Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup introduceren
Moderator: moderatorteam
-
Doefus
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Jack russel en old english bulldog
- Aantal honden: 2
Pup introduceren
Hallo, ik ben benieuwd wat jullie ideeen zijn.
Wij gaan volgende week onze pup halen.
En introduceren bij de hond die we al hebben zal niet voor problemen zorgen, maar blijft toch spannend.
Onze hond is gewend aan samen leven met een andere hond.
Ik weet dat ik ze buiten op neutraal terrein moet laten kennismaken met elkaar, althans dat hebben we met de vorige hond ook gedaan jaren geleden.
Hebben jullie nog tips of ideeen.
alvast bedankt
En introduceren bij de hond die we al hebben zal niet voor problemen zorgen, maar blijft toch spannend.
Ik weet dat ik ze buiten op neutraal terrein moet laten kennismaken met elkaar, althans dat hebben we met de vorige hond ook gedaan jaren geleden.
alvast bedankt
- Hanneke2
- Zeer actief
Re: Pup introduceren
Ik denk dat je uit moet gaan van je andere hond. Vind je hond pups wel of niet leuk (en zo nee, waarom haal je dan een pup?Doefus schreef:Hallo, ik ben benieuwd wat jullie ideeen zijn.
alvast bedankt
Dat soort dingen bepalen denk ik hoe je de komende weken/maanden moet inrichten. Samen uitlaten, of juist af en toe apart, wel of niet ingrijpen bij conflictjes, naast elkaar vreten geven of op een paar meter afstand, al die dingen moet je zelf bepalen aan de hand van het gedrag van je oudste hond. Eigenlijk valt hier dus geen advies te geven.
(Ik zou hier op dit moment een jonge pup van welk ras dan ook probleemloos in de groep kunnen gooien. Jack vindt de meeste pups wel okee, Lilo is bezeten van pups, is supertolerant als het gaat om pups die op haar kop klimmen of in haar poten bijten, maar corrigeert ook heel duidelijk als er fout gedrag naar de katten wordt vertoond, want de katten zijn heilig. En de katten motten eigenlijk geen pups, maar staan wel open voor een beleefde kennismaking met een nieuwe hond.)
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Doefus
- geregistreerd lid
mijn huidige hond is weg van puppies, hij is er super mee, maar corrigeert waar nodig, zijn speeltjes deelt ie makelijk, als een andere hond wat pakt heeft ie zoiets van dan speel ik er later wel mee, dus ik voorzie ook niet echt problemen. Maar was meer benieuwd naar andermans ervaringen of verhalen en toch nog tips of zoals u beschrijft mogelijkheden.
-
Kimmie
ik doe puppies hier gewoon in huis of achter het huis ( terrein) bij de andere honden zetten,meestal wel 1 voor 1 met de grote honden zodat zo'n pup niet besprongen wordt door 6 volwassen honden... en dan eigenlijk lopen die pupjes binnen hele korte tijd wel gewoon rond tussen de anderen 
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Ik heb Laicka hier op schoot gehouden voor de flatcoated van mijn ouders die nogal lomp kan wezen. Toen hij aan haar aanwezigheid was gewend heb ik haar op de grond gezet.
Had hij kunnen praten een paar weken later had ie vast gewild dat ik die terror pup met haai scherpe tandjes weer keurig terug had gebracht. Helaas voor hem :p
Denk dat het ook puur ligt aan de pup die je bij je hebt, neutraal terrein beide aangelijnd is wel een goed idee
Had hij kunnen praten een paar weken later had ie vast gewild dat ik die terror pup met haai scherpe tandjes weer keurig terug had gebracht. Helaas voor hem :p
Denk dat het ook puur ligt aan de pup die je bij je hebt, neutraal terrein beide aangelijnd is wel een goed idee
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Daar heb ik nog nooit aan gedaan pup buiten introduceren.
Ik ben de baas van het spulletje en ik bepaal wie er binnen komt en niet de hond. Gekke is dat veel mensen dat doen ,maar als er dan visite met hond komt mag die gewoon naar binnen wandelen.
Ik ben de baas van het spulletje en ik bepaal wie er binnen komt en niet de hond. Gekke is dat veel mensen dat doen ,maar als er dan visite met hond komt mag die gewoon naar binnen wandelen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Doefus
- geregistreerd lid
Ik heb tot nu toe buiten gedaan, verder komt er bij mij nooit visite met een hond, oudere honden vindt mijn huidige hond niet altijd even leuk. Puppies is hij gek op vandaar dat wij ook gekozen hebben voor wen pup.
Wat ik al zei ik verwacht eigenlijk geen problemen maar blijft toch spannend ergens.
Wat ik al zei ik verwacht eigenlijk geen problemen maar blijft toch spannend ergens.
-
lets have fun
Ik neem de pup mee naar binnen en zet hem/haar ertussen. Dan let ik een beetje op dat het niet te wild gaat. Meer is het niet.
- Nero12
- Actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herders
- Contacteer:
ik neem de pup gewoon mee naar binnen. Ik ben de baas dus er wordt neit geknokt of gesnauwd of wat dan ook.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik zet ook gerust een pup tussen mijn huidige honden. Die zijn gek op pups en ook eerlijk in hun correcties. Maar ik zou de eerste hond(en) ook beschermen tegen pups. Die kunnen nogal aardig wild zijn en hebben naaldscherpe tandjes. Ik heb een stel oude sokken dus die zou ik eerder beschermen dan de pup. 

-
Doefus
- geregistreerd lid
Ja ik bescherm mijn huidige hond ook wel hoor.
Nou ik hou jullie op de hoogte, komt goed ben heel positief
Nou ik hou jullie op de hoogte, komt goed ben heel positief
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik ben er heel makkelijk in, ik neem pup gewoon direct mee naar binnen, net zoals een hond die op visite komt gewoon direct mee naar binnen mag komen lopen.
Mijn honden zijn er ook heel makkelijk in, als ik het binnenlaat vinden zij het prima en meestal nog heeel erg leuk ook
Mijn honden zijn er ook heel makkelijk in, als ik het binnenlaat vinden zij het prima en meestal nog heeel erg leuk ook
- Rita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik heb een pup nog nooit op neutraal gebied geïntroduceerd.
Als wij een pup gingen halen, waren alle honden mee.
Ik ga dan met de pup achterin zitten en op de terugreis mogen ze allemaal even snuffelen aan de pup die bij mij op schoot zit.
Zo is gelijk duidelijk dat de pup bij mij hoort en de anderen er mee moeten dealen.
Eenmaal thuis gaat eerst de pup naar binnen op arm en op schoot, zodat ook daar duidelijk wie de baas is en van wie de pup is. De andere honden moeten daarna op hun plaats en mag de pup rondscharrelen en zijn weg zoeken.
Dat eindigt altijd ergens tussen de andere honden op het hele grote kussen.
Dat is hier nog nooit een probleem geweest.
Hier lopen vier reuen, geheel intact door elkaar en met elkaar
Als wij een pup gingen halen, waren alle honden mee.
Ik ga dan met de pup achterin zitten en op de terugreis mogen ze allemaal even snuffelen aan de pup die bij mij op schoot zit.
Zo is gelijk duidelijk dat de pup bij mij hoort en de anderen er mee moeten dealen.
Eenmaal thuis gaat eerst de pup naar binnen op arm en op schoot, zodat ook daar duidelijk wie de baas is en van wie de pup is. De andere honden moeten daarna op hun plaats en mag de pup rondscharrelen en zijn weg zoeken.
Dat eindigt altijd ergens tussen de andere honden op het hele grote kussen.
Dat is hier nog nooit een probleem geweest.
Hier lopen vier reuen, geheel intact door elkaar en met elkaar
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik heb wel kennis laten maken buiten huis. Niet op neutraal terrein, maar op terrein wat voor de oudste hond leuk was. Maar goed, die is sociaal niet helemaal normaal, dus moest het even anders dan anders. 
Gewoon doen waar je je goed bij voelt. Als je eerst op neutraal terrein kennis wil laten maken doe je dat, denk je dat jouw huidige hond het ook goed vindt als je gewoon binnenkomt met pup, dan doe je dat.
Gewoon doen waar je je goed bij voelt. Als je eerst op neutraal terrein kennis wil laten maken doe je dat, denk je dat jouw huidige hond het ook goed vindt als je gewoon binnenkomt met pup, dan doe je dat.
-
Doefus
- geregistreerd lid
Bedankt voor alle tips en ervaringen, ik hou jullie op de hoogte