Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuwe hond valt onze honden aan...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Re: Nieuwe hond valt onze honden aan...

Ongelezen bericht door Ptje »

Jammer dat het zo gelopen is, ik hoop dat het ook een leerpuntje voor het asiel is geweest.
Voel je zelf niet schuldig hoor, dit had je gewoon niet voorzien, gevalletje pure pech wat mij betreft ook voor de honden zelf.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Liz1982 schreef:Er is inderdaad weer wat kennis bij over haar, en nu je terug gaat denken (altijd achteraf) ze is eerder geplaatst geweest en terug gekomen, ze konden ons niet vertellen waarom dat was :scratch:
Ook wisten ze niet wat de rede was waarom ze in het asiel gekomen is maar er was wel een stamboom aanwezig (van vorige eigenaar).

Ik hoop dat het asiel ook begrijpt dat ze beter eerlijk kunnen zijn over hun dieren om dit soort taferelen te voorkomen de volgende keer... heb ontzettend met haar te doen...

Asiel deed ook nog moeilijk aan de telefoon, hadden liever dat we het even een week aankeken (proeftijd) want het was heel normaal dat een asieldier zich als een "koninginnetje" gedroeg als ze in haar nieuwe thuis kwam. Ze waren het er absoluut niet mee eens dat we haar weer terug kwamen brengen, maar mijn vriend heeft er op aangedrongen en gezegd dat hij weer met haar de auto in zou stappen, uiteindelijk vonden ze het dan toch oke...
Oh ja?
Dat is nieuw voor me.

Ik hoop dat ze jullie info wel doorgeven aan een volgende gegadigde.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Zonde. Exact wat mijn teef zou doen trouwens.
Dat kan wel lukken, maar niet met een hond die eerst in een asiel heeft gezeten en dan bij een paar andere terecht komt. Hier was mijn teef er eerst en ik ken haar ondertussen al ruim 9 jaar en weet haar bijgevolg wel in te schatten.

Haar nu bij andere vreemde honden gaan zetten, zou exact hetzelfde resultaat opleveren...

Naar voor jullie wel, hopelijk houdt het asiel er nu wel rekening mee en waarschuwen ze de toekomstige baasjes :ok:
Liz1982
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English Bulldog
Welsh Corgi Cardigan x Jack Russel

Ongelezen bericht door Liz1982 »

Ik hoop dat het asiel onze informatie ook zeer zeker zal toevoegen aan haar dossier en dat ze een fijn thuis zal krijgen want dat verdiend ze zeker.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Liz1982 schreef:Ik hoop dat het asiel onze informatie ook zeer zeker zal toevoegen aan haar dossier en dat ze een fijn thuis zal krijgen want dat verdiend ze zeker.
Heel eerlijk gezegd denk ik dat niet. Als ze zo weinig verstand hebben van hondengedrag dat ze zeggen dat het normaal is als een nieuwe hond zich eerst als een koninginnetje gedraagt, maar dat dat wel bij zal trekken na een weekje, dan heb ik maar zo het idee dat eventuele nieuwe potentiele baasjes ook de nodige kletskoek geserveerd gaan krijgen.

Wat vreselijk zonde voor zo'n hond, die krijgt op deze manier niet echt een goede kans.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Liz1982
Vaste gebruiker

Precies... ik laat mijn hondjes niet grijpen door een dame die net een half uurtje binnen is... Inmiddels liggen mijn eigen kanjers weer heerlijk in de woonkamer te snurken...
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Toen wij onze Mechelaar Rex hadden, hebben we een jaar of wat later een herplaatsmechelaar van dezelfde fokker in huis gehaald. Deze dame gedroeg zich net zoals de AB teef die jullie uit het asiel hadden gehaald, ze terroriseerde vanaf minuut 1 onze al aanwezige hond, die van ellende niet wist waar ze moest gaan liggen want overal waar ze haar rust probeerde te pakken werd ze direct weggesnauwd. Daarnaast was ze enorm claimerig op ons vanaf het eerste moment. Onze Rex, die we juist een plezier hoopten te doen met een maatje voor haar in huis, deden we hier overduidelijk totaal geen plezier mee, dus wij hebben toen ook besloten om de herplaatser direct weer terug te brengen.

Ik denk dat jullie een heel verstandig besluit genomen hebben.
Liz1982
Vaste gebruiker

Klinkt inderdaad hetzelfde... dat claimerige... ik ben er ook zeker van overtuigd dat dit de juiste keuze was ook al wilde ik daar zelf eigenlijk eerst nog niet echt aan geloven... dan komt een forum zoals deze als geroepen! :)
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

En dan nu nog een keer goed nadenken waarom er eentje bij moet "drie is teveel", niet in absolute zin, maar de twee die je al hebt vormen een eenheid en dat is erg lastig om een derde bij te plaatsen, zeker een volwassen exemplaar.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Miranda schreef:
Liz1982 schreef:Ik hoop dat het asiel onze informatie ook zeer zeker zal toevoegen aan haar dossier en dat ze een fijn thuis zal krijgen want dat verdiend ze zeker.
Heel eerlijk gezegd denk ik dat niet. Als ze zo weinig verstand hebben van hondengedrag dat ze zeggen dat het normaal is als een nieuwe hond zich eerst als een koninginnetje gedraagt, maar dat dat wel bij zal trekken na een weekje, dan heb ik maar zo het idee dat eventuele nieuwe potentiele baasjes ook de nodige kletskoek geserveerd gaan krijgen.

Wat vreselijk zonde voor zo'n hond, die krijgt op deze manier niet echt een goede kans.
Ik ben bang dat het verhaal zo verdraaid wordt dat ze niet eens een kans heeft gehad.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

komt vast wel iemand voor, en hopelijk iemand die weet wat hij/zij doet :wink:
de tijd en de ruimte heeft, Bullen zijn geweldig leuke honden over t algemeen
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik hoor heel vaak dat hetasiel eerlijk moet zijn, alles moet vertellen.... maar vaak weet een asiel niks van de achtergrond van een dier of het krijgt info van de ex-eigenaar die niet klopt.

om maar een voorbeeld te noemen; op een zaterdag werd er afstand gedaan van een rottweilerreu, was lief, kon met honden, kon met kinderen, trok niet aan de lijn kortom volgens de eigenaar een perfecte hond. echter deze hond woonde bij mij achter, was naar de tuin verbannen toen het kind werd geboren want hij stond grommend voor het kind, als hij andere honden zag, ging hij uit zijn dak. deed hij dat niet werd hij geslagen door zijn eigenaar want een rottie moest uitvallen.
als ik dit niet had gezegd hadden de medewerkers van het asiel op het verhaal van die man afgegaan. uiteindelijk heeft deze reu een mens gruwelijk gebeten en is alsnog geëuthanaseerd.
ellen
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Tulp schreef:En dan nu nog een keer goed nadenken waarom er eentje bij moet "drie is teveel", niet in absolute zin, maar de twee die je al hebt vormen een eenheid en dat is erg lastig om een derde bij te plaatsen, zeker een volwassen exemplaar.
Waarom, het lag niet aan de al aanwezige honden en met een andere hond zou het prima moeten lukken toch?
Groetjes, Marjan
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Liz1982 schreef:Er is inderdaad weer wat kennis bij over haar, en nu je terug gaat denken (altijd achteraf) ze is eerder geplaatst geweest en terug gekomen, ze konden ons niet vertellen waarom dat was :scratch:
Ook wisten ze niet wat de rede was waarom ze in het asiel gekomen is maar er was wel een stamboom aanwezig (van vorige eigenaar).

Ik hoop dat het asiel ook begrijpt dat ze beter eerlijk kunnen zijn over hun dieren om dit soort taferelen te voorkomen de volgende keer... heb ontzettend met haar te doen...

Asiel deed ook nog moeilijk aan de telefoon, hadden liever dat we het even een week aankeken (proeftijd) want het was heel normaal dat een asieldier zich als een "koninginnetje" gedroeg als ze in haar nieuwe thuis kwam. Ze waren het er absoluut niet mee eens dat we haar weer terug kwamen brengen, maar mijn vriend heeft er op aangedrongen en gezegd dat hij weer met haar de auto in zou stappen, uiteindelijk vonden ze het dan toch oke...

Oke dit vind ik wel heel apart.
Het asiel weet niet waarom ze bij hun is gebracht :denken: ze is toch ingeschreven en dan met de reden neem ik aan.

Inderdaad moet je als asiel maar vertrouwen dat wat de eigenaar meld de waarheid is , maar als ik dit zo lees gaat het hun vooral om het maar snel herplaatsen en niet om het vinden van een passend huis.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Hier ook gehad met een FB teefje tov Ben.
Ook niet aan begonnen verder, was meteen al duidelijk dat het niks zou worden.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ze wilden haar dus gewoon kwijt als ik het zo lees.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Inderdaad, terugbrengen is de beste oplossing geweest. Een nieuwe hond erbij moet een feestje zijn. Tuurlijk geef je zo'n dier een eerlijke kans en kan je opstartprobleempjes verwachten, maar dit gaat niet zomaar goed komen.
Heel jammer, maar zo te horen is de nieuweling niet snel onder de indruk en heeft ook weinig te lijden gehad van een nachtje logeren bij jullie. Alle partijen zijn beter af als je een andere leuke hond in huis haalt die goed overweg kan met jullie twee honden. En ik vind het bizar dat het asiel dat niet in ziet.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Nawosh schreef:
Tulp schreef:En dan nu nog een keer goed nadenken waarom er eentje bij moet "drie is teveel", niet in absolute zin, maar de twee die je al hebt vormen een eenheid en dat is erg lastig om een derde bij te plaatsen, zeker een volwassen exemplaar.
Waarom, het lag niet aan de al aanwezige honden en met een andere hond zou het prima moeten lukken toch?
Ja hier ben ik het mee eens. Ik heb regelmatig 'bezoekers', momenteel ook 1 die ik gisteren heb opgehaald. En het gaat leuk tussen ze. Voor sociale, vrije en stabiele honden geldt vaak: Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Sanchis schreef:
Nawosh schreef:
Ja hier ben ik het mee eens. Ik heb regelmatig 'bezoekers', momenteel ook 1 die ik gisteren heb opgehaald. En het gaat leuk tussen ze. Voor sociale, vrije en stabiele honden geldt vaak: Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
Ja hoor, hier ook geen probleem met een derde hond bij een leuk stabiel duo :ok:
Dit was gewoon pech en een asiel dat niet objectief is geweest in de informatie. Zonde, voor jullie, de kinderen en de hond zelf! Jullie hebben gedaan wat je kon een denk ik een wijs besluit genomen :flower:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”