kloesje schreef:Gelukkig hier het probleem niet (volgens mij weet hij niet eens hoe hij janken moet

)
Maar zou toch kordaat optreden en de serenades de kop indrukken, Sam is nogal hard en heeft een redelijke plaat voor zijn kop, dus denk dat je doortastend duidelijk en direct moet zijn
Het geeft de hond ook rust als hij duidelijkheid heeft en een steeds mopperend baasje is natuurlijk ook niet gezellig.
Dus als hij weet wat hij wel of niet mag, dan krijgt hij ook zijn rust terug.
Maar als mijn hond dit bij elke loopse teef toch zou blijven doen, dan zou ik castreren zeker overwegen. Leuk een gezellige reu met ballen, maar dan moet het gedrag wel gezellig blijven

Ja, die plaat! Haha. Toch laat 'ie die, als ik het echt zat ben, wel vallen, heb ik (nu) gemerkt. Hij gaat zelfs helemaal, zeer onderdanig, op zijn rug liggen, wanneer ik overduidelijk (

) een einde maak aan het zingen. Ik geloof dus wel dat hij het begint te snappen. Want inderdaad: steeds mopperen, daar heb ik helemaal geen zin in. En werkt ook voor geen meter.
Het gekke is dat hij verder niet dekt/rijdt, zit ook niet steeds aan zijn pielemoos te likken, het is echt vocaal (en onrust).
Nou ja, vanmiddag laat ik hem maar weer even zijn pootjes uit zijn lijf rennen, naast de fiets. Kan 'ie moe maar tevreden gaan slapen.