Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alleen maar willen plassen/poepen in de tuin.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Alleen maar willen plassen/poepen in de tuin.
Ik zou graag een tip willen hebben. Het gaat om Senna, onze Dober van 5 maanden. Ze is redelijk goed zindelijk (afgezien van het feit dat ze af en toe nog wat in de bench doet), maar we hebben haar eigenlijk heel veel in de tuin gezet als ze wat moest doen. Ze werd ook gewoon uitgelaten, maar als ze aangaf wat te moeten doen, deden we haar snel in de tuin en dat ging perfect.
Maar nu het probleem: ze wil alleen nog maar haar behoefte doen in de tuin! Ik kan haar tig keer uitlaten, ze houdt het keurig op. Maar als ze dan thuis is, diedelt ze net zo lang tot ze in de tuin wordt gelaten en dan gaat mevrouw plassen!
Zo ook 's morgens. Je zou toch denken dat zo'n pup wel nodig moet als ze 's morgens wordt uitgelaten. Nou, ze doet niets hoor! Net zo lang tot je haar in de tuin laat. Dan zit ze binnen 2 seconden.
Wie heeft voor mij de gouden tip haar te leren dat ze moet plassen/poepen als ze uitgelaten wordt?
Maar nu het probleem: ze wil alleen nog maar haar behoefte doen in de tuin! Ik kan haar tig keer uitlaten, ze houdt het keurig op. Maar als ze dan thuis is, diedelt ze net zo lang tot ze in de tuin wordt gelaten en dan gaat mevrouw plassen!
Zo ook 's morgens. Je zou toch denken dat zo'n pup wel nodig moet als ze 's morgens wordt uitgelaten. Nou, ze doet niets hoor! Net zo lang tot je haar in de tuin laat. Dan zit ze binnen 2 seconden.
Wie heeft voor mij de gouden tip haar te leren dat ze moet plassen/poepen als ze uitgelaten wordt?
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou als ik jou was eerst een commando gaan verbinden aan het poepen en plassen. Zodra ze gaat zitten om te poepen / plaasen noem je een paar keer het commando en beloon je met een vrolijke stem (hier gebruik ik "schiet op"). Als je begint te merken dat ze het commando begint te herkennen ga je het naar voren schuiven. Tuindeur open: commando "schiet op" en als ze iets doet belonen. Als ze heel goed op het commando reageert in de tuin, wordt het tijd om het commando buiten de tuin te introduceren.
Uitlaten, paar keer commando "schiet op" en belonen als ze iets doet. Heeft ze tijdens het uitlaten niets gedaan en begint ze binnen te drentelen, ga dan niet de tuin in maar loop met haar naar buiten (voor het huis) en geef haar daar weer een kans. Weer niks? Weer naar binnen. Weer binnen drentelen? Weer naar buiten (maar dus niet in de tuin). Commando blijven geven. Uiteindelijk zal ze het dan dus buiten de tuin doen en dan wordt er natuurlijk een feestje gebouwd om haar te laten weten dat dat precies was wat je bedoelde.
Het onder commando zetten van het poepen en plassen is trouwens sowieso erg handig. Vooral als je hond meegaat naar plaatsen waar het erg onhandig is als hij daar gaat zitten poepen / plassen (druk winkelcentrum ofzo
).
Veel succes ermee.
Uitlaten, paar keer commando "schiet op" en belonen als ze iets doet. Heeft ze tijdens het uitlaten niets gedaan en begint ze binnen te drentelen, ga dan niet de tuin in maar loop met haar naar buiten (voor het huis) en geef haar daar weer een kans. Weer niks? Weer naar binnen. Weer binnen drentelen? Weer naar buiten (maar dus niet in de tuin). Commando blijven geven. Uiteindelijk zal ze het dan dus buiten de tuin doen en dan wordt er natuurlijk een feestje gebouwd om haar te laten weten dat dat precies was wat je bedoelde.
Het onder commando zetten van het poepen en plassen is trouwens sowieso erg handig. Vooral als je hond meegaat naar plaatsen waar het erg onhandig is als hij daar gaat zitten poepen / plassen (druk winkelcentrum ofzo

Veel succes ermee.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

-
- Zeer actief
- carolaleijtens
- Vaste gebruiker
Wij hebben met onze Shay-la precies hetzelfde probleem gehad..alleen werd dit na de eerste loopsheid opgelost..we weten allemaal dat de teven dan hun geur uit willen zetten..We zijn met haar loopsheid ook niet meer in de tuin geweest maar alleen aan de riem..ze deed het :p:
Vanaf die tijd is ze nooit meer in de tuin geweest om te plassen en te poepen..we hebben gewoon net zo lang met haar aan de riem gelopen dat ze het deed..toen ze het ook deed hebben we haar flink beloond. Nu hebben we er helemaal geen problemen meer mee..Die loopsheid heeft heel veel nut gehad.
Groetjes Carola en een poot van Shay-la.
Vanaf die tijd is ze nooit meer in de tuin geweest om te plassen en te poepen..we hebben gewoon net zo lang met haar aan de riem gelopen dat ze het deed..toen ze het ook deed hebben we haar flink beloond. Nu hebben we er helemaal geen problemen meer mee..Die loopsheid heeft heel veel nut gehad.
Groetjes Carola en een poot van Shay-la.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- mechelaar_fan
- Zeer actief
je hebt je hond een paar keer uitgelaten op de plassen en te poepen, en je bent onmiddellijk na het p&p terug naar binnen gegaan. je hond denkt nu "p&p=einde wandeling", daar moet je iets aan doen, je moet je hond overtuigen dat plassen en poepen nog maar het begin is van een spannende en leuke wandeling.
-
- Zeer actief
Nee, dit is niet zo. Ze gaat nooit meteen na het plassen en poepen naar huis, want dat doet ze dus niet. Ze houdt het net zo lang op totdat we weer thuis zijn en dan gaat ze in de tuin plassen.mechelaar_fan schreef:je hebt je hond een paar keer uitgelaten op de plassen en te poepen, en je bent onmiddellijk na het p&p terug naar binnen gegaan. je hond denkt nu "p&p=einde wandeling", daar moet je iets aan doen, je moet je hond overtuigen dat plassen en poepen nog maar het begin is van een spannende en leuke wandeling.
Maar ik ga inderdaad proberen er een commando aan te koppelen. We houden vol!
-
- Zeer actief
Senna blaft naar andere honden. Waarom ze dat doet, weet ik eigenlijk niet. Ze heeft daarbij haar haren overeind staan en haar staart recht in de lucht, maar als ik haar dan bij de andere hond laat, heeft ze niet zo'n grote mond meer.....Sjalot schreef:Misschien heb je een wat onderdanige hond. Met plassen en poepen laat de hond een visitekaartje achter en misschien wil ze niet dat andere honden haar aanwezigheid opmerken. Hoe reageert ze op andere honden tijdens de wandeling?
- H&NN
- Actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 1
Ja, dus ze is niet zo onderdanigtbeast schreef:Senna blaft naar andere honden. Waarom ze dat doet, weet ik eigenlijk niet. Ze heeft daarbij haar haren overeind staan en haar staart recht in de lucht, maar als ik haar dan bij de andere hond laat, heeft ze niet zo'n grote mond meer.....Sjalot schreef:Misschien heb je een wat onderdanige hond. Met plassen en poepen laat de hond een visitekaartje achter en misschien wil ze niet dat andere honden haar aanwezigheid opmerken. Hoe reageert ze op andere honden tijdens de wandeling?

We hebben een hond die zijn behoefte alleen maar in de tuin doet. Hij doet het nergens anders, ook niet in het bos terwijl we dan echt een lange wandeling maken. Eenmaal thuisgekomen wil hij snel uit, jawel, in de tuin. Wat we ook geprobeerd hebben - want we vinden het knap hinderlijk - hij blijft het doen. Nu gaan we verhuizen en daar is geen tuin. We maken ons daar nogal ongerust over.
Antwoord Dierenraadsman: Het gedrag is ontstaan doordat u uw hond in het begin heeft toegestaan zijn behoefte in uw tuin te doen. Daardoor heeft de hond geleerd dat dat de geschikte plek is. Hij is zeer zindelijk, helaas voor u op de verkeerde plek. Het probleem is nooit op te lossen als de hond de kans blijft krijgen zijn behoefte net zo lang op te houden als nodig is om uiteindelijk toch in de tuin terecht te kunnen. Alleen wanneer uw hond echt haast knap en het niet langer kan ophouden en u brengt hem dan ergens anders dan uw tuin naar toe, zult u na verloop van tijd de gewoonte kunnen doorbreken. Mensen houden dat normaal gesproken niet vol, want ze vinden het zielig voor hun hond. Maar straks in uw omstandigheden heeft u geen keuze. Neem uw hond ieder uur mee naar buiten naar de plek die u het meest geschikt vindt en hou dat vol. Mopper niet, zeg niets, gewoon afwachten. Uiteindelijk zal uw hond zijn behoefte wel buiten moeten doen. Jubel, geef lekkers. En ga vol goede moed verder. Want met een succesje zult u er vermoedelijk niet zijn. Hoewel, in nieuwe omgeving is het vaak makkelijker om gedrag te veranderen. Dus wie weet valt het nog wel mee. Zaak is wel om te zorgen dat als uw hond 's avonds nog niets heeft gedaan, u hem kort aan een lijn vastlegt. Of u gebruikt een bench. Of mooier, leg hem op een plek, desnoods in uw slaapkamer, waar u hem kunt horen zodat u kunt reageren als hij onrustig wordt door hem opnieuw mee uit te nemen. Dit om te voorkomen dat uw hond in zijn uiterste nood binnen iets gaat doen. Want voor je het weet is dat zijn nieuwe gewoonte en dan bent u pas echt ver van huis.
Groetjes! Maud
-
- Zeer actief
Je hebt helemaal gelijk, het is ook zo makkelijk he, even de hond in de tuin doen (puppen moeten soms vaak hoor). Maar we proberen nu het commando 'plassen' er aan te koppelen, misschien krijgt ze dat door.Tamara/Bayko schreef:Je moet proberen het patroon te doorbreken, dus voorlopig niet meer in de tuin laten maar alleen nog voor het huis, op een grasveldje of waar dan ook. Uiteindelijk zal ze toch haar behoefte moeten doen en als ze dan niet de kans heeft het in de tuin te doen MOET ze het dus wel ergens anders doen.
Ken het hoor, deden wij in het begin ook wel vaker met Cyntha. Tot madame het dus ook vertikte het nog langer buiten de tuin te doen. We hebben het bovenstaande toen toegepast en ze had het zo door. De aanhouder wint, succestbeast schreef:Je hebt helemaal gelijk, het is ook zo makkelijk he, even de hond in de tuin doen (puppen moeten soms vaak hoor). Maar we proberen nu het commando 'plassen' er aan te koppelen, misschien krijgt ze dat door.Tamara/Bayko schreef:Je moet proberen het patroon te doorbreken, dus voorlopig niet meer in de tuin laten maar alleen nog voor het huis, op een grasveldje of waar dan ook. Uiteindelijk zal ze toch haar behoefte moeten doen en als ze dan niet de kans heeft het in de tuin te doen MOET ze het dus wel ergens anders doen.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ken het, Umi mag hier thuis ook nog in de tuin en had op het werk met de uitlaat rondes echt zo iets van "dit is spelen" en dan doe ik lekker niets, oke, plasje deed ze dan nog wel, maar poepen deed ze echt pas thuis in de tuin
nu, 1 week verder, heeft ze door dat de wandelingen zijn om uitgelaten te worden en gaat ze dus ook eerst plassen EN poepen voor ze gaat spelen
,
thuis mag ze nog in de tuin, maar overdag (op mn werk) wordt ze dus echt uitgelaten en zo leert ze dus wel snel het verschil kennen

nu, 1 week verder, heeft ze door dat de wandelingen zijn om uitgelaten te worden en gaat ze dus ook eerst plassen EN poepen voor ze gaat spelen

thuis mag ze nog in de tuin, maar overdag (op mn werk) wordt ze dus echt uitgelaten en zo leert ze dus wel snel het verschil kennen
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind dat idd ook ideaal, maar het hangt natuurlijk ook een beetje af van de grootte van je tuin. Wij hebben een hele grote tuin en de honden doen hun behoeften achter in de tuin waar ik regelmatig even doorloop met de drollenschepInge O schreef:ik zou bij zo'n jonge hond om te beginnen al blij zijn dat ze met de zindelijkheid in huis al zo ver staat. en wat je ook probeert, let iig op dat je het haar niet zó lastig maakt dat ze het uit pure misère weer in huis gaat doen.
en ja, na de loopsheid zou het uit zichzelf al een stuk beter kunnen zijn.
nu begrijp ik zeker dat je niet wil (voor de hond zelf) dat ze zich buiten de tuin niet wÃl ontlasten, maar wat is er verder mis met de behoefte doen in de tuin? ik verbaas er me hier eerlijk gezegd vaker over dat een hond verondersteld wordt zijn behoefte op openbaar terrein te deponeren.
niks is toch makkelijker en netter als een hond die het thuis in de eigen tuin doet, waar je gewoon elke dag alles even opruimt?

-
- Zeer actief
Op zich is het niet zo erg dat ze het in de tuin doet, maar ik heb ook kinderen, die geregeld (met vriendjes) in de tuin willen spelen en dan is het niet zo fris als ze met poep aan de schoen weer naar huis gaan.Inge O schreef:ik zou bij zo'n jonge hond om te beginnen al blij zijn dat ze met de zindelijkheid in huis al zo ver staat. en wat je ook probeert, let iig op dat je het haar niet zó lastig maakt dat ze het uit pure misère weer in huis gaat doen.
nu begrijp ik zeker dat je niet wil (voor de hond zelf) dat ze zich buiten de tuin niet wÃl ontlasten, maar wat is er verder mis met de behoefte doen in de tuin? ik verbaas er me hier eerlijk gezegd vaker over dat een hond verondersteld wordt zijn behoefte op openbaar terrein te deponeren.
niks is toch makkelijker en netter als een hond die het thuis in de eigen tuin doet, waar je gewoon elke dag alles even opruimt?
Tuurlijk zou ik er achter aan kunnen lopen om het meteen weer op te ruimen, maar dan laat ik haar dus liever gewoon buiten uit, dan ben ik in 1 keer klaar.
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kan het me verder best voorstellen dat je je hond niet in de tuin wil laten poepen en plassen. Bij plassen krijgt je gras nou eenmaal wel kale vlekken. Maar als je de hond zijn behoeften buiten de tuin wilt laten doen omdat je het dan niet op zou hoeven te ruimen, vind ik idd niet terecht. Juist buiten de tuin moet je het opruimen. Honden hebben vaak al zo'n slecht imago en dat komt voor een groot deel door de poep-overlast. Als we allemaal de rommel van onze eigen hond opruimen kan niemand meer klagen over die vieze hondenpoep.
Ik heb er zelf ook een grote hekel aan als ik in het donker even de berm in moet omdat er een auto aankomt en ik vervolgens gewoon kan voelen dat ik een dikke drol stap
.
Ik heb altijd plastic builtjes bij me om eventuele ongelukjes op te ruimen. Het is me 1 keer overkomen dat ik misgreep. Ik had een nieuwe jas en ging met Loeky fietsen. Halverwege realiseerde ik me dat ik vergeten was plastic builtjes in mijn jaszak te doen. Uiteraard moest Loeky wel haar behoeften doen. Ik ben toen naar het dichtsbijzijnde huis gestapt en heb aangebeld en gevraagd of ze misschien een zakje voor me hadden. Vervolgens netjes opgeruimd en weer een tevreden dorpsgenoot rijker
.
Ik heb er zelf ook een grote hekel aan als ik in het donker even de berm in moet omdat er een auto aankomt en ik vervolgens gewoon kan voelen dat ik een dikke drol stap

Ik heb altijd plastic builtjes bij me om eventuele ongelukjes op te ruimen. Het is me 1 keer overkomen dat ik misgreep. Ik had een nieuwe jas en ging met Loeky fietsen. Halverwege realiseerde ik me dat ik vergeten was plastic builtjes in mijn jaszak te doen. Uiteraard moest Loeky wel haar behoeften doen. Ik ben toen naar het dichtsbijzijnde huis gestapt en heb aangebeld en gevraagd of ze misschien een zakje voor me hadden. Vervolgens netjes opgeruimd en weer een tevreden dorpsgenoot rijker

- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kan het me verder best voorstellen dat je je hond niet in de tuin wil laten poepen en plassen. Bij plassen krijgt je gras nou eenmaal wel kale vlekken. Maar als je de hond zijn behoeften buiten de tuin wilt laten doen omdat je het dan niet op zou hoeven te ruimen, vind ik idd niet terecht. Juist buiten de tuin moet je het opruimen. Honden hebben vaak al zo'n slecht imago en dat komt voor een groot deel door de poep-overlast. Als we allemaal de rommel van onze eigen hond opruimen kan niemand meer klagen over die vieze hondenpoep.
.
.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Al die keren dat één van mijn honden zijn behoefte deed op een plek waar die hoop niet kon blijven liggen hoefde ik maar een meter of 10 te lopen om een heel geschikt stuk plastic of papier te vinden waarmee ik de hoop op kon ruimen.Ik heb altijd plastic builtjes bij me om eventuele ongelukjes op te ruimen. Het is me 1 keer overkomen dat ik misgreep. Ik had een nieuwe jas en ging met Loeky fietsen. Halverwege realiseerde ik me dat ik vergeten was plastic builtjes in mijn jaszak te doen.
Het zijn gelukkig niet alleen de honden die hun afval op de verkeerde plaatsen deponeren.
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Wil, ik sluit me hier volledig bij aan. Helaas zijn de mensen die klagen over hondenpoep noooooit die mensen die zelf hun afval op straat dumpenWil de hond schreef:Al die keren dat één van mijn honden zijn behoefte deed op een plek waar die hoop niet kon blijven liggen hoefde ik maar een meter of 10 te lopen om een heel geschikt stuk plastic of papier te vinden waarmee ik de hoop op kon ruimen.Ik heb altijd plastic builtjes bij me om eventuele ongelukjes op te ruimen. Het is me 1 keer overkomen dat ik misgreep. Ik had een nieuwe jas en ging met Loeky fietsen. Halverwege realiseerde ik me dat ik vergeten was plastic builtjes in mijn jaszak te doen.
Het zijn gelukkig niet alleen de honden die hun afval op de verkeerde plaatsen deponeren.

- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Ja onze Beau is nu 14 maanden, maar die poept altijd achter in de tuin, hij heeft pas een keer gewoon buiten gepoept en dat was s'avonds, ik wist echt niet wat ik zag.Inge O schreef:ik zou bij zo'n jonge hond om te beginnen al blij zijn dat ze met de zindelijkheid in huis al zo ver staat. en wat je ook probeert, let iig op dat je het haar niet zó lastig maakt dat ze het uit pure misère weer in huis gaat doen.
Als Beau in de tuin heeft gepoept pak ik de keukenrol en ruim het meteen even op, kleine moeite en niemand heeft er last van.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik doe net hetzelfde, drolletjes neem ik op met keukenrol en gaan in een appart vuilbakje dat regelmatig word leeg gemaakt.vinkje schreef:Ja onze Beau is nu 14 maanden, maar die poept altijd achter in de tuin, hij heeft pas een keer gewoon buiten gepoept en dat was s'avonds, ik wist echt niet wat ik zag.Inge O schreef:ik zou bij zo'n jonge hond om te beginnen al blij zijn dat ze met de zindelijkheid in huis al zo ver staat. en wat je ook probeert, let iig op dat je het haar niet zó lastig maakt dat ze het uit pure misère weer in huis gaat doen.
Als Beau in de tuin heeft gepoept pak ik de keukenrol en ruim het meteen even op, kleine moeite en niemand heeft er last van. :ok:
En als ik er ééntje vergeten was,
hebben jullie het gemerkt, de drolletjes waren aan de grond gevroren.
Haha en ik maar proberen oprapen.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Ja je moet er inderdaad snel bij zijn anders zitten ze vast gevroren, ik doe de drollen altijd in een plastiek zakje, bind dit dicht en gooi het in de grijze vuilnisbak. Die is vandaag weer geleegt dus alles is weer mooi weg.Mama Sanneke schreef:Ik doe net hetzelfde, drolletjes neem ik op met keukenrol en gaan in een appart vuilbakje dat regelmatig word leeg gemaakt.vinkje schreef:Ja onze Beau is nu 14 maanden, maar die poept altijd achter in de tuin, hij heeft pas een keer gewoon buiten gepoept en dat was s'avonds, ik wist echt niet wat ik zag.Inge O schreef:ik zou bij zo'n jonge hond om te beginnen al blij zijn dat ze met de zindelijkheid in huis al zo ver staat. en wat je ook probeert, let iig op dat je het haar niet zó lastig maakt dat ze het uit pure misère weer in huis gaat doen.
Als Beau in de tuin heeft gepoept pak ik de keukenrol en ruim het meteen even op, kleine moeite en niemand heeft er last van.
En als ik er ééntje vergeten was,
hebben jullie het gemerkt, de drolletjes waren aan de grond gevroren.
Haha en ik maar proberen oprapen.
Sanneke

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Bij mij echter wel moeilijk, er liggen namelijk kiezeltjes in de tuin en als ze daaraan vastzitten moet je een handvol kiezels meenemen. (haha)Inge O schreef:ik doe het met een tuinschepje, daar kan je er oneindig veel na elkaar mee doen (tja, 5 honden hè....) én ze mogen zelfs vastgevroren zijn :mrgreen: :mrgreen: !
Een tuinschepje kan ik niet gebruiken, heb er wel ééntje liggen maar in kiezels gaat dat niet.
Dus even oprapen met de keukenrol.
Alleen tja als hij diarée heeft is het niet zo makkelijk maar dan giet ik altijd even na met water. En de regen spoelt de rest wel weg.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ja, vind ik ook, als het maar opgeruimd geraakt hé.Inge O schreef:ja, jij hebt gelukkig (wat de drolletjes betreft ;) ) een redelijk klein hondje! hier zou nu net zo'n keukenrol wat problematisch zijn, mijn hand is niet groot genoeg :mrgreen: !Mama Sanneke schreef:Bij mij echter wel moeilijk, er liggen namelijk kiezeltjes in de tuin en als ze daaraan vastzitten moet je een handvol kiezels meenemen. (haha)Inge O schreef:ik doe het met een tuinschepje, daar kan je er oneindig veel na elkaar mee doen (tja, 5 honden hè....) én ze mogen zelfs vastgevroren zijn :mrgreen: :mrgreen: !
Een tuinschepje kan ik niet gebruiken, heb er wel ééntje liggen maar in kiezels gaat dat niet.
Dus even oprapen met de keukenrol.
Alleen tja als hij diarée heeft is het niet zo makkelijk maar dan giet ik altijd even na met water. En de regen spoelt de rest wel weg.
Sanneke
als het maar opgeruimd raakt hè!
Die kiezeltjes vind Luka superleuk, loopt een hele dag rond met zijn kiezelspeelgoed, gelukkig eet hij ze niet op.
En als ik ze begin in het rond te gooien denkt Luka dat het feest is.
Rennen en krossen achter die steentjes, en vind maar het steentje dat ik net gegooid heb in die duizenden kiezeltjes.
Zien jullie het al voor je ???
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
Het lijkt me best lastig als je hond nergens anders zijn behoefte wil doen dan in je eigen tuin. Ken een hond (inmiddels overleden maar das weer een ander verhaal) die dat ook deed. Toen gingen ze een hele dag weg met de hond, beestje heeft de hele dag zijn ontlasting opgehouden en ging daarna ontzettend aan de diarree. Kan dus best irritant zijn, daarom leer ik mijn honden liever aan hun behoefte ook buiten de tuin te doen, waarna ik het gewoon opruim natuurlijk 

1 van mijn drie honden poept ook wel in de tuin. Maar buiten doen ze het altijd in de bosjes, alledrie. Ik neem niet aan dat daar zo snel iemand in gaat staan dus dat laat ik altijd liggen.
Verder heb ik altijd een hondenpoepzakje in mijn jas voor ongelukjes, maar nog nooit gebruikt.
1 van mijn honden heeft 1 keertje voor een deur van iemand gepoept, bij de dierenarts na een operatie. Hij was nog helemaal dronken van de narcose en toen we buiten kwamen poepte hij gelijk. Ik vond dat zo zielig dat hij zo beroerd als hij was toch nog zindelijk was.
Dus toen heb ik hem gauw in de auto gezet. En weggereden. Ik schaam me wel een beetje maar ik had geen zin om met dat zieke beest ook nog weer naar binnen te gaan en die poep op te ruimen. Ik wilde gewoon naar huis.
Er hing trouwens een bordje aan de muur waarop stond of de honden in de berm uitgelaten konden worden
Tot zover verslag van mijn asociale gedrag.
Verder heb ik altijd een hondenpoepzakje in mijn jas voor ongelukjes, maar nog nooit gebruikt.
1 van mijn honden heeft 1 keertje voor een deur van iemand gepoept, bij de dierenarts na een operatie. Hij was nog helemaal dronken van de narcose en toen we buiten kwamen poepte hij gelijk. Ik vond dat zo zielig dat hij zo beroerd als hij was toch nog zindelijk was.
Dus toen heb ik hem gauw in de auto gezet. En weggereden. Ik schaam me wel een beetje maar ik had geen zin om met dat zieke beest ook nog weer naar binnen te gaan en die poep op te ruimen. Ik wilde gewoon naar huis.
Er hing trouwens een bordje aan de muur waarop stond of de honden in de berm uitgelaten konden worden

Tot zover verslag van mijn asociale gedrag.

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ja Luka doet ook buiten in de dreef zijn behoefte, maar nu het er zo druk is met al die graafmachines vind hij het er zo leuk niet meer.Tamara/Bayko schreef:Het lijkt me best lastig als je hond nergens anders zijn behoefte wil doen dan in je eigen tuin. Ken een hond (inmiddels overleden maar das weer een ander verhaal) die dat ook deed. Toen gingen ze een hele dag weg met de hond, beestje heeft de hele dag zijn ontlasting opgehouden en ging daarna ontzettend aan de diarree. Kan dus best irritant zijn, daarom leer ik mijn honden liever aan hun behoefte ook buiten de tuin te doen, waarna ik het gewoon opruim natuurlijk ;)
Spijtig.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf