Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe leer ik Pablo netjes naast de fiets lopen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Hoe leer ik Pablo netjes naast de fiets lopen?

Ongelezen bericht door ranetje »

pointer schreef:Fantastisch!

Ik heb gisteren een springer gekocht, avondje klungelen om dat ding aan de fiets te maken.
Vanmorgen Pablo aan de springer, extra riem aan zijn tuig, die had ik losjes in de hand.
De eerste 2km op de lange rechte stukken vol trekken, 20 km/uur ,maar daar had ik geen last van met 2 handjes aan het stuur en hij reageerde goed op commando " rustig" als ik tegelijk in de remmen ging.
Na 2km werd hij rustiger en liep rustiger met de fiets mee, 14 km/uur waarbij ik het tempo bepaalde, zo hebben we 5 km volgemaakt.
Hij is zo met het lopen bezig dat hij weinig oog heeft voor de vogeltjes, mede honden of schaapjes.
Pablo en ik vonden dit een topdag.
hartstikke goed :ok:
Zo kan je er nog plezier in hebben ook :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Re: Hoe leer ik Pablo netjes naast de fiets lopen?

Ongelezen bericht door JYBD »

Ik lees mee,...
Luna begint te krijsen als ze de fiets ziet, trekt me, al krijsend de straat uit en halverwege de hei begint ze zich wat normaler te gedragen. We zijn er al 2 jaar, afwisselend lang en kort mee bezig geweest maar het is op geen enkele manier door ons af te leren. Nu gaan we maar een gedragsiemand inschakelen.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”