Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nadeel van je ras

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Re: Nadeel van je ras

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Inge O schreef:
Flevo Bordertje schreef:Toch nog een nadeel van de Keeshond (grote, wolfsgrijze) bedacht :idea: Het zijn piepers en drentelaars en dat kan best eens irritant zijn. Overal de grote neus in willen steken en als er niet snel genoeg gebeurt wat zij in gedachten hebben, gaat de pieperd aan. Bij consequent negeren, gaat hij ook wel weer uit gelukkig :wink:
*schrapt keeshond van haar lijstje :schrik: * :engel:
:LOL: Had ik al verteld dat ze piepen in de auto heeeeel lang vol kan houden? :engel:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

marian* schreef:
Tara schreef: Drenten zijn prima honden hoor, maar gewoon niet voor ons. :wink:
Ik zou willen dat meer mensen daar op tijd achter zouden komen en niet als de hond zo'n anderhalf jaar oud is :wink:
Een Drent is een heerlijke hond maar lang niet geschikt voor iedereen. Zoals zoveel rassen dus.
Ik zou knettergek worden van een BC terwijl dat voor iemand anders heel anders kan liggen.
Vanochtend kwam ik weer een Drent pupje tegen met een moeder met twee piepjonge kinderen op fietsjes. Misschien doet zij wel razend veel met die hond hoor en gaat ze dadelijk als hij ouder is uren trainen en is het allemaal wel overwogen geweest, maar ik kan dan niet helpen te hopen dat het niet het zoveelste "lieve huishondje" is dat onwetend is aangeschaft en over een jaar in het asiel zit, want hij is zo druk :hmmm:
Beetje off-topic, maar ik probeer vaak te bedenken op welke manier de nog niet zo ingelichte aspirant hondenbaas te bereiken is met dit soort waardevolle en objectievere informatie :denken:
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Flevo Bordertje schreef:Toch nog een nadeel van de Keeshond (grote, wolfsgrijze) bedacht :idea: Het zijn piepers en drentelaars en dat kan best eens irritant zijn. Overal de grote neus in willen steken en als er niet snel genoeg gebeurt wat zij in gedachten hebben, gaat de pieperd aan. Bij consequent negeren, gaat hij ook wel weer uit gelukkig :wink:
Heel herkenbaar :mrgreen:
Als ik zijn eten klaar maak en het duurt te lang wordt hij steeds luidruchtiger :schrik:
Als hij aan het zeuren (piepen) is, wilt hij altijd wat en als hij de kans krijgt bemoeit hij zich overal mee in huis.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

tsja.. ik heb een engelse stafford. need i say more? :-)

het stigma wat eromheen hangt
het gemiddelde baasje met staffords
hun gedrag naar andere honden
huidaandoeningen
steeds meer angst in het ras
oh en heel belangrijk: dat ze zó "goed" voor de mens zijn. daarmee bedoel ik dat je ze in de hoek kunt schoppen, 12x per dag en dat ze dan nog alles voor je doen. maar ook dat ze zich erg snel in een situatie zullen schikken en je er dus haardkleedjes van kunt maken en ze dat niet verdienen.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Flevo Bordertje schreef:
marian* schreef:
Ik zou willen dat meer mensen daar op tijd achter zouden komen en niet als de hond zo'n anderhalf jaar oud is :wink:
Een Drent is een heerlijke hond maar lang niet geschikt voor iedereen. Zoals zoveel rassen dus.
Ik zou knettergek worden van een BC terwijl dat voor iemand anders heel anders kan liggen.
Vanochtend kwam ik weer een Drent pupje tegen met een moeder met twee piepjonge kinderen op fietsjes. Misschien doet zij wel razend veel met die hond hoor en gaat ze dadelijk als hij ouder is uren trainen en is het allemaal wel overwogen geweest, maar ik kan dan niet helpen te hopen dat het niet het zoveelste "lieve huishondje" is dat onwetend is aangeschaft en over een jaar in het asiel zit, want hij is zo druk :hmmm:
Beetje off-topic, maar ik probeer vaak te bedenken op welke manier de nog niet zo ingelichte aspirant hondenbaas te bereiken is met dit soort waardevolle en objectievere informatie :denken:
Als je ze weer tegen komt kun je ze verwijzen naar het Drentsche Patrijshondenforum of FB-groep Drentsche Patrijshondenliefhebbers. Daar zitten mensen met aardig wat raskennis die bij vragen kunnen helpen. Als ik geinteresseerden spreek benoem ik niet alleen de positieve maar ook de negatieve kanten van het ras en heb daardoor toch miskopen kunnen voorkomen. Wees gewoon eerlijk en bespaar mens en hond wat narigheid.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Tara schreef:
marian* schreef:Een Drent probeert je in te pakken waar je bij staat en de kunst is natuurlijk om daar niet in te trappen. Dat wil bij oefeningen doen nog weleens botsen want een paar keer achter elkaar het zelfde doen komt eigenlijk niet voor in zijn boekje.
Drenten vragen om veel geduld en humor, en om meer dan ik bereid ben op te brengen.
Het moet ook gewoon een keer klaar zijn, en dan wil ik dat er geluisterd wordt. Voor ons was één Drent wel echt genoeg.
En voor ons was de Drent dus een eenmalig avontuur. Onze reu was trouwens allesbehalve een patser, dat was gewoon een heel erg lieve, vriendelijke en sociale hond, maar de meeste Drentreuen die ik tegenwoordig zie zijn gewoon eersteklas lijers.
Het is dan ook het enige ras waarbij mijn eigen reu al meteen de messen slijpt, hij heeft er een hekel aan, en dat is niet zonder reden.
Bij ons is ook een Drent reu, hij en Elmo zijn geen beste vrienden :engel: We kunnen elkaar nu gewoon fatsoenlijk passeren, zonder dat haar hond uit zijn plaat gaat.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Of het nadelen zijn... het kán. Voor mij in ieder geval niet.

Het altijd bereid zijn tot aktie, niet genoeg hebben aan iedere dag een blokje om. (maar daar heb ik ze ook niet voor)
Even van Indy uitgaande, totaal niet van vreemde mensen houden, ze durft te bijten. Maar ook dat is voor mij geen probleem. Waarom moet een ander bij mijn hond kunnen? Kopen ze er zelf één zou ik zeggen. Haar blik zegt ook duidelijk dat ze niets wil. Behalve op een trainingsveld, dan vind ze iedereen prima, heel apart.
Nadeel vind ik bij Indy dat ze weinig tijd heeft om te knuffelen, ze wil alleen maar aktie. (nu dan even niet)
Het waakse kán voor mensen een probleem zijn, maar ook dat is toch wel bekend van dit ras. Ik vind het wel een fijne wetenschap dat het alarm afgaat als er onraad is.

Dus voor mij zeer weinig nadelen. Al zal ik het ras absoluut niet zo snel aan anderen aanraden, mits ze echt de intentie hebben om er heel veel mee bezig te zijn.

Groot nadeel is wél dat als ze iets mankeren ze gek worden van het niets doen :engel: In de bench is ze rustig, maar als ze eruit mag voor het rondje :schrik:
Ikhebgeenzerepootechtnietechtnietkanmakkelijkeenuurlopenvrouwtjeechthoorechthooreerlijkwaar :cool2:
Laatst gewijzigd door Daisy@ op 10 feb 2014 12:46, 2 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:
M@scha schreef: huidaandoeningen
steeds meer angst in het ras
Ook steeds kleinere nesten? Dat heet ook wel met een mooi woord inteeltdepressie.
Bij de Deerhound nu business as usual. Nesten van één of twee pups of nesten waarbij het zwikje doodgaat zijn aan de orde van de dag.

nee geen kleinere nesten zover ik kan zien. ik zit er niet meer zo in als vroeger maar wat ik zo zie is 6 nog steeds ongeveer het gemiddelde.
Afbeelding
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun
Contacteer:

Ongelezen bericht door v. 't Brabantse Bont »

alinelaila schreef:
Sita schreef: Friese stabij:
Ze zijn niet zo makkelijk als ze er uit zien. Heel gevoelig, maar aan de andere kant een hele sterke eigen wil. Je moet echt super consequent zijn, als je ze een vinger geeft, nemen ze je hele hand. Naar soortgenoten zijn niet altijd even vriendelijk. Veel stabijtjes zijn angstig voor harde geluiden.
Daar sluit ik me bij aan.
Verder is Sem behoorlijk waaks en zal dat ook laten horen.
Ben het overal wel mee eens, alleen het niet vriendelijk zijn, dat zie ik eigenlijk alleen/voornamelijk bij stabij reuen.
Met teven heb ik die ervaring eigenlijk helemaal niet. Stabij reuen zijn vaak toch wat lastiger met andere reuen dan teven met andere teven.
Dat verschil merk ik alleen al als ik met iemand met een stabij-reu loop (en daarin heb ik nog niet echt een uitzondering gevonden), ik zie bijna iedere stabij-reu-eigenaar altijd rond kijken of ze andere honden zien en of dat dan een reu of teef is die eraan komt. Ik zou gek worden, doe mij dan maar een teef wat dat betreft; ik kan ontspannen rondlopen, wat ik ook tegenkom.
No offense! :wink:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Nadelen, ja voor anderen wel. :)

De haren die tijdens de rui overal terecht komen en er wel 3 complete honden uit komen.
Zoals Renee vaak noemt, geen speelveldhondjes. Dat kan van niet kunnen spelen met andere rassen tot een stuk hond eten.
Altijd klaar voor actie: watgajedoenmagikmeewatdoejenu :Q: Bij weinig actie zijn het geweldige klussers, hoewel dat niet in een goede vorm is. :engel:
Altijd alles willen regelen.
Waaks.
Erg vocaal. Van irritant piepen tot echt serieus gillen.
Eenkennig.
En ik sluit me eigenlijk bij Renee aan, vooral wat het geef ze 1 vinger en ze nemen 5 armen. ;)
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 10 feb 2014 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Hier ook een pieperd.
Als je op het toilet zit probeert meneer zijn neus onder de deur te duwen en komt er een hoop gepiep uit, als je je schoenen aan trekt staat meneer te piepen en te joelen en bij de deur te springen, als je op de bank zit parkeert hij zijn achterwerk tegen je knieën aan en als je hem dan negeert begint hij ook te piepen of te praten, hetzelfde bij eten klaar maken, dan is hij heel druk aan het praten.
Lig je in je bed en ben je 10 minuten achter op schema met het ochtendrondje wordt dat ook even geroepen met een poot tegen de slaapkamerdeur.
Als onze buurhond aanslaat begint meneer ook te huilen.
Het is een vocale zeurhond :lief:
Als je ssst zegt is hij overigens wel direct stil. Is ook wel een Husky dingetje, het geklets.

Op de rugbyclub als we wedstrijd gaan kijken is hij het eerste half uur stil en braaf, daarna laat meneer wel even weten dat hij nu geaaid wil of een rondje wil lopen. Vaak gaat hij dan ook staan joelen. De meeste mensen weten nu "Oh dat is Manu" maar het is toch wel een vreselijk geluid wat er soms uit komt :schrik: "woewoewoewoehooeee??" :LOL:
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Door de genoemde "nadelen" spreken de Laekense herder en hovawart mij steeds meer aan :mrgreen:

Grootste nadeel van mijn herder is het geblaf. Als ik niet datgene heb gehoord waardoor hij aanslaat dan vliegt door het volume van schrik nog steeds m'n iPad door de lucht.
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun
Contacteer:

Ongelezen bericht door v. 't Brabantse Bont »

Kruimel53 schreef:Ik krijg trouwens regelmatig Stabij- en witte herderpuppen in de les en mij valt op dat die vaak uitgesproken angstig zijn. En ja, ik ken het onderscheid tussen angstig en terughoudend. Herkennen eigenaren dit?
Ben gezegend met twee stabiele stabijtjes. Dieke vindt alleen andere honden wat spannend en is daardoor terughoudend op de cursus. Verder heel open en vrij. Moeder is ook geen fan van andere (vreemde) honden, dus ik weet van wie ze dat heeft. :wink:
Maar ik herken het wel. Ik wijt het vaak toch aan aanleg en basis die ze al mee krijgen in het nest en vaak de grootste boosdoener: hoe eigenaren er zelf op reageren.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Chihuahua: Keffers, druk, best pittig om op te voeden.
Welsh Springer: Geen echte nadelen, je zou het graag goor worden als nadeel kunnen zien :lol1:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Kruimel53 schreef: Ik krijg trouwens regelmatig Stabij- en witte herderpuppen in de les en mij valt op dat die vaak uitgesproken angstig zijn. En ja, ik ken het onderscheid tussen angstig en terughoudend. Herkennen eigenaren dit?
dat is toch al jaren bekend van de witte herders, dat bij heel veel honden van dat ras terughoudendheid veranderd is in angst?
lijkt me een logisch gevolg van de enorme populariteit van het ras en de wildfok die daar het gevolg van is.

hartstikke jammer, want het is een heerlijk ras :(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

laatst bij de galderse meren kwamen we een herder tegen die ook zijn pieper aanhad, echt hoog door zijn neus.. Ik heb m 2 minuten gezien maar kreeg er al helemaal het schijt van. Dat moet ik dus Echt Niet hebben hahah
Flevo Bordertje
Zeer actief

marian* schreef:
Flevo Bordertje schreef:
marian* schreef:
Als je ze weer tegen komt kun je ze verwijzen naar het Drentsche Patrijshondenforum of FB-groep Drentsche Patrijshondenliefhebbers. Daar zitten mensen met aardig wat raskennis die bij vragen kunnen helpen. Als ik geinteresseerden spreek benoem ik niet alleen de positieve maar ook de negatieve kanten van het ras en heb daardoor toch miskopen kunnen voorkomen. Wees gewoon eerlijk en bespaar mens en hond wat narigheid.
:ok: Helemaal eens! Helaas bereiken "we" mensen toch vaak pas als de - misschien niet meest gelukkige - keuze al gemaakt is.
Virii_BB
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Basenji & Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Virii_BB »

Hier een Basenji-lover.. :)
Encyclopedieën zijn niet al te positief over een Basenji, net als veel mensen aan wie ik vertel wat voor hond ik in huis heb.

Wat zegt Hondenplaza.nl???
De jachtpassie is nog zeer nadrukkelijk aanwezig. Hierdoor is hij niet geschikt om los te laten lopen binnen het gangbare verkeer.
De Basenji is geen slaafse hond. Hij ziet zijn eigenaar meer als zijn ‘gelijke’ dan als zijn baas!
Kan tegenover vreemden wat gereserveerd zijn.
Zijn temperament vraagt om veel beweging buitenshuis

Conclusie Een Basenji is geen hond voor iederéén. Als u een gezellige ‘partner’ zoekt, die niet altijd los kan lopen, maar wel altijd bij u in de buurt wil zijn, nieuwsgierig is maar ook zelfstandig en die u iedere dag weer voor verrassingen stelt, dan kunt u overwegen een Basenji aan te schaffen.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Hoeveel nadelen wil je hebben? :engel:

Het grootste nadeel vind ik wel het regelgedrag wat ze vertonen. Naar andere mensen en honden zijn ze in het algemeen niet zo sociaal. Helaas kom ik nogal jagende (andere honden) dh's tegen :blauwoog: Verder vind ik ook het scherpe wel een groot nadeel. Het heeft ook voordelen, ze zijn daardoor snel gemotiveerd met trainen.

Eigenlijk mag ik met Noah niet klagen, ze is sociaal, ze kan wel regelteven gedrag vertonen maar doet ze zelden. Ze is eerlijk en tolerant. Sociaal naar mensen en honden en voor een DH geen exteme blaffer.
Perry en Noah

Afbeelding
Romy_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Ongelezen bericht door Romy_ »

Ik wil niet zeggen alle schnauzers ;) Maar de mijne in ieder geval:

- is slim genoeg om alles te leren, begrijpt ook alles. Doet dat "alles" alléén voor iets waar zij wat aan heeft. (koekje etc) , dus niet baasgericht, maar koekje gericht :P (en weegt dan ook af of de poep die ze eet lekkerder is dan het koekje dat ik heb)

- blaft vrij snel
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Scheelt mij weer typen :engel:
Inge O schreef:voor sommige mensen (maar niet voor mij :F: ) :

- hun eigenzinnigheid
- waaksheid (niet alleen thuis maar ook op wandeling, terrasjes enz. - niks dat een goede opvoeding niet in goede banen kan leiden maar ja, die moet er dan wel zijn natuurlijk
- kunnen vaak niet zo goed met sexegenoten (zonder daar echt gevaarlijk in te zijn)
- hebben zeker niet de werklust of will to please van een doorsnee herder
Heb nog wel een aantal toevoegingen :pffff:
- Ze zijn heel duidelijk in hun communicatie en erg theatraal. Dat is een voordeel maar ook een nadeel want alles klinkt en ziet er erger uit dan dat het is.
- dat je bij je eerste hovawart nog niet doorhebt dat je ze altijd een stap voor moet zijn. een onschuldig foutje of misstap in de opvoeding, kan verstrekkende gevolgen hebben. Je geeft ze 1 vinger en nemen meteen je hele hand en hebben weer een heel arsenaal aan munitie :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief

Kruimel53 schreef:
renee-uk schreef:
Kruimel53 schreef: Ik krijg trouwens regelmatig Stabij- en witte herderpuppen in de les en mij valt op dat die vaak uitgesproken angstig zijn. En ja, ik ken het onderscheid tussen angstig en terughoudend. Herkennen eigenaren dit?
dat is toch al jaren bekend van de witte herders, dat bij heel veel honden van dat ras terughoudendheid veranderd is in angst?
lijkt me een logisch gevolg van de enorme populariteit van het ras en de wildfok die daar het gevolg van is.

Nou, bij de rasvereniging weten ze dat iig nog niet want heel wat van die mensen die met zorg, oa op informatie van die rasvereniging, een witte herder hadden uitgezocht waren pijnlijk verrast door het angstige gedrag.
meer een kwestie van een rasvereniging die het niet wil weten denk ik.
zoek hier maar eens onder witte herders, dan zul je zien dat dat jaren geleden al gezegd werd.
ik vind het heel vreemd dat dat nu opeens als nieuwtje gebracht wordt :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Kruimel53 schreef:
renee-uk schreef:

Nou, bij de rasvereniging weten ze dat iig nog niet want heel wat van die mensen die met zorg, oa op informatie van die rasvereniging, een witte herder hadden uitgezocht waren pijnlijk verrast door het angstige gedrag.

Bange langhaar belgenpuppen kom ik trouwens ook nogal eens tegen. Nou zie ik de meeste van die honden vooral als pup en ik weet dus niet of ze zo blijven maar het valt me wel op, zeker vergeleken met andere rassen.
Terveurense? Heb ik vroeger wel gekend en dat waren schijtebakken.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik ken van alle 4 de variëteiten van de Belg schijtebakken, en honden die prima stabiel zijn.
renee-uk
Zeer actief

ik heb even gezocht kruimel, en dit schreef ik op 20 augustus 2008, niet echt erg recent toch?
ik kan me echt niet voorstellen dat het angstige gedrag van een heleboel witte herders bij een rasvereniging niet bekend is en als dat wel zo is geef ik maar heel weinig voor de kennis van die vereniging van hun eigen ras :?
renee-uk schreef:Het zijn mits goed gefokt hele fijne honden.

Hou er wel rekening mee dat witte herders redelijk terughoudend kunnen zijn en dat dat kan omslaan naar angstig, zeker als er met angstige honden verder gefokt wordt.
Ook moet je, zoals bij de meeste herders opletten op hd en ed.

Mocht je droom uit komen, koop er dan een bij een goede fokker. Het ras is op het moment razend polulair en dus zijn er ook een hoop mensen die daar een slaatje uit willen slaan en het met de fokreglementen niet zo nauw nemen.

Goedkoop is dan echt al gauw duurkoop.
Afbeelding

ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Dit topic geeft mij trouwens ook de gelegenheid om nog maar eens de nadelen van een Westie op te noemen :gvd:
Vriend had hem al, voordat ik in zijn leven kwam. Voor mij nooit meer, echt niet mijn ras.
(en ik ben er meer tegen gekomen en tegen mij doen ze allemaal zo :mep: )

Drammen
Zin doordrijven
Ook gewoon je eigen zin doen
Schijt aan iedereen
En als het je niet zint, wat al snel is, bijten

En voedselallergie...
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Inge O schreef:
ZaZa schreef:Dit topic geeft mij trouwens ook de gelegenheid om nog maar eens de nadelen van een Westie op te noemen :gvd:
Vriend had hem al, voordat ik in zijn leven kwam. Voor mij nooit meer, echt niet mijn ras.
(en ik ben er meer tegen gekomen en tegen mij doen ze allemaal zo :mep: )

Drammen
Zin doordrijven
Ook gewoon je eigen zin doen
Schijt aan iedereen
En als het je niet zint, wat al snel is, bijten
hoeft helemaal niet zo te zijn als ze goed opgevoed zijn maar ja, als je verwacht dat ze uit zichzelf willen gehoorzamen zoals bv. een herder dan kom je er inderdaad niet.
Helemaal mee eens!

Ik heb 2 westies gehad en ik herken hier helemaal niks van, ze zijn eigenwijs ja, maar kunnen prima luisteren :E:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Nadeel van een Shih Tzu ????Ehmm

Het is maar net wat je zelf wel of niet vervelend vind :F:

-Als je ze lang houdt veel vachtverzorging,snel klitten.
-Van alles mee meenemen in het haar,takken,zand,gras,zaden etc.
-Snel last van tandsteen (vaak door over/onder-beet klein gebitje)
-Gevoelig zowel voor voedsel als voor geluid
-Traan ogen komen veel voor
-Bij de meeste visite op schoot en in de nek willen kruipen...(doet ie anders nooit hoor :mrgreen: )
-Voor je voeten lopen/liggen
-De meesten hebben moeite met alleen zijn.
-Kwetsbaar.

Ik vind ze een ontzettend leuk karakter hebben.Zoals ze zeggen:Love is;Being owned bij a Shih Tzu

maar dit is helemaal waar;
Afbeelding

Afbeelding

:I: Ik vind ze geweldig!!
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Nadeel van de kromi is dat ze heel slecht alleen kunnen zijn. Het is ze wel te leren een paar uurtjes af en toe alleen te blijven maar ze zullen dan vaak gewoon gaan zitten wachten tot je er weer bent.
Geen hond voor mensen die veel werken dus.

Binnenshuis op eigen territorium kunnen ze nog wel eens wat grootheidswaanzin hebben. Een liefdevolle maar consequente aanpak met duidelijke grenzen tot hoever ze kunnen gaan is wel noodzakelijk.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

renee-uk schreef:
meer een kwestie van een rasvereniging die het niet wil weten denk ik.
zoek hier maar eens onder witte herders, dan zul je zien dat dat jaren geleden al gezegd werd.
ik vind het heel vreemd dat dat nu opeens als nieuwtje gebracht wordt :U:
Ja dat vind ik ook gek. Ik lees overal dat angst en nerveus gedrag een veel geziene eigenschap is van de witjes.
Stabij's net zo. Belgen ook. Je wordt er overal voor gewaarschuwd.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”