Katie blijft angstig voor mij. Of angstig...wantrouwig. Ze komt niet uit zichzelf naar me toe en zodra ze in de gaten heeft dat ik haar wil vastpakken gaat ze zich snel verstoppen. Buiten in de tuin is ze super levendig en is ze bij me weg te slaan en ze wil ook zo graag dat ik erbij ben. Binnen trekt ze zich voornamelijk terug in haar manden ik moet echt mijn best doen om haar aan het spelen te krijgen maar ze blijft toch afstand houden. Ze is wel superlief en leuk, dat is wel te merken!! Wat ik sowieso fout heb gedaan weet ik nu is wat ik hier lees:
Ik heb haar juist zoveel mogelijk genegenheid geprobeerd te laten voelen. Van de riem raakt ze echt zwaar beangstigt dus naar buiten met haar is nog niet aan de orde. Ik durf ook nog niet langs de dierenarts bijvoorbeeld, wil haar toch gewoon even laten checken.Het allerbelangrijkste is dat u de hond zoveel mogelijk negeert. Laat Iedere vorm van contact van de hond zelf uitgaan. Dit gaat op voor een wantrouwige hond die geen leuk ervaringen met mensen heeft gehad. Dring uzelf niet op. Kijk de hond niet rechtstreeks aan. Dit is bedreigend, al bedoelt u het niet zo. Loop nooit recht op de hond af. Doe eigenlijk of u niet in de gaten heeft dat hij er is want daar gaat de minste bedreiging vanuit.
Hoe moet ik dit nu aanpakken? Ben ik te laat? Wordt dit een probleem geval? Ik wordt er een beetje moedeloos van eerlijk gezegd...
Help!