Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup Puck

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier
Aantal honden: 1

Re: Pup Puck

Ongelezen bericht door johanna68 »

Puck heeft het door...NIet eten is wachten tot de volgende ronde. Ze eet inmiddels steeds bak leeg. Maar tussendoor is ze zoekende naar eten. Alsof ze te weinig krijgt of dat ze soort van honger gevoel heeft. Met dierenarts overleg gehad en er mag ietsjes rijst door.

Haar ontlasting is tot nu toe beter maar, daar moet ze denk ik erg aan wennen. Ze verliest af en toe namelijk haar keutels zonder het te merken lijkt het. Staat er zelf ook raar van te kijken. Ze is diarree gewent en denk haar darmen en sluitspier ook. Ze was al redelijk zindelijk . Gebeurde zelden dat ze in huis nog iets deed maar als ze deed dan ging ze er ook voor zitten. Nu heeft ze al menig keer gehad dat ze buiten behoefte doet en later zomaar onder lopen of spelen keutels er uit komen zonder dat ze dr bij gaat zitten. Het lijkt dus alsof ze het niet door heeft..

Camera vandaag wederom vergeten.
johanna68
Zeer actief

Puck heeft het door en blaft zelfs als ik haar eten klaar maak en eet tot nu toe goed. Op dit moment een loge erbij en gaat goed. Geef ik ook vers en is er ook dol op. Zo kan Puck niets binnen krijgen wat niet mag.

Betreft fokster...kreeg een app..Vrijdag .Ze had nu mijn adres en denkt er aan even langs te komen. Volgens haar heb ik haar veel uit te leggen en beschuldig ik haar van malafide handen :vaag: . Soort van dreigen. Daarna een app waarin ze mij hoopt duidelijk te maken dat ik niks meer betreft oproep op internet zet. :denken: Maar ja...helaas heeft ze dat niet voor mij te regelen..Afwachten maar weer
ute
Actief
Mijn ras(sen): Puli, Komondor, Basset Artesien Normand
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door ute »

Ojee, ik zal haar zeker niet binnen laten.
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

ute schreef:Ojee, ik zal haar zeker niet binnen laten.
geen denken aan hoor.. Ze heeft hier niets te zoeken. Dat staat duidelijk in een brief. Alleen via mail of brief per post kan ze reageren. Als ze hier toch komt dan tevergeefs ..ze komt er echt niet in. Wil haar niet eens in de buurt van Puck hebben.
ute
Actief
Contacteer:

Kan ze ook niet onopgemerkt achter om komen ? Je weet maar nooit wat ze van plan is.
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

ute schreef:Kan ze ook niet onopgemerkt achter om komen ? Je weet maar nooit wat ze van plan is.
Ja dat zou ze kunnen doen... Kan moeilijk de hele dag opgesloten zitten. Het zou niet verstandig van haar zijn
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Nou gelukkig is puck waaks ;-)
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
johanna68
Zeer actief

Sanchis schreef:Nou gelukkig is puck waaks ;-)
jahahahaha...waaks steeds meer..nadeel is dat ze gelijk staat te kwispelen hahaha. Maakt tot nu toe niet echt indruk
johanna68
Zeer actief

heb poging gedaan foto's te maken..samen met puck en zoontje gewandeld...Puck is inmiddels 10,3 kilo !!! Haar vacht begint steeds meer te glanzen staat haar goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

Ohhh wat een scheetje :I:
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Wat ziet Puck er goed uit zeg, een complimentje aan jou hoor.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
johanna68
Zeer actief

thanks...zo langzaam aan krijg ik wel hoop dat het op paar mankementen na wel goed gaat komen...ben blij dat ze nu aankomt..haar vacht is zachter en ze lijkt ook zichzelf beter te voelen. Ze is erg leergierig en best pienter. Ze gaat al zitten op commando...als we wandelen en spelen gaat ze netjes op bv frisbee liggen als ze het heeft gevonden... al ik zeg..haal frisbee of stok dan neemt ze het mee..Kortom..luisteren doet ze goed. Ook is ze niet meer zo schooieren. Nu ze ander voer heeft en niks anders mag lijkt ze dat door te hebben. stond ze normaal altijd fel te blaffen als ik ging eten..nu blijft ze rustig...
ute
Actief
Contacteer:

Puck ziet er goed en mooi uit.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Op de foto ziet Puck er stralend uit :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat een leukerd zeg! ziet er goed uit!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
johanna68
Zeer actief

ben erg benieuwd wat jullie verder denken betreft Puck. Ze is nu bijna 19 weken oud..10.3 kilo.(minder dan normaal zou moeten dus)
Maar verder graag beoordeling..wat denken jullie hoe groor ze zal worden? en welk kant op? Labrador of fries stabij?
ute
Actief
Contacteer:

Ik vind de kop meer op Stabij lijken en de vacht is ook langer dan van een Labrador.
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

ute schreef:Ik vind de kop meer op Stabij lijken en de vacht is ook langer dan van een Labrador.
idd ik ook maar, eigenlijk rest van vacht valt mee op kop en oren na... Nesthaar gaat er steeds meer uit en dus glad vacht maar wel langer dan labrador. Terwijl Puck juist in begin meest weg had van labrador. en als ik omvang poot kijk...best wel weer meer labrador..

Zo moeilijk in te schatten. Haar broertje is natuurlijk zwaarder en groter maar echt glad..die is ook al wisselen.Puck nog niet.

Vandaag weer voorraad vers gehaald. Ze eet het goed.

Ze heeft veel trekjes die Wanda ook had...komt zo vertrouwd over. Laatste tijd wel vaak ff terug denken aan Wanda. Soms nog best moeilijk allemaal.
Denk doordat nu iets meer vooruitzicht heb met Puck dat alles nu plek gaat krijgen. Weet nog zo goed ...ik trots voor mn huis met Wanda als pup..Lijkt allemaal zo kort geleden maar toch al 14 jaar bijna. En nu Puck.

Ook laatste tijd besef ik dat Puck best trouw aan mij is en op mij gericht. Zo blij mee.

Was erg bang door alle ellende...omdat ik diegene was die moest dwangvoeren...pillen in bekkie drukken..injectie's moest geven enz...dat ze mij zou zien als de persoon die altijd iets niet leuks deed. Het dus totaal niet fijn zou vinden als ik in haar buurt kwam. Gelukkig is het zo niet waar. Mijn zoontje zei vanmiddag...ze weet wel dat je haar leven hebt gered..hahahaha Dat is natuurlijk niet zo...Puck heeft dat niet door natuurlijk . Maar deed me wel goed dat Zoon vertelde dat ze enorm op uitkijk stond toen ik even bij een vriendin sleutel afgaf en hun moesten wachten. Puck ziet me graag dus..gelukkig
ranetje
Zeer actief

ute schreef:Ik vind de kop meer op Stabij lijken en de vacht is ook langer dan van een Labrador.
De uiterlijke gelijkenis qua vacht en kop zeg niet veel over de grootte van de volwassen hond.
Soms geven de groeiknobbels op de polsen een aanwijzing.
Ik denk dat het een beetje afwachten wordt hoe groot Puck zal worden :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
johanna68
Zeer actief

ranetje schreef:
De uiterlijke gelijkenis qua vacht en kop zeg niet veel over de grootte van de volwassen hond.
hoe bedoel je de groeiknobbels? ben nieuwsgierig.. Uiteraard ..ben gek op Puck...en misschien is het ook omdat ik niet kan afwachten tot ze groot en volwassen is. Maar hoop toch dat ze groot genoeg is straks voor lange afstanden wandelen en meegaan hardlopen...
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ook met een kleine(re) hond kun je ver lopen, hardlopen fietsen skeeleren, etc :ok: puck ziet er goed uit, jullie hebben het maar mooi geflikt samen.
johanna68
Zeer actief

Lizanne schreef:Ook met een kleine(re) hond kun je ver lopen, hardlopen fietsen skeeleren, etc :ok: puck ziet er goed uit, jullie hebben het maar mooi geflikt samen.
thanks...ik ben gewoon trots op Puck..als zij die enorme overlevingsdrang niet had...had ik kunnen zorgen tot ik er bij neer viel...had het niet gewerkt. Puck heeft zin in het leven en dat geeft mij enorm gevoel van zorgen voor haar..ideale combinatie.

Het is soms nog even wennen..al hoewel puck niet meer weg te denken is....

Afbeelding
ideale combi

Afbeelding
ook ideale combi
ranetje
Zeer actief

johanna68 schreef:
ranetje schreef:
hoe bedoel je de groeiknobbels? ben nieuwsgierig.. Uiteraard ..ben gek op Puck...en misschien is het ook omdat ik niet kan afwachten tot ze groot en volwassen is. Maar hoop toch dat ze groot genoeg is straks voor lange afstanden wandelen en meegaan hardlopen...
Als je naar de voorkant van de voorpoten kijkt van een pup dan zie je vrij laag, dicht boven de voetjes, maar al wel op de poot een "verdikking" in het polsgewricht.
Die zie je vrijwel niet meer als de hond volwassen is, en dus volgroeid.
Heeft de pup flinke voetjes, stevige poten en op beide poten op die plek dikke knobbels, dan zou dat aan kunnen geven dat die poten behoorlijk in lengte zullen groeien.
Hoe dikker de knobbels, hoe langer de poten kunnen worden, dus hoe "groter" de hond.

Aangezien beide voorouders, de Stabij en de Labrador, in staat zijn flinke afstanden af te leggen denk ik dat je sowieso ook met Puck straks flinke afstanden zult kunnen lopen/hardlopen. :ok:
Ik denk niet dat daarvoor de hoogte/grootte van de Labrador (of meer) noodzakelijk is :wink:
Dus maak je daar maar geen zorgen over.
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

ranetje schreef:
johanna68 schreef:
ranetje schreef:
Als je naar de voorkant van de voorpoten kijkt van een pup dan zie je vrij laag, dicht boven de voetjes, maar al wel op de poot een "verdikking" in het polsgewricht.
Die zie je vrijwel niet meer als de hond volwassen is, en dus volgroeid.
Heeft de pup flinke voetjes, stevige poten en op beide poten op die plek dikke knobbels, dan zou dat aan kunnen geven dat die poten behoorlijk in lengte zullen groeien.
Hoe dikker de knobbels, hoe langer de poten kunnen worden, dus hoe "groter" de hond.

Aangezien beide voorouders, de Stabij en de Labrador, in staat zijn flinke afstanden af te leggen denk ik dat je sowieso ook met Puck straks flinke afstanden zult kunnen lopen/hardlopen. :ok:
Ik denk niet dat daarvoor de hoogte/grootte van de Labrador (of meer) noodzakelijk is :wink:
Dus maak je daar maar geen zorgen over.

Thanks voor info..ik maak me geen zorgen hoor... Dan maar hard lopen zonder puck bij wijze... We hebben ergere dingen achter de rug...

Ga toch ff opletten op die knobbels hahahah
johanna68
Zeer actief

Gaat erg lekker..mijn aangetekende brief dat al week terug verzonden is....is nog niet aangekomen...post .nl gaat nu zoeken..tja schiet je wat mee op.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Kan ze hem niet gewoon geweigerd hebben?
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

johanna68 schreef:
ranetje schreef:
Nou dan zit je met zowel de stabij als de labrador wel goed ;) Ik denk dat een stabij beweeglijker, lichtvoetiger en atletischer is, en ondanks zn iets kleinere formaat daardoor meer geschikt is voor lange afstanden dan de labrador. Maar een labrador die goed op gewicht is (je ziet ze vaak te zwaar) die loop je er niet zomaar uit.

Ik vind het een mooi pupje! Stabij/labrador kruisingen zie je met allerlei verschillende vachtjes, soms zit in 1 nest daar heel veel verschil in! Van compleet gladharig tot de halflange sluike beharing van de stabij.
Zoals het nu lijkt, zit puck er een beetje tussenin.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
johanna68
Zeer actief

racapuck schreef:Kan ze hem niet gewoon geweigerd hebben?
nee volgens tracktrace nog niet eens van plaats posten gehaald..

verder kreeg ik vandaag aanbod van een dierenarts dat ik puck mag laten onderzoeken in Utrecht...is nogal ver van hier en tja waarom.. Nu zal Puck met 14 dagen nog een bloedtest ondergaan ...TLI ...om te zien hoe het is met haar alvleesklier en eventueel nog steeds voedsel intolerantie enz..Als ze met 4 weken niet goed blijkt te doen op lamsvlees zal ik volgens informatie via dierenarts die kontakt heeft opgenomen met iemand uit utrecht over moeten gaan op geitenvlees..Helaas zal ik niet weten hoe ik daar aan moet komen.

Eerst maar 14 dagen wachten...dan gaat Puck weer voor controle
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Ik blijf een stille meelezer, bedankt voor je updates! Leuke foto's en puck red het wel!
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

geitenvlees kan je vij een islamitische slager halen. ik waarschuw je wel, meestal zittn de haren er nog op en ik vond het walgelijk.
ellen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”