Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De wondere wereld van het pup zijn...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Re: De wondere wereld van het pup zijn...

Ongelezen bericht door Leonie. »

Oh ja ik heb me wel een paar weken uitgeput en ellendig gevoeld. Nog een geluk dat het monster zo'n schattig snoetje had, anders had ik hem zeker op straat gezet (grapje hoor).
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Hihi, dat geeft de mens hoop... Ik voel mij verder niet ziek ofzo dus denk dat het pure spanning is..

Koffie is zoo helpend :D
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Mieke-Bo schreef: Vraagje; hadden jullie ook de eerste dagen zo'n uitgeput gevoel en een beetje buikpijn?
Ik ben namelijk echt brak kapot en heb buik/maag pijn van de spanning..
Ik was kapot. Vond het best vermoeiend allemaal de eerste weken - maar dat wordt vanzelf beter. Ik kan ook niet goed tegen weinig slaap, overigens.
Spanning zou ik loslaten, alles komt vanzelf wel goed hoor. :ok:
Mieke-Bo

Leonie, ik ook niet..

Wojooo de eerste blaf tegen de katten is een feit en de eerste grommetjes om speeltjes zijn ook een feit.

Wat een dappere man! In het park loopt hij los zo mee en gaat beetje met Bo mee sjouwen.. Hij is echt heel stoer! Als die piept dan til ik hem niet op, anders word het een bang hondje..

Nu een filmpjes topic openen met enkele filmpjes van de afgelopen 3 dagen.. Is leuker als foto's denk ik :D
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Ohh wat gaat het al goed zeg! Je schrijft leuk over puppemans :cheer:
Ik krijg ook een beetje buikkriebels nu door het lezen van je topic :schrik: :lol1:
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Wat leuk!!

Ik herken het wel, zeker die spanning. Je wilt het zo graag goed doen dat je er soms gek van wordt. Na een paar dagen kan je dat wel loslaten want niet iedere pup is hetzelfde en geen enkele pup heeft de boekjes gelezen qua puppenopvoeding. Dus lekker kijken en ontdekken wat werkt voor jou en Navajo.

Het teruglezen vond ik ook erg leuk, daarom hield ik voor Oryn een puppyblog bij. Daarop heb ik het eerste jaar al zijn avonturen beschreven: van de eerste plas binnen tot de modderige portretfoto's toen hij een jaar werd. Super leuk om terug te lezen en ook grappig om te lezen welke kleine dingen er nu gebeurt zijn... want die vergeet je zo snel!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ranetje schreef:
Mieke-Bo schreef:Vraagje; hadden jullie ook de eerste dagen zo'n uitgeput gevoel en een beetje buikpijn?
Ik ben namelijk echt brak kapot en heb buik/maag pijn van de spanning..
Oh ja, heel herkenbaar :lol1:
Gaat weer over als je elkaar een beetje beter leert kennen :ok:
hier ook heel herkenbaar ja :)
Mieke-Bo

Navajo gaat goed! Hij is al aardig thuis in het park en durft al aardig eindje van mij weg te sjouwen.. In roep hem dan op tijd terug en dan sjeest hij naar mij toe.
Vanmiddag zelfs 2 grote poepjes en 3 grote plasjes gedaan! Trotse mama!
Afgelopen nacht was slopend, meneer bleef gillen en ik was radeloos.. Heb hem laten gillen totdat ik bedacht nog een kruik te hebben.. Ging even de link leggen naar warme nestgenoten die hij mogelijk wel eens kon missen.
Afijn, waterkoker aan om half 3 in de nacht.. Kruik vullen, mijn handen bijna verbranden en hup hup die kruik in de bench..
Kruik zat wel een hoes omheen trouwens, anders werd Navajo levend verbrand.. :wink:

In de tijd van het water koken heeft hij keurig 2 plasjes gedaan op het puppy trainee matje. Niet beloond, want ik beloon plasjes en poepjes alleen buiten. Daar is plassen en poepen leuk! :cheer:

Nou, de duivel speelt ermee, die kruik lag er 2 tellen in, Navajo slaakte een zucht en viel in slaap.. Ha! Nu rap naar mijn eigen bedje want om 6 uur gaat de wekker weer in het kader van: Wij houden de bench schoon.

Tot 6 uur geen problemen gehad, lekker geslapen, en Navajo ook.. Om 6 uur gauw eruit en naar buiten en weer een dikke plas... Grote puppy! Brave Navajo!!! Snel weer naar binnen, nog even wat ouwehoeren en hij ging zelf alweer bij de kruik liggen. Deurtje dicht en slapen tot 9 uur, hoopte ik!

Exact half 8, schreeuwen, krijsen, blaffen, blèren.. Je kunt mij veel wijsmaken maar hij moest wat! Misschien wel bang wakker geschrokken? Gedroomd dat hij achterbleef in het park? Ik geef echt niet snel toe aan janken maar dit was geen overhalende piep maar echt afgrijselijk.. Ik vind dat ik er goed aan heb gedaan.
Bench los, niks gezegd en alleen mijn hand uitgestoken om te laten weten dat ik er ben. Hij sprong tegen mijn benen op met een geschrokken gelaat.. Kleine knuffel gegeven en zelf snowboots, badjas en ski muts aangetrokken en Navajo mee naar buiten genomen. Nu onder het motto: Opkomende zon is mooi, het is een mooie dag en deze dag word nóg mooier met een buitenpoep en buitenplas! Aanhouder wint, en Navajo won, ondanks dat ik was ingepakt bevroor ik bijna en nu ziek worden is niet handig..
Besloten dat deze dag ook mooi is zonder een buitenpoep en buitenplas!

En toen: Ja toen, toen kreeg ik telefoon. 7 jaar geleden heb ik iemand ontmoet samen met mijn toen beste vriendin. 5 jaar geleden is mijn beste vriendin aan k*nker overleden en nu jawel, 7 jaar na dato maakt die persoon nog problemen van een dingetje (weet niet wat).. Diegene die belde overigens, is haar baas en mijn "bijna" baas! (vrijwilligerswerk)
Ik heb uit verwardheid en irritatie impulsief mijn facebook volgeschoten zonder namen te noemen. Mevrouw is erachter gekomen, heeft de "baas" opgebeld en die belde mij weer dat onze samenwerking is gestopt.. Tenzij: Ik met haar en die mevrouw en een vertrouwenspersoon ga praten over wat er gebeurd is.. Nou, ik weet concreet niet eens meer wat er gebeurd is.. Had wel wat anders aan mijn hoofd jaren geleden.. :schrik: (een zieke vriendin misschien?)
Heb dus ook gezegd dat ik van niks weet, het best erg vind en eerst ga afkoelen want ik werd echt para! Dit was prima, ik moest mijn keuze maar laten weten.. Wil je werken, kan je eindelijk werken, vinden mensen zoiets nodig.. En zo'n ramp ben ik ook niet in het dagelijks leven.. (toch? Geloof ik? :S: )

Nu, 6 uur geweest zit ik in de pieker modus over vroeger.. Bedankt Mevrouw! Ik kan bij naam en toenaam niet bedenken wat ik fout heb gedaan... Navajo doet net een plasje op de trainee en keutelt een beetje rond in de bench en komt nu bij mij liggen. Bo staat op en ploft neer naast de bank. Een traan plopt op, ik weet het zeker, ik ben geen verschrikkelijk mens en heb het beste voor met iedereen!

Vanavond heerlijk Sweet & Sour van Perfekt gehad.. En zojuist besloten lekkere walnoten roomijs te nemen als toetje!
Bedankt voor het lezen van mijn verhaal..
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Met de pup gaat het dus prima :tongue: :wink:

Kan je zelf niet uitzoeken wat je 7 jaar geleden hebt geschreven op fb?
Als je daar behoefte aan hebt tenminste. :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Mieke-Bo

Ja gelukkig wel ranetje!
Toen was ik niet lid van Facebook en ook niet van hyves of iets.. Ik wil er een nacht over slapen en zie morgen wel. Eigenlijk helemaal geen zin in extra stress nu Navajo en ik nog zo erg moeten wennen aan elkaar..
ranetje
Zeer actief

Mieke-Bo schreef:Ja gelukkig wel ranetje!
Toen was ik niet lid van Facebook en ook niet van hyves of iets.. Ik wil er een nacht over slapen en zie morgen wel. Eigenlijk helemaal geen zin in extra stress nu Navajo en ik nog zo erg moeten wennen aan elkaar..
Oh, ik begreep uit je verhaal dat het iets was van 7 jaar geleden....
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

even hoor, maar wat is er zo erg aan toegeven aan gejank?
niet alleen jij moet wennen, navajo ook ;)
en weten dat ie niet alleen is haalt al een heleboel angst weg bij zo'n hummel.

laat je pret niet bederven door iets dat 7 jaar geleden gebeurd is joh!
daar kun je toch niks meer aan veranderen, ook al zou je het willen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mieke-Bo

ranetje schreef:
Mieke-Bo schreef:Ja gelukkig wel ranetje!
Oh, ik begreep uit je verhaal dat het iets was van 7 jaar geleden....
Klopt, in real life.. Heb vanmiddag impulsief mijn eigen pagina volgespoten over de situatie hoe die nu is..

Renee, nou ik krijg soms nogal de indruk dat toegeven aan gejank een sonde is die je maar 1 maal begaat want daarna heb je een hond met verlatingsangst.
Ik en jij weten dat het niet zo zwart/wit is..

Hele avond liggen maffen! De mafkees! En daarnet met uitlaten gewoon super stoer meelopen maar hij zag de stoeprand niet. "boem" echt sneu, gelukkig niks aan over gehouden.
Vanavond alles uurtje eerder gedaan zodat ik uurtje langer slaap heb, hoop ik!
renee-uk
Zeer actief

Mieke-Bo schreef:Renee, nou ik krijg soms nogal de indruk dat toegeven aan gejank een zonde is die je maar 1 maal begaat want daarna heb je een hond met verlatingsangst.
Ik en jij weten dat het niet zo zwart/wit is..
nou nee, niet voor pupjes die net uit het nest in een nieuwe omgeving zijn hoor, geen enkele reden om die te laten janken.
denk juist dat als je dat wel doet je een prima voedingsbodem voor verlatingsangst creëert en niet andersom.
als je hond op jou kan vertrouwen en dat vanaf het begin als het ware met de paplepel ingegeven krijgt, zal ie veel zekerder opgroeien dan een pupje dat min of meer aan zijn lot wordt overgelaten.

maar voorlopig is een pupje van 8 weken daar helemaal nog niet mee bezig, die wil gewoon een veilig gevoel hebben en bij honden is het nou eenmaal zo dat ze dat krijgen door de aanwezigheid van anderen.
niet zo gek, als je bedenkt dat een hond een roedeldier is en ie een paar dagen geleden nog samen met zijn mama en zijn broertjes en zusjes was ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Het is natuurlijk heel fijn dat hij de kruik lekker vond, maar ik hecht toch meer waarde aan het feit dat hij 2 plasjes heeft gedaan!
Een pup schreeuwt meestal niet voor niks, de kans is dus groot dat hij gewoon netjes aan gaf dat hij moest plassen, ik zou het "schreeuwen/piepen" eens bestuderen, als je goed op let dan hoor je wel degelijk verschil tussen 'ik vind dit niet leuk' en "ik moet iets doen" Dus bij piepen even buiten zetten, de kans is groot dat hij gewoon even moet p&p-en :wink:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Mieke-Bo

Bedankt! Gisteravond inderdaad weer herrie in de keet en ik heb hem eruit gedaan en direct poep en plas daarna vredig in slaap gevallen.

Ik zelf zit alleen nu ook nog eens in de ziekenboeg. Buikgriep te pakken. Huisarts zegt een combinatie van weinig slaap, spanning rondom navajo en dat verlaagd mijn weerstand en het eerste wat dan ziek word zijn maag en darmen.. is al jaren zo..

Ik heb daarom ook besloten geen mensen te laten komen want ik heb mijn rust nodig. Vind het vrij bijzonder egoïstisch dat ik jaren niks hoor van sommige en nu navajo hier rondloopt willen ze ineens vriendjes zijn.

[img]http://img.tapatalk.com/d/14/02/27/pugu7u4e.jpg[/img]
ranetje
Zeer actief

Je hebt groot gelijk :ok:
Je hebt genoeg te doen met opknappen en er voor je honden zijn.
Beterschap!!
Afbeelding
Mieke-Bo

ranetje schreef:Je hebt groot gelijk :ok:
Beterschap!!
Bedankt, en gelukkig heb ik altijd mijn HF vriendjes nog :mrgreen:
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

ranetje schreef:Je hebt groot gelijk :ok:
Beterschap!!
Van dattum dus. Beterschap!!
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Beterschap! En ik vind dit een leuk topic :cheer: zo positief, enthousiast. Ga zo door :ok:
renee-uk
Zeer actief

beterschap
maak je niet te druk hoor, het komt vast en zeker allemaal prima voor elkaar!
Afbeelding

Mieke-Bo

Lieve Lizanne wat lief!

Trouwens Ptt en Renee ook super lief!

Navajo is moe, hij heeft een uur lopen bijten en snipperen op een envelop van de dierenbescherming! Zijn mening is dus duidelijk haha..
Oh en Bo is een malle! Die is psychisch helemaal opgeknapt, in huis was het altijd al wel een dooie met af en toe een gekken sprong maar de afgelopen 2 dagen zijn bijzonder..
Zwemmen is voor hem alleen noodzakelijk indien er een bal te halen valt, afijn.. Met die gedachten laat ik hem altijd zonder problemen los in de buurt van water.. Niet dat zwemmen zo slecht is, maar die geur en mijn huis vinden dat niet zo leuk haha..
Gisteren kreeg hij dus contact met een meerkoet, wat doet die? Hij springt in de vijver en gaat een serieuze poging wagen die vogel te vangen.. En die vogel rondjes dartelen om hem heen net boven water.. Was apart om te zien.. Afijn, Bo zeiknat bij mij en droog wandelen. Navajo in de honden buggy!

Vanmiddag dus weer naar dat park waar weer die meerkoeten zaten.. En jawel, 1 streep en plons! Ik stond nog op het fietspad en er kwamen mensen al schaterend voorbij. Doet die anders nooit zei ik.. hehe! Opnieuw kat en muis spel.. Dit keer hield Bo iets langer vol en daar stond hij dan, op het eilandje allemaal water om hem heen en Navajo en ik roepen! Hij schreeuwde een helluppp blaf! Ja nou hondje Bo, jij bent daar gekomen en komt dus ook maar weer hier. Mijn stem was even niet motiverend genoeg dus ik heb het fluitje gepakt (voor noodsituaties) en hierop reageerde hij adequaat. Dappere hond! Op zijn terugweg over het grasveld kwam hij nog een stuk levenloos wild tegen (Haas of konijn) en dit mocht ik deponeren in de groene container bij de aanwonende buurman. Die zei nog: Ik zie jouw wel vaker speuren hier, doet hij dan alleen naar dieren zoeken of ook andere dingen? Ik vertelde de beste man dat wij voornamelijk speuren op tennisballen. Dit omdat ik zijn jacht instinkt niet wil motiveren maar zijn hersenen wel wil trainen. Alleen een dood konijn tja, dat leg ik daar echt niet neer hoor! Kreeg een compliment dat hij de interactie tussen Bo en mij zo leuk vond en altijd even gaat kijken bij het keukenraam als ik daar bezig ben. Ook vond hij Navajo een doerak en hij zei dat Navajo wel kennis mocht maken met zijn kalkoenen, ganzen en ander vreemd dieren spul. Zonder Bo, puur voor de ervaring. Dat vond ik lief! Maar ik wacht hier even mee totdat Navajo volledig ingeënt is. Je weet het nooit met die vreemde tropische en buitenlandse vogels en hun ziektes..

Ik heb met vlagen echt vreselijke buikpijnen, dan is het gillen geblazen.. Bo port uit liefde even zijn neus in mijn buik en Navajo is mijn kruikje.. Ach en weetje, in dit leven heb je helemaal geen mensen nodig.
Immers krijg je alles al van de dieren..
ranetje
Zeer actief

Toch denk ik dat het gesprek met die mijnheer je ook een aardige opkikker heeft gegeven :wink:
Maar met je honden fijn bijelkaar kruipen voelt ook goed, dat is waar :ok:

Die meerkoeten (en eenden ook alweer een beetje) zijn zo lekker met hun hofmakerijen bezig dat dat een zeer aantrekkelijk beeld geeft voor honden en zeker voor jachthonden :mrgreen:

Waar Ita de eenden in de bosparken hier normaal geen blik waard vindt staat ze nu toch van tijd tot tijd behoorlijk geïnteresseerd naar hun gedoe te kijken. :8):
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

Wat leuk van die man zeg, echt heel aardig!

Oh ja, volgende keer fototoestel mee? ;)
Leonie.
Zeer actief

Wat leuk van die man zeg, echt heel aardig!

Oh ja, volgende keer fototoestel mee? ;)
Mieke-Bo

Iemand ervaring met salmonella? Ik heb dat.. Heb het gekregen van Bo die in aanraking is geweest met dat dode konijn..
ranetje
Zeer actief

Salmonella van een dood konijn?
Is dat zeker (uitgezocht)?

Ik kom regelmatig met dode konijnen in aanraking door het werken van Ita.
Vorig jaar met die uitbarsting van myxomatose hier onder de wilde konijnen bracht ze me vaak genoeg een dood konijn.
Heb er nooit iets van salmonella van gekregen.
Wel een keer van niet goed gegaard kippenvlees :?

Wat rot voor je. :(:
Heb je koorts?
Heb je AB gekregen van de huisarts?
Ik hoop dat je er weer goed van opknapt :ok:
Afbeelding
Mieke-Bo

Ja is uitgezocht en ja ik had koorts 39,7..
Inmiddels aan de antibiotica en mijn moeder in huis.

Voel mij nog brak en ellendig en me moeder weigert met Navajo te lopen, met Bo durft ze wel.. Poep en pies ruimt ze pas op als ik dat zeg.. Ik ben kapot en wil slapen en ga dat zo weer doen. De koorts is weg, huisarts kwam spontaan nog langs want die was bang voor uitdroging. Heb nu baby voeding en ORS. Hij wil mij het liefst thuis houden ook vanwege de hondjes en de doorslag voor thuis blijven was dat de koorts weg was.

Ik heb er alleen flink de balen in dat mijn moeder niet lekker meewerkt in de opvoeding van Navajo, echt we zijn terug bij af! 1 piepje vind ze zielig en dan doet ze direct de bench los.. (kan niet tegen gepiep) Er zit gewoon geen consequent gedrag in en ik zet mijzelf maar even over de pijn heen voordat de huisarts dadelijk de oorzaak wél bij Navajo gaat zoeken omdat hij alles in huis doet.

Bah, heb er echt even flink de P in..

Nog even een toevoeging: Ik blijf ons een succesverhaal vinden hoor! Ondanks deze dramatische wending.. :lol1:
ranetje
Zeer actief

Joh deze vervelende wending is maar een kronkeltje :wink:
Straks ben je weer opgeknapt en kan je er weer met volle kracht mee verder.

Vermoei je niet te veel met dingen uitleggen als ze toch niet worden gedaan.
Word maar snel beter :flower:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Beterschap :roos:
En zodra je beter bent ga je gewoon weer lekker verder waar je gebleven was, komt helemaal goed hoor :E:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”