We zijn inmiddels 24 uur verder. Owowoww

Het goede nieuws is dat ze nog niet zoveel schade heeft gemaakt. Ik bedoel, die fles wijn die op tafel stond was ook wel op gegaan als ze hem niet over het tapijt had gegooid
Wat een draak, maar ow wat een gezellig beest.
Toen ik haar gisteren kwam ophalen, was mijn neef niet thuis. Ik werd begroet als een oude vriend en nadat ze mijn oren had uitgewassen, liet ze zich goed aanlijnen.
Scott zat al in de auto op de bijrijders stoel. Jessie moest achterin. Echter explodeerde ze totaal toen ze een andere hond zag. Maar dit leek me even niet het moment om ze bij elkaar in de auto te zetten, dus ik heb Scott voorin gehouden.
Onderweg heb ik maar Jessie van Elton John opgezet.
Jessie, paint a picture, abouw hòòòòw it's gonne be
But now I should know better, Your dreamsss are never freeee
In mijn achteruitkijk spiegel zag ik wolken wol omhoog gegooid worden. Ze had haar frustratie losgelaten op het schapenvacht wat voor de honden achterin ligt. Maar het ritje was maar 20 minuten en besloot dat er nog genoeg wol over zou bij aankomst.
Eenmaal thuis (daar was Ashley) heb ik de honden op het erf laten lopen. Ze hebben ff lekker kennis kunnen maken. Scott en Jessie hebben uitbundig gespeeld, afkeurend gade geslagen door Ashley.
De honden waren drijfnat en goor. Normaal laat ik ze opdrogen in de stal, waar ze altijd graag in het warme hooi liggen. Maar voor nu vond ik dat Jessie maar even afgespoeld moest worden zodat ik haar mee naar binnen kon nemen. Oke dat was een heel geworstel maar het is wel gelukt dus Sanchis is blij
Daarna begon het eeuwige geijsbeer. Ashley zag de bui al hangen en bedelde bij de deur om naar buiten te mogen. Op den duur was ook Scott spuugzat van dat gedrentel en die heeft een flinke correctie heeft uitgedeeld. Zo.
Nou, het arme dier was onder de indruk. Het is een stuiteraar maar ook heel onderdanig naar mijn honden toe. En hiervan was ze zo onder de indruk, dat ze besloot de rest van de avond haar mand niet uit te komen. Piepend van bitter verdriet, het arme schaap.
Snachts heeft ze haar stembanden flink gebruikt. Het wordt even uitvinden hoe ze het makkelijkst ontspant. Ashley slaapt snachts in de stal en Scott in de huiskamer. Met Scott kan ze het het beste vinden en die laat haar nu niet meer over zijn grenzen komen, maar ik vertrouw haar niet in de huiskamer.
In de stal is het nu zo'n 13 graden met dat zachte weer en Jessie is een echt buitenhondje dus ik denk dat ik het daar ga proberen vanavond.
Vanmorgen heb ik een lekkere wandeling gemaakt en Jessie ook los van de lijn laten lopen. Dat gaat heel goed, want ze plakt aan Scott en als ik de collies roep, krijg ik Jessie er gratis bij. Heel handig
Het valt me tot nu toe enorm mee.