Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alaskan Malamute doodt pasgeboren baby
Moderator: moderatorteam
Alaskan Malamute doodt pasgeboren baby
http://www.express.co.uk/news/uk/460414 ... y-in-Wales
6 dagen oude baby is overleden in Wales.
De moeder stond huilend op straat dat de hond haar baby opgegeten heeft.
Patricia Punter, 70, said she saw her neighbour Sharon John "crying uncontrollably" this morning as police arrived at her house.
Ms Punter said she ran to console her neighbour, who sobbed as she revealed on of the pet dogs had attacked the six-day old baby, Eliza-Mae Mullane.
Police seized a large Alaskan Malamute from the house this morning.
Ms Punter said: "The first thing I knew was when the police came this morning and said there had been an incident.
"My neighbour Sharon ran over the road in her dressing gown and was yelling at the top of her voice and crying uncontrollably.
"She said the police wouldn't let her in to her house to use the toilet and when I asked her what happened she said to me 'the dog ate the baby'.
"She was in a hell of a state and couldn't stop crying. She almost fainted when she told me the dog had eaten the baby.
Meer info in het artikel.
6 dagen oude baby is overleden in Wales.
De moeder stond huilend op straat dat de hond haar baby opgegeten heeft.
Patricia Punter, 70, said she saw her neighbour Sharon John "crying uncontrollably" this morning as police arrived at her house.
Ms Punter said she ran to console her neighbour, who sobbed as she revealed on of the pet dogs had attacked the six-day old baby, Eliza-Mae Mullane.
Police seized a large Alaskan Malamute from the house this morning.
Ms Punter said: "The first thing I knew was when the police came this morning and said there had been an incident.
"My neighbour Sharon ran over the road in her dressing gown and was yelling at the top of her voice and crying uncontrollably.
"She said the police wouldn't let her in to her house to use the toilet and when I asked her what happened she said to me 'the dog ate the baby'.
"She was in a hell of a state and couldn't stop crying. She almost fainted when she told me the dog had eaten the baby.
Meer info in het artikel.
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Alaskan Malamute doodt pasgeboren baby

- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Ze citeren de moeder die dit op straat riep.Nanna schreef:Nou, de hond heeft het kind niet opgegeten.
Wel doodgebeten![]()
Het was een hond die haar man een paar maanden daarvoor ergens uit een café had meegenomen van iemand die er geen zin meer in had.
Hoe dan ook weer een vreselijk bericht.
Afschuwelijk inderdaad, 6 dagen oud en dan zo eindigen..

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zo dan wil je dood als ouder zijnde.Vreselijk.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Meer info:
http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/el ... um-3160477
http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/el ... um-3160477
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Jeetje wat vreselijk 

- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Getverderrie, dit kun je als ouders toch niet verwerken denk ik.
Wie laat dan ook de hond bij zo'n jonge baby?
Wie laat dan ook de hond bij zo'n jonge baby?
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Vreemd genoeg is dit al de zoveelste poolhond die dat doet. Ik heb dit eerder van huskies gelezen. Heel vreemd. Die reageren ook altijd sterk op babygeluiden.
- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoezo vind je dat vreemd laeken? Malamutes en huskies hebben wel een zeer sterke prooidrang, zeker zo'n klein pakketje baby kan gemakkelijk als zodanig gezien worden.
Ik vertrouw mijn honden wel met kinderen, maar zulke kleine babies zou ik ook niet te dichtbij houden. Omwille van de veiligheid ook in het geval van 'lief vastpakken' is het geen veilige situatie immers.
Ik vertrouw mijn honden wel met kinderen, maar zulke kleine babies zou ik ook niet te dichtbij houden. Omwille van de veiligheid ook in het geval van 'lief vastpakken' is het geen veilige situatie immers.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
welke idioot laat een hond alleen bij een 6 dagen oude baby 
er gaan nieuwe wetten komen in engeland of ze gaan de dangerous dogs act aanpassen, dat is me nog niet helemaal duidelijk en moet ik nog eens goed uitzoeken.
ik heb ergens gelezen dat waarschijnlijk muikorven voor een aantal rassen verplicht gaan worden en dat er een grote kans is dat de dh daar ook bij zit.
wat dat dan voor verbetering zal gaan geven weet ik niet, want de meeste van die vreselijke ongelukken gebeuren thuis en daar zal niemand zijn hond gekorfd hebben denk ik maar zo.
persoonlijk heb ik het idee dat het meer zoden aan de dijk zal zetten als mensen hier verplicht een soort hondenhoudersbewijs moeten halen, aangezien een heel groot deel van deze verschrikkingen voorkomen had kunnen worden als mensen wat meer benul van honden en honden houden hadden gehad.
meer info

er gaan nieuwe wetten komen in engeland of ze gaan de dangerous dogs act aanpassen, dat is me nog niet helemaal duidelijk en moet ik nog eens goed uitzoeken.
ik heb ergens gelezen dat waarschijnlijk muikorven voor een aantal rassen verplicht gaan worden en dat er een grote kans is dat de dh daar ook bij zit.
wat dat dan voor verbetering zal gaan geven weet ik niet, want de meeste van die vreselijke ongelukken gebeuren thuis en daar zal niemand zijn hond gekorfd hebben denk ik maar zo.
persoonlijk heb ik het idee dat het meer zoden aan de dijk zal zetten als mensen hier verplicht een soort hondenhoudersbewijs moeten halen, aangezien een heel groot deel van deze verschrikkingen voorkomen had kunnen worden als mensen wat meer benul van honden en honden houden hadden gehad.
meer info

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ik heb het 1 keer van een Husky gelezen met een baby.laeken schreef:Vreemd genoeg is dit al de zoveelste poolhond die dat doet. Ik heb dit eerder van huskies gelezen. Heel vreemd. Die reageren ook altijd sterk op babygeluiden.
Je moet gewoon geen hond bij een baby laten, welk ras dan ook. Jouw lieve Bas kan ook flink schade aanrichten.
Mijn hond is heel lief met kleine kinderen en gaat plat op de grond zodra er 1 in de buurt komt maar ik zit er bovenop. Geen moment dat ik weg kijk. Niet omdat ik verwacht dat hij zal bijten maar wel omdat ik wéét dat het nog altijd een dier is die onverwacht kan reageren. En dat is in dit huis in Wales even vergeten vermoed ik zo.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Mijn honden gaan de slaapkamer in als ik visite krijg en zeker als ik visite krijg met kinderen.Manu schreef:Ik heb het 1 keer van een Husky gelezen met een baby.laeken schreef:Vreemd genoeg is dit al de zoveelste poolhond die dat doet. Ik heb dit eerder van huskies gelezen. Heel vreemd. Die reageren ook altijd sterk op babygeluiden.
Je moet gewoon geen hond bij een baby laten, welk ras dan ook. Jouw lieve Bas kan ook flink schade aanrichten.
Mijn hond is heel lief met kleine kinderen en gaat plat op de grond zodra er 1 in de buurt komt maar ik zit er bovenop. Geen moment dat ik weg kijk. Niet omdat ik verwacht dat hij zal bijten maar wel omdat ik wéét dat het nog altijd een dier is die onverwacht kan reageren. En dat is in dit huis in Wales even vergeten vermoed ik zo.
Ook al zit je erbij dan kan het nog verschrikkelijk mis gaan, een hond reageert altijd sneller dan ons.
Jammer voor de honden maar ik zou het erger vinden als ik ze af moet laten maken omdat ze een kind aangevallen hebben.
En dan ik wil zelf ook wel op mijn gemak zitten als ik constant naar mijn honden moet gaan zitten kijken om te zien of ze niks doen heb ik ook niks aan de visite.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Hmmm..Manu schreef:Ik heb het 1 keer van een Husky gelezen met een baby.laeken schreef:Vreemd genoeg is dit al de zoveelste poolhond die dat doet. Ik heb dit eerder van huskies gelezen. Heel vreemd. Die reageren ook altijd sterk op babygeluiden.
https://www.google.nl/search?q=baby+hus ... 3&ie=UTF-8
Ik zit er naast als ze contact maken. Daarna gaat hij naar zijn plek en mag er geen kind bij.
En toch snappen veel ouders dat niet, die zien er geen kwaad in en laten dat kind op die hond kruipen.
Ik heb ook kleintjes de mand in zien kruipen terwijl hond zich daar teruggetrokken heeft en dat is dan oh zo schattig. Ze mogen Manu aaien als ik erbij zit en daarna laten ze hem met rust.
Want idd wat jij zegt, ik wil geen gedonder en dat uiteindelijk je hond ingeslapen mag.
En toch snappen veel ouders dat niet, die zien er geen kwaad in en laten dat kind op die hond kruipen.
Ik heb ook kleintjes de mand in zien kruipen terwijl hond zich daar teruggetrokken heeft en dat is dan oh zo schattig. Ze mogen Manu aaien als ik erbij zit en daarna laten ze hem met rust.
Want idd wat jij zegt, ik wil geen gedonder en dat uiteindelijk je hond ingeslapen mag.
Dankje, ik bedoelde niet dat ik hem niet geloof hoor. Had het zelf maar 1x gelezen.h a n s schreef:Hmmm..Manu schreef:Ik heb het 1 keer van een Husky gelezen met een baby.laeken schreef:Vreemd genoeg is dit al de zoveelste poolhond die dat doet. Ik heb dit eerder van huskies gelezen. Heel vreemd. Die reageren ook altijd sterk op babygeluiden.
https://www.google.nl/search?q=baby+hus ... 3&ie=UTF-8
Zullen vast ook veel incidenten met andere rassen zijn.
-
- Zeer actief
Lieve mensen, ik veroordeel het ras niet. Natuurlijk kan Bas ook bijten al zal ze dat nooit doen maar dat terzijde. Dat heeft hier toch niks mee te maken? Ik heb eerder van poolhonden gelezen dat ze de baby gehaald hebben uit de babykamer en uit de wieg. Dat heeft weinig met zonder toezicht achterlaten te maken want de baby ligt dan niet bij de hond want de hond is de baby gaan halen. Dat het honds is snap ik en dat het kan gebeuren snap ik ook. Ik was slechts verwonderd dat het weer een poolhond was die dit doet. That's all....
- renee-uk
- Zeer actief
nou sorry maar dat heeft alles met toezicht te maken.
knappe hond die hier in huis ergens heengaat waar ik hem niet hebben wil.
en dan heb ik nog niet eens een baby om op op te letten.
trouwens, toen ik wel een baby had gebeurde dat ook niet.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
Dan denk ik dat je geen honden moet houden met baby's. Mijn honden konden deuren openen en dus had ik een evt baby op moeten sluiten in een kamertje. Kijk, dan maar honden weg als dat ineens zo moet om je verantwoordelijkheid te hebben genomen. Ik heb dat nog nooit ergens gezien en wij deden dat vroeger ook niet. Ik lag niet in een kamer die op slot zat om te voorkomen dat de hond mij op at en ik denk ook dat de gemiddelde hondenbezitter geen rekening houdt met een hond die naar de baby op zoek gaat in huis om hem dan dood te maken. Dat vind ik dus geen normaal hondengedrag. Als het dat wel was dan hoefde ik geen hond bij kinderen.renee-uk schreef:nou sorry maar dat heeft alles met toezicht te maken.

-
- Zeer actief
Ik snap sowieso niet helemaal waarom het normaal is dat een hond prooigedrag op kinderen heeft en dat het dan als je er een kind bij neemt gewoon handig is om dat kind achter slot en grendel te doen. Ik hoef echt geen hond in huis die "normaal" prooigedrag op mijn kinderen heeft eerlijk gezegd. Dan gaat hij snel en direct de deur uit en ik sluit niks af in huis. Gelukkig doet 99,9% van de honden dit nooit en voldoet het als je je kind niet bij de hond legt en niet zonder toezicht bij de hond alleen in de kamer achter laat. Dat lijkt mij voldoende aan maatregelen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Geloof dat ze al hun liefde ook als liefde terug zien bij de hond.
Te goed van vertrouwen , niemand wil toch geloven dat iets waar je van houd een moordenaar kan zijn.
Stond bij 1 van de linkjes van Hans een 2 dagen oude baby doodgebeten waarvan de ouders dachten dat hun hond hun kindje had willen helpen omdat ze zelf ook baby's had gehad.
Te goed van vertrouwen , niemand wil toch geloven dat iets waar je van houd een moordenaar kan zijn.
Stond bij 1 van de linkjes van Hans een 2 dagen oude baby doodgebeten waarvan de ouders dachten dat hun hond hun kindje had willen helpen omdat ze zelf ook baby's had gehad.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
De gemiddelde hondenbezitter misschien niet Laeken, maar iemand die zo'n poolmormel heeft, heeft in het algemeen al wel geleerd dat het openen van deuren een koud kunstje is voor de hond en dat de hond niet matcht met kleine dieren.
Het is absoluut geen normaal hondengedrag, dat ben ik met je eens, maar als ik moeder zou zijn dan zou ik echt niet zo achteloos omgaan met mijn 6 dagen oude baby in combinatie met mijn Malamutes. En ik heb echt schatjes van Malamutes, maar het blijven wel grote roofdieren die zeer primitief reageren.
Het is absoluut geen normaal hondengedrag, dat ben ik met je eens, maar als ik moeder zou zijn dan zou ik echt niet zo achteloos omgaan met mijn 6 dagen oude baby in combinatie met mijn Malamutes. En ik heb echt schatjes van Malamutes, maar het blijven wel grote roofdieren die zeer primitief reageren.
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Potverdorie, waarom laten ze het kind alleen met de honden.
dat weet je toch! al moet je ff naar de wc dan neem je de honden toch mee de gang in.
dat weet je toch! al moet je ff naar de wc dan neem je de honden toch mee de gang in.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Jootje74
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Norfolk Terrier
Vreselijk.. Dit soort berichten is een reden dat ik pas een hond in ons gezin wilde zodra de jongste in mijn ogen oud genoeg was om zich aan enige regels te houden (hondje met rust laten in mand/bench bijvoorbeeld). En dan hebben wij gekozen voor een kleiner ras, dat wellicht niet zo veel schade zou kunnen aanrichten, maar toch.... tjee wat een drama...
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
Bij mij zit extra beveiliging op elke deur, want ja ik heb een hond die alle deuren open kan maken en over alle babyhekjes heen gaat. Hij zou het liefst nog dwars door de deur heen gaan als hij mijn dochter hoort huilen. Ik verwacht niet dat hij haar zou gaan vermoorden, dat dan weer niet
Ik had hem beter houdini kunnen noemen ipv Rio. wist dat rotties wel slim waren, maar zo slim, snel en behendig als dat hij is, nee dat wist ik niet

Ik had hem beter houdini kunnen noemen ipv Rio. wist dat rotties wel slim waren, maar zo slim, snel en behendig als dat hij is, nee dat wist ik niet

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- renee-uk
- Zeer actief
kwestie van weten wat je in huis hebt en maatregelen nemen.laeken schreef:Dan denk ik dat je geen honden moet houden met baby's. Mijn honden konden deuren openen en dus had ik een evt baby op moeten sluiten in een kamertje. Kijk, dan maar honden weg als dat ineens zo moet om je verantwoordelijkheid te hebben genomen. Ik heb dat nog nooit ergens gezien en wij deden dat vroeger ook niet. Ik lag niet in een kamer die op slot zat om te voorkomen dat de hond mij op at en ik denk ook dat de gemiddelde hondenbezitter geen rekening houdt met een hond die naar de baby op zoek gaat in huis om hem dan dood te maken. Dat vind ik dus geen normaal hondengedrag. Als het dat wel was dan hoefde ik geen hond bij kinderen.renee-uk schreef:nou sorry maar dat heeft alles met toezicht te maken.
zo moeilijk is het niet hoor, echt niet.

Mijn ouders hadden inderdaad ook extra beveiliging op de deur van de babykamer. Voor de kat.monky555 schreef:Bij mij zit extra beveiliging op elke deur, want ja ik heb een hond die alle deuren open kan maken en over alle babyhekjes heen gaat. Hij zou het liefst nog dwars door de deur heen gaan als hij mijn dochter hoort huilen. Ik verwacht niet dat hij haar zou gaan vermoorden, dat dan weer niet![]()
- renee-uk
- Zeer actief