Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Druk.
Moderator: moderatorteam
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Druk.
Ik denk dat als je dit tot een succes wilt brengen, je geen maand uit moet trekken maar een stuk langer. Zitten en overige commando's zijn bijzaak, eerst een veilige relatie opbouwen en vooral heel veel wennen.
Vind het knap van je dat je het wilde proberen maar ik denk dat deze hond een maatje te veel is voor je
Vind het knap van je dat je het wilde proberen maar ik denk dat deze hond een maatje te veel is voor je
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Ik ben er een beetje klaar mee om op alles te reageren, want dat is veel werk.
Ik krijg ook over de mail reacties maar ik houd het hoert op het forum. Ik wil jullie wel laten weten dat er volgende week een hoop gaat gebeuren. Ik heb een afspraak gemaakt met een gedragstherapeut die komt kijken. Ken ik van het drijven en de stichting dus die komt ook voor koffie en dat soort belangrijke dingen. En ik moet met de collies voor entingen en Jessie gaat mee en ik wil haar zaak bij mijn dierenarts voorleggen.
Bedankt voor het meedenken iedereen een voor de mensen die Jessie normaal gedrag vinden vertonen, wens ik veel succes met alle 'gewone' honden waar jullie nog mee te dealen krijgen.
Met Jessie gaat het goed. We zijn dit weekend lekker naar het strand geweest en met al die wind en frisse lucht ligt het drietal nu heerlijk rozig te pitten. Er isook een soort misverstand ontstaan datJessie nooitrustig is maar dat is niethet geval. We hebben een grote stap vooruit gemaakt met haar en de paarden. Ze blaft ze niet meer aan en dat maakt het hier op het erf veel ontspannender.
Als ik meer weet n.a.v. De afspraken die ik volgende week heb, dan laat ik het weten.
Bedankt voor het meedenken iedereen een voor de mensen die Jessie normaal gedrag vinden vertonen, wens ik veel succes met alle 'gewone' honden waar jullie nog mee te dealen krijgen.
Met Jessie gaat het goed. We zijn dit weekend lekker naar het strand geweest en met al die wind en frisse lucht ligt het drietal nu heerlijk rozig te pitten. Er isook een soort misverstand ontstaan datJessie nooitrustig is maar dat is niethet geval. We hebben een grote stap vooruit gemaakt met haar en de paarden. Ze blaft ze niet meer aan en dat maakt het hier op het erf veel ontspannender.
Als ik meer weet n.a.v. De afspraken die ik volgende week heb, dan laat ik het weten.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik ben benieuwd wat de gedragstherapeut ervan denkt - leuk dat je ons op de hoogte houdt!
Volgens mij had je zelf ook niet verwacht dat je dit gedrag binnen een weekje wel doorbroken zou hebben
Fijn in ieder geval dat je met de paarden al een stap in de goede richting hebt gemaakt. 
Volgens mij had je zelf ook niet verwacht dat je dit gedrag binnen een weekje wel doorbroken zou hebben
- kipo
- Zeer actief
Daar ben ik het wel mee eens, maar ik zou graag eens iemand zien vertellen hoe je dat nu precies doet met zo'n hyperhond, gewoon omdat ik dat dus echt niet weet. Want er mogen best een aantal mensen reageren dat dit allemaal heel normaal is, maar ik moet er toch niet aan denkenluna2906 schreef:Nou ja precies. Niemand die hier zegt dat je vooral de hele dag niks moet doen met de hond. Er wordt alleen gezegd dat naast mentale en fysieke voldoening duidelijke rustmomenten de onrust bij een hond weg kunnen halen. Daarnaast lijkt trainen vanuit rust mij voor iedere hond een must om effectief te kunnen trainen.malinois schreef:Ik heb t idee dat sommigen niet begrijpen wat rust inhoud. Dat is niet niets doen....
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Sanchis schreef:Bedankt voor het meedenken iedereen een voor de mensen die Jessie normaal gedrag vinden vertonen, wens ik veel succes met alle 'gewone' honden waar jullie nog mee te dealen krijgen.
Fijn dat ze niet meer blaft tegen de paardenranetje schreef:Er is misschien wel te veel met Jessie gedaan in die 1,5 jaar zonder dat er eerst rust in gebracht is.
Ik sluit niet uit dat ze daardoor een bijzonder exemplaar is ....................... geworden.
En ik vermoed dat het inbrengen van rust wel wat langer dan een week zal duren, zeker in dit geval.
Ik zou haar ook niet 1000 keer terugbrengen naar haar mand, maar haar mand in een bench zetten of haar vastleggen in die mand met een kong er bij (en zelf wel in de buurt blijven).
Dan hoef je niet steeds terug te brengen en is zowel jouw als haar frustratie minder.
Zou kunnen komen omdat ze wat meer gesetteld raakt en dan dus mogelijk toch niet zo geschift is als je denkt.
- Sanchis
- Zeer actief
Blaffen naar de paarden kwam ook hoofdzakelijk door nieuwigheid. Jessie heeft nooit geleerd om met vee om te gaan. Gelukkig zijn onze paarden erg 'hond-proof' en het geblaf maakte ze nieuwsgierig. Eigenlijk hebben ze Jessie zelf 'opgevoed' door haar in een drafje de wei uit te jagen als ze ze kwam lastigvallen. Inmiddels heeft Jessie door dat ze uit de problemen is als ze de paarden negeert.
Ik heb vanavond gewoon in de bak kunnen rijden, zonder Jessies bemoeienissen. Op stal loopt ze er gewoon lekker tussendoor en houdt zich bezig met hondse zaken.
Zoals stront vreten, achter het ongedierte aan, Scott plagen en rondgestooide koekjes zoeken in het stro
Het is echt een gezellig hondje.
Ik heb vanavond gewoon in de bak kunnen rijden, zonder Jessies bemoeienissen. Op stal loopt ze er gewoon lekker tussendoor en houdt zich bezig met hondse zaken.
Zoals stront vreten, achter het ongedierte aan, Scott plagen en rondgestooide koekjes zoeken in het stro
Het is echt een gezellig hondje.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- Sanchis
- Zeer actief
Nee had ik natuurlijk ook niet verwacht! Maar wat jullie met mij hebben, had ik met mijn neef - namelijk dat je hoort van de gekke gedragingen, maar dat je het kader eromheen niet ziet. Een derde persoon kan je erop wijzen dat omgevingsfactoren gedrag uitlokken waarvan je niet wist dat dat de oorzaak van het gedrag zou zijn.DeDiana schreef:Ik ben benieuwd wat de gedragstherapeut ervan denkt - leuk dat je ons op de hoogte houdt!
Volgens mij had je zelf ook niet verwacht dat je dit gedrag binnen een weekje wel doorbroken zou hebbenFijn in ieder geval dat je met de paarden al een stap in de goede richting hebt gemaakt.
Er zijn gedragingen die Jessie thuis liet zien, waar ik geen probleem mee heb. Zo kon mijn neef nooit interactie hebben met andere mensen of dieren, of Jessie kwam er luidruchtig tussen. Dat doet ze hier niet. Dat kan ook komen doordat Jessies hier een groter sociaal netwerk om zich heen heeft. Twee andere honden, twee mensen, drie paarden. Er gebeurt hier veel meer en daardoor richt ze zich veel minder op 1 persoon.
Inmiddels gaat de interactie met Ashely ook beter. Ashley kon de stuiterende en onderdanige opdringerigheid van Jessie slecht verdragen, maar inmiddels weet Jessie dat ze daar niet ver mee komt bij Ashley. In het begin heb ik ze wat gescheiden maar dat is inmiddels niet nodig. Ashley heeft een persoonlijke ruimte om zich heen gekregen waar Jessie respect voor heeft, waardoor er geen confrontaties zijn en soms wordt er zelfs voorzichtig wat gespeeld en botjes met elkaar gedeeld.
Ashley lijkt zelfs opgelucht te zijn dat er een hond is die Scott bezig houdt. Scott zocht ook vaak toenadering naar Ashley waar ze niet op zat te wachten, maar dat kan hij nu bij Jessie kwijt.
Dat was ook vaak de reden dat ik Scott mee nam naar mijn werk (en ook gezellig natuurlijk) maar sinds Jessie er is, laat ik hem thuis.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Dan is het dus niet kenmerkend ADHD. Lijkt ze toch eerder onderprikkeld dan overprikkeld geweest. Iemand met iets van ADHD zou juist moeite moeten hebben met zoveel (sociale) prikkels.
Norah is continue wel met iemand of iets bezig (en dat is hier ook een hoop: konijnen, cavia's, katten, paarden, andere hond). Elk ander dier is voor haar een prikkel en elke zucht, uitrekken, draaien of steun en zij zit overeind.
Norah is continue wel met iemand of iets bezig (en dat is hier ook een hoop: konijnen, cavia's, katten, paarden, andere hond). Elk ander dier is voor haar een prikkel en elke zucht, uitrekken, draaien of steun en zij zit overeind.

- ranetje
- Zeer actief
Heel duidelijkTara schreef:Wat ik hier lees is een hond die wel degelijk in staat blijkt dingen te leren. Het gaat weliswaar moeizaam, maar ze leert wel degelijk.
Als ze het hondse equivalent van ADHD of autisme zou hebben, dan zou ze een heel ander beeld laten zien.
Ze past namelijk wel degelijk toe wat ze geleerd heeft, en dat doet mij alles bij nog steeds denken dat zij een doodnormale, maar overprikkelde hond is die helaas echt niet de goede begeleiding heeft gehad in haar leven. Dat is overigens geen verwijt, maar een constatering. Met goede bedoelingen alleen kom je er helaas gewoon niet.
Als ik het heb over rust, dan bedoel ik niet eens dat de hond momenten van activiteit en momenten van afgedwongen rust moet krijgen, maar rust in alles, en dat kun je wel degelijk afdwingen.
Het kost alleen tijd. Hond moet gaan zitten (rust) voor zijn beloning, hond moet gaan zitten (rust) voordat hij los mag, hij moet wachten/stil blijven staan (rust) voordat hij over mag steken. Enzovoorts...
Zo lang de hond niet eerst rustig is gebeurt er gewoon helemaal niks.
Als je een hond érgens steadyness en zelfbeheersing mee leert, dan is het wel met zulke rustmomenten.
Daarnaast moet gewoon heel duidelijk afgebakend worden wanneer de hond aan de beurt is en wanneer niet.
Geen hond die zich hier in huis bij de visite op hoeft te dringen, als ze vervelend worden, dan stuur ik ze gewoon weg, en dan accepteer ik ook helemaal niets anders dan dat ze gewoon ergens gaan liggen en zich met hun eigen zaakjes bemoeien.
Dat klinkt allemaal heel kil en weetikveelwat, maar honden die makkelijk doorslaan in hyper gedrag zijn het meest geholpen met onwrikbare duidelijkheid. Zó wil de baas het, en niet anders.
Je neemt de hond keuzes uit handen, en voor heel veel honden is dat echt alleen maar heel goed. Want keuzes moeten maken terwijl je daar niet zo goed in bent kan ook veel stress opleveren.
Daarom zeg ik ook tegen al mijn pupkopers dat ik de manier waarop zij trainen en opvoeden eigenlijk nog minder belangrijk vind dan de consequentheid waarmee zij dat doen. Rust, reinheid en regelmaat!
Structuur geeft veiligheid en houvast voor een hond, aan medelijden hebben ze niks.
Zo heb ik het ook geprobeerd uit te leggen, maar Tara schrijft het beter op.
- gyanty
- Zeer actief
Maar zit hoeft niet een rustpositie te zijn. Een hond di het zitcommando om wat voor redenen vervelend vind, zal niet rustig zijn in het zitcommando. Kay kan langs de kant van de weg ook in zithouding prima drijven namelijk. Ook voor het aflijnen heb ik hier een zitcommando, maar Norah is niet rustig, ze is alleen bezig dat ze zo met Kay mag rennen en zit dus ook met een intensiteit die alles behalve rustig is. Zit = een kunstje, die ook een drukke hond wel uit kan voeren zonder echt rustig te zijn. Ik moet Kay nog echt wel eens vertellen dat er ook zittend niet gedreven wordt naar auto's en ook bij Norah moet ik nog door extra aandacht te vragen de rust zoeken. Maar rust kan net zo goed staand, liggen of weet ik veel hoe....

- gyanty
- Zeer actief
Maar zit hoeft niet een rustpositie te zijn. Een hond di het zitcommando om wat voor redenen vervelend vind, zal niet rustig zijn in het zitcommando. Kay kan langs de kant van de weg ook in zithouding prima drijven namelijk. Ook voor het aflijnen heb ik hier een zitcommando, maar Norah is niet rustig, ze is alleen bezig dat ze zo met Kay mag rennen en zit dus ook met een intensiteit die alles behalve rustig is. Zit = een kunstje, die ook een drukke hond wel uit kan voeren zonder echt rustig te zijn. Ik moet Kay nog echt wel eens vertellen dat er ook zittend niet gedreven wordt naar auto's en ook bij Norah moet ik nog door extra aandacht te vragen de rust zoeken. Maar rust kan net zo goed staand, liggen of weet ik veel hoe....

- ranetje
- Zeer actief
Als Tara schrijft dat alles vanuit rust moet gebeuren, dan is die zit pas een zit in de zin van rust als de hond ook rustig is.gyanty schreef:Maar zit hoeft niet een rustpositie te zijn. Een hond di het zitcommando om wat voor redenen vervelend vind, zal niet rustig zijn in het zitcommando. Kay kan langs de kant van de weg ook in zithouding prima drijven namelijk. Ook voor het aflijnen heb ik hier een zitcommando, maar Norah is niet rustig, ze is alleen bezig dat ze zo met Kay mag rennen en zit dus ook met een intensiteit die alles behalve rustig is. Zit = een kunstje, die ook een drukke hond wel uit kan voeren zonder echt rustig te zijn. Ik moet Kay nog echt wel eens vertellen dat er ook zittend niet gedreven wordt naar auto's en ook bij Norah moet ik nog door extra aandacht te vragen de rust zoeken. Maar rust kan net zo goed staand, liggen of weet ik veel hoe....
Dus niet het "kunstje" zit.
Bij dit type hond is staan geen rustpositie.
Af liggen en zitten kan dat wel zijn als er dan ook gewacht wordt op rust.
Er gebeurt niets als er nog geen rust is.
Tara schreef:Zo lang de hond niet eerst rustig is gebeurt er gewoon helemaal niks.
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
ranetje schreef:Heel duidelijkTara schreef:Wat ik hier lees is een hond die wel degelijk in staat blijkt dingen te leren. Het gaat weliswaar moeizaam, maar ze leert wel degelijk.
Als ze het hondse equivalent van ADHD of autisme zou hebben, dan zou ze een heel ander beeld laten zien.
Ze past namelijk wel degelijk toe wat ze geleerd heeft, en dat doet mij alles bij nog steeds denken dat zij een doodnormale, maar overprikkelde hond is die helaas echt niet de goede begeleiding heeft gehad in haar leven. Dat is overigens geen verwijt, maar een constatering. Met goede bedoelingen alleen kom je er helaas gewoon niet.
Als ik het heb over rust, dan bedoel ik niet eens dat de hond momenten van activiteit en momenten van afgedwongen rust moet krijgen, maar rust in alles, en dat kun je wel degelijk afdwingen.
Het kost alleen tijd. Hond moet gaan zitten (rust) voor zijn beloning, hond moet gaan zitten (rust) voordat hij los mag, hij moet wachten/stil blijven staan (rust) voordat hij over mag steken. Enzovoorts...
Zo lang de hond niet eerst rustig is gebeurt er gewoon helemaal niks.
Als je een hond érgens steadyness en zelfbeheersing mee leert, dan is het wel met zulke rustmomenten.
Daarnaast moet gewoon heel duidelijk afgebakend worden wanneer de hond aan de beurt is en wanneer niet.
Geen hond die zich hier in huis bij de visite op hoeft te dringen, als ze vervelend worden, dan stuur ik ze gewoon weg, en dan accepteer ik ook helemaal niets anders dan dat ze gewoon ergens gaan liggen en zich met hun eigen zaakjes bemoeien.
Dat klinkt allemaal heel kil en weetikveelwat, maar honden die makkelijk doorslaan in hyper gedrag zijn het meest geholpen met onwrikbare duidelijkheid. Zó wil de baas het, en niet anders.
Je neemt de hond keuzes uit handen, en voor heel veel honden is dat echt alleen maar heel goed. Want keuzes moeten maken terwijl je daar niet zo goed in bent kan ook veel stress opleveren.
Daarom zeg ik ook tegen al mijn pupkopers dat ik de manier waarop zij trainen en opvoeden eigenlijk nog minder belangrijk vind dan de consequentheid waarmee zij dat doen. Rust, reinheid en regelmaat!
Structuur geeft veiligheid en houvast voor een hond, aan medelijden hebben ze niks.![]()
Zo heb ik het ook geprobeerd uit te leggen, maar Tara schrijft het beter op.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- Sanchis
- Zeer actief
Ja hoor, dat wordt hier allemaal consequent toegepast. Ik zit dan ook regelmatig een paar minuten met Jessie voor de deur voordat hij open gaan. En als hij open gaan en ze slaat weer op tilt, dan wacht ik net zo lang met naar buiten gaan, tot ze weer kalm is.Tara schreef: Als ik het heb over rust, dan bedoel ik niet eens dat de hond momenten van activiteit en momenten van afgedwongen rust moet krijgen, maar rust in alles, en dat kun je wel degelijk afdwingen.
Daar is mijn neef ook heel consequent in geweest en dat resulteert erin dat ze zich goed laat aanlijnen, dat ze redelijk goed aan de riem loopt, rustig voer aanpakt etc.
Vandaag ben ik met haar naar mijn werk geweest (ik hoefde alleen wat op te halen). Het is best een vermakelijk kantoor hondje. Mijn collega's zijn alleen 'saaie' Scott gewend. Die hoeft niet perse de oud papier bak te plunderen enzo
- Sanchis
- Zeer actief
Gedragstherapeut vermoed ADHD. Ik ben in contact gebracht met iemand uit Utrecht. Daar zal ik met Jessie heen moeten voor een diagnose. Ik denk dat ik het maar ga doen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
oh grote goden na het labelen van mensen is het nu de beurt aan de honden 
krijg je na de diagnose ook een pgbtje voor het hondje?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Sanchis
- Zeer actief
Ik hoop het!renee-uk schreef:oh grote goden na het labelen van mensen is het nu de beurt aan de honden
- Sanchis
- Zeer actief
Ik hoop ook dat Pak de bal stopt met mailen.
Negeren werkt dus blijkbaar niet bij iedereen. Kunnen we met onze honden nog van leren.
Negeren werkt dus blijkbaar niet bij iedereen. Kunnen we met onze honden nog van leren.
- ranetje
- Zeer actief
Huh, wie?Sanchis schreef:Ik hoop ook dat Pak de bal stopt met mailen.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Inderdaad ... Wat doet die ineens in dit topic?ranetje schreef:Huh, wie?Sanchis schreef:Ik hoop ook dat Pak de bal stopt met mailen.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Goh wat toevallig, jij denkt dat de hond ADHD heeft en nou vind je een GT die daarin mee gaat zonder de hond ooit maar gezien te hebbenSanchis schreef:Gedragstherapeut vermoed ADHD. Ik ben in contact gebracht met iemand uit Utrecht. Daar zal ik met Jessie heen moeten voor een diagnose. Ik denk dat ik het maar ga doen.
Een goede GT komt de hond thuis bekijken trouwens, hoe de hond zich in Utrecht gedraagd zegt niet zoveel namelijk!
Maat goed, pgb-tje en potje pillen, dan komt het vast wel goed
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Sanchis
- Zeer actief
Hoezo, niet gezien? Ze was hier de hele ochtend.Lunatic schreef:Goh wat toevallig, jij denkt dat de hond ADHD heeft en nou vind je een GT die daarin mee gaat zonder de hond ooit maar gezien te hebbenSanchis schreef:Gedragstherapeut vermoed ADHD. Ik ben in contact gebracht met iemand uit Utrecht. Daar zal ik met Jessie heen moeten voor een diagnose. Ik denk dat ik het maar ga doen.![]()
Een goede GT komt de hond thuis bekijken trouwens, hoe de hond zich in Utrecht gedraagd zegt niet zoveel namelijk!
- renee-uk
- Zeer actief
nou ja, het is wel makkelijker natuurlijk dan de posts van j. werkman en tara goed te lezen en het eens op die manier te proberen, er is niks aan te doen immers want het hondje heeft adhd.Lunatic schreef:Goh wat toevallig, jij denkt dat de hond ADHD heeft en nou vind je een GT die daarin mee gaat zonder de hond ooit maar gezien te hebbenSanchis schreef:Gedragstherapeut vermoed ADHD. Ik ben in contact gebracht met iemand uit Utrecht. Daar zal ik met Jessie heen moeten voor een diagnose. Ik denk dat ik het maar ga doen.![]()
bovendien staat het ook wel interessant, een hond met een etiketje.... toch

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ranetje
- Zeer actief
Hoho, die GT is wel geweest hé!renee-uk schreef:nou ja, het is wel makkelijker natuurlijk dan de posts van j. werkman en tara goed te lezen en het eens op die manier te proberen, er is niks aan te doen immers want het hondje heeft adhd.Lunatic schreef:Goh wat toevallig, jij denkt dat de hond ADHD heeft en nou vind je een GT die daarin mee gaat zonder de hond ooit maar gezien te hebbenSanchis schreef:Gedragstherapeut vermoed ADHD. Ik ben in contact gebracht met iemand uit Utrecht. Daar zal ik met Jessie heen moeten voor een diagnose. Ik denk dat ik het maar ga doen.![]()
bovendien staat het ook wel interessant, een hond met een etiketje.... toch
Sanchis schreef:Hoezo, niet gezien? Ze was hier de hele ochtend.
- renee-uk
- Zeer actief
maak ik gewoon wat anders vet..ranetje schreef:Hoho, die GT is wel geweest hé!renee-uk schreef:nou ja, het is wel makkelijker natuurlijk dan de posts van j. werkman en tara goed te lezen en het eens op die manier te proberen, er is niks aan te doen immers want het hondje heeft adhd.Lunatic schreef:Goh wat toevallig, jij denkt dat de hond ADHD heeft en nou vind je een GT die daarin mee gaat zonder de hond ooit maar gezien te hebbenSanchis schreef:Gedragstherapeut vermoed ADHD. Ik ben in contact gebracht met iemand uit Utrecht. Daar zal ik met Jessie heen moeten voor een diagnose. Ik denk dat ik het maar ga doen.![]()
bovendien staat het ook wel interessant, een hond met een etiketje.... tochSanchis schreef:Hoezo, niet gezien? Ze was hier de hele ochtend.
en van gt's heb ik niet zo'n hoge pet op eigenlijk, zeker niet als ze met dit soort labeltjes gaan zwaaien.
hondje is er nog maar net he, hondje was al rustiger aan het worden ook en hondje zal toch net als alle hondjes even tijd nodig hebben om aan de veranderde omstandigheden te wennen.

-
Jokkebrok
Waarom moet je naar Utrecht voor een diagnose. Ik bedoel, wat voegt een diagnose uit Utrecht toe? Maakt het je wat uit wat ze mankeert en of dat een officiele naam heeft of niet. Ik lees/maak op uit al je berichten dat jij in jouw omgeving en in jouw situatie Jessie niet echt als een probleemgevalletje ervaart. En ik lees ook uit je berichten dat je het wel mooi vind, zo'n hond die je scherp houdt, waar je je tanden een tijdje in stuk kan bijten. En dan verbaas ik me erover dat je met Jessie naar Utrecht afreist voor een diagnose. Wat kan het je schelen?Sanchis schreef:Gedragstherapeut vermoed ADHD. Ik ben in contact gebracht met iemand uit Utrecht. Daar zal ik met Jessie heen moeten voor een diagnose. Ik denk dat ik het maar ga doen.
En iets totaal anders: krijgen we Jessie (en Scott en Ashley) ook nog eens te zien, of houd je die meute helemaal voor jezelf
- ranetje
- Zeer actief
Oh ik kan je gedachten goed volgen hoorrenee-uk schreef:maak ik gewoon wat anders vet..ranetje schreef:Hoho, die GT is wel geweest hé!renee-uk schreef:nou ja, het is wel makkelijker natuurlijk dan de posts van j. werkman en tara goed te lezen en het eens op die manier te proberen, er is niks aan te doen immers want het hondje heeft adhd.Lunatic schreef:Goh wat toevallig, jij denkt dat de hond ADHD heeft en nou vind je een GT die daarin mee gaat zonder de hond ooit maar gezien te hebben![]()
bovendien staat het ook wel interessant, een hond met een etiketje.... tochSanchis schreef:Hoezo, niet gezien? Ze was hier de hele ochtend.
en van gt's heb ik niet zo'n hoge pet op eigenlijk, zeker niet als ze met dit soort labeltjes gaan zwaaien.
hondje is er nog maar net he, hondje was al rustiger aan het worden ook en hondje zal toch net als alle hondjes even tijd nodig hebben om aan de veranderde omstandigheden te wennen.
Maar schrijven dat die GT telefonisch die diagnose heeft gesteld is niet waar.
- dagmar88
- Zeer actief
renee-uk schreef:oh grote goden na het labelen van mensen is het nu de beurt aan de honden
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Is dat ergens uit op te maken dan?Sanchis schreef:Hoezo, niet gezien? Ze was hier de hele ochtend.Lunatic schreef:Goh wat toevallig, jij denkt dat de hond ADHD heeft en nou vind je een GT die daarin mee gaat zonder de hond ooit maar gezien te hebbenSanchis schreef:Gedragstherapeut vermoed ADHD. Ik ben in contact gebracht met iemand uit Utrecht. Daar zal ik met Jessie heen moeten voor een diagnose. Ik denk dat ik het maar ga doen.![]()
Je moet naar Utrecht voor een diagnose, nergens is te lezen dat de gt bij jullie is geweest namelijk!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Idd. Triest ... maar ja als ik nu visitekaartjes laat maken bij vistaprint ben ik ook gt. Iedereen kan wat zeggen helaas...renee-uk schreef:oh grote goden na het labelen van mensen is het nu de beurt aan de honden

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi