Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nu een plassende Ari.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Nu een plassende Ari.

Ongelezen bericht door thom »

Vorige week op weg naar en weer terug van de training was het kotsen in de auto, later die dag flink aan de spuitpoep, dat was gelukkig na een aantal dagen weer over. Vanmorgen ging hij al veel blijer naar en in de auto, alles zonder kotsen.
Maar sinds gisteren doet hij toch wat raar. Gisterenochtend haalde ik Ari rond half 8 uit de slaapkamer, ik moest hem wakker maken, eenmaal in de kamer ging hij op zijn kussen liggen zoals altijd eigenlijk. Ik zit een shaggie te draaien om buiten te gaan roken, kijk achterom, staat Ari zijn kussen nat te plassen, voor die tijd niks aangegeven trouwens. Nou ja, kan een keer gebeuren.
rest van de dag niks aan de hand, lekker buiten op de hei geweest, alles gedaan, spelen met de meisjes, in de namiddag ook naar de hei, alles gedaan.
Maar in de avond rond 22.30 uur, stond hij weer zijn kussen nat te plassen, opnieuw zonder ook maar iets aan te geven.

Vanmorgen weer rond die tijd Ari op gaan halen uit de slaapkamer, meteen met hem de tuin in, niks gedaan, even later kwam Ria uit bed, ook weer Ari in de tuin en niks gedaan. We zitten een half uurtje later koffie te drinken, gaat hij naast zijn kussen staan plassen. Ik begrijp het niet zo goed eigenlijk. Hij drinkt niks meer als anders.

Mocht het zo blijven, dan vangen we maandagmorgen even urine op, om te laten onderzoeken op blaasontsteking, maar daar twijfel ik toch wel over, de blaasontsteking bedoel ik.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Re: Nu een plassende Ari.

Ongelezen bericht door Caro. »

Als hij steeds op of naast zijn kussen plast, zou ik eerder denken dat het daarmee iets te maken heeft.
Ik zou het kussen weghalen en eens zien wat er dan gebeurt. Hij kan natuurlijk ook nog aan het markeren zijn, t'is een reu
die volwassen aan het worden is.
Dus ik zou het kussen weghalen en dan zien hoe of wat.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik zou sowieso eerst urine laten onderzoeken om idd iets medisch uit te sluiten en dan maar eens verder kijken.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
thom
Zeer actief
Contacteer:

Hij is gek op zijn kussen, ligt en sleept er graag mee, maar wie weet heeft het met het kussen te maken. Als hij zo doorgaat, dan maandag even met zijn urine naar de DA.
Maar mocht hij een blaasontsteking hebben is het toch wat vreemd, dat hij steeds op dezelfde plek plast.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zou dat kussen wassen op 60 graden en de plek eromheen schoonmaken met een sopje van biotex groen.
als bepaalde plekken in huis naar hondenurine ruiken, kan hij het ook opvatten als een invitatie om dat maar zo goed mogelijk bij te houden ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
thom
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:ik zou dat kussen wassen op 60 graden en de plek eromheen schoonmaken met een sopje van biotex groen.
als bepaalde plekken in huis naar hondenurine ruiken, kan hij het ook opvatten als een invitatie om dat maar zo goed mogelijk bij te houden ;)
Goede tip. :ok:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

renee-uk schreef:ik zou dat kussen wassen op 60 graden en de plek eromheen schoonmaken met een sopje van biotex groen.
Ja dat zou ik ook doen en als dat niet werkt zou ik inderdaad wel even langs de da gaan.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
thom
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef:
Ja dat zou ik ook doen en als dat niet werkt zou ik inderdaad wel even langs de da gaan.
Oh, maar de DA willen we dan maandag even heen, als hij dit gedrag blijft vertonen, onze mafkees.
Mocht hij een blaasontsteking hebben, dan zou hij toch overal moeten plassen, of heb ik het helemaal fout ??
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

thom schreef:
Tineke schreef:
Oh, maar de DA willen we dan maandag even heen, als hij dit gedrag blijft vertonen, onze mafkees.
Mocht hij een blaasontsteking hebben, dan zou hij toch overal moeten plassen, of heb ik het helemaal fout ??
Ja dat denk ik ook
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
thom
Zeer actief
Contacteer:

Misschien is hij ons aan het uitproberen, dat kan natuurlijk ook nog. :wink:
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

toen nala blaasontsteking had plaste ze ook standaard in de keuken....

je hoeft ari ook niet perse mee te nemen. je kunt ook alleen urine brengen. dat zijn de kosten niet.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
thom
Zeer actief
Contacteer:

Sanne!! schreef:toen nala blaasontsteking had plaste ze ook standaard in de keuken....

je hoeft ari ook niet perse mee te nemen. je kunt ook alleen urine brengen. dat zijn de kosten niet.
Maar natuurlijk nemen we Ari dan niet mee, we brengen alleen wat urine.
Maar naar ons idee is het beslist geen blaasontsteking, dingen uitsluiten kan natuurlijk nooit kwaad.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

thom schreef:
Goede tip. :ok:
Ook het kussen met biotex groen wassen hoor :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Manu heeft dit ook gedaan toen hij ongeveer 4 maanden was.
Zomaar, out of the blue, begon hij op zijn kussen te plassen. Altijd als we net de kamer uit waren. En hij was ook al goed zindelijk.
Ik heb toen inderdaad de tip gekregen het kussen heet te wassen en heb het ook in de biotex moeten zetten. Later heeft hij het nooit meer gedaan.
thom
Zeer actief
Contacteer:

Ik denk zelf ook aan pubergedrag, gisteren is zijn kussen heet gewassen en stond gisterenavond tegen de verwarming te drogen, toen heeft hij dus niet geplast.

Hij drinkt of plast niets meer dan anders, maar als dit gedrag blijft vertonen, ga ik uiteraard wat urine opvangen om een blaasontsteking uit te sluiten.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
thom schreef:Misschien is hij ons aan het uitproberen, dat kan natuurlijk ook nog. :wink:
nee, dat is nu één van de weinige dingen die niet kan, dat doet een hond niet door gewoon op zijn kussen te plassen - in zoverre dat 'uitproberen' al bestaat zou het dan om markeren gaan, niet om blaas legen.
thom schreef: Vanmorgen weer rond die tijd Ari op gaan halen uit de slaapkamer, meteen met hem de tuin in, niks gedaan, even later kwam Ria uit bed, ook weer Ari in de tuin en niks gedaan.
en dat vind ik nu - sorry - twee flagrante fouten op elkaar : als je een jonge hond 's ochtends buiten laat dan moet je geduld hebben tot hij wat doet, zelfs al duurt het om wat voor reden ook lang. want één ding weet je 's ochtends zeker : plassen moeten ze dus plassen zullen ze en is dat niet buiten dan zal het wel binnen zijn.
Inge, ik snap je helemaal, de eerste ongeveer 10 dagen hebben we dat precies zo gedaan, maar na die 10 dagen wilde hij niet meer meteen naar buiten, eerst nog wat slapen en spelen, dan gaat hij ongeveer een uurtje later naar de hei, daar ging hij dan plassen. Het is wel eens voorgekomen dat hij toch eerder moet, dat geeft hij prima aan door bij de tuindeur te gaan zitten en met zijn poot aan te geven dat hij naar buiten wil.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

thom schreef:
Inge O schreef:
thom schreef:Misschien is hij ons aan het uitproberen, dat kan natuurlijk ook nog. :wink:
nee, dat is nu één van de weinige dingen die niet kan, dat doet een hond niet door gewoon op zijn kussen te plassen - in zoverre dat 'uitproberen' al bestaat zou het dan om markeren gaan, niet om blaas legen.
thom schreef: Vanmorgen weer rond die tijd Ari op gaan halen uit de slaapkamer, meteen met hem de tuin in, niks gedaan, even later kwam Ria uit bed, ook weer Ari in de tuin en niks gedaan.
en dat vind ik nu - sorry - twee flagrante fouten op elkaar : als je een jonge hond 's ochtends buiten laat dan moet je geduld hebben tot hij wat doet, zelfs al duurt het om wat voor reden ook lang. want één ding weet je 's ochtends zeker : plassen moeten ze dus plassen zullen ze en is dat niet buiten dan zal het wel binnen zijn.
Inge, ik snap je helemaal, de eerste ongeveer 10 dagen hebben we dat precies zo gedaan, maar na die 10 dagen wilde hij niet meer meteen naar buiten, eerst nog wat slapen en spelen, dan gaat hij ongeveer een uurtje later naar de hei, daar ging hij dan plassen. Het is wel eens voorgekomen dat hij toch eerder moet, dat geeft hij prima aan door bij de tuindeur te gaan zitten en met zijn poot aan te geven dat hij naar buiten wil.
Ik zou zeggen: als jij wilt dat hij plast, dan moet hij dat doen. Ik zou ook net zolang buiten blijven tot hij het deed. Ondertussen veel 'plasje-doen, vooruit, plasje-doen, jaja' :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

tekkel schreef:Ik zou zeggen: als jij wilt dat hij plast, dan moet hij dat doen. Ik zou ook net zolang buiten blijven tot hij het deed. Ondertussen veel 'plasje-doen, vooruit, plasje-doen, jaja' :mrgreen:
Dit roept echt beelden op :F:
*hond gaat spelen en uitdagen*
"Nee, ik zei plásje doen :klaar:"
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Miranda schreef:
tekkel schreef:Ik zou zeggen: als jij wilt dat hij plast, dan moet hij dat doen. Ik zou ook net zolang buiten blijven tot hij het deed. Ondertussen veel 'plasje-doen, vooruit, plasje-doen, jaja' :mrgreen:
Haha, en toch werkt het zo. En dan de hemel in prijzen als het plasje (eindelijk) is gedaan én dan wel nog even spelen en dollen.

Ik geloof trouwens ook niet dat je dit plassen kunt linken aan puberen. Wellicht wel aan markeren.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Rami schreef:Haha, en toch werkt het zo.
Ja, dat weet ik. Die beelden waren herinneringen ;)
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Rami schreef:
Miranda schreef:
Haha, en toch werkt het zo. En dan de hemel in prijzen als het plasje (eindelijk) is gedaan én dan wel nog even spelen en dollen.

Ik geloof trouwens ook niet dat je dit plassen kunt linken aan puberen. Wellicht wel aan markeren.
Het markeren kan je wel weer linken aan 'puberen' oftewel meneer begint te beseffen dat hij ballen heeft :mrgreen:

Overigens plassen ze hier allebei op commando na het eeuwige 'jaaa plasje doen' toen ze pup waren.
Vooral 's avonds laat handig als je toch echt geen zin hebt lang rond te dwalen 'kom maar, snel even plasje doen!' en hoppa t'is gebeurd :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik geloof helemaal niks van dat markeren, dan zouden het geen grote plassen zijn die hij eigenlijk buiten had moeten doen.
alleen maar logisch dat ie daar een plekje voor uitkiest dat al lekker naar pies ruikt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
thom
Zeer actief
Contacteer:

Sinds zijn kussen gisteren heet gewassen is, de plek op de vloer schoongemaakt met azijn, heeft hij het niet meer gedaan, dus bedankt voor de tips. :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nou, ik kan buiten met wandelen doorlopen tot ik een ons weeg en duizenden keren plasje doen zeggen. Er komt echt geen plasje. In de tuin hoef ik maar te zeggen, plasje doen? en ze plast. Gelukkig heeft ze sinds een week nu 2 keer geplast met wandelen. Dus ik heb hoop dat ze leert plassen buiten de tuin. Poepen doet ze inmiddels regelmatig tijdens het wandelen :cheer: :engel:

De tip buiten blijven en wachten tot hij plast kan prima werken, alleen ik heb een keer 5 uur buiten gelopen met tussentijds een pauze in een café. Effect was dat na 7 uren niet plassen Bas als een speer de tuin in schoot om haar plas te doen. Ik zou dus echt een dag buiten moeten gaan staan om haar te leren plassen want ze kan het zo 10 uren ophouden :oohja: :engel:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

laeken schreef:Nou, ik kan buiten met wandelen doorlopen tot ik een ons weeg en duizenden keren plasje doen zeggen. Er komt echt geen plasje. In de tuin hoef ik maar te zeggen, plasje doen? en ze plast. Gelukkig heeft ze sinds een week nu 2 keer geplast met wandelen. Dus ik heb hoop dat ze leert plassen buiten de tuin. Poepen doet ze inmiddels regelmatig tijdens het wandelen :cheer: :engel:

De tip buiten blijven en wachten tot hij plast kan prima werken, alleen ik heb een keer 5 uur buiten gelopen met tussentijds een pauze in een café. Effect was dat na 7 uren niet plassen Bas als een speer de tuin in schoot om haar plas te doen. Ik zou dus echt een dag buiten moeten gaan staan om haar te leren plassen want ze kan het zo 10 uren ophouden :oohja: :engel:

Ja, bij een volwassen hond is dat zeker zo. Ik ken er eentje die het 14 uur ophield (want plassen onderweg of eenmaal op vakantie-plek was allemaal niets). Maar bij een jonge hond / pup is het toch anders, denk ik.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”