Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dierdonorcodicil, goed idee of doe je het niet?
Moderator: moderatorteam
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: Dierdonorcodicil, goed idee of doe je het niet?
Ik vind het een goed initiatief, maar zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen als ik de beslissing zou moeten nemen.
Vraag me inderdaad ook af hoeveel proefdieren er nu daadwerkelijk gered worden met zoiets?
Vraag me inderdaad ook af hoeveel proefdieren er nu daadwerkelijk gered worden met zoiets?
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- dagmar88
- Zeer actief
Pluisje zou wel voor onderzoek gebruikt worden door de dochter (DA) van de meneer van het crematorium.
Weet niet of dat gebeurd is of wat er precies is gedaan en dat hoefde ook niet.
Hij was interessant vanwege het extreme verloop.
Zoiets vind ik prima, maar uiteindelijk wil ik mijn dieren toch gecremeerd en ingeblikt terug.
Weet niet of dat gebeurd is of wat er precies is gedaan en dat hoefde ook niet.
Hij was interessant vanwege het extreme verloop.
Zoiets vind ik prima, maar uiteindelijk wil ik mijn dieren toch gecremeerd en ingeblikt terug.
Ik zeg hartgrondig ja! En toch ligt Saar hier in onze eigen tuin. Met haar speeltje. En daar ben ik blij mee.Selene schreef:Dit kreeg ik via mijn DA, ik vind het een heel goed plan, zouden jullie het doen?
Pfff. Moeilijk. Verbranden in een oven vind ik ook niets. Dus als er keus is tussen cremeren en dit, dan kies ik dit. Geen twijfel. Maar wij hadden de mogelijkheid om haar hier in de tuin te begraven, en dat vind ik toch het fijnst. Kan ik kaarsjes aansteken en papavers zaaien enzo....
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
- Aantal honden: 1
Boef is bloeddonor. Vindt ik genoeg. Dus antwoord op de vraag is nu nee. Kan natuurlijk nog veranderen als ik in de situatie zit. Wel goed initiatief trouwens
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Iedere donatie spaart 1 andere hond het leven.Eilfy schreef: Vraag me inderdaad ook af hoeveel proefdieren er nu daadwerkelijk gered worden met zoiets?
Bij dieren/honden vind ik dit wel vaag hoor. Ik geloof niet dat als ik Saar als donatie-hond had afgestaan dat er dan het leven van een hond mee was bespaard. Bij honden doe je niet snel aan donor-organen, denk ikSafari schreef:Iedere donatie spaart 1 andere hond het leven.Eilfy schreef: Vraag me inderdaad ook af hoeveel proefdieren er nu daadwerkelijk gered worden met zoiets?

(zover zal ik in elk geval nooit gaan)
Het gaat niet om de organen. Dierenartsen on opleiding mogen in de donorhond snijden en zo leren wat waar zit, aandoeningen ontdekken en wat ze allemaal nog meer leren bij een autopsie. Door Bommel te doneren hoefde er een andere hond geen roze spuit te krijgen, dus 1 donatie = 1 leven.Marion. schreef:Bij dieren/honden vind ik dit wel vaag hoor. Ik geloof niet dat als ik Saar als donatie-hond had afgestaan dat er dan het leven van een hond mee was bespaard. Bij honden doe je niet snel aan donor-organen, denk ikSafari schreef:Iedere donatie spaart 1 andere hond het leven.Eilfy schreef: Vraag me inderdaad ook af hoeveel proefdieren er nu daadwerkelijk gered worden met zoiets?![]()
(zover zal ik in elk geval nooit gaan)
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik vind het een heel goed idee maar ik kan het niet. Kiki zou wel als bloeddonor mogen dienen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Ik vind het best een goed idee, maar laat het deze keer toch aan een ander over
Ik heb geen behoefte om 's avonds te moeten denken of ze die dag al in mijn hond hebben lopen snijden. En daarna als oud vuil in een plastic zak naar de kadaververwerker? Nee, bedankt.
Dat 1 hond doneren, 1 leven redden moet ik ook nog zien trouwens. Zo'n proefdier zal niet bij de geboorte afgemaakt worden, die moet wel de nodige tijd leven. Ik vraag me af of de aanvoer donatiehonden groot genoeg is om de fokplannen te verminderen, of wordt de dood alleen uitgesteld? Vandaag een donatie binnen gekregen, dan wordt labrador X morgen afgemaakt ipv vandaag.

Dat 1 hond doneren, 1 leven redden moet ik ook nog zien trouwens. Zo'n proefdier zal niet bij de geboorte afgemaakt worden, die moet wel de nodige tijd leven. Ik vraag me af of de aanvoer donatiehonden groot genoeg is om de fokplannen te verminderen, of wordt de dood alleen uitgesteld? Vandaag een donatie binnen gekregen, dan wordt labrador X morgen afgemaakt ipv vandaag.