ranetje schreef:
Volgens mij vroeg ze om suggesties en tips.
Ik geef toe, heel eenduidig is de vraag niet:
maar ik ga liever uit van ervaringen. Hoe hebben jullie dit aangepast? Suggesties voor ons? Bedankt vast voor de eerste tips
Ervaringen, suggesties, tips en dat aangepast heb ik maar gelezen als aangepa
kt
Jij woonde met je eerste hondje en weinig tot mogelijk geen ervaring met honden in een veilige omgeving waar de honden gewoon los konden meelopen en een riem niet nodig was, begrijp ik

Ik weet niet zo goed waarom je dat zou begrijpen, ik heb daar volgens mij - hier in dit topic - nog helemaal niets over gezegd.
Maar ik wil daar best iets over vertellen hoor, alhoewel ik geen uitspraak kan doen of de omgeving van mijn hondjes "een veilige omgeving was waar honden gewoon los mee konden lopen". Dat moet iedereen voor zich dan maar bepalen. Feit is dat ik ze wel los liet lopen.
Met "mijn eerste hondje en weinig ervaring met honden" woonde ik in de binnenstad van Utrecht. En die was toen (als ik het mij goed herinner) nog niet autovrij. Dat hondje was al drie dus ik heb 'em niet zelf opgevoed. Ik heb 'em gewoon ingepast in m'n leven. Ik had echt helemaal geen tijd en zin om me te verdiepen in hondenopvoedtheorien dus ik deed gewoon wat mij goed uitkwam. En de hond aan de riem naast de fiets kwam mij niet goed uit, dus ik leerde hem 'op de stoep' en toen rende dat hondje vervolgens over de stoep terwijl ik op straat fietste. Wie in de jaren 90 wel eens in de binnenstad van Utrecht liep kent 'em vast, dat rennende hondje.
En het volgende hondje (pup) woonde in Amsterdam-west. Tweebaansweg voor de deur, 4 trams, 2 buslijnen, winkelend publiek, fietsers, hondenuitlaters en wat niet al. En die liep ook los. Als we in de tram gingen deed ik de riem om, anders mochten we er niet in, maar voor de hond zelf was het niet nodig. Die had namelijk geleerd zich ook los te gedragen.
Maar eigenlijk ontgaat mij ook wat mijn voormalige woonsituatie te maken heeft met mijn ervaringen, mbt bench en aan de riem lopen, die ik op verzoek deel met TS. Ik lees nergens dat hij alleen ervaringen, suggesties en/of tips wil van mensen die net als hij met vriendin samen midden twintig zijn met een beagle/kooiker kruising van 9 weken wonend op een appartement?