Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
eveliendepien schreef:Ik kom overal maar doodles tegen, labradoodles, goldendoodles...
Nu zelfs een aussiedoodle (wist niet dat dat er was) http://www.aussiedoodle.nl/
Hoe ver mag t gaan?? Hebben we straks een dobermanndoodle, teckeldoodle, of een stafforddoodle???!!!
Ja hoe ver ga je met bastaarden.?
Hoe is het met de jouwe,?
eveliendepien schreef:Ik kom overal maar doodles tegen, labradoodles, goldendoodles...
Nu zelfs een aussiedoodle (wist niet dat dat er was) http://www.aussiedoodle.nl/
Hoe ver mag t gaan?? Hebben we straks een dobermanndoodle, teckeldoodle, of een stafforddoodle???!!!
Dat is ook weer zo.. Alles wordt maar door elkaar gemixt... Maar de doodles vielen me ineens wel heel erg op ;p.
Wat betreft mijn hond, bedoel je wat er allemaal in zit??
Zodra je er "-doodle" achter plakt, raken een boel mensen verblind en leggen klakkeloos een kapitaal neer voor een kruisingpup. Daar zijn een aantal 'slimme' fokkers op ingesprongen en met hulp van een paar ehhm... minder integere dierenartsen verkopen ze die kruisingen ook nog gecastreerd en houden ze zelf het 'monopoly' op deze exclusieve honden.
Overigens, ik ken een paar doodles (stuk of 5, allemaal labra- of golden-) en ik vind het geen leuke honden. Ik vind ze nerveus, druk, overdreven vocaal, kruidje-roer-me-niet.
Dat is ook weer zo.. Alles wordt maar door elkaar gemixt... Maar de doodles vielen me ineens wel heel erg op ;p.
Bedoel dat jouw hond ook gewoon een bastaard is net als die doodles.
Was ook een grap .,
Begrijp je wel hoor ,op zich niets mis met bastaarden , maar dat eeuwige gezeik over die geweldige vachten en gewelige karakters word ik ook schijtziek van.
eveliendepien schreef:Ik ben een leek wat betreft het fokken van honden dus ehm wat is precies hypoallergeen???
Dat allergie patienten allemaal goed tegen deze hond kunnen.
Als ik trouwens zie van welke kennel dit is krijg ik al jeuk...
Tot zover het hypoallergene...
bouvierpoedel schreef:
Was ook een grap .,
Begrijp je wel hoor ,op zich niets mis met bastaarden , maar dat eeuwige gezeik over die geweldige vachten en gewelige karakters word ik ook schijtziek van.
Die geweldige karakters heb ik dus nog niet gezien. Ik geef onmiddellijk toe dat 5 niet representatief is voor een heel 'ras' maar toch.
Ik ken 1 goldendoodle en die is blindengeleidehond. Wat een geweldig beest en ik heb het genoegen gehad om een keer een weekend op hem te passen. Groot, beetje lomp maar een enorme knuffekont.
fes/lou schreef:Haha, je bent gewoon jaloers met je ordinaire poedels, kan niet op tegen mijn ubergeweldige poodledoodle!!
Niettes , heb ze omgedoopt en fok nu varkoodle's. heel exlusief en hoogstaand. 3 generatie's knorden ze nog.
Dan behoort die van mij dus tot de generatie niet knorrende varkoodle's hoeraahhhh hij heeft alleen nog een varkensstaartje maar ik heb dus een heel eksklusjief ras
Hij is trouwens wel een beetje kanibalistisch want hij vrat net een varkensoor op, kan dat kwaad ?
Sorry zal nu weer ontopic gaan, tja overal waar maar een dure naam aan geplakt kan worden is status dus gevraagd en betekend weer een dikke knip.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
fes/lou schreef:Haha, je bent gewoon jaloers met je ordinaire poedels, kan niet op tegen mijn ubergeweldige poodledoodle!!
Niettes , heb ze omgedoopt en fok nu varkoodle's. heel exlusief en hoogstaand. 3 generatie's knorden ze nog.
Jij bent natuurlijk stiekem bezig het zeer exclusieve laekedoodle ras op te zetten.
Schiet op als je de enige pup weg doet.
Ik heb er een varken ingefokt dus Varkoodle's..Hoog iq en niet vies van partijdje modderworstelen en goede neus en goed zindelijk.
Was ook een grap .,
Tja die van mij is helemaal een mengelmoes inderdaad maaaaar ik geloof niet dat er poedel in zit. Zul je zien dat dat uit de DNA test komt
bouvierpoedel schreef: begrijp het niet. Koningin .......?
Ingrid Vrakking klinkt lichtelijk bekend maar kan er even niet opkomen.
Zij is van een hulphondenstichting maar al die namen lijken op elkaar. Heeft ook een hondenschool, in molenschot
En fokt dus doodles. Goldendoodles en nu dus ook aussiedoodles.
De koningin is daar een keer komen helpen en nu is het dus ineens geweldig.
Klopt ja, kan ik me nog wel herinneren. Ik heb nog een blauwe maandag vrijwilligerswerk willen doen voor die stichting maar dat kwam niet echt van de grond
bouvierpoedel schreef:
Sinds wanneer wordt een bouvierkruising een doedel?
Denk je dat een leek het verschil ziet?
Gewoon heel mooi vertellen dat deze boef veel hondvriendelijker geschoren is dan die raspoedels en daarom geen papiertje mag krijgen van die gemene keurmeesters
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne. Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
bouvierpoedel schreef:
Sinds wanneer wordt een bouvierkruising een doedel?
Nooouuww, er loopt hier een goldendoodle rond (leuk beest overigens, nog een beetje onstuimig) en ik heb een jaar lang gedacht dat het een bouvierkruising was. Kwam 'm laatst weer tegen en toen heb ik 't maar eens gevraagd. Het is een goldendoodle, Fzoveel, ik vond het idee van een bouvierkruising leuker