Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
welk voer is dan nog wel goed?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
welk voer is dan nog wel goed?
Ice heeft mogelijk Hd, (staat ook al op een andere plaats op het forum) en hij heeft van 2a3 maanden oud tot 5 maanden Eukanuba gehad. Daarna overgegaan op royal canin ( beiden aangepast aan zijn volwassen gewicht later). Het punt is dat hij nu flink last heeft van zijn achterpoten.
(Foto's worden binnenkort gemaakt, Om hd uit te sluiten of te bevestigen).
Nu lees ik meerdere dingen, het is aanleg, het zijn milieufactoren zoals springen en voer enz. Wat is jullie mening hier over?
Volgens de fokker is padegree pal puppyvoer gewoon het beste omdat ze dan niet te snel groeien ( hoor ik nu achteraf ).
Klopt dit wel ? Ik zie hier vaker dat jullie het hier ook niet mee eens zijn.
Welk voer dan wel, toch over op volwassen voer dan maar?
Mandy
(Foto's worden binnenkort gemaakt, Om hd uit te sluiten of te bevestigen).
Nu lees ik meerdere dingen, het is aanleg, het zijn milieufactoren zoals springen en voer enz. Wat is jullie mening hier over?
Volgens de fokker is padegree pal puppyvoer gewoon het beste omdat ze dan niet te snel groeien ( hoor ik nu achteraf ).
Klopt dit wel ? Ik zie hier vaker dat jullie het hier ook niet mee eens zijn.
Welk voer dan wel, toch over op volwassen voer dan maar?
Mandy
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- mechelaar_fan
- Zeer actief
Aan de slechte raadgevingen van de 'fokker' denk ik dat het eerder om een hondenwinkel gaat dan om een fokker. zo eentje met 25 verschillende rassen, importpups uit Oost-Europa, waar er geen vervelende pottenkijkers zijn van de dierenbescherming.
Pedigree Pal is vuiligheid en heel slecht voor honden.
HD is erfelijk. Je kunt de scherpe kantjes wat afronden door aangepaste voeding een aangepaste beweging te geven, meer niet. Op 5 maanden HD is een angstwekkend gegeven, het ziet er slecht uit voor je hond. Slechte fokkers beweren dat HD door verkeerde voeding of te veel beweging komt.
Teveel beweging leidt niet tot een verscherping van de HD, maar wel verkeerde beweging (bruusk draaien). Een HD-hond moet veel draven en vooral veel zwemmen, spierversterkende oefeningen doen.
over puppy-volwassen voer spreekt iedereen zich tegen.
Groeipijnen (en dat is iets helemaal anders dan HD) kan je afremmen door minder eiwitrijk voer te geven, de ontwikkeling van HD niet, in tegenstelling tot sommige bakerpraatjes op het web. HD is gewoon een erfelijke belasting, waardoor de heupen zich abnormaal ontwikkelen. Door verkeerd te belasten ga je dit nog verergeren, door aangepast te belasten kan je ervoor zorgen dat de heupspieren sterker worden, zodat er meer steun is voor het heupgewricht, waardoor de heup beter in de kom gehouden wordt.
HD is erfelijk. Je kunt de scherpe kantjes wat afronden door aangepaste voeding een aangepaste beweging te geven, meer niet. Op 5 maanden HD is een angstwekkend gegeven, het ziet er slecht uit voor je hond. Slechte fokkers beweren dat HD door verkeerde voeding of te veel beweging komt.
Teveel beweging leidt niet tot een verscherping van de HD, maar wel verkeerde beweging (bruusk draaien). Een HD-hond moet veel draven en vooral veel zwemmen, spierversterkende oefeningen doen.
Groeipijnen (en dat is iets helemaal anders dan HD) kan je afremmen door minder eiwitrijk voer te geven, de ontwikkeling van HD niet, in tegenstelling tot sommige bakerpraatjes op het web. HD is gewoon een erfelijke belasting, waardoor de heupen zich abnormaal ontwikkelen. Door verkeerd te belasten ga je dit nog verergeren, door aangepast te belasten kan je ervoor zorgen dat de heupspieren sterker worden, zodat er meer steun is voor het heupgewricht, waardoor de heup beter in de kom gehouden wordt.
Dus volwassen brok omwille van het lager eiwitgehalte, of vers omwille van het hoger eiwitgehalte?Inge schreef:Gewoon een volwassen brok, of vers zoals Duck, Rodi etc
-
- Vaste gebruiker
fokker/ pedigree pal
Even over de fokker, dit is het tweede nest AM, verder heeft ze nog twee andere rassen en een asbakkenrasje. Dus broodfokker in de zin van 25 rassen kies maar enz en slechte behuizing ? nee, dat niet.
Dat ik er nooit meer een hond vandaan haal, dat spreekt vanzelf.
Over pedigree pal: ( o ja lach niet om spellingsfouten van het voer :p: , het interesseert me echt niet hoe je het schrijft, ik heb iets anders aan mijn hoofd).
Tussendoor ben ik even bij mijn moeder geweest, ze heeft een herder van 3 a 4 jaar en die heeft zo's erge HD ''gehad" dat de heupkommen niet meer dan bordjes waren, zo plat. En toch braaf pedigree pal gevoerd!!!!
Ik zal ook eens aan een andere dierenarts vragen wat zijn mening is over het voer. De shit is dat wij 'zogenaamde leken' het vaak echt beter weten, maar dat ze ons niet geloven vanwege onze niet medische achtergrond.
O ja, er bleken na verkoop ook enkele pups doof te zijn.......
Ik geloof dat dat wel weer iets zegt over de fokker.
Mandy
Dat ik er nooit meer een hond vandaan haal, dat spreekt vanzelf.
Over pedigree pal: ( o ja lach niet om spellingsfouten van het voer :p: , het interesseert me echt niet hoe je het schrijft, ik heb iets anders aan mijn hoofd).
Tussendoor ben ik even bij mijn moeder geweest, ze heeft een herder van 3 a 4 jaar en die heeft zo's erge HD ''gehad" dat de heupkommen niet meer dan bordjes waren, zo plat. En toch braaf pedigree pal gevoerd!!!!
Ik zal ook eens aan een andere dierenarts vragen wat zijn mening is over het voer. De shit is dat wij 'zogenaamde leken' het vaak echt beter weten, maar dat ze ons niet geloven vanwege onze niet medische achtergrond.
O ja, er bleken na verkoop ook enkele pups doof te zijn.......
Ik geloof dat dat wel weer iets zegt over de fokker.
Mandy
- Peet2
- Zeer actief
Helaas weten de meeste DA's maar bar weinig van voer, of welke voeding nou goed is of niet. Daarbij worden ze vaak gesponsord door Waltham of een andere dieet-voeder leverancier (lees: commerciele gigant). Bij twijfel zou ik kiezen voor vers: carnibest afgewisseld met vuile pens.....Maar laat het eerst checken door de DA (foto's) en met een jaar nog een keer, als zijn skelet verhard is...Pas dan weet je echt of het HD is of niet....
Voor de rest ben ik het met de meeste hier eens: Pedigree is rommel.....
Peet
Voor de rest ben ik het met de meeste hier eens: Pedigree is rommel.....

als het echt HD is zit er helaas geen stop meer op. het enige wat je dan nog kunt doen is een goede brok zoeken, ik zou zeggen volwassen (puppybrokken niets anders dan ellende op gehad toen qyan pup was) of een goede diepvriesvleesvoeding, een complete variant waar alles in zit
www.bibidiervoeding.nl/ www.ducknatuurvoeding.com/ www.carnibest.nl/ www.ahv-breda.nl
indien je brokken wilt blijven voeren, zoek dan een brok met de minste chemische troep erin. laat de jeukanuba en de royal canin maar liggen, staan stijf van de chemische antioxidanten/ BHA en BHT.
zuivere brokken zijn oa farmfood/ biofood/ecofood eventueel nutro en nog vele anderen.
qyan heeft al sinds pup af aan last van zijn gewrichten. geen HD. nu pas (16 maanden jong) een kleine afwijking gevonden in de elleboog, en in zijn knie waarschijnlijk te ruim in zijn banden.
kijk eens op de site www.primeval.nl
ik vindt het een uitstekend middel en kan je hond in geval van HD/ artrose erg goed ondersteunen. qyan is er al beweeglijker door geworden en loopt gewoon iets makkelijker.
of gewoon chondroitine/ glucosamine tabletten (etos eigen merk bijvoorbeeld) als beide er maar in zitten
succes en hoop dat de uitslag mee valt!
www.bibidiervoeding.nl/ www.ducknatuurvoeding.com/ www.carnibest.nl/ www.ahv-breda.nl
indien je brokken wilt blijven voeren, zoek dan een brok met de minste chemische troep erin. laat de jeukanuba en de royal canin maar liggen, staan stijf van de chemische antioxidanten/ BHA en BHT.
zuivere brokken zijn oa farmfood/ biofood/ecofood eventueel nutro en nog vele anderen.
qyan heeft al sinds pup af aan last van zijn gewrichten. geen HD. nu pas (16 maanden jong) een kleine afwijking gevonden in de elleboog, en in zijn knie waarschijnlijk te ruim in zijn banden.
kijk eens op de site www.primeval.nl
ik vindt het een uitstekend middel en kan je hond in geval van HD/ artrose erg goed ondersteunen. qyan is er al beweeglijker door geworden en loopt gewoon iets makkelijker.
of gewoon chondroitine/ glucosamine tabletten (etos eigen merk bijvoorbeeld) als beide er maar in zitten
succes en hoop dat de uitslag mee valt!
- MissTique
- Actief
- Contacteer:
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
- Mama Sanneke
- Zeer actief
mechelaar_fan schreef:Aan de slechte raadgevingen van de 'fokker' denk ik dat het eerder om een hondenwinkel gaat dan om een fokker. zo eentje met 25 verschillende rassen, importpups uit Oost-Europa, waar er geen vervelende pottenkijkers zijn van de dierenbescherming.
Dus volwassen brok omwille van het lager eiwitgehalte, of vers omwille van het hoger eiwitgehalte?Inge schreef:Gewoon een volwassen brok, of vers zoals Duck, Rodi etc
Luka kreeg van Pedigree Pal helgele diarée, Van Royal Canin droogvoeder ging hij wel zes-zeven keer per dag zijn behoefte doen.
Sinds hij aan diepvriesvoer zit gaat hij terug normaal.
Een keer of twee per dag.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf