Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blafferd
Moderator: moderatorteam
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Blafferd
Boy heeft de vervelende gewoonte om enorm te blaffen tegen sommige honden. Het is geen uitvallen, maar hij blaft tijdens het spel, en dan vooral als de andere hond even stilstaat of hem negeert. Hij doet het alleen bij kleine of onzekere honden - bij Mila heeft hij het bijvoorbeeld nog nooit gedaan. Veel honden vinden dit vervelend, dat geblaf in hun oor, en hebben dan geen zin om verder te spelen, maar dan gaat Boy alleen maar harder blaffen en ze uitdagen door bijvoorbeeld met zijn snuit tegen ze aan te duwen.
Ik haal hem dan weg bij de andere hond en houd hem even bij me of lijn hem aan (dan doet hij het niet). Bij kleine hondjes lijn ik hem vooraf al aan, nu ik weet dat hij dit gedrag vertoont.
Herkent iemand dit gedrag en kan ik nog iets anders doen behalve hem uit zo'n situatie halen?
Ik haal hem dan weg bij de andere hond en houd hem even bij me of lijn hem aan (dan doet hij het niet). Bij kleine hondjes lijn ik hem vooraf al aan, nu ik weet dat hij dit gedrag vertoont.
Herkent iemand dit gedrag en kan ik nog iets anders doen behalve hem uit zo'n situatie halen?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Blafferd
hij heeft (duitse?) herderbloed toch?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- DeDiana
- Zeer actief
Dat vermoeden heb ik wel ja (onbekende kruising, maar ik zie zeker herdertrekjes wat betreft uiterlijk en gedrag).renee-uk schreef:hij heeft (duitse?) herderbloed toch?
- dagmar88
- Zeer actief
Zou zoiets zijn als spelbuigingen afleren imo.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
peer doet dat ook, en vooral als we stilstaan en er geen aktie / beweging is. heel irritant want hij staat echt keihard in het oor van een hond te tetteren. hij stopt wel als ik er wat van zeg maar dat duurt maar héél kort
in het spel valt het mee maar zodra ze gaan rennen begint het weer. maar dan is het vooral blaffen omdat hij het niet bij kan houden.
in het spel valt het mee maar zodra ze gaan rennen begint het weer. maar dan is het vooral blaffen omdat hij het niet bij kan houden.

- renee-uk
- Zeer actief
dan zou het maar zo rasgebonden gedrag kunnen zijn, als dat zo is is er weinig aan te doen vrees ikDeDiana schreef:Dat vermoeden heb ik wel ja (onbekende kruising, maar ik zie zeker herdertrekjes wat betreft uiterlijk en gedrag).renee-uk schreef:hij heeft (duitse?) herderbloed toch?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Sommige honden zijn gewoon erg vocaal als ze spelen of willen spelen.
Bo doet dat sinds enige tijd ook, honden zijn er doorgaans niet van onder de indruk, sommige baasjes wel.
In het begin schrok ik er van, kende het niet van haar. Inmiddels weet ik dat haar manier van spelen is.
Bo doet dat sinds enige tijd ook, honden zijn er doorgaans niet van onder de indruk, sommige baasjes wel.
In het begin schrok ik er van, kende het niet van haar. Inmiddels weet ik dat haar manier van spelen is.
- DeDiana
- Zeer actief
Ja, Boy stopt ook als ik er wat van zeg, ongeveer twee seconden, en gaat dan weer verder. Inderdaad, vooral als de andere hond stopt met rennen/spelen. Het is een soort uitdagen, maar op een beetje een vervelende, drammerige manier - hij doet het dan ook écht niet bij honden die duidelijk zijn meerdere zijn.Hutsje schreef:peer doet dat ook, en vooral als we stilstaan en er geen aktie / beweging is. heel irritant want hij staat echt keihard in het oor van een hond te tetteren. hij stopt wel als ik er wat van zeg maar dat duurt maar héél kort![]()
Blaffen en grommen tijdens het rennen als hij het niet bij kan houden, doet hij inderdaad ook wel eens.
Nu is een buurvrouw serieus geïnteresseerd in Boy en zij heeft een klein hondje waarbij hij dit ook doet. Ze kunnen het verder prima met elkaar vinden en spelen veel samen, maar dit geblaf vindt het andere hondje niet leuk, dan klapt ze nogal dicht. Als ik Boy dan even weghaal en wacht tot hij weer iets gekalmeerd is, is er daarna niets meer aan de hand. Het zou een perfect huisje voor hem kunnen zijn, maar hierdoor twijfel ik een beetje.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ook al zou het rasgebonden zijn dan nog kun je het de kop indrukken.
Doen we ook met andere dingen. Klinkt een beetje van ahhh het is rasgebonden dus niets aan te doen en beginnen we maar niet aan.
Doen we ook met andere dingen. Klinkt een beetje van ahhh het is rasgebonden dus niets aan te doen en beginnen we maar niet aan.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- DeDiana
- Zeer actief
Maar hoe dan?bouvierpoedel schreef:Ook al zou het rasgebonden zijn dan nog kun je het de kop indrukken.
Het is ook niet eenvoudig hem de commando's 'stil' en 'luid' aan te leren, want dit zijn echt de enige situaties waarin hij wel eens blaft.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik wou net zeggen, dat is typisch herdergedrag, dat in oren toeterenDeDiana schreef:Dat vermoeden heb ik wel ja (onbekende kruising, maar ik zie zeker herdertrekjes wat betreft uiterlijk en gedrag).renee-uk schreef:hij heeft (duitse?) herderbloed toch?
Skadi heeft er ook een handje van. Heul irritant. Ik krijg het er niet uit, maar kan het wel laten stoppen. "Hey! Kappen met die ongein!" is een commando wat voor haar werkt.
Ik zou hem op die manier laten stoppen óf hem even bij je roepen als hij weer in oren loopt te toeteren.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- KKiara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
- Aantal honden: 3
Hier nog een herder(mix) die lekker hard in de oren van honden blaft. Ik grap weleens tegen eigenaren dat dit haar manier is van vragen aan de hond of deze even heel hard wil gaan rennen.
Hier kan ik het stoppen door te zeggen Hayzel niet zo vocaal! maar dat werk maar tijdelijk ^^
Hier kan ik het stoppen door te zeggen Hayzel niet zo vocaal! maar dat werk maar tijdelijk ^^

-
Wimpel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dalmatier 7 jaar oud.
Als hij het alleen buiten doet, zou ik het lekker negeren. Mensen praten, tijgers grommen, schapen blaten en honden blaffen nu eenmaal. Als het geen overlast geeft, is er niks aan de hand.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Jura haar vriendinnetje (herder) doet dat ook, maar wordt dan gewoon straal genegeerd door Jura totdat ze weer normaal doet. En ja, soms duurt dat best lang. 
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ook honden vinden het uitermate irritant gedrag. Zelfs andere herders.Wimpel schreef:Als hij het alleen buiten doet, zou ik het lekker negeren.
En negeren is toestaan.
And few will ever climb
- renee-uk
- Zeer actief
het is spelgedrag, geen wangedrag en met al die soorten honden is het logisch dat ze niet allemaal op dezelfde manier spelen.
ik zie persoonlijk niet hoe je dit af zou moeten leren en eigenlijk ook niet waarom je dat zou moeten doen.
niet alles is maakbaar en er zijn al genoeg eenheidsworsten.
voor een hond met herderbloed is deze manier van spelen en het op overvocale manier uitdagen van spelpartners vrij normaal.
denk dat de enige manier waarop hij zal stoppen met het getoeter zal zijn als de hond waar hij mee speelt hem laat weten er niet van gediend te zijn, maar dan zal ie het evengoed bij een volgende hond weer doen als ie denkt dat ie er mee wegkomt.
wat ik er verder van lees is boy een hartstikke leuk en braaf hondje, maar ook hij is niet een ideale hond.
die bestaan namelijk niet.
ik zie persoonlijk niet hoe je dit af zou moeten leren en eigenlijk ook niet waarom je dat zou moeten doen.
voor een hond met herderbloed is deze manier van spelen en het op overvocale manier uitdagen van spelpartners vrij normaal.
denk dat de enige manier waarop hij zal stoppen met het getoeter zal zijn als de hond waar hij mee speelt hem laat weten er niet van gediend te zijn, maar dan zal ie het evengoed bij een volgende hond weer doen als ie denkt dat ie er mee wegkomt.
wat ik er verder van lees is boy een hartstikke leuk en braaf hondje, maar ook hij is niet een ideale hond.

- DeDiana
- Zeer actief
Dat denk ik ook, maar tot nu toe heeft hij het alleen maar gedaan bij honden waarbij hij ermee wegkomt.renee-uk schreef:het is spelgedrag, geen wangedrag en met al die soorten honden is het logisch dat ze niet allemaal op dezelfde manier spelen.
Voor Boy hoort dit deels wel bij zijn spel, maar het is niet alleen uitnodigen tot spel. Honden waarvoor hij wel ontzag heeft, kan hij ook uitdagen om te spelen, en dan gaat hij echt niet zo idioot staan blaffen. Het heeft iets dwingends: jij móet nu met mij komen spelen.renee-uk schreef:wat ik er verder van lees is boy een hartstikke leuk en braaf hondje, maar ook hij is niet een ideale hond.
Het gaat er mij ook niet om dat hij niet mag blaffen of vocaal zou mogen zijn tijdens het spelen, maar het is juist tijdens de momenten van rust dat hij dit gedrag vertoont en andere honden vinden het niet leuk. Voor mij dus wel een reden om hem dan bij die hond weg te halen.
Boy is inderdaad een heel leuk en braaf hondje, en ik verwacht absoluut geen perfectie (daar geloof ik ook niet in, en dat ben ik zelf ook niet). Maar dat wil natuurlijk ook niet zeggen dat ik alles maar oogluikend moet toestaan.
- DeDiana
- Zeer actief
Nou ja, het is een terriërdame (fox) dus die staat haar mannetje wel, en zo groot is Boy ook niet.Nanna schreef:Lijkt me geen topcombinatie. Ik zou Boy dan liever bij mensen plaatsen die een dominante grote teef hebben waar hij dat niet bij in zijn domme harses haaltDeDiana schreef: Nu is een buurvrouw serieus geïnteresseerd in Boy en zij heeft een klein hondje waarbij hij dit ook doet. Ze kunnen het verder prima met elkaar vinden en spelen veel samen, maar dit geblaf vindt het andere hondje niet leuk, dan klapt ze nogal dicht.![]()
Voor zo'n klein, niet weerbaar, hondje lijkt me zo'n grote opdringerige brulaap niet echt een leuke aanwinst
Ik twijfel omdat ze juist superleuk met elkaar omgaan als Boy niet zo staat te blaffen en het dus op dat ene punt na een leuke match is. Zij vindt hem ook echt leuk en zoekt hem ook op om samen te spelen en te rennen of samen met haar bal te spelen.
- renee-uk
- Zeer actief
hij is natuurlijk ook niet gek, weet best dat ie met dat geblaf bij sommige honden niet wegkomt en dan zal ie het ook niet doen.DeDiana schreef:Dat denk ik ook, maar tot nu toe heeft hij het alleen maar gedaan bij honden waarbij hij ermee wegkomt.renee-uk schreef:het is spelgedrag, geen wangedrag en met al die soorten honden is het logisch dat ze niet allemaal op dezelfde manier spelen.
Voor Boy hoort dit deels wel bij zijn spel, maar het is niet alleen uitnodigen tot spel. Honden waarvoor hij wel ontzag heeft, kan hij ook uitdagen om te spelen, en dan gaat hij echt niet zo idioot staan blaffen. Het heeft iets dwingends: jij móet nu met mij komen spelen.renee-uk schreef:wat ik er verder van lees is boy een hartstikke leuk en braaf hondje, maar ook hij is niet een ideale hond.
Het gaat er mij ook niet om dat hij niet mag blaffen of vocaal zou mogen zijn tijdens het spelen, maar het is juist tijdens de momenten van rust dat hij dit gedrag vertoont en andere honden vinden het niet leuk. Voor mij dus wel een reden om hem dan bij die hond weg te halen.
Boy is inderdaad een heel leuk en braaf hondje, en ik verwacht absoluut geen perfectie (daar geloof ik ook niet in, en dat ben ik zelf ook niet). Maar dat wil natuurlijk ook niet zeggen dat ik alles maar oogluikend moet toestaan.
hij is heus wel slim genoeg om niet om een correctie te vragen
denk dat het enige is dat je hem inderdaad weghaalt als de andere honden het niet leuk vinden maar niet in staat zijn hem te corrigeren.
denk dat ik dat ook zou doen.
maar ik zou niet de illusie hebben dat ik hem dit gedrag zou kunnen afleren en heel eerlijk gezegd daar ook niet heel veel energie in steken.
maar wie weet zijn er anderen die je daarmee wel verder kunnen helpen.
ik lees mee
edit: oh en om te laten zien dat ik echt wel begrijp wat het voor een soort geblaf is quote ik mezelf even uit het nadelen van je ras topic
renee-uk schreef:'duitseherders' is een speciale taal die de meeste andere honden niet beheersen en als vervelend ervaren.
het zijn regelneven/-nichten van de eerste orde, ze bemoeien zich overal mee en willen wel graag dat er volgens hun regels gespeeld wordt.

- DeDiana
- Zeer actief
Ja, ik blijf hem gewoon weghalen als hij het weer doet.renee-uk schreef:denk dat het enige is dat je hem inderdaad weghaalt als de andere honden het niet leuk vinden maar niet in staat zijn hem te corrigeren.
denk dat ik dat ook zou doen.
maar ik zou niet de illusie hebben dat ik hem dit gedrag zou kunnen afleren en heel eerlijk gezegd daar ook niet heel veel energie in steken.
maar wie weet zijn er anderen die je daarmee wel verder kunnen helpen.
ik lees mee
Vandaag heeft hij overigens niet als een idioot naar Rosca en Duende geblaft, terwijl hij dat tijdens de vorige (eerste) wandeling nog wel even deed toen hij wilde spelen. Die negeerden hem echter compleet en deden gewoon hun eigen ding. Daar heeft hij dan blijkbaar toch van geleerd dat het bij deze twee kleintjes geen zin heeft. En dat is natuurlijk de allerbeste manier voor hem om in te zien dat hij met dit gedrag niets bereikt.
- DeDiana
- Zeer actief
Dat is waar, maar ik heb hierbij toch het idee dat hij het wel doet om iets te bereiken: hij wil dat de andere hond verder speelt.Inge O schreef:maar niet alles wat honden doen is met de bedoeling om iets te bereiken, het kan gewoon ook iets zijn dat ze zomaar leuk vinden uit zichzelf en ik denk dat dit gedrag daaronder valt. ik vind dat dus typisch iets wat je niet zou moeten willen afleren of onderdrukken want het is in spel én het is niet naar jou gericht.DeDiana schreef: En dat is natuurlijk de allerbeste manier voor hem om in te zien dat hij met dit gedrag niets bereikt.
afkappen kan natuurlijk altijd maar dan is het inderdaad wachten tot de volgende ronde.
Hij blaft verder echt letterlijk nooit, dus het is geen hond die sowieso graag en veel blaft.
Maar ik denk ook dat hij het best bij één hond kan afleren doordat die hem corrigeert of doordat er geen reactie komt, maar dat hij het dan bij een volgende gewoon weer zal proberen.
Hij gaat komende week een middagje daarheen om te kijken hoe het gaat. Blijft hij dit blafgedrag vertonen tegenover de terriërdame, dan doen we het niet.Inge O schreef:ik betwijfel ook of het dan een goede combinatie is met de terriër.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Misschien moet je ze eens niet vol vreten gooien om ze van ongewenst gedrag af te leiden. Belonen en straffen daar waar het nodig is. Mogelijk kom je de ideale hond dan ooit nog eens tegen.renee-uk schreef:het is spelgedrag, geen wangedrag en met al die soorten honden is het logisch dat ze niet allemaal op dezelfde manier spelen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Figo, een ras echte herder, was heel behulpzaam met het leren spelen voor Nani.bouvierpoedel schreef:Ook al zou het rasgebonden zijn dan nog kun je het de kop indrukken.
Maar.. speeltje neerleggen. werd niet gereageerd. Nani wist niet wat te doen. Figo Blaffen. Een zachte, aandachtblaf.
In het begin heeft dat wel geholpen.
Nu een jaar verder, geeft Nani heel goed aan als Figo op moet rotten. Hij flikt t nog wel eens om dan zijn speelgoedje bij haar in de buurt te leggen. oms gaat ze er in mee. Maar als ze zegt nee..dan is t nee. Als ik t dan laat gaan, hangt ze in zijn wang en is t piepen. Dan kan het herdergedrag zijn, maar als ik op zo'n moment zeg..Figo, nee! Dan komt Figo als alternatief bij mij om te spelen. En dat mag. Of hij verkiest om op een ander plekje te gaan liggen. Ook goed. Maar vaak wel eerst bij mij melden, dan geef ik een goed zo.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Misschien heb jij een ander idee over een ideale hond?Wolfsblut schreef:Misschien moet je ze eens niet vol vreten gooien om ze van ongewenst gedrag af te leiden. Belonen en straffen daar waar het nodig is. Mogelijk kom je de ideale hond dan ooit nog eens tegen.renee-uk schreef:het is spelgedrag, geen wangedrag en met al die soorten honden is het logisch dat ze niet allemaal op dezelfde manier spelen.
Ik weet zeker dan mijn "ideale hond" beslist niet is wat jij ideaal vindt.
- renee-uk
- Zeer actief
dodelijk saai lijkt het me een ideale hond
ben daarom ook maar blij dat ze niet bestaan

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als een perfect gehoorzaam, naar de ogen kijkende hond, die alleen iets doet in opdracht, ideaal is, dan is het dodelijk saairenee-uk schreef:dodelijk saai lijkt het me een ideale hond
Mijn ideale hond is nooit saai en ik kan het weten.
Ik heb altijd ideale honden
- renee-uk
- Zeer actief
zo bedoel ik het hierboven inderdaad: foutloosranetje schreef:Als een perfect gehoorzaam, naar de ogen kijkende hond, die alleen iets doet in opdracht, ideaal is, dan is het dodelijk saairenee-uk schreef:dodelijk saai lijkt het me een ideale hond
ben daarom ook maar blij dat ze niet bestaan![]()
Mijn ideale hond is nooit saai en ik kan het weten.
Ik heb altijd ideale honden![]()
dat bestaat gewoon niet en ik moet er ook niet aan denken

-
Wimpel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dalmatier 7 jaar oud.
Mijn hond is pas ideaal. Niets mis mee, behalve dat hij me soms een beetje dom aankijkt als ik "Zit" zeg