Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond en asiel
Moderator: moderatorteam
hond en asiel
Elke keer als ik een foto zie van een hond die een baasje zoekt omdat hij door omstandigheden in een asiel is beland, dan raakt mij dat altijd erg diep.
Het liefste wil ik elke hond die een baasje zoekt wel ophalen, maar dat gaat helaas niet.
Feit is dat honden door verschillende omstandigheden in een asiel belanden.
En één van de oorzaken is de impulsieve aankoop.....er zit een lief koppie op of hij is zo schattig enz.
Men verkijkt zich vaak op de zorg en alle zaken die erbij komen om goed voor een hond te kunnen zorgen.
Er zijn bij ons al wachtlijsten om een hond(je) in een asiel te plaatsen....alleen de aller ergste gevallen kunnen er nog terecht.
Er zal iets aan de mentaliteit van mensen volgens mij moeten veranderen, omdat anders de toevloed van honden die naar een asiel moeten helemaal uit de hand gaat lopen.
Ik zeg dat het een mentaliteits kwestie is......veel mensen doen maar wat en de asiels zijn overvol.
Ik bedoel in dit verhaal niet de gevallen waarbij het om overmacht gaat.
Ik zou graag jullie mening over dit onderwerp willen horen.
Het liefste wil ik elke hond die een baasje zoekt wel ophalen, maar dat gaat helaas niet.
Feit is dat honden door verschillende omstandigheden in een asiel belanden.
En één van de oorzaken is de impulsieve aankoop.....er zit een lief koppie op of hij is zo schattig enz.
Men verkijkt zich vaak op de zorg en alle zaken die erbij komen om goed voor een hond te kunnen zorgen.
Er zijn bij ons al wachtlijsten om een hond(je) in een asiel te plaatsen....alleen de aller ergste gevallen kunnen er nog terecht.
Er zal iets aan de mentaliteit van mensen volgens mij moeten veranderen, omdat anders de toevloed van honden die naar een asiel moeten helemaal uit de hand gaat lopen.
Ik zeg dat het een mentaliteits kwestie is......veel mensen doen maar wat en de asiels zijn overvol.
Ik bedoel in dit verhaal niet de gevallen waarbij het om overmacht gaat.
Ik zou graag jullie mening over dit onderwerp willen horen.
Re: hond en asiel
Ik kijk veel op Marktplaats naar Husky's. Alleen daar tussen staan al veel jonge honden die een nieuw baasje zoeken (denk aan 10 weken +) omdat het ze toch wel erg veel tijd kost. Ik heb ook het idee dat mede door grote Facebook pagina's met leuke Hus filmpjes en foto's er nu een Husky hype aan de gang is. Het zal niet het eerste ras zijn.
Mensen denken er gewoon niet voldoende bij na. Ik snap best dat een hond wat tegen kan vallen. Het is toch een hoop werk en dat vergeet je als je zo'n lief puppykopje ziet. Maar er wordt wel erg makkelijk afstand van gedaan.
Overigens niet alleen bij honden, ik zie het bij paarden, knaagdieren, katten. En het stomme is nog, dat in de meeste gevallen waarbij er zogenaamd zoveel verdriet is om de verkoop of het afstand doen, wordt er weer laaiend enthousiast een vervanger genomen binnen 6 maanden.
Waarbij het dier uiteraard weer niet gehouden wordt.
Mensen denken er gewoon niet voldoende bij na. Ik snap best dat een hond wat tegen kan vallen. Het is toch een hoop werk en dat vergeet je als je zo'n lief puppykopje ziet. Maar er wordt wel erg makkelijk afstand van gedaan.
Overigens niet alleen bij honden, ik zie het bij paarden, knaagdieren, katten. En het stomme is nog, dat in de meeste gevallen waarbij er zogenaamd zoveel verdriet is om de verkoop of het afstand doen, wordt er weer laaiend enthousiast een vervanger genomen binnen 6 maanden.
Waarbij het dier uiteraard weer niet gehouden wordt.
- dagmar88
- Zeer actief
En als ze al vol zijn, dan met (kruising) staffords, ambullen, mechelse herders of hussels.Jion schreef:Welk asiel is dat? Misschien is er iets te regelen met andere asiels in NL, want zoals ik het begrijp zitten die wat honden betreft doorgaans verre van vol.Jakob schreef: Er zijn bij ons al wachtlijsten om een hond(je) in een asiel te plaatsen....alleen de aller ergste gevallen kunnen er nog terecht.
Beleid mag wat mij betreft stevig onder de loep als het op langzitters aankomt.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
De asiels hier in de buurt zitten verre van vol.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Snel aangeschaft is net zo snel weer van de hand gedaan (helaas).
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
naar mijn weten kan je alleen je hond afstaan in het asiel van de gemeente waar je woont.
Ik heb toen ik op het asiel van hier werkte wel hele vage dingen meegemaakt, pups van 10 weken oud etc. Nog steeds begrijp ik het nog steeds niet
Ik heb toen ik op het asiel van hier werkte wel hele vage dingen meegemaakt, pups van 10 weken oud etc. Nog steeds begrijp ik het nog steeds niet
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Jion schreef:Gaat het om het asiel in Zuidwolde?
http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/ ... lde/honden
oh wat een engel! lekker secreetje die pip. ik hou ervan

http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/ ... -zuidwolde

- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Ik zou ook elke hond wel mee willen nemen hoor,
helaas is dat gewoon niet mogelijk.
Zijn de dierenasielen in het noorden vol dan?
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Jion schreef:M@scha schreef:Jion schreef:Gaat het om het asiel in Zuidwolde?
http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/ ... lde/honden
oh wat een engel! lekker secreetje die pip. ik hou ervan![]()
http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/ ... -zuidwoldeEcht iets voor jou.Pip besluit altijd voor de aanval en bijt.![]()

In liefdevolle herinnering
- M@scha
- Zeer actief
ik kan er niks aan doen.. ik hou ervan. zo'n klein opdondertje dat zich niets laat vertellen. deze valt nog mee. ze is heel eerlijk lees ik. ze bijt of speelt, niks ertussen. superhandig!

- M@scha
- Zeer actief
geen idee? volgens mij valt het wel mee met de asielen. veel van hetzelfde maar niet veel honden volgens mij.kaatje888 schreef:Ik zou ook elke hond wel mee willen nemen hoor,

Voor de asiels in Zuidwolde en Winschoten gold een opname stop en die is volgens mij nog steeds van kracht.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Ik vind, om even op je vraag terug te komen, dat het zeker een mentaliteits kwestie is. Maar de verkeerde voorstellingen rond ons heen zijn ook de pest. Neem de grappige hondjes die je ziet op de t.v., die Lab. die zo leuk met toilet papier loopt te zeulen maar dan in de praktijk vaak onbehouwen lobbesen blijken te zijn die na 3 jankpartijen van het omver gelopen kind de deur uit moet. Noem ze maar op.
Maar ook schuilt er wel eens het gevaar van de dieren organisaties c.q. assielen zelf die bij veel mensen toch inwerken op het gemoed met emotionele slogans, nare filmpjes of foto's etc. Zeker niet iedereen maar mogelijk wel een flink aantal die zich daar toe dan geroepen voelen op basis van "ik wil iets goeds doen".
Wij hebben een poes uit het assiel genomen nadat onze vorige poes zeer plotseling overleed. We waren zo gelukkig met dat 1ste beestje dat we dachten dat we ter nagedachtenis ahw een andere zielige poes moesten helpen om ook een goed leven te krijgen. Nou, ze woont bij ons, we zorgen er goed voor maar het is een draak van een beest eigenlijk. Helemaal niet zoals we hadden verwacht of wat we hadden gehoopt.
Emoties zijn niet altijd een goede raadgever in deze.
Maar ook schuilt er wel eens het gevaar van de dieren organisaties c.q. assielen zelf die bij veel mensen toch inwerken op het gemoed met emotionele slogans, nare filmpjes of foto's etc. Zeker niet iedereen maar mogelijk wel een flink aantal die zich daar toe dan geroepen voelen op basis van "ik wil iets goeds doen".
Wij hebben een poes uit het assiel genomen nadat onze vorige poes zeer plotseling overleed. We waren zo gelukkig met dat 1ste beestje dat we dachten dat we ter nagedachtenis ahw een andere zielige poes moesten helpen om ook een goed leven te krijgen. Nou, ze woont bij ons, we zorgen er goed voor maar het is een draak van een beest eigenlijk. Helemaal niet zoals we hadden verwacht of wat we hadden gehoopt.
Emoties zijn niet altijd een goede raadgever in deze.
Mijn moeder vrijwilligt in een konijnenopvang. Daar komen pa en moe het konijn brengen want kind vindt het niet leuk meer.
Maar mijn moeder, de lieverd, die zegt dan tegen pa en moe ook gewoon dat een kind helemaal niet die keuze heeft. Die heeft te leren dat als je een beest wil je verantwoordelijkheid er voor moet dragen. En dat moeten de ouders leren.
Toen ik klein was wilde ik een rat. De enige die de dierenwinkel had was een volwassen, valse. Maar ik wilde persee die rat. Mama heeft mij 2 jaar lang handschoenen gegeven om dat beest élke dag uit zijn kooi te halen. En ze hielp wel hoor. Maar ik was denk ik 8 ofzo, en er werd in gestampt dat als je een beest wil je er tijd en zin voor moet maken. Ik had de keuze, die heb ik gemaakt en nu zul je er voor zorgen ook.
Papa en mama geven ook wel wat makkelijk een beest weer weg of verwaarlozen het in de achtertuin heb ik zo het idee.
Maar mijn moeder, de lieverd, die zegt dan tegen pa en moe ook gewoon dat een kind helemaal niet die keuze heeft. Die heeft te leren dat als je een beest wil je verantwoordelijkheid er voor moet dragen. En dat moeten de ouders leren.
Toen ik klein was wilde ik een rat. De enige die de dierenwinkel had was een volwassen, valse. Maar ik wilde persee die rat. Mama heeft mij 2 jaar lang handschoenen gegeven om dat beest élke dag uit zijn kooi te halen. En ze hielp wel hoor. Maar ik was denk ik 8 ofzo, en er werd in gestampt dat als je een beest wil je er tijd en zin voor moet maken. Ik had de keuze, die heb ik gemaakt en nu zul je er voor zorgen ook.
Papa en mama geven ook wel wat makkelijk een beest weer weg of verwaarlozen het in de achtertuin heb ik zo het idee.
- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Helemaal mee eens...Manu schreef:Mijn moeder vrijwilligt in een konijnenopvang. Daar komen pa en moe het konijn brengen want kind vindt het niet leuk meer.
Een kind wil een dier? Prima! Dan moet je, als ouder, je je verantwoordelijkheid nemen en kind zo opvoeden dat het diertje nooit de dupe wordt van jouw "niet - meer- willen". In goede en slechte tijden...
Helaas worden dieren nog steeds aangeschaft als "materiaal". En materiaal "ruim je op als je er genoeg van hebt"... waardeloze mentaliteit.

Lizzy & Faya, de oppashondjes
- Nicoline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): APBT
mijn ervaring in het asiel is dat er pieken en dalen zijn, momenteel is er hier een redelijk goede flow en worden er bijna elke week wel één of meerdere honden geplaatst, een jaar geleden was dat totaal anders en waren we soms tot in de avond nog bezig met uitlaten en verzorgen. Daarbij wordt er ook vaak uitgewisseld met andere asiels, bijvoorbeeld omdat de plaatsingskansen voor een grote terrein/erfhond in een landelijk gebied veel beter zijn dan hier in de stad. En inderdaad barst het van de staffs, bulldogs en allerlei andere stoere honden, vaak erg vriendelijk (naar mensen) maar jammer genoeg is het voor dit soort honden moeilijk om het *juiste* baasje te vinden, er komen veel aso's op af.
Wat betreft impuls aankopen, dat probleem is er natuurlijk niet alleen bij de honden maar bij alle huisdieren, en ik denk niet dat dat ooit helemaal over gaat want tja mensen zijn mensen. Ik denk dat het al flink zal helpen als er nou eindelijk eens echt iets wordt gedaan tegen de broodfok, het verboden wordt om dieren te verkopen in dierenwinkels en tuincentra etc (mijn konijntjes komen ook uit het asiel) en er sowieso geen dieren meer worden aangeboden voor een prikkie. En misschien dat mensen die niet serieus bezig zijn met fokken ook eens wat beter moeten gaan nadenken voordat ze aan een pretnestje beginnen, want wat doe je als je niet voor alle pups/jonge dieren een goed baasje vindt? Die komen soms namelijk ook bij ons terecht
Wat betreft impuls aankopen, dat probleem is er natuurlijk niet alleen bij de honden maar bij alle huisdieren, en ik denk niet dat dat ooit helemaal over gaat want tja mensen zijn mensen. Ik denk dat het al flink zal helpen als er nou eindelijk eens echt iets wordt gedaan tegen de broodfok, het verboden wordt om dieren te verkopen in dierenwinkels en tuincentra etc (mijn konijntjes komen ook uit het asiel) en er sowieso geen dieren meer worden aangeboden voor een prikkie. En misschien dat mensen die niet serieus bezig zijn met fokken ook eens wat beter moeten gaan nadenken voordat ze aan een pretnestje beginnen, want wat doe je als je niet voor alle pups/jonge dieren een goed baasje vindt? Die komen soms namelijk ook bij ons terecht
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Manu schreef:Mijn moeder vrijwilligt in een konijnenopvang. Daar komen pa en moe het konijn brengen want kind vindt het niet leuk meer.
Mijn zoon wilde toen hij 9 was ook een cavia. Na veel gezeur, stemde ik toe. In twee cavia's, want het is zielig om ze alleen te houden. Allebei uit de opvang. Erin gestampt dat hij elke dag voor ze moest zorgen.
Wat hij ook deed. Omdat ik het elke dag controleerde en hem aan zijn haren naar de kooi sleurde als hij het níet deed. Want de nieuwigheid ging er uiteraard al snel af, zoals ik al verwachtte.
Maar goed, hij wilde ze, dus zou hij er voor zorgen ook.
Afijn, na een jaar of twee kwam hij naar mij toe en vroeg 'kan jij de cavia's niet op marktplaats zetten, mam? Ik heb er genoeg van.'
Waarop mijn antwoord was: 'Tuurlijk kind. Zet ik een advertentie ´Cavia´s ter herplaatsing aangeboden. Samen met mannelijk kind. Omdat de moeder ook geen zin meer heeft om hem te verzorgen.´´
Einde discussie.

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik goot geworden met cavia`s en andere dieren. iedere zaterdag gingen mijn zus, broer en ik de cavia`s schoonmaken. wij gaven ze altijd eten. mijn ouders zorgden dat er voer en zaagsel was en wij deden de verzorging.
we mochten alle dieren hebben als we ze zelf maar verzorgden. is bij ons met de paplepel ingegoten.
ellen
we mochten alle dieren hebben als we ze zelf maar verzorgden. is bij ons met de paplepel ingegoten.
ellen
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het is per asiel verschillend en ligt ook vaak in welke regio.
Het asiel zuidwolde snap ik ook niet, sorry hoor. Honden zitten 2 a 3 jaar en niet 1 hond maar meerdere.
Wij hebben een wachtlijst maar dat is voor honden die niet in onze regio vallen; in onze provincie zitten een paar asielen die staffords weigeren of honden die moeilijk zijn.
We willen ze wel aannemen maar eigen regio gaat voor vandaar de wachtlijst.
Honden uit onze eigen regio kunnen op dit moment zonder wachtlijst binnen gebracht worden.
We hebben veel honden die via opslaghouders bij ons gebracht zijn omdat ze vrijgegeven zijn na inbeslagname.
Veel asielen nemen die niet aan en dus krijgen we veel aanmeldingen hiervoor.
Ook hebben we honden via uitwisselingen met andere asielen.
Staffords en herders zijn de honden die we het meest hebben maar gelukkig is de doorloop best snel.
Het asiel zuidwolde snap ik ook niet, sorry hoor. Honden zitten 2 a 3 jaar en niet 1 hond maar meerdere.
Wij hebben een wachtlijst maar dat is voor honden die niet in onze regio vallen; in onze provincie zitten een paar asielen die staffords weigeren of honden die moeilijk zijn.
We willen ze wel aannemen maar eigen regio gaat voor vandaar de wachtlijst.
Honden uit onze eigen regio kunnen op dit moment zonder wachtlijst binnen gebracht worden.
We hebben veel honden die via opslaghouders bij ons gebracht zijn omdat ze vrijgegeven zijn na inbeslagname.
Veel asielen nemen die niet aan en dus krijgen we veel aanmeldingen hiervoor.
Ook hebben we honden via uitwisselingen met andere asielen.
Staffords en herders zijn de honden die we het meest hebben maar gelukkig is de doorloop best snel.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
- iones
- Zeer actief
Leuk dat je hier nu een topic over begint.
Heb net het blad binnengekregen van de hondenbescherming, over de honden in de asiels. Een artikel, geheten "de keerzijde van populariteit". Met andere woorden: de rassen die het meest gehouden worden, worden ook navenant in het asiel gedumpt. De populariteit van de rassen in 2012:
1 labrador
2 golden
3 duitse herder
4 berner sennen
5 chihuahua (is out of nowhere in deze lijst opgedoken)
6 staffordshir bull terrier
7 franse bulldog
8 boxer
9 dashond, ruwhaar
10 bordercollie.
De factor populariteit speelt dus ook mee.
Nu de rassen of typen die het meeste voorkomen in de asielen:
1 jack russel/boerenfox
2 herder
3 staffordshire terrier
4 labrador, samen met de golden
5 bull en dogachtigen
Van die eerste 3 dat wist ik. Dat zie je gewoon als je gaat kijken bij www.dierenasiels.com en dan kun je zelf die conclusie ook wel trekken.
Ook de gemiddelde verblijfsduur voor adoptie is genoemd.
Gemiddeld verblijven de honden die door de asielen ls top vijfhonden zijn aangegeven 63 dagen in het asiel. Ondanks dat de jack russelachtige zo frequent in de asielen voorkomt, is de verblijfsduur van die honden wel lager dan het gemiddelde, namelijk 45 dagen. Herdershonden verblijven gemiddeld 68 dagen, American Bulldogs gemiddeld 80, en american staffordshire terriërs gemiddeld 115 dagen. Weer veel langer dan het gemiddelde asielverblijf. Ze komen dus niet alleen vaker voor in het asiel maar verblijven er ook nog eens gemiddeld langer. Dubbel gedupeerd dus.
De voornamelijke reden van asielgang wordt toch weer genoemd, de ondoordachte, impulsieve aanschaf. Mensen nemen een hond die niet bij ze past, of in de situatie die ze de hond bieden. Dit is in 50% van de gevallen zo.
Misschien iets om over na te denken voor degenen die commentaar geven aan mensen die hun hond in het buitenland halen: waarom de keus voor die mensen beperken omdat mensen hier te belabberd zijn om zich in te leven voordat ze een hond nemen?
Heb net het blad binnengekregen van de hondenbescherming, over de honden in de asiels. Een artikel, geheten "de keerzijde van populariteit". Met andere woorden: de rassen die het meest gehouden worden, worden ook navenant in het asiel gedumpt. De populariteit van de rassen in 2012:
1 labrador
2 golden
3 duitse herder
4 berner sennen
5 chihuahua (is out of nowhere in deze lijst opgedoken)
6 staffordshir bull terrier
7 franse bulldog
8 boxer
9 dashond, ruwhaar
10 bordercollie.
De factor populariteit speelt dus ook mee.
Nu de rassen of typen die het meeste voorkomen in de asielen:
1 jack russel/boerenfox
2 herder
3 staffordshire terrier
4 labrador, samen met de golden
5 bull en dogachtigen
Van die eerste 3 dat wist ik. Dat zie je gewoon als je gaat kijken bij www.dierenasiels.com en dan kun je zelf die conclusie ook wel trekken.
Ook de gemiddelde verblijfsduur voor adoptie is genoemd.
Gemiddeld verblijven de honden die door de asielen ls top vijfhonden zijn aangegeven 63 dagen in het asiel. Ondanks dat de jack russelachtige zo frequent in de asielen voorkomt, is de verblijfsduur van die honden wel lager dan het gemiddelde, namelijk 45 dagen. Herdershonden verblijven gemiddeld 68 dagen, American Bulldogs gemiddeld 80, en american staffordshire terriërs gemiddeld 115 dagen. Weer veel langer dan het gemiddelde asielverblijf. Ze komen dus niet alleen vaker voor in het asiel maar verblijven er ook nog eens gemiddeld langer. Dubbel gedupeerd dus.
De voornamelijke reden van asielgang wordt toch weer genoemd, de ondoordachte, impulsieve aanschaf. Mensen nemen een hond die niet bij ze past, of in de situatie die ze de hond bieden. Dit is in 50% van de gevallen zo.
Misschien iets om over na te denken voor degenen die commentaar geven aan mensen die hun hond in het buitenland halen: waarom de keus voor die mensen beperken omdat mensen hier te belabberd zijn om zich in te leven voordat ze een hond nemen?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
lieke schreef:
Mijn zoon wilde toen hij 9 was ook een cavia. Na veel gezeur, stemde ik toe. In twee cavia's, want het is zielig om ze alleen te houden. Allebei uit de opvang. Erin gestampt dat hij elke dag voor ze moest zorgen.
Wat hij ook deed. Omdat ik het elke dag controleerde en hem aan zijn haren naar de kooi sleurde als hij het níet deed. Want de nieuwigheid ging er uiteraard al snel af, zoals ik al verwachtte.
Maar goed, hij wilde ze, dus zou hij er voor zorgen ook.
Afijn, na een jaar of twee kwam hij naar mij toe en vroeg 'kan jij de cavia's niet op marktplaats zetten, mam? Ik heb er genoeg van.'
Waarop mijn antwoord was: 'Tuurlijk kind. Zet ik een advertentie ´Cavia´s ter herplaatsing aangeboden. Samen met mannelijk kind. Omdat de moeder ook geen zin meer heeft om hem te verzorgen.´´
Einde discussie.

Kijk, DAT is nou opvoeden! Daar leert een kind tenminste iets van.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- noekie
- Zeer actief
- Contacteer:
Kritisch is goed; onze honden gaan ook niet zomaar mee. We krijgen zelden dieren retour.
Bij ons loopt de plaatsing op zich ook goed vandaar dat we veel honden kunnen aannemen die niet uit onze regio komen; onze eigen regio is rustig de laatste maanden.
Maar te kritisch is ook niks; die dieren zijn er de dupe van; net als die jack russell die er bijna 4 jaar zit. We hebben 2 honden van hun overgenomen vorig jaar maar helaas was dat een slechte ervaring en dus wisselen we liever uit met andere asielen
Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk 4
Bij ons loopt de plaatsing op zich ook goed vandaar dat we veel honden kunnen aannemen die niet uit onze regio komen; onze eigen regio is rustig de laatste maanden.
Maar te kritisch is ook niks; die dieren zijn er de dupe van; net als die jack russell die er bijna 4 jaar zit. We hebben 2 honden van hun overgenomen vorig jaar maar helaas was dat een slechte ervaring en dus wisselen we liever uit met andere asielen
- iones
- Zeer actief
Als ik dat zo hoor, zou Zuidwolde er goed aan doen om uitwisseling te doen met een ander asiel. In het asiel in Almelo zit bijna niets. Ja al vier maanden een hondenkoppeltje dat ze genoodzaakt zijn om uit elkaar te halen. Arme honden....
Almelo staat wel heel goed aangeschreven.
- M@scha
- Zeer actief
ook nu vanuit asiel zuidwolde een actie om staff-achtigen op afstand te adopteren omdat cze er niet vanaf komen.
lijkt er langzaam op dat zuidwolde een probleem heeft en dat dat niet gelijk staat aan de rest van NL
lijkt er langzaam op dat zuidwolde een probleem heeft en dat dat niet gelijk staat aan de rest van NL

- noekie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja uitwisselen doen ze heel weinig; wij hebben ons vorig jaar aangeboden en 2 gekregen van hun.iones schreef:Als ik dat zo hoor, zou Zuidwolde er goed aan doen om uitwisseling te doen met een ander asiel. In het asiel in Almelo zit bijna niets. Ja al vier maanden een hondenkoppeltje dat ze genoodzaakt zijn om uit elkaar te halen. Arme honden....
Maar communicatie was er niet en totaal geen reacties op vragen waar we tegen aanliepen.
1 hond hebben we toen in moeten laten slapen; ja dan helpen we liever een ander asiel.
Almelo heeft toch wel een stuk of 15 honden hoor; welk koppeltje bedoel je?
Wij hebben nauw contact met ze en vandaag een hond van hun uitgewisseld gekregen.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Een zusje van begreep ik van de dame uit Almelonoekie schreef:Wij hebben nauw contact met ze en vandaag een hond van hun uitgewisseld gekregen.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- iones
- Zeer actief
Op de door mij eerder genoemde site staan er maar drie beschreven. Ga maar eens kijken. Dan zie je e wel. Kan niet missen.noekie schreef:Ja uitwisselen doen ze heel weinig; wij hebben ons vorig jaar aangeboden en 2 gekregen van hun.iones schreef:Als ik dat zo hoor, zou Zuidwolde er goed aan doen om uitwisseling te doen met een ander asiel. In het asiel in Almelo zit bijna niets. Ja al vier maanden een hondenkoppeltje dat ze genoodzaakt zijn om uit elkaar te halen. Arme honden....
Maar communicatie was er niet en totaal geen reacties op vragen waar we tegen aanliepen.
1 hond hebben we toen in moeten laten slapen; ja dan helpen we liever een ander asiel.
Wij hebben nauw contact met ze en vandaag een hond van hun uitgewisseld gekregen.
-
- Actief
In de tijd dat wij een hond zochten heb ik aardig wat asiels gebeld maar daar werd ik doorgaans niet erg vrolijk van. De keer dat ik met Zuidwolde belde werd ik trouwens wel goed te woord gestaan. Inmiddels hebben wij een hond uit een Drents asiel. Ik heb me er altijd over verbaasd hoe gemakkelijk dat ging en hoe slecht we geïnformeerd zijn. Mijn collega wou graag een kat uit het asiel van Zuidwolde maar die kreeg ze niet want ze woonde te dicht bij een drukke weg. Dat vind ik dan weer het andere uiterste en enigszins overdreven. Wat mij ook opvalt is dat een aantal honden die 2 jaar terug in Zuidwolde zaten er nog zitten. Misschien een beetje cru maar wat mij betreft mogen ze een aantal van die moeilijk plaatsbare stafs wel naar de hondenhemel brengen. Dat deed het asiel in Winschoten een tijdje geleden dan weer wat te makkelijk volgens het onderzoek dat ze laatst hebben gedaan.

- noekie
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar almelo gebruikt dierenasiels.com haast niet. Ze hebben hun honden op ik zoek baas staan van de DBiones schreef:Op de door mij eerder genoemde site staan er maar drie beschreven. Ga maar eens kijken. Dan zie je e wel. Kan niet missen.noekie schreef:Ja uitwisselen doen ze heel weinig; wij hebben ons vorig jaar aangeboden en 2 gekregen van hun.iones schreef:Als ik dat zo hoor, zou Zuidwolde er goed aan doen om uitwisseling te doen met een ander asiel. In het asiel in Almelo zit bijna niets. Ja al vier maanden een hondenkoppeltje dat ze genoodzaakt zijn om uit elkaar te halen. Arme honden....
- iones
- Zeer actief
Dat lijkt mij niet handig. Want sommige mensen willen in alle asiels een beetje kunnen kijken behalve in hun eigen plaatselijke asiel.