Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Parson Russell terriër

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

IIris
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Border Collie
Aantal honden: 1

Re: Parson Russell terriër

Ongelezen bericht door IIris »

Flevo Bordertje schreef:Wat betreft het jagen van terriërs en het los kunnen lopen bij eigen "klein wild": ik denk dat er voor de meeste honden (niet voor alle helaas :wink: ) een groot verschil is tussen 'eigen' en allerlei beestenspul dat je buiten tegen komt. Mijn terriërs gaan buiten als ze de kans krijgen graag achter konijnen, katten, herten en wat al niet aan, maar binnen of in de tuin verdroegen ze eigen ratten, konijnen, hamsters, schildpadden, fretten en katten. Dat zal een kwestie van opvoeding en gewenning zijn en ik denk het idee dat deze dieren bij hun roedel horen :denken: Ik heb in ieder geval nooit enig probleem gehad met mijn border terriër en mijn kruising cairn/hussel en eigen kleine huisdieren. Waarbij wel gezegd moet worden dat zij ze alleen zagen onder begeleiding natuurlijk (behalve de katten) :wink:
Ja, Kelly heeft dat ook wel! Kelly let niet op onze konijnen en hamsters thuis, maar komt ze tijdens het uitlaten konijnen of iets dergelijks tegen, dan is het ZOEFFFF en ze is weg... Gelukkig is het even achtervolgen en komt ze daarna direct terug. Alleen heb je dan altijd van die panische mensen die schreeuwen dat mijn hond de konijnen vermoord :denken: Kelly jaagt ze alleen op. Sowieso zijn die konijnen altijd sneller dan Kelly, dus áls ze de konijnen zou willen vermoorden kan ze er geen één te pakken krijgen :mrgreen:
Afbeelding
Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Terre »

Flevo Bordertje schreef:Wat betreft het jagen van terriërs en het los kunnen lopen bij eigen "klein wild": ik denk dat er voor de meeste honden (niet voor alle helaas :wink: ) een groot verschil is tussen 'eigen' en allerlei beestenspul dat je buiten tegen komt. Mijn terriërs gaan buiten als ze de kans krijgen graag achter konijnen, katten, herten en wat al niet aan, maar binnen of in de tuin verdroegen ze eigen ratten, konijnen, hamsters, schildpadden, fretten en katten. Dat zal een kwestie van opvoeding en gewenning zijn en ik denk het idee dat deze dieren bij hun roedel horen :denken: Ik heb in ieder geval nooit enig probleem gehad met mijn border terriër en mijn kruising cairn/hussel en eigen kleine huisdieren. Waarbij wel gezegd moet worden dat zij ze alleen zagen onder begeleiding natuurlijk (behalve de katten) :wink:
Daarmee bedoel ik niet alleen eigen dieren maar ook buiten. Katten werden dus ook niet na gejaagd enzovoort :wink:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Terre schreef:
Daarmee bedoel ik niet alleen eigen dieren maar ook buiten. Katten werden dus ook niet na gejaagd enzovoort :wink:
Dat bedoel ik, er is een duidelijk onderscheid tussen "eigen" dieren en buiten :ok: Buiten gaan die van mij als ze kans zouden krijgen achter alles aan, maar van "eigen" blijven ze af. Of, zoals in het geval van Boyke, "eigen" wordt enthousiast afgelebberd uit liefde :I:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”