Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaffen negeren of iets anders?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Doefus
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Jack russel en old english bulldog
Aantal honden: 2

Blaffen negeren of iets anders?

Ongelezen bericht door Doefus »

Halo, wij hebben sinds afgelopen donderdag onze pup.
Het valt ons op dat ie tijdens spel, of als uitdaging blaft. Het is niet heel de dag door maar wel met spelen of als hij rondloopt en zoiets heeft van zo nu wil ik aandacht.
Moeten wij dit negeren of zijn er andere ideetjes om dit af te leren/ in te dimmen
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Blaffen negeren of iets anders?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik zou het negeren als het om aandacht vragen gaat. Het kan best even erger worden voordat hij ermee ophoudt. Hij moet erachter komen dat blaffen niet werkt om zijn zin te krijgen, dus hij zal waarschijnlijk in eerste instantie harder/langer gaan blaffen.
Als hij even stil is, kun je hem dan wel bij je roepen en lekker even samen spelen, zodat hij ook leert dat het initiatief van jou komt en dat niet steeds probeert af te dwingen door bijvoorbeeld te blaffen.
de Fijne Hond
geregistreerd lid
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door de Fijne Hond »

Je kan bij de fokker even informeren wat de pup in het nest deed.

Verder is het interessant om te ontdekken waarom er geblaft wordt. Als het van opwinding is, bijvoorbeeld tijdens spel, zou ik het spel direct staken, en de hond negeren. Pas weer gaan spelen als hij stil is. Verder geen reactie geven op het geblaf.

En als de hond blaft om aandacht te vragen, ook negeren. En negeren is dus ook, niet straffen en geen 'foei' oid roepen. Gewoon omdraaien en weglopen, naar een andere ruimte, en pas weer terugkomen als het stil is, en ook dan de hond nog even 'links' laten.
www.fijnehond.nl
honden training eindhoven

When a man’s best friend is his dog, that dog has a problem.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Ik vind blaffen tijdens spel volkomen normaal en ik zou er niets mee doen als het geen extreme vormen aanneemt. Honden blaffen soms nou eenmaal uit opwinding.
Blaffen om aandacht kun je beter negeren. Als je pup wat ouder is, kun je commando 'stil' aanleren. Dan kun je je hond op een positieve manier duidelijk maken dat blaffen soms niet gewenst is
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik maak er met zo'n hummel ook geen probleem van eigenlijk.
beetje afleiden, wat spelen en/of een knuffelsessie.
die kleine puppen hebben de attentiespanne van een garnaal dus wat afleiding is vaak al genoeg om ze te laten vergeten waar ze nou eigenlijk mee bezig waren ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Sanchis schreef: Als je pup wat ouder is, kun je commando 'stil' aanleren. Dan kun je je hond op een positieve manier duidelijk maken dat blaffen soms niet gewenst is
Maar dan ook blaffen op commando. Gelijk allebei dan.
'Luid' is blaffen, kun je nu al doen.
En bv 'Zwijg' of 'Stil' is zijn kop houden.

Hoeft absoluut niet met dwang, kan gewoon spelenderwijs. Beetje slim ding heeft dat snel genoeg door. Leuk spelletje/snoepje erbij.
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

renee-uk schreef:ik maak er met zo'n hummel ook geen probleem van eigenlijk.
die kleine puppen hebben de attentiespanne van een garnaal dus wat afleiding is vaak al genoeg om ze te laten vergeten waar ze nou eigenlijk mee bezig waren ;)
Echt? Navajo liep gisteren zomaar met een vreemde mee hihi.. Kon hem op tijd laten weten dat ik moeke was..

Bo en navajo spelen ook samen en ja dan gaan ze allebei wel beetje speel blaffen.. ik negeer het, corrigeren doen ze onderling zelf wel.. Of navajo loopt weg (onderdanigheid) of bo geeft een snauw van oprotten! Daarin zie ik geen probleem.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Mieke-Bo schreef:
renee-uk schreef:ik maak er met zo'n hummel ook geen probleem van eigenlijk.
Echt? Navajo liep gisteren zomaar met een vreemde mee hihi.. Kon hem op tijd laten weten dat ik moeke was..

Bo en navajo spelen ook samen en ja dan gaan ze allebei wel beetje speel blaffen.. ik negeer het, corrigeren doen ze onderling zelf wel.. Of navajo loopt weg (onderdanigheid) of bo geeft een snauw van oprotten! Daarin zie ik geen probleem.
ja echt :lol1:
het ging toch om wat geblaf?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Diesel en Loek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Diesel en Loek »

Ik heb keeshonden en die staan er om bekend dat het blafferds kunnen zijn. Ik laat vanaf het begin dus weten dat blaffen niet gewenst is,want een blaffende pup is nog wel schattig, maar een volwassen hond die veel blaft is toch minder leuk.

Wanneer mijn honden blaften dan zei ik op een verbaasde toon "Ohhh wat doe je nou? " een daar waren ze altijd wel van onder de indruk. Ik begrijp dat blaffen tijdens spel normaal is, maar toch heb ik het op die manier wel altijd binnen de perken gehouden.

Mijn kezen zijn gelukkig beide geen blafferds :-D
Maar als ze een weekje uit logeren gaan en de oppas is er niet streng op dat ze niet mogen blaffen,heb ik er als ik ze ophaal er een week werk aan om ze het blaffen weer af te leren

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”