RNC schreef:Heel interessant om dit allemaal mee te lezen. Wij hebben sinds maandag een Roemeen in huis en hij heeft toch meer rugzak dan omschreven waarvan het grootste probleem verlatingsangst. Bij de opvang leefde hij in een roedel dus dat maakte het voor hem makkelijker. Bij ons moet hij het dus zelfstandig doen. De eerste dag was het zo erg dat hij onder de douche kwam staan omdat het scheiden van ons door middel van het douchegordijn hem al teveel was. Nu zijn we enkele dagen verder en kan ik gewoon naar het toilet of de was ophangen. Ik heb ook een peuter in huis dus dat weerhoud hem van dan van het krijgen van alle aandacht. Het is uiteindelijk de bedoeling dat hij drie a vier uurtjes alleen kan blijven voor als ik weg moet naar cb of andere afspraken. Mijn vorige honden heb ik nooit geen last gehad met trainen van het alleen thuis laten. Maar die hadden natuurlijk geen rugzak zoals hij.. Ik lees graag de tips
Het is allemaal gewoon een hoop verandering voor zo'n hondje; zo veel verschillende huizen en mensen, de reis.