Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Overstappen naar lotgering, nu diarree?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Overstappen naar lotgering, nu diarree?

Ongelezen bericht door grover »

Ik werd er laatst op geattendeerd dat er hier 3 straten verderop een verdeelpunt van Lotgering zit. Omdat ik al een poosje zonder werk zit en mijn portemonnee niet onverdeeld content is met 3,75 per kilo voor de rollen Carnibest, heb ik vorig weekend een paar pakjes Lotgering gehaald bij haar. Ben er niet ontevreden over geloof ik. Het lijkt iig op vlees, stinkt niet, de porties zijn handig en het belangrijkst: Ol eet het met smaak, inclusief headfirst in de poef duiken om z'n bekkie af te vegen als zn bak leeg is. Iets wat ie normaal alleen doet als ie iets van bot gekregen heeft :P Ik denk altijd maar, volgens mij doet ie dat alleen als ie echt lekker gegeten heeft. So far so good, zou je zeggen.

Er zit echter 1 "maar" aan dit hele verhaal. De hele week al poept ie prut. Mínder dan op CB, maar héél wisselend van substantie. De ene keer is het "redelijk", de andere keer is het donkerbruine vla :kotz: en stínken, als een beerput :kotz: Zou dat überhaupt kunnen komen door het wisselen van CB naar Lotgering? Of is dat zéér onwaarschijnlijk en heeft ie gewoon een virusje onder de leden :P
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Re: Overstappen naar lotgering, nu diarree?

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Kan beide... Hier is de ontlasting ook wisselend op Lotgering (ene dag gewoon goed, andere dag iets zachter), maar er heerst wel wat. Hoewel ze daarbij ook echt niet lekker zijn geloof ik?
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik voer ook Lotgering en ze hebben nooit problemen met de ontlasting.

Behalve nu, aangezien er dus inderdaad wat heerst.
Zodra het spugen over is zijn ze niet meer ziek maar de diarree blijft nog even. En ik hoor ook van honden die niet ziek zijn maar gewoon wel diarree hebben.
Oftewel: het kan dus allebei en er heerst inderdaad iets.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Hier hebben ze de eerste dagen op Lotgering ook wat dunne ontlasting gehad. Kan heel goed komen van het wisselen hoor. Maar er heerst inderdaad ook iets. Ik zou niet gelijk weer wisselen van voer in ieder geval, inmiddels doen ze het hier prima op Lotgering :ok:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Shib bleef dunne, viezige drap houden op de Lotgering. Ik geef het niet meer, dan zelf maar een boterham minder en Shib op de Carnibest.

Ik heb het wel bijna een maand gegeven, ook inderdaad om te kijken of hij er toch niet aan zou wennen. ;)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
grover
Zeer actief
Contacteer:

Ja het heerst duidelijk (zie ook overal prutpoep liggen op de groenstroken hier) dus ik heb echt geen idee :') Echt ziek is ie niet, wel wat hangerig maar dat zou ik ook zijn als ik vla poepte :+ ik zat te denken om van t weekend toch maar weer CB te gaan halen om uit te sluiten dat het van het voer komt, maar dat kan ik dus beter niet doen? Ik heb echt nog maar 1 keer van voer gewisseld en dat was van brok naar CB dus ik heb er echt nul ervaring mee :')
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier vaste ontlasting op lotgering. Maar t heerst idd.
Zie veel vlaaien liggen
Zou nu niet weer gaan wisselen eerst eens 3 a 4 wkn aankijken. Welke variant heb je?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
grover
Zeer actief
Contacteer:

Uhh, totaalvoer en ik had een rolletje totaalvoer met vis maar die is maandag al op gegaan geloof ik, begin van de week iig..
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Hier had één van mijn honden ook diarree van lotgering, en mijn andere hond had er slappe ontlasting van. Ik vond dat best raar omdat ik hier van alles door elkaar voer en ze wel wat gewend zijn. Maar lotgering kunnen ze blijkbaar niet zo goed tegen. Ik heb het toevallig vorige maand nog een keer geprobeerd maar toen was het weer hetzelfde, diarree en slappe ontlasting.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier 1 hond (Jack) die het gewoon niet goed doet op lotgering, hij bleef echt slappe ontlasting houden.
De andere 3 doen het er prima op.
Prima voer dus, alleen past het niet bij Jack.
Ik zou het wel even een tijdje aankijken, misschien is het inderdaad van het wisselen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
grover
Zeer actief
Contacteer:

Gaan we dat gewoon doen :) Ik vind het verder prima voor zover ik kan zien, maar prutpoep zitten we niet op te wachten natuurlijk :P Zeker niet icm Ol z'n mega-broek die bij voorkeur ook precies helemaal uitgespreid onder z'n gat ligt als ie gaat zitten kakken :LOL:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Shibby schreef:Shib bleef dunne, viezige drap houden op de Lotgering. Ik geef het niet meer, dan zelf maar een boterham minder en Shib op de Carnibest.

Ik heb het wel bijna een maand gegeven, ook inderdaad om te kijken of hij er toch niet aan zou wennen. ;)
hier ook altijd dunne ontlasting op Lotgering. Ik ben over gestapt op smuldier en weer stevige drollen :mrgreen:

Zelfs op brokken was de ontlasting beter dan op Lotgering. ( en niet meer)
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”