Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vreemd gedrag
Moderator: moderatorteam
- nefertete
- geregistreerd lid
Vreemd gedrag
Ongeveer een week geleden is het begonnen. Opeens was ik de hond kwijt. Na een tijdje zoeken (ze maakte geen geluid) bleek dat ze heleaal achterin de kast onder de trap lag. (De deur stond op een kier). Ze wilde ook niet daar weg komen en ze wilde daarna direct weer de kast in. Toen ik de kast dicht had gedaan zodat ze er niet in kon, begon ze te piepen. Daarna heb ik haar in de mand gestuurd. Later zocht ze weer een ander plekje om in weg te kruipen, ze ontsnapte bijvoorbeeld naar boven ook weer ergens in een hoekje. Wanneer je haar dan aandacht gaf om haar te roepen, ging ze trillen en piepen/ janken. Verder vroeg ze daarna heel veel aandacht. Zo liet ze snachts ook van zich horen (krabben en janken), terwijl ze dat daarvoor nooit deed.
Wij denken dat ze ergens van geschrokken is (volgens mij niet van vuurwerk, want regelmatig knalt dat nu om ons heen wanneer we buiten wandelen en dan taalt ze er niet naar) en proberen haar wanneer ze zo piepend en trillend bij ons komt om aandacht te vragen, niet aan te halen en sturen haar op haar plaats. Het gaat nu al een stuk beter, hoewel dat janken nog niet helemaal voorbij is. Wanneer ze ergens naartoe wil en ze kan er niet komen, dan piept/jankt ze nog, terwijl ze dit eerst nooit deed. Enig idee wat ik hier nog meer aan kan doen dan het negeren en eventueel op haar plaats sturen wanneer ze aandacht blijft vragen (het rillen en wegkruipen doet ze nu nog af en toe)?
Wij denken dat ze ergens van geschrokken is (volgens mij niet van vuurwerk, want regelmatig knalt dat nu om ons heen wanneer we buiten wandelen en dan taalt ze er niet naar) en proberen haar wanneer ze zo piepend en trillend bij ons komt om aandacht te vragen, niet aan te halen en sturen haar op haar plaats. Het gaat nu al een stuk beter, hoewel dat janken nog niet helemaal voorbij is. Wanneer ze ergens naartoe wil en ze kan er niet komen, dan piept/jankt ze nog, terwijl ze dit eerst nooit deed. Enig idee wat ik hier nog meer aan kan doen dan het negeren en eventueel op haar plaats sturen wanneer ze aandacht blijft vragen (het rillen en wegkruipen doet ze nu nog af en toe)?
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
- TaMa
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- nefertete
- geregistreerd lid
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Wanneer is je hond voor het laatst loops geweest?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mij doet het denken aan een hond die een extreme pijnprikkel heeft gekregen in huis. Heel het vertrouwen in het huis kwijt. Heeft ze geen stroomkabel doorgebeten of een stuk kabel dat bloot ligt waar ze op is gaan staan?
Schijnzwanger kan ook maar dan moet ze wel de in de afgelopen 4-6 weken loops zijn geweest. Daarvoor vind ik het ook wat extreem, maar het kan.
Schijnzwanger kan ook maar dan moet ze wel de in de afgelopen 4-6 weken loops zijn geweest. Daarvoor vind ik het ook wat extreem, maar het kan.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Schijnzwangerschap kan tot een week of 9 na de loopsheid ontstaan volgens mijMARC_S schreef:Mij doet het denken aan een hond die een extreme pijnprikkel heeft gekregen in huis. Heel het vertrouwen in het huis kwijt. Heeft ze geen stroomkabel doorgebeten of een stuk kabel dat bloot ligt waar ze op is gaan staan?

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- nefertete
- geregistreerd lid
Het is nu nagenoeg over. Ze is weer vrolijk en doet "normaal". Schijnzwangerschap lijkt me op zich wat vreemd, want ze heeft dit nog niet eerder gedaan en we hebben haar nu twee jaar. In september is ze wel loops geweest, maar dat is wel al een tijd geleden.
Als het weer gebeurt, wat kan ik dan het beste doen?
Als het weer gebeurt, wat kan ik dan het beste doen?