Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hapuurtje...
Moderator: moderatorteam
- Jootje74
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Norfolk Terrier
Hapuurtje...
We zijn nu een maandje de trotse eigenaren en 'opvoeders' van onze pup Ronja. ze is nu ruim 13 weken. Het zijn drukke tijden, maar dankzij een goede voorbereiding (veel gelezen en sinds kort op een goede puppycursus) gaat het best goed! Ze slaapt af en toe al een nachtje door, doet steeds meer plasjes en poepjes buiten, geniet van de wandelingen en het spelen met ons (en onze kids). Ze kan al op commando zitten, hier komen gaat goed en ze reageert op haar naam! Even alleen blijven in de bench is geen probleem. So far so good. Het enige wat iets minder goed gaat is haar 'hapuurtje'. Zo rond etenstijd wordt ze enorm vervelend. happerig (meer dan normaal) en blafferig. Spelen gaat al snel te wild en ze vindt alles ook maar even leuk. Als wij gaan eten, gaat ze in de bench, waar ze als een blok in slaap valt. Zodra wij het eten op hebben, is mevrouw wakker en begint het feest opnieuw. Totdat ze rond een uur of 20.00 weer rustig is en in slaap valt. Hebben jullie nog tips? Een flinke wandeling is niet altijd mogelijk op dat tijdstip (kids moeten naar bed), spelen vindt ze maar eventjes leuk... 
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Hapuurtje...
Misschien kan een kong het ergste er van af halen.
Ik noem dat soort uurtjes de puppykolder.
Doorgaans gaat dat over als ze groot zijn
Fijn dat het verder zo goed gaat
Ik noem dat soort uurtjes de puppykolder.
Doorgaans gaat dat over als ze groot zijn
Fijn dat het verder zo goed gaat
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Misschien toch meer rustmomenten tussendoor? Ze wordt schijnbaar vervelend als ze (te) moe is, dus ik zou haar dan gewoon in de bench doen zodat ze kan slapen.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Ach, wat leuk een Norfolkterriër
Mijn kruising wordt er wel eens voor uitgemaakt (maar is er veel te groot voor, haha!). Ik zou ook even rust inlassen met wat te kluiven. Het is een typische fase die ook weer over gaat... gelukkig 
- Jootje74
- geregistreerd lid
Bedankt! Ik denk dat het niet echt te maken heeft met meer rust, we merken juist dat het gekke uurtje korter is als ze overdag genoeg beweging en uitdaging heeft gehad (tussen de dutjes door). Ze vindt wandelen ineens erg leuk, dus dat doen we nu wat vaker (max 20 minuten per keer, hooguit drie keer op een dag, naast de gewone uitlaatsessies
) Het is een energieke dame, de fokker zei al dat zij van het nest degene was die alles het langste volhield en dat ze daarom wel goed bij ons actieve gezin zou passen. Iets te kluiven vindt ze maar 5 minuten interessant, de kong is nog wel een idee. Waar vul ik die dan mee, hebben jullie daar nog tips voor? Gisteravond heb ik haar een 'puzzel' gegeven, was ze ook wel even zoet mee (stukje worst onder een tupperware beker).
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Topic over Kong recepten: Klik
- Jootje74
- geregistreerd lid
Het is een prachtig ras. We hebben ook nog getwijfeld over een Border. Die vind ik ook geweldig leuk. Toch voor ietsje kleiner en 'roder' gekozen.Flevo Bordertje schreef:Ach, wat leuk een NorfolkterriërMijn kruising wordt er wel eens voor uitgemaakt (maar is er veel te groot voor, haha!). Ik zou ook even rust inlassen met wat te kluiven. Het is een typische fase die ook weer over gaat... gelukkig
- Jootje74
- geregistreerd lid
oh geweldig! Ik ben nieuw hier op dit forum, dus moet nog even ontdekken waar alles staat enzo. Thanks!_Leonie schreef:Topic over Kong recepten: Klik
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Rechts bovenin bij deze website staat de zoekfunctie. Maar dit topic wist ik nog. 
- Jootje74
- geregistreerd lid
kan ik me voorstellen, wat een creatieve recepten zie ik voorbij komen! Ben alleen even aan het zoeken naar de gezonde varianten, de Norfolk heeft aanleg om dik te worden._Leonie schreef:Rechts bovenin bij deze website staat de zoekfunctie. Maar dit topic wist ik nog.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Ik vond dat moment altijd een regelrechte ramp, haha. Hier was dat altijd na de avondwandeling, ik trok daar vrij snel al een uur voor uit in de hoop dat meneer bij terugkomst dan een beetje moe was. Maar nee hoor, dan begon het feest pas. Van 20 u tot 21 u was het dan ballen in de gang en dat soort activiteiten. Enfin, ik deed maar wat spelletjes met hem want rustig even gaan zitten was er toch niet bij (en als ik dat deed en het was 5 min. stil dan gingen er meteen alarm bellen af; wat is hij aan het uitspoken ?)
Tegen 21 u zag je hem dan wat inkakken en kon ik eindelijk eens gaan zitten. Dit heeft een maand of 5 geduurd, denk ik.
Soms dan was ik echt een beetje kapot; gewerkt, gekookt, gewandeld en dan nog uurtje gekkenhuis.
De "schoolavond" was altijd fijn. Les duurde tot 21 u dus thuis gekomen had hij het zelf ook wel gehad. Enfin dan kon ik nog eens de paardenpoep uit zijn oren gaan vissen en zo.
Nu natuurlijk leuke herinneringen maar toen was het wel eens "o nee, moet ik vanavond weer .................".
Nu wandelen we 's avonds dik anderhalf uur, vaak langer, en bij terugkomst knabbelt hij wat op een bullepees of iets in die strekking om na 15 min. met een tevreden zucht in slaap te vallen. Hij is nu 2. Hij kan me vooraf dan met zo'n intens tevreden blik aankijken,
geweldig.
Tegen 21 u zag je hem dan wat inkakken en kon ik eindelijk eens gaan zitten. Dit heeft een maand of 5 geduurd, denk ik.
Soms dan was ik echt een beetje kapot; gewerkt, gekookt, gewandeld en dan nog uurtje gekkenhuis.
De "schoolavond" was altijd fijn. Les duurde tot 21 u dus thuis gekomen had hij het zelf ook wel gehad. Enfin dan kon ik nog eens de paardenpoep uit zijn oren gaan vissen en zo.
Nu natuurlijk leuke herinneringen maar toen was het wel eens "o nee, moet ik vanavond weer .................".
Nu wandelen we 's avonds dik anderhalf uur, vaak langer, en bij terugkomst knabbelt hij wat op een bullepees of iets in die strekking om na 15 min. met een tevreden zucht in slaap te vallen. Hij is nu 2. Hij kan me vooraf dan met zo'n intens tevreden blik aankijken,
geweldig.
-
de Fijne Hond
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 3
Wat ook wel eens kan helpen is een andere manier van inspanning aanbieden. Probeer eens wat denkspelletjes, waarbij de hersenpan gebruikt moet worden. Doe dit in een rustige omgeving, dus zonder prikkels van rondlopende kinderen, lawaai, etc.
Peter
Peter
www.fijnehond.nl
honden training eindhoven
When a man’s best friend is his dog, that dog has a problem.
honden training eindhoven
When a man’s best friend is his dog, that dog has a problem.
- Jootje74
- geregistreerd lid
Klinkt precies als Ronja! Alleen is het bij ons van 19.00 tot 20.00 uur. Langer wandelen maakt niet veel uit. Ik speel maar wat met dr, geef dr een puzzeltje en/of kluifje zodat ik even mn handen vrij heb om de kids naar bed te brengen. Zo komen we samen deze fase wel door.cornelia schreef:Ik vond dat moment altijd een regelrechte ramp, haha. Hier was dat altijd na de avondwandeling, ik trok daar vrij snel al een uur voor uit in de hoop dat meneer bij terugkomst dan een beetje moe was. Maar nee hoor, dan begon het feest pas. Van 20 u tot 21 u was het dan ballen in de gang en dat soort activiteiten. Enfin, ik deed maar wat spelletjes met hem want rustig even gaan zitten was er toch niet bij (en als ik dat deed en het was 5 min. stil dan gingen er meteen alarm bellen af; wat is hij aan het uitspoken ?)
geweldig.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Leuk hondje, vooral veel van genieten en lekker knuffelen.
En vooral nog niet teveel willen, tijd zat.
Ik ben ook een echte terrier liefhebber.
En vooral nog niet teveel willen, tijd zat.
Ik ben ook een echte terrier liefhebber.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.