over gestapt en dat beviel ook prima.
Nu een jonge hond weer die zowel vlees als brok kreeg. Maar wat ga ik voeren?
Ik voel zelf veel voor vers maar heb maar 1 lade vriezer. Dat is niet veel
Smuldier is wel zo te halen maar daar lees ik zowel goede als minder goede berichten over. Hoor mensen die zweren bij lotgering maar ook die t te vet vinden. Sommigen soorten worden echt de lucht in geprezen maar dat zijn hun prijzen ook. Dus ook hier vraag ik, wat vinden de mensen hier?
Is Smuldier kompleet afgewisseld met de andere smaken voldoende voor de hond?
Is het zonder vriezer ruimte toch handiger op brok?
Ect.
Brand los
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Diverse voer, diverse meningen. Redelijk verward nu.
Moderator: moderatorteam
- RNC
- geregistreerd lid
-
- Zeer actief
Re: Diverse voer, diverse meningen. Redelijk verward nu.
gewoon allebei, kan prima hoor, t beste van beide werelden, alleen even kijken waar en welke KVV en welke brok de hond t goed op doet, en dan zit je snor toch? 

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 22 jan 2014 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- kipo
- Zeer actief
Verschillende meningen blijf je toch houden, niet alleen over verschillende merken vers, ook over verschillende merken brok. Het is vooral afhankelijk van hoe jouw hond het erop doet, heb je een hond die makkelijk te dik wordt, is lotgering misschien niet zo'n goed idee, om maar eens wat te noemen.
Beperkte ruimte in de vriezer is niet heel handig, tenzij je dicht bij een verkooppunt woont en maar voor een dag of paar dagen tegelijk hoeft in te slaan. Ik voer nu ook brok en vlees, omdat Pol brok niet zo lekker vindt. Nu is Pol maar klein, met 1 kilo vlees kan ik 10 dagen vooruit.
Beperkte ruimte in de vriezer is niet heel handig, tenzij je dicht bij een verkooppunt woont en maar voor een dag of paar dagen tegelijk hoeft in te slaan. Ik voer nu ook brok en vlees, omdat Pol brok niet zo lekker vindt. Nu is Pol maar klein, met 1 kilo vlees kan ik 10 dagen vooruit.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Allebei is ook een optie...
En ik zou gewoon eens wat verschillende KVV ophalen
Pakje smuldier compleet
Een doosje Rodi burgers
een doosje Energique burgers
Dat zal elkaar niet veel ontlopen
Als je, mijn inziens, 1 trap hoger wilt qua kwaliteit zou ik idd eens wat lotgerink bestellen
Was ik ook heel tevreden over.
Mooi product, honden vinden het heerlijk en prima ontlasting
En als je dan toch bij Lotgerink wat besteld, veel verkooppunten verkopen ook rauw spul zoals kippennekken , etc
Dan kun je dat voor de probeer even mee bestellen.
En ik zou gewoon eens wat verschillende KVV ophalen
Pakje smuldier compleet
Een doosje Rodi burgers
een doosje Energique burgers
Dat zal elkaar niet veel ontlopen
Als je, mijn inziens, 1 trap hoger wilt qua kwaliteit zou ik idd eens wat lotgerink bestellen
Was ik ook heel tevreden over.
Mooi product, honden vinden het heerlijk en prima ontlasting
En als je dan toch bij Lotgerink wat besteld, veel verkooppunten verkopen ook rauw spul zoals kippennekken , etc
Dan kun je dat voor de probeer even mee bestellen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Gewoon doen waar jij, je hond en je portemonnee zich prettig bij voelen. Voor mij is dat een combi van brok en kvv (vnl smuldier en rodi). Brok is gewoon makkelijk te voeren, kvv vinden ze lekker als extra erbij! Alleen op kvv ging hier niet goed, alleen brok vind ik saai... qua merk is het gewoon een kwestie van proberen, je hebt vast wel een voorkeur voor een bepaald merk? Probeer het uit, doet je hond het goed dan is het toch goed? Maakt dan toch niet uit wat een ander daar van vindt, iedereen heeft nu eenmaal zijn eigen ervaringen en diekunnen nogal uiteenlopen.
- RNC
- geregistreerd lid
ja ik dacht er aan om smuldier en doglovers te gaan voeren. Idd brok makkelijk houdbaar en makkelijk mee nemen en de smuldier pas wel met 3 pakketjes in mn vriezer.