Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hebben alle teven dat nou?
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hebben alle teven dat nou?
Vóór Kiki en Bente heb ik niet anders dan reuen gekend. Die plassen vanaf een bepaalde leeftijd met een poot omhoog en zo vaak en hoog mogelijk maar dat is het.
Bente plaste als pup en jonge hond op een plek redelijk dicht bij huis maar later verschoof dat naar verder weg gelegen plekken.
Tot voor kort plaste Kiki op ongeveer de zelfde plek als waar Bente het als jongedame deed maar nu is zij het ook aan het verschuiven. Ik dacht eigenlijk dat het iets typisch' van Bente was maar nu Kiki het ook doet ben ik me af gaan vragen of alle teven dit doen.
Is het een onderdeel van het volwassen worden?
*Edit: een paar vergeten letters erbij gezet.
Bente plaste als pup en jonge hond op een plek redelijk dicht bij huis maar later verschoof dat naar verder weg gelegen plekken.
Tot voor kort plaste Kiki op ongeveer de zelfde plek als waar Bente het als jongedame deed maar nu is zij het ook aan het verschuiven. Ik dacht eigenlijk dat het iets typisch' van Bente was maar nu Kiki het ook doet ben ik me af gaan vragen of alle teven dit doen.
*Edit: een paar vergeten letters erbij gezet.
Laatst gewijzigd door marian* op 21 feb 2014 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Hebben alle teven dat nou?
Komt mij totaal niet bekend voor, ook niet van andere teven. Mila plast het liefst net als een reu, om de vijf meter en op strategische plekken (bij de ingang van het losloopgebied en over andere plasjes heen enzo).marian* schreef:Vóór Kiki en Bente heb ik niet anders dan reuen gekend. Die plassen vanaf een bepaalde leeftijd met een poot omhoog en zo vaak en hoog mogelijk maar dat is het.
Tot voor kort plaste op ongeveer de zelde plek als waar Bente het als jongedame deed maar nu is zij het ook aan het verschuiven. Ik dacht eigenlijk dat het iets typisch' van Bente was maar nu Kiki het ook doet ben ik me af gaan vragen of alle teven dit doen.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
pom plast 1 keer, hier voor de deur.. heel soms 2 of 3 keer als we echt lang onderweg zijn.. maar goed, zij is nog jong (15 maanden)
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
rita is ontzettend 'set in her ways' die heeft vaste plekken om te plassen en te poepen en zelfs het markeren gaat altijd op dezelfde plekken 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
sbientje schreef:pom plast 1 keer, hier voor de deur.. heel soms 2 of 3 keer als we echt lang onderweg zijn.. maar goed, zij is nog jong (15 maanden)
Dat doet Kiki ook: één keer plassen en als ze heel nodig heeft gemoeten twee keer. Op het wijkrondje dus he?
Maar die eerste plasplek is dus aan het verschuiven in de zin van iets verder weg komen te liggen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
oh nou daar heeft pom weinig te kiezen, ik neem haar mee en op de eerste grasstrook zeg ik: plassen! en dat doet ze dan heel braaf haha
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
ik heb bij nala al menig urine onderzoek laten doen. zelfs op laten sturen naar Utrecht omdat ze zo vaak plaste.
nou ook gewoon markeren dus.
ik maakte me er best zorgen om maar nu weet ik niet beter.
en ze doet het ook echt al van jongs af aan.
nou ook gewoon markeren dus.
ik maakte me er best zorgen om maar nu weet ik niet beter.
en ze doet het ook echt al van jongs af aan.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Ik herken het ook niet van Bo. Die tilt ook overal haar poot op. Zo hoog mogelijk maar dan wel op z'n 'dames'.
Overigens ook pas als ik bij de groenstrook ben, waar ze dat van me mag, niet zomaar te pas en te onpas.
Overigens ook pas als ik bij de groenstrook ben, waar ze dat van me mag, niet zomaar te pas en te onpas.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ze hebben hier wel duidelijk voorkeur voor een aantal plaatsen, maar ze plassen in principe overal.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- dagmar88
- Zeer actief
Yup. En het liefst op grote zandhopen. Drollen worden ook vakkundig zo hoog mogelijk tegen bomen geplakt of op struiken gespietst.Nanna schreef:Simone gooit in één keer haar tank leeg maar Topsi markeert beter dan menig reu![]()
Met hoog geheven beentje
Van de jongens markeert alleen Niko, maar wanneer Charlie in de buurt is gaat die door de knietjes
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ushi plast 1x. Voor en na haar loopsheid markeert ze een klein beetje. Pasha is nog erger dan een reu.
En Chuckje? Die plast 1x, 4 poten op de grond en heel af en toe een plasje voor de sier op 3 poten.
En Chuckje? Die plast 1x, 4 poten op de grond en heel af en toe een plasje voor de sier op 3 poten.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Precies!dagmar88 schreef:Yup. En het liefst op grote zandhopen.Nanna schreef:Simone gooit in één keer haar tank leeg maar Topsi markeert beter dan menig reu![]()
Met hoog geheven beentje
Het stikt hier van de mollen, maar echt elke molshoop wordt beplast, met één achterpoot omhoog. En als ze ergens een hond ziet plassen, plast ze er meteen overheen
Alleen 's avonds-laat plast ze in 1x uit, dan is er geen tijd voor die onzin
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
De mijne plassen in een keer op de korte plasronde maar tijdens lange wandelingen dient er gemarkeerd te worden. Gol plast over molshopen en soms tegen bomen en Mika wacht tot gol klaar is en plast er dan nog eens overheen. En ze hebben ook nog favo plekjes waar ze het altijd doen, of ze nou moeten of niet. En het grappige vind ik dat ik ook niet echt een link tussen dominantie, rangorde en hun geplas kan leggen. Ik dacht dat alleen dominante teven markeerden en dat over een andere plas plassen ook dominant was. Niet echt dus.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Op vakantie plassen ze trouwens gelijk rond het huisje en veel onderweg en ze weten feilloos de weg terug naar het huisje te vinden. Heel handig, geen TomTom nodig zo :p
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Afhankelijk van de hormonen bij Coda. Normaal gesproken één keer en inderdaad dicht bij huis, bij de eerste groenstrook gaat ze zitten. Als ze richting de loopsheid gaat, gaat ze markeren maar ik merk ook dat ze dat eerste groenstrookje nu overslaat. Ze gaan dan wel ineens midden op de stoep plassen 
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik heb nooit een puppenmeisje gehad. Nani is 8/9.
Die doet haar eerste plas wel ongeveer altijd op dezelfde plek. Inmiddels moet ze bijvoorbeeld bij de tussen de midddag ronde nog wel een keer of drie, maar dat ligt wel aan wat/waar ze ruikt. Die ronde is wel bijna altijd hetzelfde. Als we een andere route pakken, wacht ze langer met haar eerste. Dan is het spannender om te kijken waar we heen gaan.
Die doet haar eerste plas wel ongeveer altijd op dezelfde plek. Inmiddels moet ze bijvoorbeeld bij de tussen de midddag ronde nog wel een keer of drie, maar dat ligt wel aan wat/waar ze ruikt. Die ronde is wel bijna altijd hetzelfde. Als we een andere route pakken, wacht ze langer met haar eerste. Dan is het spannender om te kijken waar we heen gaan.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Mica markeert meer dan Jop. Echt ieder 10 meter wel een keer
En na elk plasje, die ze wel op een keurige dames-achtige manier doet, schoffelt ze de hele bende nog even alle kanten op.
Toen Max er nog was plaste ze ook altijd over elk plasje van Max heen.

Toen Max er nog was plaste ze ook altijd over elk plasje van Max heen.
Ja inderdaad... Mica ook, dan wil ze snel weer naar binnen met haar luie konttekkel schreef: Alleen 's avonds-laat plast ze in 1x uit, dan is er geen tijd voor die onzin
-
blondie
- Zeer actief
Hier is Bluf degene die gewoon in 1x plast. Als ze moet dan gaat ze zitten en klaar. Jol is een markeerder, en dan met 1 pootje omhoog ook her en der wat druppels.Nanna schreef:Simone gooit in één keer haar tank leeg maar Topsi markeert beter dan menig reu![]()
Met hoog geheven beentje
Als ze loops zijn dan markeert Bluf ook, maar anders doet ze dat dus niet.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Mijn stabijteven markeren als de beste, en Orpa spant de kroon. Die tilt haar poot hoger dan heel wat reuen doen.
De rest markeert ook maar niet zo hevig.
De rest markeert ook maar niet zo hevig.
- billyboy2
- Zeer actief
tekkel schreef:Precies!dagmar88 schreef:Yup. En het liefst op grote zandhopen.Nanna schreef:Simone gooit in één keer haar tank leeg maar Topsi markeert beter dan menig reu![]()
Met hoog geheven beentje
Het stikt hier van de mollen, maar echt elke molshoop wordt beplast, met één achterpoot omhoog. En als ze ergens een hond ziet plassen, plast ze er meteen overheen![]()
Alleen 's avonds-laat plast ze in 1x uit, dan is er geen tijd voor die onzin
Mijn teckel is ook ineens begonnen met over alle molshopen te piesen met poot omhoog.
Voorheen plaste ze wel meerdere keren, als ze in 1 keer de sluis open gooide duurde het veel te lang. Daarom dus maar in meerdere keren. Wel alle 4 de pootjes aan de grond.
En als het gras nat is of hoog staat, dan plast ze op de stoep met de voorpootjes in het gras
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Korte wandelingetjes is het gewoon zoals Nanna zegt: de tank leeg gooien. Langere wandelingen is het daarna veel markeren. Niet op specifieke plekjes. Waar interessante geurtjes liggen. En dan strijden Jet en Saar nog wel eens om het laatste woord. hebben ze allemaal op dat plekje gezeken, moet Jet er nog overheen.
Lachen ook om dat te zien gebeuren. Otto, een paar meter verder, ziet Jet pissen en waggelt erheen. Zakt subtiel door zijn heupen. Loopt met Jet weer vooruit. Saartje heel elegant met haar pootje in de lucht, Jet ziet dat en loopt weer terug. De freule moet echt het laatste weurd hebben
Lachen ook om dat te zien gebeuren. Otto, een paar meter verder, ziet Jet pissen en waggelt erheen. Zakt subtiel door zijn heupen. Loopt met Jet weer vooruit. Saartje heel elegant met haar pootje in de lucht, Jet ziet dat en loopt weer terug. De freule moet echt het laatste weurd hebben

Groetjes,
Sandra
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Pippa markeert ook meer dan dat ze plast
Tijdens lange wandeling is er om de vijf meter wel iets dat besnuffeld en gemarkeerd moet worden. Ook vooral molshopen ja, haha. Ziet er zo grappig uit, die teckelpootjes in hurkzit en dan dat ene pootje omhoog.
Zit nu net te denken, tillen jullie honden altijd dezelfde achterpoot op? Volgens mij markeert Pippa altijd door haar rechterpootje op te tillen
Maar echt plassen doet ze niet telkens op dezelfde plek nee, is maar net waar het goed uitkomt. 's Avonds of de plasjes tussendoor is wel gewoon hop hop naar de overkant van de straat, plassen in de struikjes en snel weer naar binnen. Maar ook niet per se dezelfde plek, kan een paar meter verder zijn.
Zit nu net te denken, tillen jullie honden altijd dezelfde achterpoot op? Volgens mij markeert Pippa altijd door haar rechterpootje op te tillen
Maar echt plassen doet ze niet telkens op dezelfde plek nee, is maar net waar het goed uitkomt. 's Avonds of de plasjes tussendoor is wel gewoon hop hop naar de overkant van de straat, plassen in de struikjes en snel weer naar binnen. Maar ook niet per se dezelfde plek, kan een paar meter verder zijn.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bas piest alleen in de tuin onder 1 perenboom. Eigenlijk heeft ze pas 3 keer ergens anders gepiest buiten. Zomaar ineens tijdens het wandelen. Verder nooit ergens anders. Heel apart. Denk wel dat dat nog gaat komen al zie ik haar nog niet markeren. Dat zit er tot nu toe helemaal niet in. Poepen doet ze wel tijdens het wandelen. Alleen in gras in de berm en dan na een minuut draaien en drentelen.
Dus niet alle teven doen dat
Mijn teef piest alleen 5 meter van de achterdeur

Dus niet alle teven doen dat
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, wat is dat met die molshopen? Daar moet Mila ook altijd haar geurvlaggetje neerzetten. En ook over dooie dieren heen.
Mila markeert alleen als ze losloopt trouwens. Aan de lijn is het gewoon meelopen en als we een aangelijnde wandeling doen, plast ze gewoon 1 keer op de plek waar ik zeg dat ze moet/mag plassen.
Mila markeert alleen als ze losloopt trouwens. Aan de lijn is het gewoon meelopen en als we een aangelijnde wandeling doen, plast ze gewoon 1 keer op de plek waar ik zeg dat ze moet/mag plassen.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Mowgli plast meestal een keer, tijdens een lange wandeling soms twee keer en niet altijd op de zelfde plek.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.