Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Van binnenbak leren buiten te plassen,

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Billy 030
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 1

Van binnenbak leren buiten te plassen,

Ongelezen bericht door Billy 030 »

Hallo allemaal

Ik heb een franse bulldog pup van 13 weekjes, omdat hij Giardia heeft/had heb ik de pup geleerd binnen in een bak met grind zijn behoefte te doen. Nu is Billy oud genoeg om zijn behoefte in te houden en wil nu overstappen om Billy buiten te laten poepen en plassen

Als ik nu naar buiten ga op de tijden dat hij zou moeten plassen doet hij buiten helemaal niks.
Binnen kan hij op commando plassen maar als ik het buiten zegt doet hij niks
Wanneer ik thuis ben rent hij naar zijn bak om te plassen.

Ik woon in een appartement waar ik niet even binnen een minuut op een grasveld kan staan waarop ik een lekbak van een wasmachine heb gekocht met kattengrid erin
Ongelukjes zijn er al weken niet, behalve als ik een kleedje of kussen neerlegde, daar speelt hij netjes 3 dagen op en begint er daarna spontaan op te plassen :scratch:

Iemand tips hoe ik Billy buiten ze behoefte kan laten doen?
En waarom plast hij eigenlijk pas na 3 dagen op ze kleedjes/kussen waar hij daarvoor al ze speelgoed heen verhuist :piew:
S@ndr@
Zeer actief

Re: Van binnenbak leren buiten te plassen,

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat vraagt dus net zo lang buiten blijven tot hij wel moet, t valt even niet mee maar je moet wat, en dan belonen of je leven er van af hangt :wink: t kan even duren maar t kwartje gaat wel vallen
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Met 13 weken zul je nog maar heel weinig puppen zindelijk hebben.
Ik tenminste nooit gehad.
Geduld en nu gaan aanleren dat plassen en poepen ook samen met een bepaald commando valt.
Zit dat er in, zul je buiten eerder resultaat hebben. En belonen alles wat hij goed doet.

En nog veel meer geduld!!!
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

En de bak binnen weg halen :wink:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Pemba schreef:En de bak binnen weg halen :wink:

dat asl eerste ja....
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Och hij snapt de bak al! Dan is de overstap naar buiten zo gepiept, denk ik. Op het moment dat hij een plekje zoekt, til je hem op, zet je hem op het gras pas weer neer en blijft stil staan (aangelijnd).
De eerste paar keren sta je er misschien een kwartier (boekje mee ;) ) maar het kwartje zal wel snel vallen.
Als hij klaar is, kun je hem belonen. En misschien nog even spelen buiten. Als je direct weer naar binnen duikt terwijl je pup het buiten leuk vindt, kan hij de link leggen "plassen = naar binnen dus pret over" waardoor hij zijn plas misschien op wil gaan houden als hij buiten is.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Sanchis
Zeer actief

Rea schreef:Met 13 weken zul je nog maar heel weinig puppen zindelijk hebben.
Ik wel, eigenlijk heb ik al mijn honden en opvangertjes binnen enkele weken zindelijk. Natuurlijk doen ze nog wel eens een foutje, maar ze snapten het al wel.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Billy 030
geregistreerd lid

We hebben de bak nu weggehaald om zo te leren dat hij het ook moet kunnen inhouden. Ik had wel eerder de bak weg willen halen maar hij was goed ziek van de Giardia en dronk daarom ook heel veel, maar goed ook anders was tie zo uitgedroogd.

In eerste instantie dacht ik dat Giardia niet veel voor kwam en wilde daarom ook niet dat hij buiten gingen poepen, zodat ik alle andere honden ook besmet. weg scheppen gaat helaas moeilijk als het waterdun is.

Plus dat wij allebei werken en we hebben al heel wat vrije dagen en dienst wisselingen gedaan zodat er altijd wel iemand thuis was. Maar dat houd natuurlijk ook een keertje op.

Maar vandaag paar keer naar buiten geweest en ze eerste plasje gedaan, daar stonden we dan juichend gek te doen:P helaas zonder snoepjes want dat mag hij nog niet van de DA. Maak het helaas wel iets lastiger
Woezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Woezel de Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door Woezel »

Sanchis schreef:
Ik wel, eigenlijk heb ik al mijn honden en opvangertjes binnen enkele weken zindelijk. Natuurlijk doen ze nog wel eens een foutje, maar ze snapten het al wel.
Dat is toch niet zindelijk? Dat zijn ze toch pas als ze het ook fysiek ruime tijd op kunnen houden? :19:
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief

Woezel schreef:
Sanchis schreef:
Dat is toch niet zindelijk? Dat zijn ze toch pas als ze het ook fysiek ruime tijd op kunnen houden? :19:
Ik vind een hond zindelijk wanneer hij snapt dat het buiten moet en aangeeft wanneer het moet.
Dan wordt er bij zo'n jonge pup natuurlijk tijdens het spelen nog wel eens een foutje gemaakt, omdat er nog niet zoveel controle op de blaas zit als bij oudere honden.

Maar goed, het doet er niet toe wanneer andere honden zindelijk zijn. Dit hondje woont op een appartement. Dan lijkt me zindelijk maken ook niet zo makkelijk als wanneer je een tuin hebt.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Je kan ook gewoon belonen met zijn brokjes. Dan kan je toch belonen zonder snoep.
Billy 030
geregistreerd lid

Domor schreef:Je kan ook gewoon belonen met zijn brokjes. Dan kan je toch belonen zonder snoep.
Dat doen we ook maar zo lekker vind hij ze niet, :ugh:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Billy 030 schreef:
Plus dat wij allebei werken en we hebben al heel wat vrije dagen en dienst wisselingen gedaan zodat er altijd wel iemand thuis was. Maar dat houd natuurlijk ook een keertje op.
Wat bedoel je hiermee? Is het de bedoeling dat de pup vanaf volgende week lang alleen moet zitten?
(zo komt het op mij een beetje over)

Goede tips zijn al gegeven!
Succes
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Sanchis schreef:
Ik ben ook maar een flut opvoeder :roll:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Rea schreef:
Sanchis schreef:
Ik ben ook maar een flut opvoeder :roll:
ik ook :jank:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Woezel schreef:
Sanchis schreef:
Nee, dat is ook geen zindelijkheid. Op die leeftijd is het vooral het baasje dat zindelijk is door goed op de pup te letten en op tijd buiten te zetten. Ik geloof nooit zo in vroeg zindelijke puppies.
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Aangezien je hond gewend is dat grit de juiste ondergrond is voor een plas, kan je het grit gaan gebruiken om hem buiten zindelijk te maken. Neem wat grit mee in een zakje, plaats het grit waar de actie plaats dient te vinden en geef het commando dat je thuis ook gebruikt. Prijs hem de hemel in als het goed gaat en bouw de hoeveelheid grit dat je strooit af naar 0.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Billy 030
geregistreerd lid

Plumeau schreef:Aangezien je hond gewend is dat grit de juiste ondergrond is voor een plas, kan je het grit gaan gebruiken om hem buiten zindelijk te maken. Neem wat grit mee in een zakje, plaats het grit waar de actie plaats dient te vinden en geef het commando dat je thuis ook gebruikt. Prijs hem de hemel in als het goed gaat en bouw de hoeveelheid grit dat je strooit af naar 0.
Bedankt voor de tip, dit ga ik zeker proberen.

En betreft het werken. Wij werken inderdaad allebei en de pup moet uiteindelijk tog een tijdje alleen kunnen zijn, eind van de ochtend kom ik weer naar huis om de hond uit te laten daarna ben ik 3 uur klaar en ben met 10 min thuis. Zelf vind ik wel dat dit moet kunnen en bedoel hiermee niet dat ik dit nu al van hem verwacht maar hier willen we wel naar toe gaan

Zelf heb ik een puppie ren gemaakt van 3 bij 2 meter met zijn bench erin, daarboven hangt een ip camera zodat wij hem ook nog is met een app op me telefoon in de gaten kunnen houden. Maar de meeste dagen is er wel iemand thuis helaas komt het wel is voor dat hij even alleen moet zijn.
Wanneer hij alleen is gaat hij lekker slapen op zijn kruik en spaart ze energie tot dat we terug komen :oohja:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Billy 030 schreef:
Plumeau schreef:Aangezien je hond gewend is dat grit de juiste ondergrond is voor een plas, kan je het grit gaan gebruiken om hem buiten zindelijk te maken. Neem wat grit mee in een zakje, plaats het grit waar de actie plaats dient te vinden en geef het commando dat je thuis ook gebruikt. Prijs hem de hemel in als het goed gaat en bouw de hoeveelheid grit dat je strooit af naar 0.
Bedankt voor de tip, dit ga ik zeker proberen.

En betreft het werken. Wij werken inderdaad allebei en de pup moet uiteindelijk tog een tijdje alleen kunnen zijn, eind van de ochtend kom ik weer naar huis om de hond uit te laten daarna ben ik 3 uur klaar en ben met 10 min thuis. Zelf vind ik wel dat dit moet kunnen en bedoel hiermee niet dat ik dit nu al van hem verwacht maar hier willen we wel naar toe gaan

Zelf heb ik een puppie ren gemaakt van 3 bij 2 meter met zijn bench erin, daarboven hangt een ip camera zodat wij hem ook nog is met een app op me telefoon in de gaten kunnen houden. Maar de meeste dagen is er wel iemand thuis helaas komt het wel is voor dat hij even alleen moet zijn.
Wanneer hij alleen is gaat hij lekker slapen op zijn kruik en spaart ze energie tot dat we terug komen :oohja:
Je laat 'm dus al een aantal uren alleen begrijp ik gezien je laatste opmerking?
Kijk natuurlijk moet een hond op een gegeven moment alleen kunnen zijn, maar door de achterstand in de zindelijkheidstraining, denk ik toch dat je eerst daar even op moet gaan focussen, en daarna het alleen laten weer oppakken. Lijkt me anders absoluut niet makkelijk om hem nog aan te leren om de behoeftes altijd buiten te doen als de hond 3 uur of langer alleen moet zitten. Kans op ongelukjes is dan wel heel groot.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Niet om heel lullig te zijn maar je zegt dat jij vind dat je pup dat moet kunnen. Wat nou als je pup er nog niet aan toe is?
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief

Nou zo te horen pakt het pupje het alleen zijn juist hartstikke goed op toch?
Komt allemaal wel goed.
renee-uk
Zeer actief

Sanchis schreef:Nou zo te horen pakt het pupje het alleen zijn juist hartstikke goed op toch?
Komt allemaal wel goed.
tuurlijk joh en anders plakken we er gewoon een labeltje op: verlatingsangst of zo :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Sanchis
Zeer actief

Hij ligt gewoon rustig te slapen als ze weg zijn.
Problemen zoeken is ook een kunst
renee-uk
Zeer actief

Sanchis schreef:Hij ligt gewoon rustig te slapen als ze weg zijn.
ja als ze 'even' weg zijn
in mijn beleving is er toch een aanmerkelijk verschil tussen 'even' weg zijn en standaard de hele ochtend met aansluitend nog 3 uur in de middag.
fijn vooruitzicht voor een pupke van 13 weken :cheer:
Afbeelding

Billy 030
geregistreerd lid

renee-uk schreef:
Sanchis schreef:Hij ligt gewoon rustig te slapen als ze weg zijn.
ja als ze 'even' weg zijn
in mijn beleving is er toch een aanmerkelijk verschil tussen 'even' weg zijn en standaard de hele ochtend met aansluitend nog 3 uur in de middag.
fijn vooruitzicht voor een pupke van 13 weken :cheer:
Nou nou, ik zou mijn berichten eerst maar is goed lezen voordat je gelijk je mening geeft. Er staat duidelijk geschreven dat ik hier na toe wil groeien en dat het tot nu toe goed gaat, dus problemen zijn er helemaal niet.

Maar ondertussen zijn we al weer iets verder, hij plast buiten als ik hem na het slapen mee na buiten neemt, dus dat gaat de goede kant op. Lopen moet hij maar net zin in hebben maar ook dat gaat steeds beter. :zwaai
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”