Eind augustus begonnen we officieel met behendigheid en inmiddels is djuna samen met mij enorm gegroeid.
Op de hondenschool donderdag savonds, thuis verder oefenen ik heb inmiddels de baan bijna compleet en nog eens extra privelessen op de vrijdag avond.
Het moge duidelijk zijn, waar wij beide lol in hebben gaan we ook volop voor.
Inmiddels is onze start licentie binnen en hopen we binnenkort onze eerste officiele wedstrijd te gaan lopen.
Maar daarvoor wilde ik graag wat oefening, want niet zozeer op mij komen nieuwe dingen af, maar vooral voor djuna is dat natuurlijk een compleet andere wereld dan een training.
12 januari hadden we onze eerste debutanten wedstrijd op een benefiet wedstrijd ten behoeve van de jochem stichting hier in de buurt.
Mijn doelen waren haar laten wachten bij de start tot ik go zei en in de ring houden.
Wetende dat met zoveel nieuws, hoop herrie en spanning, andere kleuren toestellen er heel veel op dat gevoelige meissie af zou komen.
Dit kwam dan ook duidelijk tot uiting in het eerste rondje de jumping, ze ging in haar blij ei modus over en uitlopen geconcentreerd was er niet meer bij. 2e Rondje het vast parcours ging haar neus op een bepaalde plek aan de grond (toen ik er weer over moest ook dus er lag echt iets) en moest ik mijn bal pakken en zo de disk krijgen. 3e rondje het spel djuna was overprikkeld, ik raakte in de war, ook daar een disk. Maar mijn doelen waren behaald en ik was dan ook totaal niet teleur gesteld, we hebben lol gehad en veel geleerd.
Vandaag was onze 2e wedstrijd een trainingswedstrijd waar wederom een 120 combinaties starte waarvan 70 debutanten. Onze doel van de dag was een stapje hoger dan de vorige keer, een parcour uitlopen binnen de tijd, disk of niet.
Djuna wist nu duidelijk beter wat haar te wachten stond en verbaasde me door het staaltje kunst wat ze liet zien. Ok die mannen die op een stoel in de ring zitten blijven raar en moet ze elke keer even bekijken (ik ga dus maar slachtoffers zoeken die tot in den treure trainingen bijwonen zodat zij het normaal gaat vinden dat er iemand op een stoel in de ring zit), maar voor de rest liep ze zowel het vast parcours als de jumping met een hele respectabele tijd uit, maar 2 weigeringen en werden we overall 23ste bij de debutanten.
Het spel was ze duidelijk op, de prikkels moest ze kwijt en ze stuiterde dan ook behoorlijk ongecontroleerd door de ring, maar ook die hebben we uit gelopen.
Ik ben dus ontzettend trots op mijn meissie djuna, we zijn al zo ver gekomen in zo'n korte tijd en met zoveel plezier.
Ik kijk vol geluk de toekomst tegemoet.
Een filmpje van onze eerste wedstrijd:
En een filmpje van vandaag
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn super meisje
Moderator: moderatorteam
- mireille
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Mijn super meisje
Wat leuk dat jullie al zoveel plezier hebben met elkaar, en ook al heel veel bereikt in korte tijd.
Op de filmpjes kan je goed zien dat ze de 2e wedstrijd veel beter liep.
Vind het heel knap van je dat je realistische doelen hebt gesteld voor de wedstrijden. Je kent je meisje goed. Dat is heel belangrijk, zo hou je lol in het spelletje en komen jullie samen vast nog heel erg ver.
Op de filmpjes kan je goed zien dat ze de 2e wedstrijd veel beter liep.
Vind het heel knap van je dat je realistische doelen hebt gesteld voor de wedstrijden. Je kent je meisje goed. Dat is heel belangrijk, zo hou je lol in het spelletje en komen jullie samen vast nog heel erg ver.

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
- Aantal honden: 1
Re: Mijn super meisje
Knap hoor! Ze vind het wel leuk zo te zien.
Wij zijn in September begonnen en heb Levi voor 5 April Beginnerswedstrijd opgegeven
Wij zijn in September begonnen en heb Levi voor 5 April Beginnerswedstrijd opgegeven