Momenteel bestaat mijn gezin uit mijzelf en mijn 2 lieve hondjes. Een teefje kruising Cavalier Boerenfox Abby en een reu Cavalier Georgy, beide 3 jaar oud. Nu ben ik in verwachting en ben ik rond 23 februari uitgerekend.
Dat er een baby in huis gaat komen, zal voor de honden wel even wennen zijn. Nu is mijn vraag dus, zijn hier mensen die hier nog tips voor hebben om ze goed aan elkaar te laten wennen?
Iemand vertelde mij laatst dat zodra de baby er is en er bezoek is, het bezoek de honden eerst aandacht moest geven om jaloezie te voorkomen bij de honden. Ikzelf dacht juist dat het andersom was, aangezien de baby ook als baas gezien moet worden. Wat kan ik in deze situatie het beste doen?
Als ik kijk naar het gedrag van mijn reu Georgy denk ik dat ik hij er wel snel aan zal wennen, maar hier kan ik me natuurlijk ook in vergissen. Op straat reageert hij er niet zo op.
Mijn teefje Abby is erg enthousiast en als ze een kindje op straat ziet gaat ze kwispelen en wilt ze er naar toe. Abby springt snel tegen mensen op omdat ze kusjes wilt geven. Ik merk dat ze bij kinderen hier wel zachter in is dan bij volwassenen, maar dit is alsnog iets wat ik haar probeer af te leren.
Uiteraard zal ik de baby niet alleen laten met de honden, maar wil ze hier goed bij begeleiden. Ik lees zoveel verschillende verhalen online dat ik door het bos de bomen niet meer zie.
Dus tips, van mensen die dit hebben meegemaakt zijn van harte welkom
Liefs,
Sharon.