Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nadeel van je ras

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Re: Nadeel van je ras

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

De haren :mrgreen: 365 dagen per jaar vind je overal haren. En die haren gaan overal insteken. Zwart kun je niet dragen, vanwege de witte haren. Wit is lastig vanwege de bruine haren (of zwarte).

Eigenwijs zijn ze ook behoorlijk. En de meeste reuen vertonen toch wel macho gedrag (patsen) naar andere reuen.
Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

De beagles: het altijd willen jagen en ook wel vrij blafferig als ze de kans krijgen.
Basset fauve de Bretagne: ook een echte jager en behoorlijk eigenwijs.
Teckel: Blafferig (vooral naar andere honden toe).
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Flevo Bordertje schreef:Nadelen van de border terriër: jagen, reuen vaak niet erg verdraagzaam naar andere reuen (maar o, wat zijn ze leuk :D )
Van de keeshond: toch wel de vacht, flink wat kamwerk met name in de rui, verder eigenlijk niets.
Van mijn cairn/hussel kruizing: jagen en absolute obsessie met ballen (wat ook handig kan zijn om af te leiden van het jagen) :mrgreen:
Blijft het bordertje niet keurig naast je lopen, totdat de hussels wat interessants ruiken om dan pas in actie te komen?
Ken nl een bordertje, die dit gedrag vertoont.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

krullie schreef:of het echt een nadeel is weet ik niet.
maar hangt er aan eigenaar.
en voor de rest geen respect, niet voor andere mensen nog honden, die bestaan gewoon niet.
misschien een nadeel maar ik vind het heerlijk.
Welk ras heb je?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nawosh schreef: Het ging mij erom dat er naast alle positieve geluiden ook eens aandacht is voor de mindere eigenschappen van de diverse rassen. Ook voor mensen die misschien op zoek zijn naar een passend ras. Het lijkt nu vaak of sommige rassen alleen maar positieve eigenschappen hebben.
Natuurlijk blijft het zo dat de een een eigenschap als positief ervaart die een ander als negatief zal waarderen.
ah ok, dan heb ik er wel wat ;)

blijven de haren en het eeuwige geblaf en komt erbij dat de meeste (en ja er zijn uitzonderingen) dh's niet echt gezellie op veldjes spelen met andere honden.
'duitseherders' is een speciale taal die de meeste andere honden niet beheersen en als vervelend ervaren.
het zijn regelneven/-nichten van de eerste orde, ze bemoeien zich overal mee en willen wel graag dat er volgens hun regels gespeeld wordt.
als dat niet gebeurt zijn ze niks te beroerd om hun overtuiging kracht bij te zetten dmv gebeuk, getetter in oren en een knauw in de nek.

visite vinden ze vaak niks en moet met beleid ontvangen en geintroduceerd worden.
their house is their castle en ze gaan erg ver om dat te bewijzen, niet handig als je vaak bezoek krijgt of kinderen hebt die vriendjes meebrengen al zullen sommige dh daar wel aan wennen en het ook accepteren omdat het moet van hun baas.

het zijn super baasgerichte honden en je kunt wel vergeten dat ze mensen buiten hun eigen gezin belangrijk vinden; iemand van buiten die denkt orders uit te kunnen delen krijgt hooguit een opgetrokken wenkbrauw en zal van heel goede huize moeten komen willen ze meer doen dan dat.
gezellige honden zijn het in elk geval niet, behalve voor de eigen mensen, waarvoor ze dan weer door het vuur gaan.

zo, even gauw een paar 'mindere' eigenschappen, die ik persoonlijk dus niet zo ervaar maar die je wel in gedachten moet houden als je een dh aanschaft.
er zijn er vast meer, maar die schieten me nu even niet te binnen ;)

edit: oh toch nog een aanvulling die best belangrijk is: dh's hebben vaak erg korte lontjes, zijn niet bepaald tolerant te noemen en hebben heel erg de neiging vijf armen te nemen als ze een vinger krijgen.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 09 feb 2014 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

lets have fun schreef:
Sita schreef:
lets have fun schreef:Golden retriever is bijna karakterloos. Dat is mij wel een beetje tegen gevallen. Het lijkt wel alsof vooral de showlijn steeds "dommer" wordt gefokt. Ze vragen niks voor zichzelf. Schikken zich overal in, ook als het ze dood ongelukkig maakt. Zijn snel onder de indruk van harde woorden, ook als het helemaal niet tegen hun is. Bij een verkeerde aanpak is het heel makkelijk om baknijd en bezitsagressie aan te wakkeren.
Sita schreef:Golden Retriever:
Grootste nadeel vind ik dat ze zich zo snel schikken in hun lot. Vandaar het een heel populair ras is bij veel mensen en de honden te weinig krijgen waar ze behoefte aan hebben. Het zijn hele actieve honden en schoon zullen ze nooit mee naar huis komen. Verder zijn veel goldens wat bezitterig, niet een heel erg probleem, maar wel iets om rekening mee te houden.
Geloof dat we hetzelfde vinden :mrgreen:
Haha :ok:

Heb jij ook het gevoel dat goldens vroeger pittiger waren en dat er steeds meer richting "karakterloos" wordt gefokt? Dat is nl voor mij wel een reden om hierna geen golden meer te willen. Hoe lief ik floor ook vind en ze moet vooral heel lang bij ons blijven, voordat we dat weer krijgen :mrgreen:
Tsss, dat heb ik jaaaaaaaaaaren geleden al verteld :pffff:
Maar nee, Saar was en Miep is beslist niet karakterloos. Met ieder een heel eigen wil, die ze van ons ook mogen laten zien (Saar stippelde altijd de wandeling uit, en was je het daar een keertje niet mee eens - geen tijd ofzo - dan liet ze zo'n standvastigheid zien dat we er wel aan toe moésten geven haha).
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

_Leonie schreef:
krullie schreef:of het echt een nadeel is weet ik niet.
maar hangt er aan eigenaar.
en voor de rest geen respect, niet voor andere mensen nog honden, die bestaan gewoon niet.
misschien een nadeel maar ik vind het heerlijk.
Welk ras heb je?

ik heb een curly coated retriever reu.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

lets have fun schreef:
Sita schreef:
lets have fun schreef:Golden retriever is bijna karakterloos. Dat is mij wel een beetje tegen gevallen. Het lijkt wel alsof vooral de showlijn steeds "dommer" wordt gefokt. Ze vragen niks voor zichzelf. Schikken zich overal in, ook als het ze dood ongelukkig maakt. Zijn snel onder de indruk van harde woorden, ook als het helemaal niet tegen hun is. Bij een verkeerde aanpak is het heel makkelijk om baknijd en bezitsagressie aan te wakkeren.
Sita schreef:Golden Retriever:
Grootste nadeel vind ik dat ze zich zo snel schikken in hun lot. Vandaar het een heel populair ras is bij veel mensen en de honden te weinig krijgen waar ze behoefte aan hebben. Het zijn hele actieve honden en schoon zullen ze nooit mee naar huis komen. Verder zijn veel goldens wat bezitterig, niet een heel erg probleem, maar wel iets om rekening mee te houden.
Geloof dat we hetzelfde vinden :mrgreen:

Heb jij ook het gevoel dat goldens vroeger pittiger waren en dat er steeds meer richting "karakterloos" wordt gefokt? Dat is nl voor mij wel een reden om hierna geen golden meer te willen. Hoe lief ik floor ook vind en ze moet vooral heel lang bij ons blijven, voordat we dat weer krijgen :mrgreen:
Ik "ken" het ras daarvoor nog niet lang genoeg. Maar ik denk wel dat je gelijk hebt. De meeste goldens vind ik ook niet leuk en zou tot een paar jaar geleden nooit voor een golden retriever gekozen hebben. Tot ik de lijn leerde kennen waar Rowan uit komt. Dat zijn zeker geen karakterloze honden. Aan Rowan heb ik mijn handen vol. Meneer heeft best een eigen wil en met trainen neemt hij soms iets te veel eigen initiatief. En bij andere reuen moet ik echt oppassen. Helaas heeft hij al een paar keer gevochten en daarmee ook wat winaarservaring opgedaan.

Ik wil hierna zeker weer een golden, maar dan wel eentje uit werklijnen. De showlijnen trekken mij totaal niet.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

dagmar88 schreef:
_Inge_ schreef:Tot nu toe nog geen nadeel kunnen ontdekken...Erg tevreden met mijn Weimpje;)
semmyboy schreef:Het enige nadeel van een duitse herder vind ik de vooroordelen die mensen over het ras hebben.
Het gaat toch om het ras, niet om 1 hond.
Zie de laatste tijd zo vaak dat mensen te pas en te onpas hun eigen ras aanprijzen alsof het alleen maar rozengeur en maneschijn is.
Kan me daar echt niets bij voorstellen.
Ik zal de Weimaraner ook niet gaan aanprijzen voor iedereen nee, maar als je je goed in een ras verdiept en die bij je past, je weet wat je kan verwachten, dan hoeven er toch geen nadelen te zijn?? Als je er eentje neemt alleen omdat die mooi is en je er verder niets van weet..ja dan zijn er vast genoeg nadelen.. Met te weinig beweging worden ze vervelend, ze moeten wel wat uitdaging hebben, kans dat ze van alles gaan apporteren in huis, slopen, soms moeite met alleen zijn enz.. Maar ja, zoals ik al zei, als je ook maar iets leest over de Weim voordat je er eentje aanschaft, dan weet je dit. Voor iemand die een schattig fluffy rustig schoothondje leuk vind waar je niet veel mee hoeft te doen, zal de Weim vast een vreselijke hond zijn :F: :F:
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Marion. schreef:
lets have fun schreef:

Tsss, dat heb ik jaaaaaaaaaaren geleden al verteld :pffff:
Maar nee, Saar was en Miep is beslist niet karakterloos. Met ieder een heel eigen wil, die ze van ons ook mogen laten zien (Saar stippelde altijd de wandeling uit, en was je het daar een keertje niet mee eens - geen tijd ofzo - dan liet ze zo'n standvastigheid zien dat we er wel aan toe moésten geven haha).
Hmmmm, dat herken ik dan weer totaal niet. Ze kan wel iets eigenwijs zijn in de uitvoering van een oefening. Als zij in haar kop heeft dat haar manier de beste is duurt het even voordat je haar overtuigd hebt, haha. Maar als je dat al als echt eigenwijs ziet heb je denk ik nog nooit een echt eigenwijze hond gehad :wink:

Ze is ook zeker super lief hoor. Een verademing met de vorige hond die ik had. Daarom wou ik ook een golden, ik had wel zin in eens een makkelijk ras. Nou, dan zal je het weten ook, hahahah!
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Het weglopen van de Anatool en de hondagressie van evt de Pit en de AmBull.

En voor mij persoonlijk vindt ik het idd jammer dat Sjon zo'n wegloper is want hij kan dus absoluut niet los en ik heb besloten om het ook niet meer te proberen. De hondagressie sja voor mij absoluut geen probleem anders neem ik niet zo'n type hond.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Mijn rassen hebben geen nadelen, nou ja daar kan ik mee leven. Dat een andere dat niet kan of wil begrijp ik ook, maar voor mij zijn mijn honden geweldig :W:
De stafford en rottweiler zal ik alleen niet aanraden voor deze honden moet je stevig in je schoen staan en voor jezelf weten of je met hun 'slechte' eigenschappen zou kunnen leven.
Hondagressie is zeker niet een dingetje wat je er met een 'goede' opvoeding eruit krijgt!
De peludo tja is ook een 'pittige' hond, maar mist de agressie die een AST/rott kan hebben. Met Iza maak ik me nooit 'druk' en dat heb ik met mijn andere honden altijd wel. En dat terwijl Amy echt een schatje is voor honden en mensen. Een Peruaanse naakthond/peludo hebben echt een super leuk karakter als het ras je trekt. Maar voor mij de andere rassen ook, al zou ik er nu waarschijnlijk niet meer voor gaan. Het (a)sociale gedeelte wordt voor mij steeds meer een dingetje :wink:
Al vind ik het beschermende, goed kunnen luisteren en ik leef alleen voor mijn gezin gedeelte van de rottweiler wel weer heel fijn. Dus dat zonder 'agressie' (hond/mens) past super bij ons, maar welk ras is dat of heeft dat??
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Het absoluut niet hebben van humor, echt nergens de grap van iets inzien. Ik vind dat geweldig maar ik ken mensen die dit nou niet zo denderend vinden.

Regelnicht eerste klas. Je kan, zonder onze toestemming, geen stap in mijn woning zetten. Soms blafferig/dwingend/claimend naar andere honden.
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Heel eigenwijs, zeer zelfstandige werkhond, veel beweging nodig.. Dat kunnen nadelen zijn voor een nieuwe baas van de stabyhoun.

Het enige waar ik tegenaan loop is om mijn lontje langer te krijgen omdat Bo dus enorm eigenwijs is.. Hij rekt dat stiekje dagelijks erg ver uit. Maar weet op tijd te stoppen.

Ze zijn ook erg gevoelig..
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Het gek zijn op eten is het eerste wat ik me kan bedenken.

Verder vind ik de gemiddelde labrador inderdaad oversociaal.
Nu heb ik daar geen last van want de mijne zijn helemaal niet zo sociaal met vreemde mensen, bij Jack kan ik het zelfs een nadeel noemen dat zijn afstandelijkheid en waaksheid naar vreemden soms wat ver gaat.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Het grootste nadeel is dat ze er schattiger uit zien dan ze zijn :mrgreen: Ik raad mijn ras maar heel weinig aan, ik waarschuw mensen liever en als ze na mijn uitleg nog een Toller willen, weten ze waar ze aan beginnen.

Ze zijn energieker, speelser en impulsiever dan men vaak kent van een Retriever en hebben ook echt veel beweging en training nodig, anders gaan ze zich vervelen en misdragen.
Het zijn geen allemansvriendjes.
Ze zijn eigenzinnig maar toch ook gevoelig wat de opvoeding wel een uitdaging maakt.
Als je niet op let trainen ze jou in plaats van andersom :Q:
Diesel en Loek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Diesel en Loek »

Wat een nadeel kan zijn van de keeshond is dat je eenmaal per week en klein uur moet bezig zijn met zijn vacht.

Wat ik een groter nadeel vind is dat ze super alert zijn, dat is leuk omdat ze daardoor heel baas gericht zijn en veel aandacht voor je hebben,
maar het Is minder leuk dat ze in huis altijd achter je aanlopen, en nooit. echt diep slapen want als de baas opstaat staat de hond ook op. Sta je in de keuken staat hij ook in de keuken, enz. Dit kan je met opvoeding wel wat beperken, maar dit zit ook wel echt in het ras en je krijgt het er niet helemaal uit.

Vooral de kleinere kezen geveen de neiging om veel te blaffen,dit is met een consequente opvoeding wel in goede banen te leiden.

Keeshonden zijn gek op eten en hebben de neiging snel te dik te worden.

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Marion.

lets have fun schreef:Ze kan wel iets eigenwijs zijn in de uitvoering van een oefening. Als zij in haar kop heeft dat haar manier de beste is duurt het even voordat je haar overtuigd hebt, haha. Maar als je dat al als echt eigenwijs ziet heb je denk ik nog nooit een echt eigenwijze hond gehad :wink:
Nou, dàt soort eigen willetje bedoel ik niet echt hoor :wink:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

De haren en de pit die toch stiekem in een corgi schuilt. Dat is iets wat men nog wel eens wil onderschatten
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Jion schreef:Podenco's hebben een hele sterkte jachtpassie en jagen zelfstandig. Dat zijn wat mij betreft de enige nadelen van het ras.
Er vanuit gaande dat Lola een groot podenco-deel in zich heeft: totally agree! Ik word zo chagrijnig van wandelen met een aangelijnde hond, maar als mevrouw ergens een haas gespot heeft, kan ze daarna een paar weken in aangelijnde heropvoeding omdat ze ooooooveral loopt te zoeken naar die beesten.
Ciskalure
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier

Ongelezen bericht door Ciskalure »

Am staffords staan bekend om de moeilijke omgang met andere honden.
Al ken ik er heel veel die juist wel ubersociaal zijn (mijn eigen teef ook)!
De vooroordelen van het ras, ook een nadeel.
Het over enthousiaste (vind ik juist zo leuk aan ze maar kan gezien worden als een nadeel).
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Goldens: vrij bezitterig, onzeker en dat gevreet kan ik ernstig sjaggie van worden. En al-tijd goor. Altijd.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Het nadeel van mijn Weimen vind ik, dat ze zo enorm op mij gericht zijn. Dat mocht wel wat minder.

En stiekem vind ik het jammer dat ik het houden van konijntjes met vooral Ushi wel kan vergeten. Of ik moet stroomdraad om een ren gaan spannen :roll:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Marion.

lets have fun schreef:Maar als je dat al als echt eigenwijs ziet heb je denk ik nog nooit een echt eigenwijze hond gehad :wink:
Miep is overigens mijn vierde Golden, dus ik praat niet over 1 hond van het ras. En al helemaal niet over alleen een Floor :pffff:
Annika
Actief
Mijn ras(sen): keeshond

Ongelezen bericht door Annika »

Het nadeel van een (middenslag)keeshond is toch wel het keffen de onzekerheid en ze zijn eenkennig
Het keffen heb ik gelukkig steeds beter onder controle
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

De nadelen van de Laekense:
- Ze zijn erg vaak territoriaal aangelegd en in combinatie met waaksheid is dat best opletten geblazen in bepaalde situaties
- Ze zijn over het algemeen behoorlijk waaks en beschermend, zeker richting meer onzekere eigenaren
- Je moet ze erg duidelijk de grenzen aangeven anders nemen ze snel het initiatief over
- Sommige Laekense zijn erg blafferig bij onraad, vreemde geluiden etc.
- Over het algemeen ligt de bijtdrempel van een Laekense wat lager dan veel mensen graag zien
- Ze kunnen erg onzeker zijn en angstagressie komt voor bij deze honden
- Ze zijn in veel gevallen erg gesteld op alles wat bekend is, maar niet gesteld op vreemden
- Ze houden vaak van (op)jagen van kleinere honden en ook wild als je dit niet goed afleert

Binnen het ras zitten behoorlijk wat individuele verschillen, er zijn enorm stoïcijnse honden bij die je echt niet gek zal krijgen en die ook niets onverwachts zullen doen, en er zijn honden die erg reactief zijn en eerst doen voordat ze denken. En dan alles daar tussenin. Het is soms lastig in te schatten hoe een hond als volwassen hond zal gaan worden, omdat ze door de dingen waarmee ze in aanraking komen in veel gevallen nog erg beïnvloedbaar zijn.

En toch, ondanks al deze nadelen, ben ik dol op het ras en op mijn eigen 2 honden, die ik ondanks hun beider (verschillende) gebruiksaanwijzingen voor geen goud zou willen missen!
Laatst gewijzigd door LongFields op 09 feb 2014 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Marion. schreef:
lets have fun schreef:Maar als je dat al als echt eigenwijs ziet heb je denk ik nog nooit een echt eigenwijze hond gehad :wink:
Miep is overigens mijn vierde Golden, dus ik praat niet over 1 hond van het ras. En al helemaal niet over alleen een Floor :pffff:
Heb ik op je tenen getrapt :engel:

Ik gebruik mijn eigen hond even als voorbeeld omdat het gemakkelijk is. Niet omdat ik verder geen suffe goldens ken. Of omdat ik nooit met andere golden eigenaren praat. Of met fokkers. Of omdat verder niemand de verschuiving van welliswaar lieve en sociale maar ook voor zichzelf dingen opeisende hond naar dommige familiehond ziet. Vind ik oprecht jammer hoor. Vooral voor de hond zelf want het is zijn eigen valkuil.
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun
Contacteer:

Ongelezen bericht door v. 't Brabantse Bont »

Nadeel van de stabij (voor anderen):
- Waaks
- Gevoelig (zowel qua geluid als qua karakter en heeft daardoor de juiste leiding nodig om stabiel te zijn/blijven)
- Zelfstandig
- Energiek
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

xboerenfox (met waarschijnlijk beagle?)
- onvermoeibaar
- jager
- niet altijd met alle honden kunnen
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Denk dat andere mensen meer moeite zullen hebben met eigenschappen en het dus als negatief zullen ervaren dan ik :engel:

Suske, watdoejewatdoejewatdoeje bijvoorbeeld, kan me er totaal niet aan storen
Altijd klaar voor actie, idem
Fanatiek tot en met, idem
Enige wat ik lastiger vind is dat ze niet altijd even makkelijk is met andere honden.
Maar daar leer je mee leven :wink:

Belle is zo verschrikkelijk stronteigenwijs en blijft drammen en drammen dat ik me daar wel aan stoor.
Maar weet niet zo één, twee, drie of dat aan het ras ligt :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”