Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Shih Tzu vragen

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

dana
Actief
Mijn ras(sen): Yorkshire terrier
[url=https://postimages.org/][img]https://i.postimg.cc/G3v5wT6r/0-DC461-C9-1418-4-AB4-9-A08-1832-CC7-D6462.jpg[/img][/url]
Aantal honden: 1

Re: Shih Tzu vragen

Ongelezen bericht door dana »

Ik heb nu mijn 2 de shih tzu en zij is inmiddels bijna 13 jaar.
Tot 9 jaar ongeveer heeft ze lang haar gehad maar ze ging steeds sneller stinken dus ik heb haar nu in puppymodel wat ik zelf doe . Mijn cavalier is altijd veel viezer dan mijn shih tzu zelfs toen die lang haar had. Mijn hondjes lopen elke dag in de polder en door de prut maar weinig last van klitten. Kam haar nu ong 2 keer per week helemaal goed door.
Voordeel van dit formaat hond is dat ze in de wasbak kunnen dus bij vieze kont of erge baggerpootjes gaan ze even in de wasbak. Blaffen doen ze bij mij eigenlijk nooit .. Wel mopperen dat klinkt als een soort zachtjes janken .
Afbeelding

Groetjes van Esther
high five van Dana en Zoë
Gizm0

Ongelezen bericht door Gizm0 »

.
Laatst gewijzigd door Gizm0 op 31 jan 2014 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gizm0 schreef:Hoi!

Een ietswat late reactie, maar ben nieuw op het forum, vandaar dat het ook niet eerder kon! ;) Wij hebben ook een Shih Tzu x Maltezer, maar qua uiterlijk meer Shih Tzu! Ze blaft nooit, heel af en toe een klein blafje als er plotseling iemand binnenkomt en ze dat niet aan zag komen... We hebben het haar ook direct afgeleerd, aangezien we op een flat wonen en de buren daar denk ik ook niet zo om staan te springen! :p

Onze Gizmo had (tot vorige week) ook behoorlijk lang haar. Zit wel erg veel werk in om de vacht mooi te houden, wij kamden haar vaak elke dag, maar toch kwamen er wel klitten. Maargoed, we weten nu de plekken waar ze vooral snel klitten krijgt. Vorige week hebben we haar voor het eerst laten trimmen (ze is nu 7 maand) dus vanaf nu gaan we het meteen goed bijhouden... Alleen ik heb zo'n idee dat de trimmer geen idee had hoe ze een Shih Tzu moest knippen, want het is veelste kort en een heel raar model, het ziet er niet uit! :(

Slim om je hondje niet van Marktplaats te halen! Daar is echt niemand van te vertrouwen! Wij hadden iemand gevonden op MP die wel een nestje thuis had, maar toen we thuis kwamen zagen we dat ze onder de vlooien zat, wormen had en een navelbreukje... En ik zie nu vaker nestjes van die mensen, dus ben bang dat het toch niet helemaal deugd. Maar gelukkig is ons hondje verder helemaal gezond! :D
ls je een trimster gaat beschuldigen moet je bedenken dat er geen officeel trimschema is van de Shih lieverd, die horen niet getrimt te worden. En zou het niet in je op kunnen komen dat ze haar best heeft gedaan op jou klittenbaaltje.
Daarnaast is een xsing SHIH nog steeds een bastaard/zg boomer en geen echte Shih.
Oh dus MP daar is niemand te vertrouwen maar de partikulier wel waar jij een hond onder de vlooien/wormen en navelbreuk had.
:piew:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door h a n s »

Suzanneke schreef:Alle vachten worden vies, kort of lang. Ik heb gelukkig een kieskeurige dame, die het verschrikkelijk vindt om nat of vies te worden haha. Maar ach, even in bad en ze ruiken weer lekker. Belangrijker is het denk ik dat je op het karakter let bij het uitzoeken van een pup!

Mocht je twijfelen aan het nemen van een pup, kun je de asiels eens in de gaten houden. Zitten af en toe hele leuke boomertjes. Evi hebben we ook uit het asiel en het werkelijk een geweldig hondje. Ontzettend gemakkelijk, lief voor iedereen en een echt knuffelkontje.

Ik wens je alvast heel veel plezier met het uitzoeken van je hondje!
Dat wilde ik ook nog even zeggen en het ligt er natuurlijk ook aan waar je gaat wandelen. En ik denk ook dat het nog uit maakt wat voor soort hond je hebt en dan doel ik niet op het ras. Mijn zoon heeft een adhd-Appenzeller-reu en die piest alle kanten op, gewoon niet normaal; hij zeikt zelfs af en toe over z'n eigen voorpoten.(die Appenzeller dus.)
Als ik dan naar die dikke van ons kijk; die gaat netjes staan, zakt even door z'n achterpoten en staat netjes te plassen zoals het een brave reu betaamt. Ik kan me voorstellen dat er wat dat betreft in de Shih Tzu's óók verschil in karakters e.d. kan zitten.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

laeken schreef:Mijn kleine hondje is nooit vies. Ze gaat nooit in de modder en gaat niet van de paden (mag wel, wil ze niet). Dus ze is altijd mooi schoon en omdat het een teefje is piest ze ook niet op haar buik. Ik denk dat een reutje bij zo'n ras en dan met lang haar altijd op dat haar zeikt. Kan ook niet anders want die piesen met de poot omhoog en die straal moet toch ergens heen nietwaar? :lol1: Als daar een haar-gordijn voor hangt dan piest hij altijd in dat haar. Bij een reu zou bij mij de buik kaal worden zodat in elk geval de pies niet in de vacht gaat zitten. Vriendin van mij heeft een prachtige witte boomer met zeer mooi wit stijl haar (shitzu x maltezer). Die blijft kort om deze reden. De buik wordt geschoren en het haar op de zijkanten kort. Ze zou wel langer haar willen bij haar hondje maar dan zou ze het moeten inrollen en opbinden en dat wil ze helemaal niet.

Denk ook dat je de billen moet knippen anders zitten die binnen de kortste keren onder de poep als je hond een keer dun poept. Dat had mijn hondje dus wel. Daarom heeft ze nu een apengat. :moon: Een staart met aan de aanzet geen lang haar en ook de haren naast en onder haar poepgat zijn kort. Nu kan ze dus poepen zonder daarna als een stempel over onze vloer te schuiven om haar billen af te vegen. Dan zaten er gewoon strepen op de vloer. Nu niet meer. Nu is ze helemaal schoon. :cheer: :engel:

Ik heb dan wel geen langharig gezelschapshondje, maar langharige herders en die knip ik al jaren de buil kaal (bij de teven buik tot aan borstbeen, bij de reuen buik tot borstbeen inclusief haar rondom piemel) en een plas-poepgootje van achteren. De lange zijkanten laat ik intact. Als een soortement gordijntje. :mrgreen:
Gelukkig hebben ze een lange volle staart zodat je het niet ziet maar van een collie aan de dunne wordt je NIET vrolijk.
En zelfs bij een collie die niet aan de dunne is, blijft er nogal eens wat in hangen en da's ook een ellende om er weer uit te krijgen en met zoveel haar zie je al dat geknip toch niet.

Lisette hier op het forum heeft een boomerreutje (ik meen maltezer/shi tzu) en we gaan nog wel eens wandelen. En er ligt hier in de buurt klei. Veel klei. :F:
Zij is dol op vachtverzorging, maar zij heeft het nu opgegeven om hem lang te laten. Te veel werk, te veel klitten en vooral bij een hondje dat overal door heen raust is het gewoonweg geen doen. Elke dag, hè.
Het haar is ook heel zacht en zijdeachtig en klit verschrikkelijk.
Ik hou van tutten met mijn honden, maar ik zou starnakelgek worden van zulke vachten. :schrik:
Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

bouvierpoedel schreef:
Gizm0 schreef:Hoi!

Een ietswat late reactie, maar ben nieuw op het forum, vandaar dat het ook niet eerder kon! ;) Wij hebben ook een Shih Tzu x Maltezer, maar qua uiterlijk meer Shih Tzu! Ze blaft nooit, heel af en toe een klein blafje als er plotseling iemand binnenkomt en ze dat niet aan zag komen... We hebben het haar ook direct afgeleerd, aangezien we op een flat wonen en de buren daar denk ik ook niet zo om staan te springen! :p

Onze Gizmo had (tot vorige week) ook behoorlijk lang haar. Zit wel erg veel werk in om de vacht mooi te houden, wij kamden haar vaak elke dag, maar toch kwamen er wel klitten. Maargoed, we weten nu de plekken waar ze vooral snel klitten krijgt. Vorige week hebben we haar voor het eerst laten trimmen (ze is nu 7 maand) dus vanaf nu gaan we het meteen goed bijhouden... Alleen ik heb zo'n idee dat de trimmer geen idee had hoe ze een Shih Tzu moest knippen, want het is veelste kort en een heel raar model, het ziet er niet uit! :(

Slim om je hondje niet van Marktplaats te halen! Daar is echt niemand van te vertrouwen! Wij hadden iemand gevonden op MP die wel een nestje thuis had, maar toen we thuis kwamen zagen we dat ze onder de vlooien zat, wormen had en een navelbreukje... En ik zie nu vaker nestjes van die mensen, dus ben bang dat het toch niet helemaal deugd. Maar gelukkig is ons hondje verder helemaal gezond! :D
ls je een trimster gaat beschuldigen moet je bedenken dat er geen officeel trimschema is van de Shih lieverd, die horen niet getrimt te worden. En zou het niet in je op kunnen komen dat ze haar best heeft gedaan op jou klittenbaaltje.
Daarnaast is een xsing SHIH nog steeds een bastaard/zg boomer en geen echte Shih.
Oh dus MP daar is niemand te vertrouwen maar de partikulier wel waar jij een hond onder de vlooien/wormen en navelbreuk had.
Amen!!
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Gizm0

.
Laatst gewijzigd door Gizm0 op 31 jan 2014 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief

Gizm0 schreef:
bouvierpoedel schreef: ls je een trimster gaat beschuldigen moet je bedenken dat er geen officeel trimschema is van de Shih lieverd, die horen niet getrimt te worden. En zou het niet in je op kunnen komen dat ze haar best heeft gedaan op jou klittenbaaltje.
Ik beschuldig de trimster er niet van dat ze haar best niet heeft gedaan. Onze hondje zat ten eerste niet onder de klitten, maar een aantal kleine plekjes. En ik had gezegd dat er niet teveel af moest, en dat heeft ze wel gedaan. Ook zei een kennis van mij, die ook zo'n hondje heeft, dat het gewoon raar getrimd is. Dus vind het niet zo leuk als je dat zomaar zegt, terwijl jij niet weet hoe ze er nu uitziet! ;)

En ik weet ook dat een kruising geen echte Shih Tzu is, ik zeg alleen dat die van ons echt het karakter en uiterlikn van een Shih Tzu heeft. Maar dan mag ik toch wel reageren in dit topic over Shih Tzu's?

En ik zei dat ik dus via Marktplaats een nestje had gevonden (en we haar daar vandaan gehaald hebben), maar dat je in het algemeen gewoon moet uitkijken op MP, aangezien ze ook onder de vlooien/wormen zat en er niet gezegd was dat ze een navelbreukje had! Daarmee bedoel ik dus dat je naar mijn idee beter zulke hondjes niet van MP af moet halen...
Je lult uit je nek. :roll:
Gizm0

.
Laatst gewijzigd door Gizm0 op 31 jan 2014 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief

Gizm0 schreef:Bedankt voor je leuke reacties Bouvierpoedel, nu weet ik weer waarom ik nooit reageerde op forums... Bang om zulke reacties te krijgen...
Graag gedaan, leuk te horen dat ik de schuld ben van wat er hier en op andere forums gebeurt. :engel:

Lees je eigen berichten eens terugzou ik zeggen.
Iemand anders moet je vertellen dat je hond vreemd geknipt is en jij neemt dat als eigen mening aan .
Van je pup heb jezelf ook kunnen zien dat het een navelbreuk en vlooien had.
Desi&Bibi
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Desi&Bibi »

Ik heb 2 shih tzu kruising teefjes. De ene blaft soms, de ander vrijwel niet.
Ik vind het de allerleukste hondjes die er zijn. De echte shih's vind ik niets, die ogen vallen er al bijna uit als je er naar kijkt.

Kammen doe ik zo 3-4 keer per week. Heb ze nu al ruim een jaar niet meer laten trimmen.

Even 2 foto's van Desi....
Afbeelding

Afbeelding

Bij mij zijn het dus ook écht geen show hondjes. Ze mogen gewoon door de plassen/modder en in het bos lopen. Zwemmen, graven.. geen probleem. Je huis ziet er daarna wel uit alsof ze het strand mee naar huis hebben genomen (zo voelt het ook onder je voeten ;)) maar ach.. ze hebben lol.
Na een dag zien ze er weer 'als nieuw' uit. Na een wasbeurt zijn ze wel ineens spierwit haha.

Succes met de keuze!
Bij de reuen die ik tot nu toe gezien heb wel vieze 'buikplekken' van de urine. Mijn teven plassen ook 'over hun eigen haren' maar houden dat zelf goed bij.
Ben sowieso niet zo een reuen mens, dat hitsige gedoe en overal willen snuffen en plassen.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”