Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waakse Husky

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Manu

Waakse Husky

Ongelezen bericht door Manu »

Houdt de spoken uit huis.

Sinds een paar dagen staat Manu borstelend bij het keukenraam met een grommend blafje.
Alleen 's avonds en natuurlijk als ik alleen thuis ben.
Wij hebben een buurvrouw en verder is er geen enkele kans op een voorbijganger, al helemaal niet bij dat raam.
Hij staat echt naar 1 punt te staren en houdt dit zelfs een minuut of 10 vol.
Ik ben al een aantal keer uit het raam gaan hangen of buiten gaan kijken maar niets te zien.
Het stomme is, als de gordijnen dicht zijn doet hij het net zo goed.

We hebben wel een uil zitten maar die zit er al langer dan die 3/4 dagen dat hij blaft.
Heb ik een spookwaakhond? :mrgreen:
Mariss
Actief
Mijn ras(sen): Poedel
Aantal honden: 1

Re: Waakse Husky

Ongelezen bericht door Mariss »

Dat doet Yeti ook in mijn kamer. T verschil is alleen: yeti is een poedel van 18 weken, en wij wonen 3 hoog
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Zijn het geen scharrelende egeltjes of andere beesten die hij hoort?
Manu

Ik krijg er helemaal de kriebels van.
We hebben hier ook geen straatverlichting dus ik sta dan bibberend met mijn zaklampje te kijken of er iets of iemand is. Ik kijk veel horrorfilms, misschien mee stoppen :lol1:
Manu

runninggirl schreef:Zijn het geen scharrelende egeltjes of andere beesten die hij hoort?
Misschien eekhoorntjes ofzo? Zo gek alleen dat hij het pas sinds een paar dagen doet en als ik alleen ben. Al zijn rughaar staat overeind en hij gromt erbij. Brrr :schrik:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Manu schreef:
runninggirl schreef:Zijn het geen scharrelende egeltjes of andere beesten die hij hoort?
Misschien eekhoorntjes ofzo? Zo gek alleen dat hij het pas sinds een paar dagen doet en als ik alleen ben. Al zijn rughaar staat overeind en hij gromt erbij. Brrr :schrik:

Snap best dat je dat eng vindt.

Als ik in het donker in het bos loopt ben ik niet bang, maar als de honden ineens tegen de bosjes gaan staan te blaffen krijg ik toch wel even de kriebels.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

Yazoo doet dat bij de achterdeur, die staat op de loer voor als er een kat of een vogel in de tuin landt. Soms staat ze er gewoon op te wachten, en dan heel stoer vanaf binnen gaan staan blaffen.
Alles wat niet in de tuin hoort wordt trouwens aangeblaft als ze de kans krijgt...
Afbeelding
Manu

Mariss schreef:Dat doet Yeti ook in mijn kamer. T verschil is alleen: yeti is een poedel van 18 weken, en wij wonen 3 hoog
Wat een leuke naam voor een poedel trouwens. Toch wel een witte met grote poten?
marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

oh bah, dat lijkt me wel eng! Maar waarschijnlijk hoort hij gewoon iets
Manu

Hij blaft echt noooit. Als er iemand aanbelt wordt hij vaak niet eens wakker.
Misschien dwalen die kippengeesten nu hier rond :hmmm:
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Manu schreef:Hij blaft echt noooit. Als er iemand aanbelt wordt hij vaak niet eens wakker.
Die zijn gepest en nu komen ze manu pesten.. :S:
Vind het wel een meesterlijke gedachte!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Manu schreef:Hij blaft echt noooit. Als er iemand aanbelt wordt hij vaak niet eens wakker.

:LOL:

:mrgreen: Ik heb ook een ghostbuster. Bang in het donker is hij ook nog. En dan helemaal in paniek met grote wilde ogen terwijl er niks aan de hand is.
Hij doet het nu niet meer sinds het weer beter is, dus denk dat hij op de wind reageerde.
Mariss
Actief
Mijn ras(sen): Poedel

Waakse Husky

Ongelezen bericht door Mariss »

Manu schreef:
Mariss schreef:Dat doet Yeti ook in mijn kamer. T verschil is alleen: yeti is een poedel van 18 weken, en wij wonen 3 hoog
Wat een leuke naam voor een poedel trouwens. Toch wel een witte met grote poten?
Nope. Zwart met witte pootjes Afbeelding

Geen Fifi hier haha. Oh en hij is een middenslag. Niet eens een koningspoedel.
Eelke
Actief
Mijn ras(sen): Weimaraner in huis en Corgi op de verlanglijst

Ongelezen bericht door Eelke »

Teun heeft ook af en toe een waaks momentje. Ik kan het ook echt niet plaatsen, hij ligt dan in een kamer waar niet eens ramen zijn om iets in te zien :piew:
Ik ga er steeds maar vanuit dat het dingen zijn die ik niet hoor, landende vogeltjes ofzo :D
Maar laatst kwam ik van de houten trap af met schoenen aan (vrij hard geluid dus) terwijl hij bij mijn schoonouders in de andere kamer was en toen moest er ook vreselijk geblaft worden.

Hij doet het wel altijd 's avonds als het donker is, ook al kan hij dat dus niet eens altijd zien.
Groetjes van Eelke en Teun
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Haha, ja dat zal het zijn! :LOL:

Xavi doet dat ook wel, staat ie wat voor het raam te grommen en te doen terwijl er helemaal niks in de tuin is :19:
Misschien denkt hij dat ie moet waken als jij alleen thuis bent. Ik heb geen idee :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Hier heb ik ook zo'n helder licht. Maar die staat soms ineens midden in de kamer te blaffen of naar buiten te kijken en te grommen en blaffen, niks te zien of te horen. Het grappigste is als hij ligt te slapen, dan schrikt hij soms wakker en gaat ook enorm blaffen.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Zinzi kan dat ook heel goed, dan zit of staat ze naar het raam voor te kijken en te grommen en blaffen, er is dan niks te zien en ik hoor niks, maar dat zegt weinig natuurlijk. Ik moet dan echt zeggen dat het klaar is, anders houd ze het rustig een half uur vol :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tibbe vloog net krijsend vanuit de vensterbank m'n armen in.
Maar even gaan kijken wat er dan zo eng was. Hij liep in elkaar gedoken aan m'n been geplakt mee, sprong in de vensterbank en keek daar rillend en borstelend naar Het Kwaad.

Een poes formaat hangbuikzwijn :LOL: :LOL: :LOL:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

zijn eigen reflectie misschien :engel:
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Als ik in het donker in het bos loopt ben ik niet bang, maar als de honden ineens tegen de bosjes gaan staan te blaffen krijg ik toch wel even de kriebels.
Ezio is daar erg goed in, gaat eerst wat paranoia lopen doen en als ik dan eindelijk toch wat begin te twijfelen ("stel nou dat er echt.........") loopt hij bij wijze van spreken gierend van het lachen verder. Maar ja, soms kom je ook wel dingen tegen.......
Laatst nog een man zonder lampje en/of reflecterend vestje of zo, nog vreemder; zonder hond (of vriendin c.q. vriend) zomaar in het midden van nergens. Dat ik daar liep was al vreemd maar ik heb de hond nog als excuus.
Had ik toch even een "oeps..." moment. De man schrok volgens mij echter harder van mij dan omgekeerd.

Maar wij hebben ook wel eens in vakantie huisje gezeten ergens diep in het niks toen Bo op de 1ste avond tegen een muur begon te grommen. Natuurlijk muizen of zo maar leg dat maar eens uit aan een stads-hond.

Je kunt tegenwoordig van die nacht camera's kopen, die een foto of filmpje maakt als er iets voorbij loopt.
Lijkt me leuk om in zo'n situatie te hebben. Het zal echter w.s. een kat of iets zijn. Hoop ik toch............
Afbeelding
Manu

Nog meer spookwakers zo te lezen :lol1:
Mijn vriend is een weekend weg dus ik ben samen met Manu. Vannacht liep hij weer borstelend door de huiskamer te dribbelen, met zo'n "wwwwrf". Brrrr dan heb ik echt wel even zenuwen hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”