het is wel sneller als je het oplost met een paar pillen per dag dan dat je een plan gaat maken en je daar ook maanden mee bezig houdt natuurlijkrenee-uk schreef:nou ja, het is wel makkelijker natuurlijk dan de posts van j. werkman en tara goed te lezen en het eens op die manier te proberen, er is niks aan te doen immers want het hondje heeft adhd.Lunatic schreef:Goh wat toevallig, jij denkt dat de hond ADHD heeft en nou vind je een GT die daarin mee gaat zonder de hond ooit maar gezien te hebbenSanchis schreef:Gedragstherapeut vermoed ADHD. Ik ben in contact gebracht met iemand uit Utrecht. Daar zal ik met Jessie heen moeten voor een diagnose. Ik denk dat ik het maar ga doen.![]()
Een goede GT komt de hond thuis bekijken trouwens, hoe de hond zich in Utrecht gedraagd zegt niet zoveel namelijk!
Maat goed, pgb-tje en potje pillen, dan komt het vast wel goed
bovendien staat het ook wel interessant, een hond met een etiketje.... toch
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Druk.
Moderator: moderatorteam
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
- Aantal honden: 2
Re: Druk.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Ik schreef eerder dat ze zou komen.Lunatic schreef: Is dat ergens uit op te maken dan?
Je moet naar Utrecht voor een diagnose, nergens is te lezen dat de gt bij jullie is geweest namelijk!
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- Sanchis
- Zeer actief
Tja dat ik het allemaal niet zo'n probleem vindt voor mezelf, betekent niet dat het hondje geen probleem heeft. Ze beet bij mijn neef regelmatig haar eigen voorpoten stuk en dat heb ik haar hier ook zien doen. Verder is ze obsessief in meerdere dingen, o.a. was ze haar poten aan het stuk graven op mn betonnen vloer. Daarbij is ze hier geen probleem omdat ik de omstandigheden dusdanig opzet, zodat ze geen probleem is, voor mij! Maar het zou fijn zijn als zich gewoon kan gedragen als een vrolijke jonge hond die ze hoort te zijn, en ze weer gewoon zou kunnen meedraaien in het huishouden van mijn neef. Daar hoort ze thuis. En naar wat ik zie, zou hij er goed aan doen om er een stabiele volwassen braverik bij te nemen. Dat zou hij zelf leuk vinden, maar Jessie zeker. Als ik zie wat ze hier aan Scott heeft... onbetaalbaar.Jokkebrok schreef:Waarom moet je naar Utrecht voor een diagnose. Ik bedoel, wat voegt een diagnose uit Utrecht toe? Maakt het je wat uit wat ze mankeert en of dat een officiele naam heeft of niet. Ik lees/maak op uit al je berichten dat jij in jouw omgeving en in jouw situatie Jessie niet echt als een probleemgevalletje ervaart. En ik lees ook uit je berichten dat je het wel mooi vind, zo'n hond die je scherp houdt, waar je je tanden een tijdje in stuk kan bijten. En dan verbaas ik me erover dat je met Jessie naar Utrecht afreist voor een diagnose. Wat kan het je schelen?Sanchis schreef:Gedragstherapeut vermoed ADHD. Ik ben in contact gebracht met iemand uit Utrecht. Daar zal ik met Jessie heen moeten voor een diagnose. Ik denk dat ik het maar ga doen.
En iets totaal anders: krijgen we Jessie (en Scott en Ashley) ook nog eens te zien, of houd je die meute helemaal voor jezelf
Wat het toevoegt? Als het hondje zich beter voelt met medicatie, vind ik dat we dat moeten proberen. Ik denk dat het mogelijk een verlichting voor haar kan zijn. Er zijn mensen die hun hond voorzien van een dubbele kunstheup, maar waarom niet medicatie gebruiken als in dat kopke wat verkeert gaat?
(edit - laat ik dat voor mezelf invullen: omdat er nog steeds een taboe rust op verstandelijke beperkingen van honden, meermaals bewezen hier in dit topic)
En de reacties van vandaag doet impliceren dat ikzelf denk dat ze ADHD heb, maar dat is niet persé zo. Ik zag de vergelijking met ADHD kinderen wel, maar ADHD is in dit topic voor het eerst ter sprake gekomen - ik wist niet dat het bestond bij honden, en ik ken geen honden die het hebben. Wat ik wel zie, is dat ik dit hondje niet normaal vindt in vele opzichten.
Ik moet ook zeggen dat het me enorm intrigeert en het zou me een beter hondenmens maken wanneer ik zou kunnen ontrafelen wat Jessie maakt tot wat ze is en hoe er een oplossing kan komen.
Laatst gewijzigd door Sanchis op 19 feb 2014 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
Daantje_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
- Aantal honden: 1
Maar... Wie zegt dat Jessie dan een pilletje krijgt? Misschien is het voor TS wel fijn om te weten of de hond echt abnormaal hyperactief is, zeker omdat ze de hond niet kan/wilt houden en dus of terug gaat naar oude eigenaar of naar een nieuwe eigenaar gaat. Dan weet je in elk geval waar je mee te maken hebt (of juist niet).

- Sanchis
- Zeer actief
Maar waarom medicatie onthouden, als het helpt?
Dat doen we met honden met epilepsie oid toch ook niet?
- dagmar88
- Zeer actief
Sanchis schreef:Maar waarom medicatie onthouden, als het helpt?
- Sanchis
- Zeer actief
Tara schreef:En dan? Die conclusie kun je toch zelf al trekken zonder dat daar een officiële peut een etiketje voor hoeft te plakken?Daantje_ schreef:Maar... Wie zegt dat Jessie dan een pilletje krijgt? Misschien is het voor TS wel fijn om te weten of de hond echt abnormaal hyperactief is, zeker omdat ze de hond niet kan/wilt houden en dus of terug gaat naar oude eigenaar of naar een nieuwe eigenaar gaat. Dan weet je in elk geval waar je mee te maken hebt (of juist niet).
Jessie is al tijdenlang hyperdepieper, denk je dat je dat er wel even in twee weekjes uittraint? Ik vind dat de hond maar nauwelijks de tijd heeft gekregen om een beetje te settelen, alle suggesties en tips zijn achter mekaar van tafel geveegd, en alles bij elkaar genomen vind ik dat ze dus nog steeds geen eerlijke kans heeft gekregen.
Het zou kunnen dat de hond een schroefje mist, maar ik acht de kans belangrijk groter dat dat helemaal niet zo is.
Eigenlijk maakt het me allemaal niet zoveel uit hoe groot jij de kans acht. Ik ga er liever mee naar professionals, maar blijkbaar is dat ook weer niet goed?
Apart forum dit.
Ik heb nooit gedacht dit eruit te 'trainen'. Wat ik wel dacht (en daar bevestiging in gekregen) is dat ik ander gedrag zie omdat ik in andere omstandigheden met mijn honden leef. En daarbij vergeet je dat de grootste reden dat Jessie hier is, is dat mijn neef aan het doordraaien was van wanhoop.
Hoezo: "geen eerlijke kans" gekregen? Als ik hulp inroep van een professional, dan is het 1:0 Sanchis v.s. Jessie?
Zo gaat het hier niet. Ik probeer het hondje te helpen en laat er geen gras over groeien. Dat is alles.
Laatst gewijzigd door Sanchis op 19 feb 2014 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sanchis
- Zeer actief
ADHD wel dan??dagmar88 schreef:Sanchis schreef:Maar waarom medicatie onthouden, als het helpt?
Dat doen we met honden met epilepsie oid toch ook niet?Omdat epilepsie in de regel niet met opvoeding, de juiste activiteiten en rust creëren te behandelen valt?
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik had er nog nooit van gehoord bij honden
En vraag me eigenlijk ook af of dit niet iets te snel geconcludeerd is. Het gedrag dat beschreven wordt ken ik ook van energieke honden die niet aan hun beweging komen. Bied ze activiteit, zowel mentaal als fysiek, en daarnaast rust en regelmatig en het gaat goed. En dat niet iedereen dat kan wil ik best geloven hoor, maar waarom moet de hond dan weer een etiketje? Bied haar aan te herplaatsing met het verhaal dat ze een zeer energieke baas moet hebben die veel met haar aan de slag wil gaan en waar ze midden in het gezin staat. Zo'n hond als dit kan niet "voor erbij."
- Selene
- Zeer actief
Ik schat in dat dit gedrag met de juiste heropvoeding in rust, reinheid en regelmaat best een heleboel te verbeteren is zonder dat je de hond lamlegt met medicatie plus, en dat zei ik al, mensen die het slikken laten het vaak liever gewoon staan omdat het niet fijn isSanchis schreef:ADHD wel dan??dagmar88 schreef:Sanchis schreef:Maar waarom medicatie onthouden, als het helpt?
Dat doen we met honden met epilepsie oid toch ook niet?Omdat epilepsie in de regel niet met opvoeding, de juiste activiteiten en rust creëren te behandelen valt?

- dagmar88
- Zeer actief
Zou je me van onderzoek kunnen voorzien dat dat daadwerkelijk bij honden bestaat?Sanchis schreef:ADHD wel dan??dagmar88 schreef:Sanchis schreef:Maar waarom medicatie onthouden, als het helpt?
Tara schreef:Nee, en dat gras overheen laten groeien zou ik persoonlijk zelf liever wel hebben gedaan.Sanchis schreef: Hoezo: "geen eerlijke kans" gekregen? Als ik hulp inroep van een professional, dan is het 1:0 Sanchis v.s. Jessie?
Zo gaat het hier niet. Ik probeer het hondje te helpen en laat er geen gras over groeien. Dat is alles.
Hoe kun je in vredesnaam een helder beeld van een hond krijgen als hij in disbalans is? Ik noem dat dus geen eerlijke kans.
En zoals je ziet ben ik daar niet de enige in.
- Sanchis
- Zeer actief
ADHD is een aangeboren afwijking en Jessie was als pup al een beetje maf en ook tov nestgenoten. Daarnaast is het gewoon een lichamelijke aandoening. Nog te weinig over bekend, maar erfelijk en in het genoom in verband gebracht met een aantal genen.Tara schreef:Nee, en dat gras overheen laten groeien zou ik persoonlijk zelf liever wel hebben gedaan.Sanchis schreef: Hoezo: "geen eerlijke kans" gekregen? Als ik hulp inroep van een professional, dan is het 1:0 Sanchis v.s. Jessie?
Hoe kun je in vredesnaam een helder beeld van een hond krijgen als hij in disbalans is? Ik noem dat dus geen eerlijke kans.
Wat heeft de verhuizing daarmee te maken?
Het is niet alleen maar gedrag. Bij het test in Utrecht hoort ook een klinisch onderzoek.
Je doet alsof dit allemaal een heel drama is voor Jessie maar het ontgaat me eigenlijk volledig wat haar hier tekort wordt gedaan. Autorijden vind ze niet eens vervelend, dus what's the problem?
- Sanchis
- Zeer actief
Daar zijn ze in Utrecht mee bezig, schijnt. Ik ga me er nog verder in verdiepen. Het idee dat Jessie dit mogelijk kan hebben, is nog maar een paar uurtjes jong, dus ik heb me er nog niet teveel in verdiept.dagmar88 schreef:Zou je me van onderzoek kunnen voorzien dat dat daadwerkelijk bij honden bestaat?Sanchis schreef:ADHD wel dan??dagmar88 schreef:Sanchis schreef:Maar waarom medicatie onthouden, als het helpt?
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
De diagnose bij mensen is al enorm subjectief, ik zou het echt niet als vaststaand feit zien hoor
En welk lichamelijk onderzoek hoort er bij een ADHD diagnose?
- dagmar88
- Zeer actief
Echt? Jij denkt niet dat het voor een hond prettiger is dat er gewoon aan zijn/haar behoeften wordt voldaan?Sanchis schreef:ADHD is een aangeboren afwijking en Jessie was als pup al een beetje maf en ook tov nestgenoten. Daarnaast is het gewoon een lichamelijke aandoening. Nog te weinig over bekend, maar erfelijk en in het genoom in verband gebracht met een aantal genen.Tara schreef:Nee, en dat gras overheen laten groeien zou ik persoonlijk zelf liever wel hebben gedaan.Sanchis schreef: Hoezo: "geen eerlijke kans" gekregen? Als ik hulp inroep van een professional, dan is het 1:0 Sanchis v.s. Jessie?
Wat heeft de verhuizing daarmee te maken?
Het is niet alleen maar gedrag. Bij het test in Utrecht hoort ook een klinisch onderzoek.
Je doet alsof dit allemaal een heel drama is voor Jessie maar het ontgaat me eigenlijk volledig wat haar hier tekort wordt gedaan. Autorijden vind ze niet eens vervelend, dus what's the problem?
- Sanchis
- Zeer actief
Weer dat taboe. Hij is hardnekkig he?dagmar88 schreef:
Echt? Jij denkt niet dat het voor een hond prettiger is dat er gewoon aan zijn/haar behoeften wordt voldaan?
Ga een ADHD kind van 2 wat niet kan slapen uit onrust maar uitleggen dat er 'gewoon aan zn behoeften moet worden voldaan'.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik lees helemaal nergens dat TS alle suggesties en tips van tafel heeft geveegd. Volgens mij sluit het één het ander niet uit en is TS flink bezig met het hondje, maar roept ook de hulp van deskundigen in. Dat wil toch niet zeggen dat ze dan niet verder met het hondje aan de slag gaat? En mocht er wél een schroefje los zitten, dan is het toch fijn om te weten hoe je daarmee om kunt gaan, met of zonder medicatie?Tara schreef:En dan? Die conclusie kun je toch zelf al trekken zonder dat daar een officiële peut een etiketje voor hoeft te plakken?
Jessie is al tijdenlang hyperdepieper, denk je dat je dat er wel even in twee weekjes uittraint? Ik vind dat de hond maar nauwelijks de tijd heeft gekregen om een beetje te settelen, alle suggesties en tips zijn achter mekaar van tafel geveegd, en alles bij elkaar genomen vind ik dat ze dus nog steeds geen eerlijke kans heeft gekregen.
Het zou kunnen dat de hond een schroefje mist, maar ik acht de kans belangrijk groter dat dat helemaal niet zo is.
Verder vind ik het bijzonder dat iedereen hier zo goed lijkt te weten hoe het zit met dit hondje, terwijl de enigen die het hondje daadwerkelijk hebben meegemaakt de TS en de gt zijn. Maar als de gt tot een andere conclusie komt dan wat hier door de meerderheid wordt geroepen, zal het wel een waardeloze gt zijn
- Sanchis
- Zeer actief
Verder ben ik er klaar mee mezelf en mijn beweegredenen hier te verdedigen.
Ik bespreek voorlopig het geval alleen met mensen die mij en Jessie kennen, of mensen die ik vanuit hun professie benader.
Bedankt voor het meedenken en hier en daar voor de goede tips!
Laters!
Ik bespreek voorlopig het geval alleen met mensen die mij en Jessie kennen, of mensen die ik vanuit hun professie benader.
Bedankt voor het meedenken en hier en daar voor de goede tips!
Laters!
- dagmar88
- Zeer actief
Sanchis schreef:Weer dat taboe. Hij is hardnekkig he?dagmar88 schreef:
Echt? Jij denkt niet dat het voor een hond prettiger is dat er gewoon aan zijn/haar behoeften wordt voldaan?
Ga een ADHD kind van 2 wat niet kan slapen uit onrust maar uitleggen dat er 'gewoon aan zn behoeften moet worden voldaan'.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Het hondje is er net 3 weken, elke suggestie die er gedaan word is of niet goed of is allang geprobeerd.DeDiana schreef:Ik lees helemaal nergens dat TS alle suggesties en tips van tafel heeft geveegd. Volgens mij sluit het één het ander niet uit en is TS flink bezig met het hondje, maar roept ook de hulp van deskundigen in. Dat wil toch niet zeggen dat ze dan niet verder met het hondje aan de slag gaat? En mocht er wél een schroefje los zitten, dan is het toch fijn om te weten hoe je daarmee om kunt gaan, met of zonder medicatie?Tara schreef:En dan? Die conclusie kun je toch zelf al trekken zonder dat daar een officiële peut een etiketje voor hoeft te plakken?
Verder vind ik het bijzonder dat iedereen hier zo goed lijkt te weten hoe het zit met dit hondje, terwijl de enigen die het hondje daadwerkelijk hebben meegemaakt de TS en de gt zijn. Maar als de gt tot een andere conclusie komt dan wat hier door de meerderheid wordt geroepen, zal het wel een waardeloze gt zijn
Jessie gewoon wat laten wennen, zoals elke herplaatser/opvanger moet wennen dat kan niet. Rust in de hond brengen met complete, duidelijke uitleg, ja dat doe ik al hoor, bij de deur moet Jessie zitten, maar als de deur open gaat is ze weer net zo gek......ja dan heb je het dus niet goed of lang genoeg gedaan, het beestje snapt het gewoon nog niet!
Ergens tijd en energie in steken is de normaalste zaak van de wereld, zowel bij een herplaatser als een pup, als je er binnen 2 weken al een stempel op wil plakken reageren mensen daar op ja.
En nee niemand heeft Jessie gezien, hoeft ook niet om het een beetje in te kunnen schatten, het is niet de enige drukke hond namelijk.
Is er iets mis met medicatie, mocht de hond echt ADHD hebben (voor zover dat vast te stellen is) nee waarschijnlijk niet, maar om nou na 3 weken al dat soort stickers te willen plakken komt minimaal zeer ongeduldig over!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dat dusLunatic schreef:Het hondje is er net 3 weken, elke suggestie die er gedaan word is of niet goed of is allang geprobeerd.DeDiana schreef:Ik lees helemaal nergens dat TS alle suggesties en tips van tafel heeft geveegd. Volgens mij sluit het één het ander niet uit en is TS flink bezig met het hondje, maar roept ook de hulp van deskundigen in. Dat wil toch niet zeggen dat ze dan niet verder met het hondje aan de slag gaat? En mocht er wél een schroefje los zitten, dan is het toch fijn om te weten hoe je daarmee om kunt gaan, met of zonder medicatie?Tara schreef:En dan? Die conclusie kun je toch zelf al trekken zonder dat daar een officiële peut een etiketje voor hoeft te plakken?
Jessie gewoon wat laten wennen, zoals elke herplaatser/opvanger moet wennen dat kan niet. Rust in de hond brengen met complete, duidelijke uitleg, ja dat doe ik al hoor, bij de deur moet Jessie zitten, maar als de deur open gaat is ze weer net zo gek......ja dan heb je het dus niet goed of lang genoeg gedaan, het beestje snapt het gewoon nog niet!
Ergens tijd en energie in steken is de normaalste zaak van de wereld, zowel bij een herplaatser als een pup, als je er binnen 2 weken al een stempel op wil plakken reageren mensen daar op ja.
En nee niemand heeft Jessie gezien, hoeft ook niet om het een beetje in te kunnen schatten, het is niet de enige drukke hond namelijk.
Is er iets mis met medicatie, mocht de hond echt ADHD hebben (voor zover dat vast te stellen is) nee waarschijnlijk niet, maar om nou na 3 weken al dat soort stickers te willen plakken komt minimaal zeer ongeduldig over!
sanchis, iets dat ik me van het begin al afvraag: ben jij familie van kooi?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Selene
- Zeer actief
Lunatic schreef:Het hondje is er net 3 weken, elke suggestie die er gedaan word is of niet goed of is allang geprobeerd.DeDiana schreef:Ik lees helemaal nergens dat TS alle suggesties en tips van tafel heeft geveegd. Volgens mij sluit het één het ander niet uit en is TS flink bezig met het hondje, maar roept ook de hulp van deskundigen in. Dat wil toch niet zeggen dat ze dan niet verder met het hondje aan de slag gaat? En mocht er wél een schroefje los zitten, dan is het toch fijn om te weten hoe je daarmee om kunt gaan, met of zonder medicatie?Tara schreef:En dan? Die conclusie kun je toch zelf al trekken zonder dat daar een officiële peut een etiketje voor hoeft te plakken?

-
Jokkebrok
Jokkebrok schreef: En iets totaal anders: krijgen we Jessie (en Scott en Ashley) ook nog eens te zien, of houd je die meute helemaal voor jezelf
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik ben vooral bang dat Jessie pilletjes krijgt zodat ze geschikt wordt gemaakt als gezinshondje.
De vraag is of ze daarbij gebaat zal zijn?
Als die diagnose gesteld wordt, want dat is dan nog even afwachten.
Ik kan alleen maar hopen dat het goed zal gaan.
En eerlijk gezegd............. toen ik in soortgelijke problemen dreigde te komen met puppy Rana had ik veel meer aan de mensen die al jaren met staande honden jaagden dan met welke andere hondendeskundige ook.
Gelukkig heb ik gewoon advies gevraagd aan de mensen die mij daarvoor het meest geschikt leken.
Ik had (en heb) een hoge pet op van de hondenschool waar ik toen trainde en hun toenmalige GT, maar ik wist dat ik daar geen adequaat advies zou kunnen krijgen.
En eerlijk gezegd............. toen ik in soortgelijke problemen dreigde te komen met puppy Rana had ik veel meer aan de mensen die al jaren met staande honden jaagden dan met welke andere hondendeskundige ook.
Gelukkig heb ik gewoon advies gevraagd aan de mensen die mij daarvoor het meest geschikt leken.
Ik had (en heb) een hoge pet op van de hondenschool waar ik toen trainde en hun toenmalige GT, maar ik wist dat ik daar geen adequaat advies zou kunnen krijgen.
-
Daantje_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
TS gaat er niet vanuit dat het gedrag in twee weken eruit is getraind. Zij heeft een vermoeden omdat de hond ander gedrag vertoont dan dat zij kent. Ze wilt, denk ik, graag weten of het ADHD kan zijn of juist niet. Ik kan me voorstellen dat het prettig is om te weten waar je aan toe bent. En dat is voor iedere persoon weer anders.Tara schreef:En dan? Die conclusie kun je toch zelf al trekken zonder dat daar een officiële peut een etiketje voor hoeft te plakken?Daantje_ schreef:Maar... Wie zegt dat Jessie dan een pilletje krijgt? Misschien is het voor TS wel fijn om te weten of de hond echt abnormaal hyperactief is, zeker omdat ze de hond niet kan/wilt houden en dus of terug gaat naar oude eigenaar of naar een nieuwe eigenaar gaat. Dan weet je in elk geval waar je mee te maken hebt (of juist niet).
De tips die in dit topic zijn gegeven worden al (grotendeels) toegepast en niets wordt zomaar van tafel geveegd. De meeste tips worden allang gehanteerd (zoals rust en regelmaat bieden). Wat wel van tafel wordt geveegd, is de visie en ervaring van TS.
Het zou heel goed kunnen dat er niets aan de hand is met Jessie en het zou heel goed kunnen dat er wel iets aan de hand is met Jessie. En daar wilt TS graag achter komen.

-
korthaar
- Zeer actief
Als het hondje wel het wild een half uur roerloos en onberispelijk blijft voorstaan is er geen sprake van ADHD maar passie.ranetje schreef:Ik ben vooral bang dat Jessie pilletjes krijgt zodat ze geschikt wordt gemaakt als gezinshondje.
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Misschien moet je neef die omstandigheden dan maar nabootsen in plaats van niks te veranderen maar wel grijpen naar etiketjes en/of medicatieSanchis schreef:Wat ik wel dacht (en daar bevestiging in gekregen) is dat ik ander gedrag zie omdat ik in andere omstandigheden met mijn honden leef.

-
j.werkman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
Ik dacht even dat Herman dan ook en adhd hondje is geweest, maar hij is wel gelukkig en tevreden met zijn druk, drukker, drukst. Na even nadenken bedacht ik me dat het natuurlijk kwam omdat hij een heidewachtel is. Na nog even nadenken bedacht ik dat hij niet zo gelukkig zou zijn als ik er een herder van had willen maken, desnoods met een diagnose en een pilletje. Ik denk eigenlijk dat mij dat ook niet gelukkig zou maken, misschien moest ik dan wel een pilletje om een herderbaasje te worden, van nature ben ik dat namelijk niet.
Ik vind de inzet en gedrevenheid van ts om dit project te laten slagen heel groot, maar in mijn beleving zou ik geloof ik niet zo blij zijn met het eindresultaat, mocht haar missie slagen op deze manier.
Ik zie nog steeds een jonge heidewachtel, die anders moet zijn dan zijn genen hem vertellen en daar wordt hij en niet rustiger van en niet gelukkiger.
Persoonlijk zou ik het toch echt in de samenwerking zoeken, als ze ergens gelukkig van worden is het dat.
Ik vind de inzet en gedrevenheid van ts om dit project te laten slagen heel groot, maar in mijn beleving zou ik geloof ik niet zo blij zijn met het eindresultaat, mocht haar missie slagen op deze manier.
Ik zie nog steeds een jonge heidewachtel, die anders moet zijn dan zijn genen hem vertellen en daar wordt hij en niet rustiger van en niet gelukkiger.
Persoonlijk zou ik het toch echt in de samenwerking zoeken, als ze ergens gelukkig van worden is het dat.