Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Doodzieke hond hond aan hek gebonden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

Re: Doodzieke hond hond aan hek gebonden

Ongelezen bericht door Nicoline »

mmartinn schreef:
Manu schreef:Als ik ooit aan de grond zit neem ik Manu gewoon mee. Die kan ons voedsel vangen :mrgreen:

Nee ik heb geen idee hoe ik het zou aanpakken, in ieder geval zou ik hem niet doodziek ergens vastbinden. Wel kan ik ergens begrijpen dat je zo tot wanhoop gedreven wordt dat je deze keuze maakt. Ze is niet op een verlaten plek achtergelaten.
Ja, ze hadden beter hun trots opzij kunnen zetten en met de hond jankend bij het asiel moeten gaan staan. Ik denk dat als je je hond in een park achterlaat met zo'n briefje je erg wanhopig bent wat velen van ons zich niet voor kunnen stellen.
En ik hoop oprecht dat mensen op dit forum dat ook niet doen!
Ik hoop vooral dat we nooit voor zo'n keuze komen te staan :-/ er lopen natuurlijk ook nog genoeg mensen rond die hun hond een spuitje zouden geven of gewoon laten doodgaan als ze geen geld hebben voor een behandeling. Ik denk dat de meeste mensen, mijzelf inclusief natuurlijk, er alles aan zullen doen om dit soort dingen te voorkomen, maar het leven kan raar lopen. En stress heeft ook slechte invloed op de geestelijke gezondheid natuurlijk en dan kan je rare dingen gaan doen...
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

rose schreef:Ik zal het voor de gein eens proberen als dit verhaal in de vergetelheid is geraakt, zal mij benieuwen wat de reacties zijn, ik denk niet al te positief :cool2:
Als er een goed en duidelijk verhaal aan vast zit, heb je een grote kans dat je ongelijk krijgt.
Waarom zouden er forumleden zijn die iemand afbranden die beschrijft hoe ze in de put is geraakt en waardoor ze haar hond niet kan laten behandelen.
Zou jij zo gemeen zijn?
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

mmartinn schreef:
rose schreef:Ik zal het voor de gein eens proberen als dit verhaal in de vergetelheid is geraakt, zal mij benieuwen wat de reacties zijn, ik denk niet al te positief :cool2:
Als er een goed en duidelijk verhaal aan vast zit, heb je een grote kans dat je ongelijk krijgt.
Waarom zouden er forumleden zijn die iemand afbranden die beschrijft hoe ze in de put is geraakt en waardoor ze haar hond niet kan laten behandelen.
Zou jij zo gemeen zijn?

Laten we het hopen :wink:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

rose schreef:
mmartinn schreef:
Zou jij zo gemeen zijn?
Laten we het hopen :wink:
de eerste vraag zal wel zijn of die iemand rookt en daarna gaat het dertig pagina's lang over aso's die honden nemen terwijl ze het niet kunnen betalen.
en het eind van het liedje is dat degene die zo'n topic opent goed duidelijk gemaakt wordt dat hij of zij niet moet denken om op kosten van de gemeenschap oftewel 'míjn' geld een hond te kunnen houden en te laten behandelen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Er is al eerder een helpende hand uitgestoken hier op dit forum hoor. Zonder dat daar om gevraagd word. :ok:

Ik vind het heel sneu om te lezen, voor de hond. Het is haast niet voor te stellen dat je geen andere weg ziet. Ik ken genoeg mensen met hart voor dieren. Al zouden die financieel niet kunnen helpen, zouden ze met 1 s.o.s. bericht wel uit alle macht proberen te helpen als ik zelf niet meer zou kunnen. Maar aan de andere kant, dan had ik mijn honden misschien al wel herplaatst. Als ik ze de zorg niet meer kan bieden.
Blijft speculeren. Maar aan een hek binden met een bmo is wel om te janken. Gelukkig is de hond geholpen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Kom op zeg mmartinnn.
Meeste DA's kun je al niet bij terecht als je geen poen hebt.
De DB bellen en vraag stellen neemt ook tijd in beslag om uit te zoeken of jij wel arm genoeg bent om hulp te krijgen en ondertussen kan je hond ook de pijp uit gaan.
Dierenasielen nemen heel vaak ook geen zieke honden aan omdat hun potje leeg is.
Dus hulpverlening lijkt zo makkelijk en bereikbaar tot dat je ze nodig hebt.

Veel die hier een grote mond over hebben daarvan denk ik dat ze ook alleen maar zichzelf aan het overtuigen zijn dat het hun nooit kan overkomen.
Voor de eigenaar waarschijnlijk ook geen echte keus maar misschien wel 1 die het minst slechte was uit de andere optie's.
BV om zijn hond te laten creperen en dood aan.
En al die tijd die je op internet aan het zoeken doorbrengt gaat je hond ook sneller achteruit .
Vind het triest dat mensen zo afscheid van hun hond moeten nemen .als ze het geen kut interesseert dan hadden ze er ook geen briefje aan gehangen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

bouvierpoedel schreef:Dierenasielen nemen heel vaak ook geen zieke honden aan omdat hun potje leeg is.
Dus hulpverlening lijkt zo makkelijk en bereikbaar tot dat je ze nodig hebt..
Die ervaring heb ik niet hoor ,ik weet echt wel wat honden die aangenomen zijn in een asiel zonder kosten die medische hulp nodig hadden wat de eigenaar niet kon opbrengen.
Natuurlijk hebben asiels regels maar vaak zetten ze het welzijn van een dier toch voorop.

Over deze zaak weet ik te weinig om over te oordelen en natuurlijk kan het iemand zijn die ongewild in de problemen is gekomen ,net zo goed als dat het iemand kan zijn geweest die zijn prioriteiten niet op orde had :19:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
mmartinn
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Kom op zeg mmartinnn.
Meeste DA's kun je al niet bij terecht als je geen poen hebt.
De DB bellen en vraag stellen neemt ook tijd in beslag om uit te zoeken of jij wel arm genoeg bent om hulp te krijgen en ondertussen kan je hond ook de pijp uit gaan.
Dierenasielen nemen heel vaak ook geen zieke honden aan omdat hun potje leeg is.
Dus hulpverlening lijkt zo makkelijk en bereikbaar tot dat je ze nodig hebt.

Veel die hier een grote mond over hebben daarvan denk ik dat ze ook alleen maar zichzelf aan het overtuigen zijn dat het hun nooit kan overkomen.
Voor de eigenaar waarschijnlijk ook geen echte keus maar misschien wel 1 die het minst slechte was uit de andere optie's.
BV om zijn hond te laten creperen en dood aan.
En al die tijd die je op internet aan het zoeken doorbrengt gaat je hond ook sneller achteruit .
Vind het triest dat mensen zo afscheid van hun hond moeten nemen .als ze het geen kut interesseert dan hadden ze er ook geen briefje aan gehangen.
Ik hoef mezelf niet te overtuigen. Ik ken mijn zwakke punten en ik ken mijn sterke punten. En dierenliefde is een van de sterke.
En als je open kaart speelt dan zal een hulporganisatie je echt niet in de kou laten staan. Ik vind het wel bijzonder dat de mensen die in de goedheid van deze hondenachterlater geloven ook de mensen zijn die niet in de goedheid van hulporganisaties geloven. Nou ik geloof meer in de vrijwilligers van de hulporganisaties dan in de gemiddelde hondenachterlater.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind dat deze eigenaar goed gehandeld heeft. Hij of zij heeft de hond een nieuwe kans gegeven die het dier thuis niet kon krijgen. Voor de hond loopt nu alles prima af. Dus? Wat is er dan precies mis gegaan? De hond is geopereerd, dier is gecastreerd, dier krijgt nu de kans op een baas die er helemaal voor gaat en het dier wordt nu tijdelijk opgevangen. Mij lijkt de circel rond en mij lijkt het dus nergens voor nodig om een eigenaar die zijn hond heel onbaatzuchtig af staan te gaan zoeken om die achteraf ook nog eens verder in de shit te helpen.

Heel veel honden waren gewoon weggekwijnd in de achtertuin als de eigenaar geen geld meer heeft en geen hart heeft. Blijkbaar heeft deze eigenaar wel een hart gehad en dus de hond ergens heen gebracht waar ze geholpen werd. Stel dat deze mensen bv in de schuldsanering zitten en 40 euro per week te besteden hebben? Dan is een zieke hond een reden om hem weg te moeten doen. Beter maken is te duur en om dan eerst half Nederland op te bellen gaat soms ook niet. Ik heb wel eens een asiel gebeld en ik zou ook niet zomaar een doodzieke hond durven afgeven zelf. Tref je de verkeerde medewerker dan krijg je de wind van voren en dan is het maar afwachten of ze de hond gratis willen aannemen. Dus ik snap deze eigenaar wel. Die heeft gedaan wat hij moest doen en de hond is nu beter. Wat willen we nog meer?
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

laeken schreef:Ik vind dat deze eigenaar goed gehandeld heeft. Hij of zij heeft de hond een nieuwe kans gegeven die het dier thuis niet kon krijgen. Voor de hond loopt nu alles prima af. Dus? Wat is er dan precies mis gegaan? De hond is geopereerd, dier is gecastreerd, dier krijgt nu de kans op een baas die er helemaal voor gaat en het dier wordt nu tijdelijk opgevangen. Mij lijkt de circel rond en mij lijkt het dus nergens voor nodig om een eigenaar die zijn hond heel onbaatzuchtig af staan te gaan zoeken om die achteraf ook nog eens verder in de shit te helpen.

Heel veel honden waren gewoon weggekwijnd in de achtertuin als de eigenaar geen geld meer heeft en geen hart heeft. Blijkbaar heeft deze eigenaar wel een hart gehad en dus de hond ergens heen gebracht waar ze geholpen werd. Stel dat deze mensen bv in de schuldsanering zitten en 40 euro per week te besteden hebben? Dan is een zieke hond een reden om hem weg te moeten doen. Beter maken is te duur en om dan eerst half Nederland op te bellen gaat soms ook niet. Ik heb wel eens een asiel gebeld en ik zou ook niet zomaar een doodzieke hond durven afgeven zelf. Tref je de verkeerde medewerker dan krijg je de wind van voren en dan is het maar afwachten of ze de hond gratis willen aannemen. Dus ik snap deze eigenaar wel. Die heeft gedaan wat hij moest doen en de hond is nu beter. Wat willen we nog meer?
Meen je dat serieus??
Je neemt een vet risico met je hond door hem aan zijn lot over te laten (nu ging het goed maar laatst in een ander topic ging het fout)
Ook schuif je je probleem ongevraagd bij iemand anders in zijn schoenen, omdat je zelf te laf bent om met de billen bloot te gaan.
Het gaat helemaal niet om wat voor achtergrond er achter zit, het gaat om je verantwoordelijkheid nemen, ook in slechte tijden.
Als iemand zo in de shit komt dat hij zo'n behandeling niet kan betalen dan is dat diep triest, zoals ik al zo vaak zeg, ik vind dat er een dusdanig sociaal stelsel moet komen dat dit soort situaties helemaal niet voor zouden hoeven komen.
Maar je hond zo aan zijn lot overlaten, dat hoeft echt niet.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dit is niet aan t lot overlaten dit is een alternatieve routen voor hulp :19: zo zie ik t ook
mmartinn
Zeer actief

S@ndr@ schreef:dit is niet aan t lot overlaten dit is een alternatieve routen voor hulp :19: zo zie ik t ook
Dan zijn dan wel aannames.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Tara schreef:Inderdaad, daar mag je van vinden wat je wil, maar het is een beslissing die iemand heeft genomen in een situatie waarbinnen die persoon waarschijnlijk echt geen andere opties meer had.
Wanhoop lijkt mij wel de meest logische achtergrond.

Volgens mij zijn de aannames weer de privilege van een select groepje!
Zegt er net 1 dat mensen moeten stoppen met aannames :19:
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik wist het ook niet dat de dierenbescherming daar een potje voor heeft. Daarbij kan het maar zo zijn dat iemand die problemen heeft niet meer zo helder nadenkt. Dan kan je hond achter laten ook een teken van liefde zijn. Niet zo snel oordelen dat het wel onverschilligheid zal zijn. Je weet helemaal niet wat voor (menselijk)leed er achter zit.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Tara schreef:
S@ndr@ schreef:dit is niet aan t lot overlaten dit is een alternatieve routen voor hulp :19: zo zie ik t ook
Inderdaad, daar mag je van vinden wat je wil, maar het is een beslissing die iemand heeft genomen in een situatie waarbinnen die persoon waarschijnlijk echt geen andere opties meer had.
Wanhoop lijkt mij wel de meest logische achtergrond.
denk ik ook dit is geen liefdeloze baas geweest,..
soms is liefde ook loslaten op deze manier
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

lets have fun schreef:Ik wist het ook niet dat de dierenbescherming daar een potje voor heeft. Daarbij kan het maar zo zijn dat iemand die problemen heeft niet meer zo helder nadenkt. Dan kan je hond achter laten ook een teken van liefde zijn. Niet zo snel oordelen dat het wel onverschilligheid zal zijn. Je weet helemaal niet wat voor (menselijk)leed er achter zit.

Ik wist het overigens óók niet. En ik ben doorgaans ook tamelijk goed geïnformeerd over allerhande zaken. En zoals eerder gezegd: veel mensen zijn de afgelopen jaren enorm in de (financiële) problemen gekomen. Werk kwijt, duur huis, een uitkering en ook nog een stel kinderen die gevoederd en gekleed moeten worden.
En dan heb ik het nog niet eens over scholen die allemaal leuk (veelal verplichte!) activiteiten organiseren waar de ouders leuk aan mee moeten betalen. Er is heel veel stille armoe in Nederland met mensen die elk dubbeltje moeten omdraaien.
Dus ja, de huisdieren te eten geven lukt nog wel. Maar wat als er een dure operatie moet worden betaald? Daar is dus echt geen geld voor.

Ik hoorde laatst van iemand met een 11-jarige collie die plotseling de kruisband finaal doorscheurde. En er was absoluut geen geld voor een kostbare operatie. Uiteindelijk hebben ze de hond laten inslapen. Kápot waren ze er van.
Zijn dat dan ook dierenbeulen?
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

lets have fun schreef:Ik wist het ook niet dat de dierenbescherming daar een potje voor heeft. Daarbij kan het maar zo zijn dat iemand die problemen heeft niet meer zo helder nadenkt. Dan kan je hond achter laten ook een teken van liefde zijn. Niet zo snel oordelen dat het wel onverschilligheid zal zijn. Je weet helemaal niet wat voor (menselijk)leed er achter zit.
Daar heb ik ook nergens uitspraken over gedaan, enige wat ik beweer is dat ik het onverantwoordelijk gedrag vind.
Als je een hond aanschaft hoor je daar voor zorg te dragen, als je slechte tijden voelt aankomen moet je hem voordat je er midden in zit, afstaan. (op een manier waarbij de hond geen risico loopt)
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

laeken schreef:Ik vind dat deze eigenaar goed gehandeld heeft. Hij of zij heeft de hond een nieuwe kans gegeven die het dier thuis niet kon krijgen. Voor de hond loopt nu alles prima af. Dus? Wat is er dan precies mis gegaan? De hond is geopereerd, dier is gecastreerd, dier krijgt nu de kans op een baas die er helemaal voor gaat en het dier wordt nu tijdelijk opgevangen. Mij lijkt de circel rond en mij lijkt het dus nergens voor nodig om een eigenaar die zijn hond heel onbaatzuchtig af staan te gaan zoeken om die achteraf ook nog eens verder in de shit te helpen.

Ben het met je eens.
De hond is ook nog eens achter gelaten in 1 van de drukste parken van r.dam.
Toen ik daar in het asiel werkte, waren de mensen helemaal niet zo begripvol. Ook heb ik nog nooit een hond/kat 'gratis' opgevangen zien worden. Ook heb ik nog nooit gezien dat daar een 'gevonden' hond werd binnen gebracht met info.
En ook weet ik dat als je 'problemen' hebt dat je op een gegeven moment geen hulp meer durft te vragen. Nou en dan zou ik zeker dit asiel over hebben geslagen.

Wie weet heeft deze mr/mevr wel gebeld of dat ze iets voor haar konden betekenen. Weet zelf al dat dat antwoord 'NEE' is geweest.
De eigenaar wilde iig niet dat het beestje dood ging aan een BMO, en slecht ziet ze er niet uit.
Zeg niet dat iedereen dit moet gaan doen natuurlijk, maar ik denk zeker dat er in deze situatie meer achter zit :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
mmartinn
Zeer actief

lieke schreef:Ik hoorde laatst van iemand met een 11-jarige collie die plotseling de kruisband finaal doorscheurde. En er was absoluut geen geld voor een kostbare operatie. Uiteindelijk hebben ze de hond laten inslapen. Kápot waren ze er van.
Zijn dat dan ook dierenbeulen?
Absoluut niet. Veel echt dierenliefhebbers leven met hun hart en niet altijd met hun verstand.
Dierenliefde staat in mijn ogen helemaal niet ter discussie.
Maar je laat een beest niet aan zijn lot over vind ik.
Als je kinderen en huisdieren hebt en je moet elk dubbeltje omdraaien dan moet je toch realistisch zijn.
Kun je dan niet garant staan voor onvoorziene kosten, dan moet je keuzes maken. Dat moet iedereen.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Mensen hebben meest ook een ongelooflijk vertrouwen dat het weer goed komt en werken daaraan en doen hun hond niet zo snel weg.
Dat is opgeven en ja dan komt er een kritiek punt waarin er nog wel een bak vreten is en een normale DA rekening maar geen geld voor een BO .
Dan is er paniek en als je al door heel wat factoren in de shit bent geraakt dan vertrouw je ook niet meer op anderen met je vraag.
Dan lijkt een hek in een druk park een betere keus voor de hond dan hem te houden en dood te laten gaan.

En er kan misschien wel overal hulp op de deur staan maar die krijg je ook niet zo maar klakkeloos Mmmartinnn ,zul je ook netjes op je beurt moeten wachten als je al in aanmerking komt.
Tegen die tijd kan je hond ook al de pijp uit zijn.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik hoop voor mmartinn dat zij nooit in de problemen zal komen en dan niet weet waar aan te kloppen.

We weten helemaal niet wat de eigenaar van die hond allemaal al gedaan had voordat ze/hij de beslissing nam om de hond dan maar in een druk park vast te binden met een briefje.

Onverschilligheid is het in ieder geval niet anders had er geen briefje bij gezeten.

Wij zelf hebben nog geen armoede, maar er komt wel steeds minder binnen omdat de regering steeds meer wilt hebben en dan gaat sparen ook een stuk minder snel.
Een poos terug zijn we binnen het jaar al 3500 euro kwijt geraakt aan de dierenarts aan operaties en dat waren nog maar drie operaties bij een hond. Spreek ik nog niet over de operaties bij de andere honden.

Dus als het bij ons in dit tempo doorgaat is ons spaargeld ook over een poosje op.
Ik weet nog dat Bijou ooit eens geopereerd was aan een mamatumor in de gulden tijd en toen was het 164 gulden, de volgende operatie bij Bijou was in de euro tijd en was ook een mamatumor die kostte toen 611 euro. Vind ik toch een aardig verschil. En die laatste operatie van Bijou vond ik achteraf best zonde want vier maanden later was ze dood.
Laatst gewijzigd door gonnie op 19 feb 2014 10:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

mmartinn schreef:
Daar heb ik ook nergens uitspraken over gedaan, enige wat ik beweer is dat ik het onverantwoordelijk gedrag vind.
Als je een hond aanschaft hoor je daar voor zorg te dragen, als je slechte tijden voelt aankomen moet je hem voordat je er midden in zit, afstaan. (op een manier waarbij de hond geen risico loopt)
Meen je dat nou? Dus als jij slechte tijden voelt aankomen doe je meteen je hond weg? Of zou jij ook denken schoulders eronder het wordt wel weer beter? Volgens mij willen de meeste mensen graag geloven dat er ook weer goede tijden komen en wat doe je dan als het tij keert en je hond is weg.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

mmartinn schreef: Daar heb ik ook nergens uitspraken over gedaan, enige wat ik beweer is dat ik het onverantwoordelijk gedrag vind.
Maar zo werkt dat toch niet.. ik ga niet op voorhand herplaatsen als ik mijn baan kwijt zou raken en ik denk dat ik daar niet de enige in ben.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
mmartinn
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Mensen hebben meest ook een ongelooflijk vertrouwen dat het weer goed komt en werken daaraan en doen hun hond niet zo snel weg.
Dat is opgeven en ja dan komt er een kritiek punt waarin er nog wel een bak vreten is en een normale DA rekening maar geen geld voor een BO .
Dan is er paniek en als je al door heel wat factoren in de shit bent geraakt dan vertrouw je ook niet meer op anderen met je vraag.
Dan lijkt een hek in een druk park een betere keus voor de hond dan hem te houden en dood te laten gaan.

En er kan misschien wel overal hulp op de deur staan maar die krijg je ook niet zo maar klakkeloos Mmmartinnn ,zul je ook netjes op je beurt moeten wachten als je al in aanmerking komt.
Tegen die tijd kan je hond ook al de pijp uit zijn.
Je hoeft niet heel kinderachtig extra letters in mijn naam te typen hoor.
Zijn er nog een tweetal die dat doen. Graag beetje profesioneel blijven aub.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

cloris schreef:
mmartinn schreef: Daar heb ik ook nergens uitspraken over gedaan, enige wat ik beweer is dat ik het onverantwoordelijk gedrag vind.
Maar zo werkt dat toch niet.. ik ga niet op voorhand herplaatsen als ik mijn baan kwijt zou raken en ik denk dat ik daar niet de enige in ben.
Nee, natuurlijk werkt dat zo niet. Vind het ook erg makkelijk praten. Ik ken iemand die door een echtscheiding en het verliezen van haar baan, er financieel ineens echt verre van rooskleurig bij zit. Ze heeft twee oudere honden en houdt haar hart vast als er zich hoge dierenarts-kosten aandienen. Ze heeft wel wat spaargeld maar als er weinig geld binnenkomt is dat ook zo op.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

mmartinn schreef:
Zou jij zo gemeen zijn?
Die mensen zitten hier wel hoor.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
mmartinn
Zeer actief

gonnie schreef:Ik hoop voor mmartinn dat zij nooit in de problemen zal komen en dan niet weet waar aan te kloppen.
Nou Gonnie, dat vind ik heel lief van je.
Maar die problemen waar ik in zit zijn torenhoog, en soms weet ik ook niet waar ik moet aankloppen.
En toch gooi in niet met handdoeken naar ringen!
Laatst gewijzigd door mmartinn op 19 feb 2014 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

mmartinn schreef:
gonnie schreef:Ik hoop voor mmartinn dat zij nooit in de problemen zal komen en dan niet weet waar aan te kloppen.
Maar die problemen waar ik in zit zijn torenhoog, en soms weet ik ook niet waar ik moet aankloppen.
Dus jij blijft doorgaan en hopen op beter ,maar veroordeeld een ander als hij het zelfde doet en ook doorgaat.
En net als jij niet weet waar aan te kloppen verwijt je het een ander . :19:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Tara schreef:
mmartinn schreef:
Nee, niet letterlijk. Maar je komt wel continu met allerlei (voor)oordelen. :roll:

Ik vraag me af hoe oud ze is. Alleen bij heel jonge mensen is altijd alles zwart-wit. Met de jaren leer je dat er heel veel grijstinten bestaan.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
mmartinn schreef:
Dus jij blijft doorgaan en hopen op beter ,maar veroordeeld een ander als hij het zelfde doet en ook doorgaat.
En net als jij niet weet waar aan te kloppen verwijt je het een ander . :19:
Ok ik begrijp het misverstand.
Mijn problemen liggen niet op financieel gebied. Hoewel ik ze dolgraag zou willen inwisselen voor geldzorgen.
Ik zeg ook soms weet ik het ook niet meer, maar dan bijt ik me er toch in vast om er achter te komen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”