Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zouden jullie doen... (situatie met rijdende reu)

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Re: Wat zouden jullie doen... (situatie met rijdende reu)

Ongelezen bericht door Judith »

Ik zou ook not amused zijn :hmmm: en inderdaad mijn eigen wandeling dan maar gaan wandelen.

Dana heeft een nieuwe strategie, dit doet ze nu ook bij honden die ze imposant vind. Ze gaat er bij zitten (op haar staart) en als de hond te lang of te dichtbij komt gaat er eerst een lip omhoog met een diepe grom, werkt dat niet dan wordt het een serieuze grom. En als dat nog niet genoeg indruk maakt gaat ze grauwen, en gromblaffen. De meeste honden zijn hier (gelukkig) wel van onder de indruk.

Maar vroeger was Dana echt een hond waar je inderdaad kon wachten want Dana vond het allemaal wel prima, en snauwde dus ook echt niet van zich af.
Afbeelding
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Veenmug »

Adjani & Tyson schreef:Ik ben benieuwd hoe jullie zouden reageren in de volgende situatie:

Je hebt afgesproken om te gaan wandelen met een groep (onbekende) mensen en honden
Een intacte reu is vanaf de eerste minuut geinteresseerd in jou teef en is haar constant aan het bereiden. Na 20 minuten heeft je hond nog bijna geen stap kunnen zetten zonder dat die hond aan haar hing. De baas van de reu vindt dat ze het onderling moeten oplossen.
Hoe reageer je?

Ik werd er zelf echt gek van. Op een gegeven moment liep ik met mijn teef (geholpen) maar aan de lijn en stuurde ik de reu steeds weg, door Nee! te zeggen en daar luisterde hij wel naar.
Maar toen dacht ik ook bij mezelf dit is gekkenwerk, ik moet nu met een aangelijnde hond lopen en een andermans hond corrigeren terwijl die ander niet eens op of om kijkt.
Jessy had in mijn ogen de reu voldoende gecorrigeerd en ik heb maar besloten haar te helpen en de groep te verlaten. Wat ik wel jammer vond want ik had beste wel een eindje gereden om mee te lopen.
De baas van de reu vond dat Jessy feller moest corrigeren, maar ik ga niet staan wachten tot die het écht zat is hoor :piew:
Hier een gecastreerde onderdanige spanielteef die regelmatig belaagd wordt door hijgende piepende hormoonbalen. Grauwen, snauwen zit niet in haar karakter dus voor haar grom, snauw ik een keer. Helpt dit niet loop ik dwars door de reu heen en raak misschien per ongeluk met mijn wandelschoenen een paar teentjes. Foute reactie reu leert waar bij een hond de zwevende rib zit.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

Davey liep tijdens een forumwandeling de hele tijd achter de kont van Abygail aan.
Abygail greep niet in want die is veel te lief.
Het bleef bij snuffelen en stalken. Als Davey 1 poging had gedaan tot rijden en daarna door zou blijven gaan dan was ik afgehaakt.
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik zou ook weg zijn gegaan, maar had wel duidelijk mijn mening aan de reu-eigenaar gegeven. Ik heb zelf dat probleem gelukkig nog nooit gehad...Mijn teven doen niet aan nodeloos ge-waarschuw. Helemaal Anne niet. Zo'n reu moet dan gewoon heel snel weg wezen, en dat hebben ze heel snel door.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Adjani & Tyson schreef:Hoe corrigeren jullie teven de berijder ? Jessy heeft meermaals gegromt/gesnauwst/gesnept dus het is niet zo dat ze het maar laat gebeuren.
Als de reu in kwestie na de eerste kef, de tweede grauw, en de derde snauw nog niet ophoudt dan jaagt ze hem desnoods even het hele veld achterna totdat ze denkt dat het genoeg is. En ze wil dan ook nog wel even met de voortandjes naar de reu nippen.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Als reu-eigenaar zou ik op zo'n moment zeggen "jammer joh" en OF mijn hond aan de lijn doen, OF zelf de groep verlaten. Pech. Hond weet zich slecht te gedragen en dat is MIJN verantwoordelijkheid.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik sluit me aan bij de rest: ongelooflijk onbeschoft gedrag van de reu-eigenaar. Als jouw hond overlast veroorzaakt, behoor je hem/haar aan te lijnen.
Ik was dus ook weggegaan. En had de eigenaar idd. nog even fijntjes verteld dat ik hem een hork vond.
Mijn (gecastreerde) teven zijn uiteraard ook niet meer geïnteresseerd in reuen en kunnen hitsige reuen dat ook haarfijn duidelijk maken. Een snauw en evt. een opgetrokken lip volstaat. Ik heb gelukkig ook nooit zoiets meegemaakt, zou ook niet best zijn om een reu van die artrosebotjes te moeten plukken.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Adjani & Tyson schreef:Hoe corrigeren jullie teven de berijder ? Jessy heeft meermaals gegromt/gesnauwst/gesnept dus het is niet zo dat ze het maar laat gebeuren.
Mila waarschuwt maar héél kort en subtiel door een lipje op te trekken, en als dat niet werkt (de meeste hitsige reuen zijn niet zo gevoelig voor subtiele signalen) snauwt ze de reu met veel kabaal weg. Ze raakt ze daarbij niet eens aan, het is vooral veel kabaal. Als hij het daarna waagt om nog eens dicht bij haar in de buurt te komen, doet ze er nog een schepje bovenop. Zelfs iedere hitsige, lompe plaat-voor-z'n-kop-labrador snapt het dan.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik heb beiden :F:

Ik heb een teef die extreem kort van stof is, en die heel fel reageert op onbeleefde reuen.

En ik heb een reu die zo'n geile man is. Gaan rijden doet hij niet, maar hij duikt onder staarten of het zijn missie in het leven is. En geen enkele teef wordt boos op hem :19:
OOK Skadi niet! Nee, ook niet bij de allereerste ontmoeting.

Mocht een teef het wel vervelend vinden, of de eigenaar van een teef, dan gaat meneer geilbak gewoon aan de lijn. Lijkt me niet meer dan logisch. Die reueneigenaar zat gewoon fout, lijkt me.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Ik had die reuenbaas aangesproken.
"Je haalt NU die hond weg of IK geef hem een beste hijs"
Dit, maar Xena zou dit uitermate effectief oplossen dus met haar zou ik het haar zelf laten oplossen.
Laatst gewijzigd door malinois op 17 feb 2014 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik zou zelf echt niet weg gaan als ik een leuke wandeling had verwacht. Kom op zeg, je laat je wandeling toch niet verzieken door een hond die niet weet wat wel of niet mag?

Ik zou in eerste instantie de eigenaar van de reu hebben gevraagd de hond aan te lijnen, en als dat niet gebeurde, dan zou ik zelf die reu wel van mijn hond af hebben gescholden met viswijvenbek standje 5. Ik wil absoluut pertinent niet dat er gereden wordt op mijn honden, mijn honden mogen het zelf ook absoluut niet, ik vind het bezopen puberaal gedrag buiten een roedel.

Mijn ervaring is dat als je een vreemde hond luidkeels vraagt of hij helemaal van god los gestoord is en nou kappen met die grappen, dat de meeste honden wel iets hebben van 'Okee, sorry mevrouw de baas van die hond die heel lekker ruikt'. Juist honden die maling hebben aan hun eigen baas, zijn vaak heel gevoelig voor duidelijke commando's/correcties van een vreemde baas. Goedzo, koekie.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik heb wel een keer een reu gehad, op het erkemeder, die Figo maar bleef bestijgen. Dat is al wel een jaar geleden. Figo deed toen zelf niks, maar hij vond het niet fijn. Die reu heb ik er af getrokken en gewoon verder gelopen. Geen baas te bekennen. Was die reu er weer..grr. weer afgeplukt. Gekeken of ik iemand zag die zijn hond zocht ofzo. Niet dus, maar het werd inmiddels wel vervelend dus toen hij weer kwam ben ik heel breed ( haha voor mijn doen dan ) voor Figo gaan staan en toen recht op die hond afgelopen met de mededeling dat ie nou ** :gvd: ** :boos: ***op moest zouten! Dat gebeurt bij mij niet zo snel, maar als het gebeurt is het wel duidelijk. :engel: Had hem ook een rotschop kunnen verkopen, maar dat is niet zo mijn ding.

Terug over het strand konden we niet, want dan zouden we hem geheid weer tegenkomen. Dus andere route gekozen om gezeik te voorkomen.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik liet toch wel heel duidelijk weten aan de eigenaar dat die reu heel gauw bij mijn hond moest worden weggehaald anders kreeg hij van mij een hijs inderdaad. Ik ga mijn goed gedragende hond niet aanlijnen voor zo,n stomme reu :piew: .
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

mijn vorige hond gaf wel duidelijk aan dat ze dat niet wilde hebben, maar pom is zo'n ongelofelijke druilbak, die hoor je echt niet. misschien komt dat nog, zou ik niet erg vinden :) Tot nu toe draait ze zich er meestal onderuit, maar zo niet pluk ik de reuen er ook af. In dit geval, als een reueigenaar niet ingrijpt, was ik ook mijn eigen weg gegaan, zou mijn wandeling danig verpesten.
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Ik vind dat de reu eigenaar zijn hond had moeten aanlijnen of in ieder geval de hond duidelijk had moeten maken dat rijden een grote NEE is.
Ik doe dat wel bij mijn 2 reuen en als ze niet luisteren na een paar keer eraf halen gaan ze aan de lijn.

Ik heb een reu die geholpen is en ik wandel regelmatig met een vriendin die ook 2 ridgebacks heeft.
Een teefje van 5 jaar en een reu van 15 maanden.
Die reu is helemaal hoteldebotel van mijn gecastreerde reu hij rijd niet op hem maar loopt constant bij hem en likt zijn bek.
Dit laat ik mijn reu wel zelf opknappen omdat ik weet dat hij hem op een geven moment als hij het beu raakt zal corrigeren maar op een nette manier.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn,Asani en Sies
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

zou een goede reu voor gilly zijn. dat doet hij 1x en daarna nooit meer bij haar. zij gromt en snauwt gelijk af en toe met gatje tot gevolg.
ellen
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Nou niet bepaald sociaal gedrag van de reu-eigenaar.

Tessa hoeft niet van zich af te snauwen of te bijten. Luuk zorgt er wel voor dat zo'n reu niet bij haar in de buurt komt. Is het een leuke reu, zo één om mee te spelen, dan is er wat Luuk betreft niks aan de hand, maar geile reuen moeten bij Tessa wegblijven :zweep: .

Maar goed ook, want ik denk dat Tessa niet zo heel duidelijk zou zijn.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Nanna schreef:Ik snap niet waarom iedereen een snibteef prima accepteert maar zodra de teef er weinig van zegt, de wandeling teleurgesteld afgebroken moet worden...
Je kunt toch de reu- eigenaar voor de keus stellen? Of je houdt dat mormel vast óf ik treed op ipv mijn teef en dan is het niet best. :19:
Rare eigenaar die dan niet zijn hond vasthoudt hoor ;-)
Omdat het mij dat niet waard is :19: Het is een wandeling met onbekenden, als dat niet gezellig is omdat men geen rekening met elkaar wil houden trek ik mijn conclusies en ga uit de situatie. Dan maar niet hoor :19:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nou, ik zie mezelf ook niet als slachtoffer, hoor. Maar het is ook niet mijn stijl om met bedreigingen te gaan strooien of als een viswijf te keer te gaan. :mrgreen:
En met tokkies ga ik sowieso uit principe niet mee in discussie.
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Bij Iza doen honden dat niet het is me iig nog nooit opgevallen, zij wordt eigenlijk nooit door honden lastig gevallen.
Amy daarentegen moeten ze altijd hebben, ze pikt het niet daar niet van, maar ik los dat op. Amy hoeft dat niet op te lossen bij haar gaat er altijd wat mis waar ze zelf de dupe van is.

Ik had wel ff verzocht om dat beest bij zich te houden, waarom zou ik weg moeten als mijn hond niet lastig is? Als mijn reu het had geweest had ik hem aangelijnd en als het dan nog niet goed ging had ik weg gegaan. Ik ga trouwens geen honden aanpakken, die hond kan er tenslotte ook niks aan doen! Een lieverdje en makkelijk ben ik alleen zeker niet en had dit dan ook wel even laten weten :mrgreen:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Nanna schreef:Ik geloof dat ik niet in de wieg gelegd ben voor de slachtofferrol :engel:
Dat heeft niks met slachtoffers te maken, ik vind het gewoon niet belangrijk genoeg. Pick your battles.

Ik heb overigens wel eens een vreemde reu een tik met de riem gegeven omdat zijn vrouwtje niks deed op mijn herhaalde verzoeken. Maar die hond kom ik bijna dagelijks tegen en er was ook geen ontwijken aan want zij achtervolgde mij gewoon :80: :LOL: Kunnen ze leuk spelen. Jaja. Het was alleen leuk voor haar geile reu. Toen heb ik wel uitgehaald en sindsdien slaat ze een ander pad in als ze mij ziet :ok:

Maar tijdens een wandeling met vreemden waar ik daarna nooit meer last van heb? Nee hoor, kan me er niet druk om maken. Loop ik liever alleen.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Nanna schreef:Ik had die reuenbaas aangesproken.
"Je haalt NU die hond weg of IK geef hem een beste hijs"
Dit.
Narda is (zoals Maureen al benoemd) soms érg aantrekkelijk. Wordt ze bereden, grijpt eigenaar niet in, doe ik het per direct.
Zonder overleg met eigenaar reu, opsodemieteren.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:
Nanna schreef:Ik geloof dat ik niet in de wieg gelegd ben voor de slachtofferrol :engel:
Ik zie dat niet als een slachtofferrol hoor.
Bevalt het me niet, dan ga ik toch weer gewoon lekker de solist uithangen? Ik voel me daar al jaren prima bij, en zou er dan ook vrij weinig moeite mee hebben om voor mezelf te besluiten dat het leuker kan door gewoon lekker zelf een andere kant uit te lopen. :wink:
Heb ik ooit eens gedaan bij de Soesterduinen ........
Ik heb toen een heeeeeeeeeeeeeeeeeele lange wandeling gemaakt, want ik was de richting totaal kwijt :mrgreen:
Rana vond die wandeling prima trouwens :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

het staat en valt er allemaal mee of iemand er last van heeft. Als iemand er last van heeft doet hij er wat aan en heeft hij er geen last van dan laat hij het zo. Zo is het ook met eigenaren van vervelende honden. Blijkbaar hebben ze er zelf geen last van :19: En de maatschappij zit tegenwoordig zo in elkaar dat als je er zelf geen last van hebt je er ook niets aan doet.

de hond los laten lopen waar het niet mag en anderen er last van hebben hoort hier ook bij. Zelf lopen ze te bellen of te kletsen en laten de hond zijn goddelijke gang gaan. Zij hebben er immers geen last van. Als je zo'n hond aanlijnt moet je jou tempo aan dat van hem aanpassen. En dat is lastig dan heb je er wel zelf last van en dat wil je niet.
Afbeelding
gevni havanezers
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

blacky schreef:Als je zo'n hond aanlijnt moet je jou tempo aan dat van hem aanpassen.
Euh, nee. Als mijn honden aangelijnd zijn moeten ze zich aan mijn tempo aanpassen. Dat lijkt me logisch eigenlijk.
And few will ever climb
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik had hetzelfde gedaan, hoor. Ik vind het uiterst vervelend als Enzi helemaal hoteldebotel is van een teefje. Maar hij weet dat hij er niet bovenop mag springen want anders krijgt hij klapjes van 't vrouwtje :zweep: dus ik krijg dan de hele tijd van die zielige blikken toegeworpen zo van 'vrouwtje pleeease, mag ik? Mag ik? :mann: ' blijft hij nog obsessief bezig dan lopen we een andere kant op. Zo simpel kan t zijn.. Zelfde geldt als ik de eigenaresse van de teef zou zijn. Bevalt het me niet? Dan ga ik weg. Wordt ik dan alsnog achtervolgd door de reu dan zorg ik er wel voor dat hij weer omdraait.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

overigens had ik laatst met een forumwandeling van een ander forum wel dat 2 reuen helemaal hoteldebotel waren op pom. Ze deden niets maar liepen er wel non stop achteraan.. De baasjes vonden dat vervelend maar dat maakt mij dan weer niet zo uit, zolang ze zich niet opdringen vind ik het geen probleem..
blacky
Zeer actief

Miranda schreef:
blacky schreef:Als je zo'n hond aanlijnt moet je jou tempo aan dat van hem aanpassen.
Euh, nee. Als mijn honden aangelijnd zijn moeten ze zich aan mijn tempo aanpassen. Dat lijkt me logisch eigenlijk.
jaaa bij jou. Maar niet bij de meeste mensen die altijd en overal hun hond los laten lopen. Want het is gewoon vervelend als je moet staan wachten tot je hond klaar is met poepen. :19:

Echt waar de loslopende honden waar je last van hebt in aanlijn gebieden hebben zo'n baas.
Afbeelding
gevni havanezers
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Ik kan me er niks bij voorstellen, als de hond moet poepen, moet 'ie poepen, toch?

Overigens liep mijn vorige hond ook altijd los. Die had ik nooit aan de riem. Was ook niet nodig.
Maar goed, dat was niet een loslopende hond waar je lást van had ;)
And few will ever climb
blacky
Zeer actief

Miranda schreef:Ik kan me er niks bij voorstellen, als de hond moet poepen, moet 'ie poepen, toch?

Overigens liep mijn vorige hond ook altijd los. Die had ik nooit aan de riem. Was ook niet nodig.
Maar goed, dat was niet een loslopende hond waar je lást van had ;)
dat bedoel ik dus.
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”