Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Druk.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Manu

Re: Druk.

Ongelezen bericht door Manu »

Oh nee je wijn weg en je lacht erom!? :80:

:mrgreen: Ik heb er volle vertrouwen in. Zoals je schrijft heb je er lol in. Komt je neef haar dan weer opzoeken bij jou voordat ze terug zou gaan? Ik hoop dat het helemaal goed komt voor Jessie!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Ik zie het nut van het fokken van zulke hyperactieve en niet te stuiten honden niet. Voor het werk is het waardeloos en als huishond ook. :19:
Waarom niet fokken op een meer 'steady' en beheersbaar karakter? Lijkt me fijn voor álle partijen. :ok:
Ik geloof helemaal niet dat ze onstuitbaar zijn en hyperactief. Dat worden ze omdat ze niet hetgeen krijgen dat ze nodig hebben... als je dat type hond neemt ben je er niet met een half uurtje cursus in de week.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

malinois schreef:
Nanna schreef:Ik zie het nut van het fokken van zulke hyperactieve en niet te stuiten honden niet. Voor het werk is het waardeloos en als huishond ook. :19:
Waarom niet fokken op een meer 'steady' en beheersbaar karakter? Lijkt me fijn voor álle partijen. :ok:
Ik geloof helemaal niet dat ze onstuitbaar zijn en hyperactief. Dat worden ze omdat ze niet hetgeen krijgen dat ze nodig hebben... als je dat type hond neemt ben je er niet met een half uurtje cursus in de week.
Zoiets vermoed ik ook ja :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Tara schreef:
ranetje schreef:
malinois schreef:
En daarbij is het een kruising, dus wellicht gewoon een oepsie. :wink:
Nou, bij het veldwerk zie ik ook wel Staande renpaarden hoor.
Dus met boom.
Waaronder helaas ook DSK's, die toch wat missen van het oerdegelijke Duitse type.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Ja het is een oepsie. Maar de moeder van Jessie en haar nestgenootjes zijn anders. Maar hey, ik kom ook uit een groot nest, en ik ben nou ook eenmaal het mooiste, energiekste en intelligentste exemplaar van de familie :engel:
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

Sanchis schreef: Onderweg heb ik maar Jessie van Elton John opgezet.

Jessie, paint a picture, abouw hòòòòw it's gonne be
But now I should know better, Your dreamsss are never freeee :engel:
Is niet van Elton, is van Joshua Kadison :pffff:
Sanchis
Zeer actief

Nou Elton John zong m!
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

Sanchis schreef:Nou Elton John zong m!
Nee, dat lijkt alleen maar zo.

(Tenzij naast al die honden Elton natuurlijk ook bij je in de auto zat en even gezellig meebrulde :D )
Sanchis
Zeer actief

Ok Ik geloof je ;-)

Even Jessie update dan maar. Het ijverige dier is al een uur bezig om een enorme kuil in de tuin aan het graven. Precies waar in het voorjaar een moestuin moet komen dus ik vind t prima. Beetje obsessief ziet t er wel uit. Scott is naar de rondvliegende aarde aan het happen. Volgens mij is ie verliefd! !
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Haha, volgens mij zet ze jouw huis (en tuin) behoorlijk op stelten ;-) Ik ben benieuwd hoe het over een paar dagen gaat, als ze helemaal gewend is en het nieuwe er een beetje af is.
Ik ben ondertussen trouwens ook heel benieuwd naar foto's, ook van jouw tweetal!
ranetje
Zeer actief

Sanchis schreef: Even Jessie update dan maar. Het ijverige dier is al een uur bezig om een enorme kuil in de tuin aan het graven. Precies waar in het voorjaar een moestuin moet komen dus ik vind t prima. Beetje obsessief ziet t er wel uit. Scott is naar de rondvliegende aarde aan het happen. Volgens mij is ie verliefd! !
:lol1:
Mollen en muisjes? :engel:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje
Zeer actief

Tara schreef:
ranetje schreef:
malinois schreef:
En daarbij is het een kruising, dus wellicht gewoon een oepsie. :wink:
Jessie is inderdaad vermoedelijk niet speciaal "gefokt" op de eigenschappen die ze toont.
Ze heeft alleen het een en ander meegekregen van haar beide ouders (en voorouders).
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Beter bij de jonge hond wat te veel passie.
Te weinig komt nooit meer goed.
Sanchis
Zeer actief

korthaar schreef:
Beter bij de jonge hond wat te veel passie.
Te weinig komt nooit meer goed.
Haha inderdaad. Ik heb met Scott wel eens gepoogd schapen te drijven. Nou, meneer heeft er gauw genoeg van. Is prima, dan maar niet. Maar als je een werkhond zoekt, is een luie aard niet te doen.
Sanchis
Zeer actief

ranetje schreef:
Sanchis schreef: Even Jessie update dan maar. Het ijverige dier is al een uur bezig om een enorme kuil in de tuin aan het graven. Precies waar in het voorjaar een moestuin moet komen dus ik vind t prima. Beetje obsessief ziet t er wel uit. Scott is naar de rondvliegende aarde aan het happen. Volgens mij is ie verliefd! !
:lol1:
Mollen en muisjes? :engel:
Muisjes denk ik! Maar ook gewoon afreageren, energie, onrust, gravuuuh!!!
Inmiddels ligt ze voor pampus, voor het eerst sinds ze hier is. Een drukke dag vol leuke dingen. Ik heb in de stal in het hooi wat stukjes kaas rondgestrooid. Na het zoeken is ze gaan liggen, een metertje naast Scott. Ze vinden elkaar echt heel leuk :I:
ranetje
Zeer actief

Ik ga geen foto's maken van het maanlandschap hier achter :engel:
Ita deed de muisjes en Rana deed de mollen.
Nu doet ita allebei :lol1:
En oww wat gaat dat fanatiek!! :80:
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Die hond zit hartstikke leuk bij jou, die gaat vast niet meer terug :engel:
korthaar
Zeer actief

Flevo Bordertje schreef:Die hond zit hartstikke leuk bij jou, die gaat vast niet meer terug :engel:
Dat denk ik ook.
De hond is zo te lezen niet terecht gekomen bij een prominent lid van brei vereniging "de vergane geraniums".
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

korthaar schreef:
Flevo Bordertje schreef:Die hond zit hartstikke leuk bij jou, die gaat vast niet meer terug :engel:
Dat denk ik ook.
De hond is zo te lezen niet terecht gekomen bij een prominent lid van brei vereniging "de vergane geraniums".
:LOL: :LOL:
Sanchis
Zeer actief

Ze kan hier niet permanent blijven helaas. Meer dan drie honden wil ik hier niet hebben rondlopen, en ik wil ook niet stoppen met het opvangen van buitenlandse asielhonden.

Maar ik weet zeker dat ik een fantastische plek voor haar zou kunnen vinden, als ze niet terug gaat naar mijn neef. Ik merk dat bij Jessie het al een wereld van verschil uitmaakt dat ze hier buiten alle kanten op kan en met andere honden speelt. Het zou een perfect erfhondje zijn als we het blaffen en najagen van vee kunnen afleren (en ik weet zeker dat dat kan, want ze jaagt niet met een intensiteit die me moedeloos maakt).

Ik denk dat mijn neef er goed aan zou doen om een stabiele, oudere en rustigere hond erbij te nemen, als hij Jessie terug neemt. Ik weet nog wel een leuk buitenlandertje voor m!
Sanchis
Zeer actief

Een krap weekje met Jessie en ik begin mijn neef steeds meer te begrijpen en ik begin ook te vermoeden dat dit diertje gewoon een aangeboren aandoening heeft die niets met jachthonden en hun oorspronkelijke gebruikersdoel te maken heeft. En taboe is het niet bij mensen, gezien in iedere schoolklas wel een kind rondloopt met Ritalin op zak.
Maar blijkbaar gaat het er bij ons nog slecht in dat honden ook iets dergelijks kunnen overkomen.

Jessie kan zich namelijk totaal niet concentreren. Niet een beetje niet, maar gewoon helemaal niet. Ze is zo 'scattered' dat ik het met verbazing aanzie. Ze is er natuurlijk nog maar een week, maar het is precies wat ik van mijn neef te horen krijg.
Je kunt haar 100 keer naar haar mand brengen, 1000 keer zelfs. En ze blijft eruit komen. Volgens mij simpelweg omdat ze na een seconde vergeten is dat ze daar moest blijven. Terwijl ze op dat moment best wil gehoorzamen, dat is het niet. En steeds terugsturen zorgt ervoor dat frustratie opbouwt, opbouwt, opbouwt en BAM dan knalt het eruit.
Aan de andere kant kan ze obsessief met iets bezig zijn, en dat zijn altijd verkeerde dingen. Staart najagen, op dr poten bijten, en mijn man heeft haar in de stal een keer aangetroffen terwijl ze een gat probeerde te graven in de betonnen vloer. Haar nagels waren totaal weg en begonnen te bloedden.
Dat is toch geen normaal gedrag?!

Het commando ZIT is gewoon al te moeilijk. Ze wil het wel maar snapt het gewoon niet. Heidewachtels horen slimme honden te zijn, met de juiste 'setting' kun je iedere hond binnen een uurtje het commando ZIT aanleren. Oke, max een halve dag.
Jessie is 1,5 jaar en snapt ZIT gewoon nog steeds niet. Op den duur valt het kwartje en dan kan ze het. Vraag je het twee minuten laten en ze is het weer vergeten.

Het is hier prima leven met haar, maar als ik gek van dr wordt zet ik de deur open en weg is ze.
Ik denk dat ze het beste af is bij iemand die gewoon niet zoveel verwachtingen van haar heeft.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik vind het geen raar gedrag voor een hond die nooit geleerd heeft om rust te pakken of daar toe gedwongen wordt om de hond te beschermen. Tenminste, normaal is het niet, maar ik heb het veel vaker gehoord. En in misschien iets lichtere mate meegemaakt met één hond hier.
Sanchis
Zeer actief

Ik heb ook geprobeerd haar op een clicker te zetten. Ze snapt nog steeds de link tussen de clicker en de beloning niet. Ze heeft ook een clicker gemollestreerd toen ze hem ergens zag liggen. Blijkbaar blijft wel hangen dat er IETS is met de clicker, dus daarom moest ie maar stuk :mrgreen: Ze is geen sloper maar zoals ik zei: ik ben ervan overtuigd dat ze erop heeft afgereageerd.

Scott en Jessie zijn nog steeds dikke vriendjes, dus ik 'gebruik' hem tijdens het oefenen als het goede voorbeeld. Maar ook dat mag nauwelijks baten en Jessie reageert haar frustratie ook wel eens op Scott af. Echt een heel speciaal hondje.
Ben blij dat ze er is. :I: Want het maakt me nieuwsgierig en creatief.
Sanchis
Zeer actief

TessaThomas schreef:Ik vind het geen raar gedrag voor een hond die nooit geleerd heeft om rust te pakken of daar toe gedwongen wordt om de hond te beschermen. Tenminste, normaal is het niet, maar ik heb het veel vaker gehoord. En in misschien iets lichtere mate meegemaakt met één hond hier.
Mijn neef heeft een hele geschiedenis van hondencursussen achter de rug. Hij heeft er een hoop energie in zitten hoor.
Maar een gebrek aan training is nog niet persé een reden om je eigen poten stuk te bijten of krabbel op beton.

De meest ontspoorde Spaanse asielhondjes die ik hier krijg, leer ik nog ZIT aan in een uur.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ja, maar als de hond geen rust heeft, dan komt er niks binnen. Dan kan je 1000 cursussen volgen zonder effect. NEt als een pup die overprikkeld is, die reageert ook nergens meer op. Ik lees namelijk wel dat veel met haar doet, maar niet of je de tip over de rust inbrengen van Tara en Ranetje ook over hebt genomen. Het klinkt voor mij echt als een hond die overloopt.
Sanchis
Zeer actief

Als vanzelfsprekend train ik vanuit rust. Kom op, ik heb hier anderhalf BC rondlopen. Maar er succes in hebben, dat is nummer twee. En ik ben overtuigd dat ik met Jessie een zeldzaam exemplaar in handen heb. :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

misschien helpt het als je eens ophoudt jessie te vergelijken met andere honden.
in mijn oren klinkt ze ook heel erg overprikkeld, dat zou het eerste zijn waar ik aan ging werken.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Sanchis
Zeer actief

Kom maar met concrete ideeën over dat mythische 'rust', ik ben één en al oor.
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

mag ik vragen waar je woont? ik zou haar/hem wel eens willen zien tijdens een wandeling ofzo.
dan neem ik mijn draak ook wel mee(als het in de buurt is uiteraard) dan kun je meteen zien of ze echt ADHD heeft of dat het echt jachthonden eigen is...
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
ranetje
Zeer actief

renee-uk schreef:misschien helpt het als je eens ophoudt jessie te vergelijken met andere honden.
in mijn oren klinkt ze ook heel erg overprikkeld, dat zou het eerste zijn waar ik aan ging werken.
Ik ook :ok:

Er is misschien wel te veel met Jessie gedaan in die 1,5 jaar zonder dat er eerst rust in gebracht is.
Ik sluit niet uit dat ze daardoor een bijzonder exemplaar is ....................... geworden.

En ik vermoed dat het inbrengen van rust wel wat langer dan een week zal duren, zeker in dit geval.

Ik zou haar ook niet 1000 keer terugbrengen naar haar mand, maar haar mand in een bench zetten of haar vastleggen in die mand met een kong er bij (en zelf wel in de buurt blijven).
Dan hoef je niet steeds terug te brengen en is zowel jouw als haar frustratie minder.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”