Mee lopenGollum schreef:Dat is mijn probleem ook een beetje. Hoe scheid je het kaf van het koren?lieke schreef:Er lopen hier in de buurt 2 HUS'sen rond. Eén is goed, loopt met niet al te grote groepen en heeft de wind er goed onder. Ken haar overigens persoonlijk (ze is daarnaast al jaren instructeur op een goede hondenschool).
De andere HUS loop ik persoonlijk een blokje voor om: gooit de honden gewoon los die zich als complete roedel op elke nietsvermoedende voorbijgaande hond stort onder haar vrolijke geroep 'ze doen niks, hoor!'![]()
En idd. soms lopen ze bij die HUS met z'n tweeën en is de groep nog groter en lopen de dames gezellig te kleppen en te roken zonder oog te hebben voor wat de honden allemaal uitvreten.
Kortom, ik geloof zeker dat er erg veel kaf onder het koren is, maar het lijkt me ook voor mensen die hun hond met een HUS willen laten meegaan dat het wel goed zou zijn als er een soort keurmerk wordt ontwikkeld. Want aan de, soms prachtige, websites kun je niet zien of het een goede of slechte HUS is.
Mijn ervaring tot nu toe is dat een opgeleide instructeur veel beter was dan iemand die gewoon van honden hield en het als hobby deed. Een opleiding lijkt me nog zo gek niet.

Ik heb sowieso de filmpjes van wandelingen op mijn website staan zodat klanten kunnen zien hoe ik wandel enzovoort. Maar ik bied ook altijd aan dat ze mee mogen wandelen. En soms loopt er wel eens een klant mee omdat ze het leuk vinden!
Zo kun je meteen zien hoe iemand werkt.