Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

That is it!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Ellemieke
Actief
Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pincher
Contacteer:

That is it!

Ongelezen bericht door Ellemieke »

van mij mag dina (nu ook) de deur uit!!!!

Waren net bij mijn oma op bezoek (omdat bij oma eten, toch altijd een stuk gezelliger is dan alleen thuis zitten).
En Dina moest en zou bij me op schoot (alsof het niet erggenoeg is dat ze al een hele nacht bij me op bed moest slapen, mevrouw was naar boven geslopen :roll: )Wil mijn oma de hond aaien... Bijt Dina haar!! En niet zo zunig ook.. echt lelijk...
Ik heb het gehad met die hond... Kan niet normaal met haar (in het park) lopen, kunnen niet meer met haar bij vrienden op bezoek, mijn zusjes mogen haar niet aaien als ze in haar mand ligt.. Ze heeft het vriendje van mijn zusje gebeten, ze heeft mijn zusjes gebeten, ze heeft mijn vader gebeten, en nu (voor de 2e keer) mijn oma...

Van mij mag Dina nu ophoepelen.. ze bekijkt het er maar even mee...
Valt niks met die hond te doen.....
Ze gaat maar fijn op een boerderij in the middel of nowhere wonen.. :evil:

De enige die ze nog nooit wat geflikt heeft ben ik....
En ben het gezeur van mijn zusjes, moeder, opa, oma ook meer dan zat....
Als ze de hond willen die ze zoeken, gaan ze maar naar de speelgoedzaak
Daar zijn de honden die alles met zich laten doen, die niets terug doen....

(morgen meen ik er waarschijnlijk niks meer van, maar ben nu echt zwaar pissig)

Ellemieke
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Oei....kan me voorstellen dat je het even gehad hebt met haar.
Maar wegdoen??? Denk daar heel goed over na! Ik zou het niet kunnen, ik zou maatregelen nemen zodat ze niet meer kan bijten, maar wegdoen....nee ;)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Sorry hoor, maar waarom wacht je in vredesnaam zo lang met je hond fatsoenlijk op te voeden ? Red je het niet alleen met het gezin zoek je toch begeleiding?
Ik vind het altijd erg jammer als mensen de boel zover uit de klauwen laten lopen dat de hond het slachtoffer wordt. Kan nooit de bedoeling zijn.
Maar goed; ik hoop dat je dan nu een wijselijk besluit neemt en hulp zoekt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Je zegt dat je zusjes haar niet mogen aaien als ze in haar mand ligt. Ik leer hier de mensen in huis dat ze vooral niet naar de hond toe moeten lopen en de hond met rust moeten laten als ze op hun plaats liggen.

In de rangorde gaat een ranglagere naar een ranhogere. Dus is het helemaal niet verstandig, zeker niet met een hond die nog goed opgevoed moet worden, om daar naar toe te lopen en te aaien.

Het is volgens mij nog logisch ook in haar ogen dat ze dat niet goed vind, want je zussen behandelen haar als ranghogere.

Kwam je oma ook naar haar toe, of riep ze de hond bij zich?
Ellemieke
Actief
Contacteer:

Baily schreef:Je zegt dat je zusjes haar niet mogen aaien als ze in haar mand ligt. Ik leer hier de mensen in huis dat ze vooral niet naar de hond toe moeten lopen en de hond met rust moeten laten als ze op hun plaats liggen.

In de rangorde gaat een ranglagere naar een ranhogere. Dus is het helemaal niet verstandig, zeker niet met een hond die nog goed opgevoed moet worden, om daar naar toe te lopen en te aaien.

Het is volgens mij nog logisch ook in haar ogen dat ze dat niet goed vind, want je zussen behandelen haar als ranghogere.

Kwam je oma ook naar haar toe, of riep ze de hond bij zich?
Kijk kan wel zeggen dat je de hond niet mag aaien als ze in haar mand ligt.. maar krijg dan te horen dat het toch moet kunnen (lady kon je ook aaien als ze in dr mand lag :roll: , Ja, maar dit is geen Lady)

Dina zat bij mij toen oma haar wou aaien...

We gaan maar nog strengere regels opstellen...
Echt niet meer op schoot (was veel makkelijker om je aan te houden toen ze nog pup was) als ze jengelt zijn wij weg...En weer in de keuken slapen ipv in de gang (kan ze zich ook niet door de trap spijlen heen wurmen)

En anders.. ben ik van het gezeur van mijn zusjes af.. Doen toch al niet veel anders dan klachen vanaf het moment dat er regeltjes bij de hond kwamen kijken.... K zoek wel n ander projectje ;)

Ik kan dingen roepen wat ik wil, regels opstellen, maar als niemand het opvolgt.. kom je nergens...

En erm.. Eline?? Ik heb t al eens op de hondenschool gevraagd, maar moesten we weer afspraak maken, en weet ik veel, en dat wordt zonde van het geld gevonden, en er is geen tijd voor (Zonde van het geld, maar wel 2 weken naar Maleisie gaan :roll: ) Maar moet zeggen, heb niet zoveel vertrouwen in de school meer, is niet meer wat t geweest is....

Mijn vader denkt dat de hond te beschermend is... (al zie ik niet in wie mij zou willen beschermen, maar goed ;) )

Anders brengen we Dina maar eens een paar weken bij mijn tante....Heeft een hondenschool (gehad)... die krijgt het er wel uit (die is net weer een stuk harder dan ik)Maar goed, moet daar ook weer tijd voor zijn, en dat is iets wat we hier weinig hebben...
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Zonde van die hond.
Maar wat ik begreep? Je hebt haar vanaf pup?
Wat is er mis gegaan????

Jammer dat het nu zo moet gaan......................
Hond kan er waarschijnlijk niet eens iets aan doen..............

En wat frustrerend als niemand van je familie zich aan de regels houdt, bah.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Naar je tante brengen helpt misschien tijdelijk, maar als er niet iets in huis verandert valt Dina waarschijnlijk weer terug in dit gedrag.
Wiens hond is het eigenlijk? Die van jou of de hond van het gezin?
Het lijkt me dat er heel duidelijk afspraken moeten worden gemaakt waar iedereen zich aan dient te gaan houden, want dit gaat gewoon fout zo.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Kijk, dit bedoel ik...het schijnt dus te liggen aan de hond? Jullie hebben haar van pups af aan...deze problemen liggen niet aan de hond, maar aan de interaktie tussen jullie en de hond. Je hond wegbrengen naar weet ik het wie lost dus niks op.
Als het geen geld en tijd mag kosten, zoek dan lekker een andere baas.
Ik begrijp dat jij van goede wil bent maar de rest niet. Dan houdt het dus op...je kan niet in je eentje een hond met problemen begeleiden als er niemand meewerkt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Ellemieke schreef:Anders brengen we Dina maar eens een paar weken bij mijn tante....Heeft een hondenschool (gehad)... die krijgt het er wel uit (die is net weer een stuk harder dan ik)
Zoals Monique al zei: Het probleem ligt echt niet alleen aan Dina.....Jou tante kan Dina nog net zo goed trainen...zodra ze weer in jullie thuis situatie is met mensen die te beroerd zijn om mee te werken, schiet je er niks mee op. Of het hele gezin moet erachter staan....of de hond gaat naar mensen die wel een hond kunnen opvoeden (niet dat jij dat niet kan, ik doel op de rest van jou gezin)
Ellemieke schreef:Kijk kan wel zeggen dat je de hond niet mag aaien als ze in haar mand ligt.. maar krijg dan te horen dat het toch moet kunnen (lady kon je ook aaien als ze in dr mand lag , Ja, maar dit is geen Lady)
Schijnbaar kan het dus niet.

Ik hoop voor je dat je hier met de rest van het gezin kan uitkomen.
Stel dat ze nou eens iemand echt flink verwond? Of een klein kindje bijt??
Dan is ineens de hond vals en moet ie een spuitje!
Het lijk me erg moeilijk voor je dat je familie leden niet inzien dat de fout toch bij hun ligt.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Misschien moet jouw tante dan even een keer tegen jouw ouders herhalen wat Eline zegd en jullie daarna helpen de problemen met Dina weer recht te trekken?
Baily

als ik het zo lees heeft de hond niet veel kans op een eerlijke behandeling op deze manier bij jullie in je gezin. Je kunt nu nog voorkomen dat het helemaal mis gaat. Doe daar dan wat mee.
Ellemieke
Actief
Contacteer:

we hebben ina van pup af in huis....ik heb echt een heleboel met haar gedaan.Rest van het gezin zat in griekenland terwijl ik thuis bleef om met de hond op training te gaan....(ooww en even voor de duidelijkheid, de hond is van het hele gezin, ze laten mij gewoon al het werk doen ;) )

En ik kan zo echt niet zeggen wat ik fout gedaan heb...(ga er maar even vanuit dat k ergens een fout gemaakt heb, want heb denkik iets van 85% van het werk gedaan, en het is erg makkelijk om de fout bij een ander te leggen)
Ik heb geen problemen met de hond, mj heeft ze zo iets nooit geflikt.

Maar ik ben het zooooooooooo zat om te horen te krijgen. 'Zo! Dina is echt vals joh' 'Ik vind Dina helemaal niet leuk' 'Dat vind ik geen leuke eigenschap van die hond' 'Lady was veel liever' 'Bij Lady mocht dat wel' 'Dina luisterd alleen maar naar jou' 'waarom doen we dina niet weg, en nemen we weer een beagle' 'Ik had veel liever een entelbucher gewild' 'Ik vind het echt niet leuk dat dina zich niet laat aaien op straat' 'in de snackbar waren kinderen , en die gingen huilen toen ze dina zagen, alsof ze wisten dat ze vals is' 'Als je Dina zo ziet, zou je niet zeggen dat het zo een vals hondje is'
Om maar even een paar dingen te noemen die hier de afgelopen tijd gezegd zijn..... :cry2: :cry2: (en laat ik je zeggen, dat is NIET leuk, doet zelfs een beetje pijn)
In zulk soort opmerkingen heb ik gewoon geen zin meer. De enige hond die mijn zussen willen in Lady (newsflash, krijg je nooit meer).
Dina is gewoon geen Lady, een andere beagle is geen lady...

En ik ben het zat! Ben al ruim anderhalf jaar bezig om de rest van het gezin mee op te voeden, om mensen (zussen) duidelijk te maken dat Dina geen Lady is, dat ze gewoon heel anders werkt... Maar ze luisteren niet...(Waarom moet dat nu weer zo> Jeetje wat een onzin) En als ze er achterkomen dat het niet werkt, dan mag ik het weer oplossen :roll:

Ik weet wel, de hond die mijn zussen zoeken, die ligt in de speelgoedwinkel, hoef je niet uit te laten, geen eten te geven, niet te verzorgen, EN je kan er alles mee doen wat je wil.. Hij zal nooit wat zeggen
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Ellemieke, als ik het zo lees, begrijpen jouw zussen bitter weinig van honden en hun gedrag. Waarom laat je ze niet eens wat op het forum lezen? Of hebben ze daar ook geen zin in.?
Baily

Het lijkt me ook heel vervelend als jij je best doet en de rest van de familie lapt alles aan z'n laars. Ook een beetje uit eigen ervaring weet ik hoe frustrerend het is als jij je hond iets aanleert met veel moeite en een ander verpest het eventjes in een paar minuten.

MAAR, je hebt nu eenmaal te maken met die familieleden en zolang ik je berichtjes lees heb je hier al problemen mee. Het verbeterd dus niet. Ik zeg niet dat jij hier iets aan kunt doen. Wel vind ik sommige opvattingen van jou over je hond niet juist. Maar meningen kunnen verschillen en ik ben zelf ook door schade en schande aan het leren.

Ondertussen is de hond de dupe van dit alles. Dus je kunt een paar dingen die je zou kunnen doen op een rijtje zetten en kies dan voor jou en de hond de beste eruit. Dit is mijn advies, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Veel sterkte.

Trouwens, schiet me nu te binnen.

Is het geen idee dat je thuis afspreekt dat de hond helemaal van jou is. Jij zorgt ervoor en jij bepaald de regels ten opzichte van de hond. Als een familielid er iets mee wil gaat het op jouw manier. Als ze haar zo zat zijn vinden ze dat misschien wel een goed idee. Kom op. stap uit die assepoesterrol en sla met je vuist op tafel. :ok:
Ellemieke
Actief
Contacteer:

Kom op. stap uit die assepoesterrol en sla met je vuist op tafel.
Heb idd vaak de neiging om in de rol van het slachtoffer te kruipen :oops:
(erg vervelende eigenschap van me, probeer ik nog aan te werken)

En morgen zie ik dingen vast weer heel anders, maar heb t nu even gehad.. Helemaal omdat het mn oma was die ze beet.
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Kan je niet zorgen dat het jou hondje wordt en dat zij (de rest) zich gewoon niet met Dina bemoeit. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn, ze doen blijkbaar toch al weinig.
Dina gewoon de hele dag bij je houden, als je huiswerk gaat maken neem je haar mee je kamer in.
Zo kan je een beetje voorkomen dat ze aan dina gaan zitten en hopelijk negeren ze haar na een poos.
Want ik geloof dat jij wel heel erg om dina geeft en haar eigenlijk niet kwijt wilt.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Meid, wat vervelend voor je dat het zo gaat. Er is niets vervelender dan mensen om je heen die zich niet net zo kunnen vinden in je hobby als jij. Helaas gaat dit de verkeerde kant op met Dina. Ik denk ook dat het misschien beter is als jij je helemaal ontfermt over de hond. Denk je dat je familie daar aan mee wil werken?
En was je oma erg boos?
AfbeeldingAfbeelding
Ellemieke
Actief
Contacteer:

oma was erg geschrokken (ik ook) en moest zelfs huilen..Deed pijn...

Hond zou nog wel bij mijn oma kunnen, dan aaien ze haar gewoon niet meer.Maar dat is toch ook niet de bedoeling, je moet toch gewoon een hond durven/kunnen aaien?

We gaan meer regels voor Dina opstellen, want ik denk dat we te soft met haar zijn geworden..
(op schoot mogen, bij ons op de bank mogen liggen) En blijven roepen dat ze de hond met rust moeten laten als ze in haar mandje ligt.
Baily

Ellemieke schreef:oma was erg geschrokken (ik ook) en moest zelfs huilen..Deed pijn...

Hond zou nog wel bij mijn oma kunnen, dan aaien ze haar gewoon niet meer.Maar dat is toch ook niet de bedoeling, je moet toch gewoon een hond durven/kunnen aaien?

We gaan meer regels voor Dina opstellen, want ik denk dat we te soft met haar zijn geworden..
(op schoot mogen, bij ons op de bank mogen liggen) En blijven roepen dat ze de hond met rust moeten laten als ze in haar mandje ligt.
Kan me voorstellen dat je schrikt als je oma huilt. Maakt natuurlijk wel een enorme indruk.

Verder kun je misschien met je familieleden bespreken hoe je er mee zit. Stel dat ze niks meer willen doen met de hond, dan kun je wel afspreken dat ze jou niet dwars zitten met je opvoeding.
Ellemieke
Actief
Contacteer:

OK. hebben eens een paar mensen gebeld....
Zeiden dus ook dat we Dina te veel als een rang hoge (?) hond hebben behandeld (op de bank mogen, op schoot mogen) en dat dat afgelopen moet zijn (heb ik ook al gezegd, maar jah.. :roll: ) En dat we haar maar een tijdje (weekje of 2) moeten negeren. Was ik dus al mee bezig, maar was stom, en kinderachtig volgens mijn zusje :roll:
Maar goed, als het uit de mond van een ander komt weegt het kennelijk zwaarder... Maar belangrijkste is om mijn vader mee te krijgen... Zussen aan de nieuwe (hopelijk tijdelijke) regels houden is moeilijker.. En opa en oma weet ik nog niet....(voor als we bij hen op bezoek gaan, of wanneer ze hier komen)

GGRRR, t zou veel makkelijker zijn als ze met1 naar me zouden luisteren...

Maar goed, gaan we het daar maar mee proberen...
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Zou het je lukken om alle betrokkenen eens samen met een gedragsdeskundige om de tafel te krijgen?

Misschien dat de familie dan eerder aanneemt dat er iets aan hún gedrag schort?

Groetjes, en beleid,

Willy.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Tjee, ik zou strontziek worden van zo'n familie.
Sorry hoor.
Maar ze snappen ECHT nix van honden hé?

Echt heel jammer voor jou en je hond.

Hopelijk krijg je ze nu wel mee. Veel succes ermee. :ok:
Vind het van jou heel positief dat je je verhaal hier kwijt wil/kan.
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

Wil de hond schreef:Zou het je lukken om alle betrokkenen eens samen met een gedragsdeskundige om de tafel te krijgen?

Misschien dat de familie dan eerder aanneemt dat er iets aan hún gedrag schort?

Groetjes, en beleid,

Willy.
Denk dat dit idd een goed idee is. Zo iemand kan (als het goed is) je familie eens goed info en inzicht geven in het gedrag van honden en in het bijzonder van Dina. Ik zou dan eerst eens apart met deze deskundige afspreken en dan de tweede maal met de familie erbij. Kost je wel zo'n 70/90 euro, maar is het denk ik wel waard.
Ik denk dat het anders goed fout kan gaan. SUCCES :ok:
Ellemieke
Actief
Contacteer:

t is ook mijn fout hoor.. Ben zo stom geweest om Dina op de bank en op schoot te laten..Maar bij mij weet ze verdomd goed wat ze wel en niet kan/mag doen...En bij mijn vader springt ze net zo hard op schoot (eerder eigenlijk)
K ben te soft geworden..ha ha...(echt, toen ze een lief pupje was, veeeeeeeeeeeeeeel makkelijker om nee te zeggen)En Dina weet nu hoe ik werk he? ;)
Maar goed.. als je alleen zit in een groot huis.. is t wel even gezellig als de hond bij je komt liggen...Ga de kat maar 'vrijwillig' bij me op schoot halen..

Maar goed, ze moet nu dus echt ALLES verdienen (zelfs zo iets stoms als een aaitje) Ze had/heeft het gewoon te hoog in haar bol...Maar dat had ik al gezien toen ze pup was, een echt strebertje. Ben daarom toen heeeeel hard gaan zeuren dat we met haar op les moesten.. D8 die hond loopt anders zo over ons heen... T zou dus alleen heeeeeeeeeeel handig zijn geweest als de rest van het gezin ook basis cursus had gedaan ipv lekker naar Griekenland gaan ;)
Zou een idee zijn om alsnog iemand er naar toe te sturen met Dina.. krijgen ze ook een wat beter band...Maar denk niet dat dat zal lukken...

Probleem met mn zusjes is ook dat ze weinig thuis zijn (studeren in Groningen)En wanneer ze er zijn, eigenlijk weinig met Dina doen, en als ze wat doen, is het meestal spelen, en dat is ook niet echt iets waardoor Dina t idee krijgt dat ze onder ze staat....Denk nog steeds dat DIna mn zusjes een beetje als gelijke ziet.. Ze luisterd wel naar ze, maar dat doet ze ook naar onbekende...
En luisteren naar.. is denk ik, toch iets anders dan respect hebben voor...
Ik bedoel, als een kindje van 6 roept Twist,turn zit.. doet ze t allemaal..Ze luisterd naar het kind, maar heeft dan nog geen respect voor m...

Zijn er nog boekjes waar ik info in kan vinden? Want k wil wel graag meer weten.. dat ik/we niet weer fouten maak/maken. PLus, ik vind het wel boeiend....(t is wat minder dat het mijn hond is, ok..maar toch)

Tnx he? :ok:
Baily

Dat klinkt al weer anders. ;) Gelukkig dat je familie begint in te zien dat het zo nie gaat.

Je zusjes kunnen trouwens gewoon spelen met de hond, versterkt de band lijkt me alleen maar goed. Alleen zou je ze moeten uitleggen dat dat alleen kan op hun voorwaarden. Niet op die van de hond. Zij bepalen wie het spelletje begint en wanneer en wanneer het afgelopen is. Doet Dinah iets wat niet de bedoeling is. Spelletje afgelopen en weglopen.

Stoppen met het spelletje terwijl het nog leuk is. Speeltje opbergen daarna. Jij en je zusjes gaan over de speeltjes

Maar dit is dus nadat jullie alle adviezen van de gedragsdeskundige hebben opgevolgd zoals negeren voorlopig en niet als ranghogere behandelen.
Jacqie
Actief

Ongelezen bericht door Jacqie »

Ik had ook een hond met een dominantieprobleem. Kreeg toen van een gedragskundige te horen dat de hond 's nachts niet bij me mocht slapen en ook niet op de bank mocht ivm rangordeprobleem. Heel ongezellig zonder honden op de bank hé dus ik ben daar gewoon mee doorgegaan en later ook weer 's nachts op de slaapkamer. Het is mettertijd vanzelf overgegaan. Ik denk dat je hond heel erg gehecht is aan jou, je bent echt zijn vrouwtje hé en je daardoor erg gaat beschermen. Hij ligt bij je op schoot, je oma gaat hem aaien en ze komt waarschijnlijk te dicht bij je in de buurt dan. Ja, ik denk ook een echt rangordeprobleem. Op schoot zou ik hem ook niet meer doen maar niet meer op de bank, ja, heel ongezellig hé, snap je helemaal. Moeilijk hoor.
gr. Jacqie
Ellemieke
Actief
Contacteer:

Jacqie schreef:Ik had ook een hond met een dominantieprobleem. Kreeg toen van een gedragskundige te horen dat de hond 's nachts niet bij me mocht slapen en ook niet op de bank mocht ivm rangordeprobleem. Heel ongezellig zonder honden op de bank hé dus ik ben daar gewoon mee doorgegaan en later ook weer 's nachts op de slaapkamer. Het is mettertijd vanzelf overgegaan. Ik denk dat je hond heel erg gehecht is aan jou, je bent echt zijn vrouwtje hé en je daardoor erg gaat beschermen. Hij ligt bij je op schoot, je oma gaat hem aaien en ze komt waarschijnlijk te dicht bij je in de buurt dan. Ja, ik denk ook een echt rangordeprobleem. Op schoot zou ik hem ook niet meer doen maar niet meer op de bank, ja, heel ongezellig hé, snap je helemaal. Moeilijk hoor.
gr. Jacqie
Plus.. Ze is 19 mnd, dus hebben ze weer een soort 'puberteit' he?
Een ding is wel in ons voordeel.. Dina doet een boel voor een aaitje of iets.. dus dat negeren is vreselijk voor haar...Ze wil ons gewoon happy hebben..

maar ik moet snel nog ff de stad in.. k moet nog een surprise maken voor mn zusje...En al dit gedoe heeft me wel op n idee gebracht...
Knuffel hondje (als het kan een beagle) en dan de Finding Nemo DVD ofzo....Sleep ik Dina maar ff mee ivm meer onder de mensen komen..
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Als ik het goed begrijp is het dus nu de eerste keer dat je de regels wat strakker gaat aantrekken en probeert de familie op eén lijn te krijgen? Ondanks dat het dus blijkbaar de zoveelste keer is dat Dina heeft gebeten?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Ellemieke
Actief
Contacteer:

Eline* schreef:Als ik het goed begrijp is het dus nu de eerste keer dat je de regels wat strakker gaat aantrekken en probeert de familie op eén lijn te krijgen? Ondanks dat het dus blijkbaar de zoveelste keer is dat Dina heeft gebeten?
Eigenlijk wel :oops:
Maar... Dina had (in mijn ogen) de vorige keren het 'recht' om te bijten... Bedoel... een keer was een vriendin van me zo stom om op handen en voeten (!) naar Dina te gaan terwijl ze aan het kluiven was.. En haar dan aaien.. Ja logisch dat een hond dan wat doet..
keer dat ze het vriendje van mn zus beet (Bob) was ze ook aan het kluiven en ging Bob naar haar toe..Ja..ook weer logisch...(Ik was er niet bij, want zat op school, maqar kan niet zeggen dat ik het erg vond, mag die bob niet :twisted: ) Andere keren lag ze in haar mand.. en moesten en zouden mensen haar een aai geven...

En ik kan wel dingen roepen.. als ze niet doen wat ik zeg.. schiet het niet op..(de dingen als moet toch kunnen, en ja maar Lady... :roll: )
Kan alleen maar zeggen, hoop dat onze ogen op zijn gegaan....

En wat ik al zei.. t is (ook) mijn fout, dat Dina te veel privileges(?) heeft gekregen...maar als ik alleen sta, schiet ik niks op.. ga ik alleen maar op mn bek in de ogen van de hond...
Jacqie
Actief

Ongelezen bericht door Jacqie »

Je bent de enige van de familie die iets om de hond geeft merk ik, de rest zit hem uit de dagen en een beetje te pesten, nou dan zou die van mij ook wel mogen bijten hoor. Ik heb het wel met je te doen hoor maar ik merk wel dat je heeeel veel om je hond geeft, hij beschermd jou en jij beschermd hem weer, jullie zijn echte maatjes van elkaar.
gr. Jacqie
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”